رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ بهمن ۱۴۰۱

مروری بر دلایل افزایش مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳

لینک این مطلب کپی شد!

نرخ مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳ با افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال‌های قبل همراه خواهد بود. شاید بپرسید هنوز در اوایل ۲۰۲۳ هستیم پس چطور چنین موضوعی را پیش‌بینی کرده‌ایم. در واقع دلایل زیادی برای افزایش مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳ وجود دارد و این دلایل به‌اندازه کافی، محکم و قانع‌کننده هستند. با مطالعه این مطلب شما نیز به این نتیجه می‌رسید که امسال و سال‌های آینده برای دریافت ویزای کانادا و اقامت کانادا شانس بیشتری خواهید داشت. اگر نسبت به دلایل این افزایش مهاجرت مشتاق هستید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

-1 مروری بر دلایل افزایش مهاجرت به کانادا در سال 2023

مروری بر آمار مربوط به مهاجرت به کانادا

شنیدن آمار و ارقام مربوط به مهاجرین در کانادا احتمالاً برای شما نیز جذاب باشد. از هر ۴ کانادایی، یک نفر به‌عنوان مهاجر وارد این کشور شده است. از بین کشورهای گروه ۷ این بالاترین آمار حضور مهاجر است. در ایالت متحده و بریتانیا جمعیت مهاجر فقط ۱۴ درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند. با وجود تعداد بالای مهاجر در کانادا، این کشور مصمم است مهاجران بیشتری نیز جذب کند. با این اوضاع، افرادی که در رؤیای مهاجرت به کانادا هستند، باید بیشتر امیدوار باشند.

جذب ۵۰۰ هزار مهاجر تا سال ۲۰۲۵ توسط دولت کانادا

دولت فدرال کانادا در اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۲، تصمیم این کشور برای جذب سالانه ۵۰۰ هزار مهاجر را تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد. این آمار از جذب ۱.۵ میلیون مهاجر تا ۲۰۲۵ به کانادا خبر می‌دهد که حیرت‌انگیز و البته کمی غیرممکن به نظر می‌رسد. قطعاً یکی از دلایل افزایش مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳، اعلام آمادگی این کشور برای استقبال از مهاجران جدید است.

نرخ پایین تولد و افزایش جمعیت سالخورده

نرخ پایین زادوولد در کانادا به یک معضل مهم تبدیل شده است. آمار سال‌های قبل این موضوع را کاملاً اثبات کرده‌اند که تمایل به فرزندآوری در کانادا افت کرده است. البته این موضوع در مورد سایر کشورهای غربی نیز صدق می‌کند اما نتایج آن روی این کشورها، به‌اندازه کانادا تهدیدآمیز نبوده است.
نرخ پایین تولد در کانادا به معنای افزایش جمعیت سالخورده است. این یعنی جمعیت به‌جای رشد، به سمت کمترشدن پیش می‌رود. البته موضوع فقط کاهش جمعیت نیست بلکه کمبود نیروی کار به‌شدت گریبان دولت را گرفته است. اقتصاد پیشرفته کانادا نیازمند نیروی کار است تا به رشد ادامه دهد. استراتژی دولت کانادا برای این معضلات، جذب نیروی مهاجر بوده است. جذب مهاجر روی رشد جمعیت کانادا تأثیر مثبتی گذاشته است. به‌طوری‌که مهاجرت به کانادا عامل اصلی رشد جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۹ بوده است.

تراکم پایین جمعیت در کانادا

وسعت کشور کانادا حدود ۷/۶ درصد از کل وسعت زمین است و دومین کشور پهناور دنیا است. جمعیت این کشور وسیع، فقط ۳۸ میلیون نفر است و قطعاً هنوز فضایی برای رشد دارد. جزیره‌ای کوچک مثل بریتانیا، دوبرابر کانادا جمعیت دارد و از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است. دولت کانادا از طریق جذب مهاجر، می‌تواند به‌راحتی تراکم جمعیت را نسبت به اراضی که در اختیار دارد، افزایش دهد.

جذب مهاجران اقتصادی

افزایش مهاجرت به کانادا به دلیل رویکرد عالی این کشور در جذب مهاجر، نمی‌تواند آسیبی به اقتصاد کشور وارد کند. بلکه در واقع افزایش جذب مهاجران اقتصادی باعث رشد اقتصاد کشور شده است. تغییر رویکرد کانادا از سیستم سهمیه‌بندی به سیستم مبتنی بر امتیازدهی، جذب مهاجران ماهر و اقتصادی را افزایش داده است.

 مروری بر دلایل افزایش مهاجرت به کانادا در سال 2023

موفقیت در جلب رضایت افکار عمومی

جفری کامرون، کارشناس علوم سیاسی در دانشگاه مک مستر کانادا می‌گوید، موفقیت سیستم‌های مهاجرتی به حمایت مردم بستگی دارد. همچنین می‌گوید عامل محدودکننده اثر کشورها برای جذب مهاجر، افکار عمومی است. عدم رضایت شهروندان یک کشور با ورود مهاجر، روی تصمیم دولت‌ها برای افزایش مهاجر، تأثیرگذار است. به طور مثال در ایالت متحده هم‌زمان با افزایش ورود مهاجران از طریق مرزی‌ها جنوبی، نگرانی در مورد موقعیت‌های شغلی نیز در حال افزایش است.
در ارتباط با بریتانیا نیز موجی از نارضایتی‌ها علیه مهاجرت ایجاد شد، اما طبق گفته‌های خانم سامپشن در حال حاضر افکار عمومی، ذهنیت بهتری نسبت به این شرایط دارند. به این دلیل که معتقد هستند دولت کنترل بهتری بر مهاجرانی دارد که قصد ورود به کشور را دارند.
در این میان این کانادا است که توانسته از نظر تاریخی از مهاجرت حمایت بالایی داشته باشد. آقای کامرون اشاره می‌کند که حمایت بالای کانادا از مهاجران، مربوط به اعتماد بالای افکار عمومی نسبت به دولت است. یعنی به توانایی دولت برای مدیریت مهاجرت به کانادا، اعتماد دارند. آنها می‌دانند که این مدیریت در راستای منافع کشور است و آسیبی را متوجه شهروندان نمی‌کند.
البته باید اشاره کرد که هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد از جمله موارد زیر:
• تضعیف زبان فرانسوی در استان کبک
یکی از این دغدغه‌های افزایش مهاجرت به کانادا از نظر فرانسوا لگو، نخست‌وزیر کبک، مطرح شده است. او از بابت تضعیف زبان فرانسوی در این استان فرانسوی‌زبان ابراز نگرانی کرد. استان کبک می‌توان محدودیت‌های مهاجرتی خود را تعیین کند. هم‌زمان با ارائه طرح جذب ۵۰۰ هزار مهاجر در سال، آقای لگو اعلام کرد که این استان بیشتر از ۵۰ هزار مهاجر در سال را نمی‌پذیرد.
• وضعیت مسکن در شهرهای تورنتو و ونکوور
موضوع دیگری که افکار عمومی در شهرهای پرجمعیت تورنتو و ونکوور از آن نگران هستند، بحث کمبود مسکن مقرون‌به‌صرفه در این شهرها است. حدود ۱۰ درصد جمعیت کانادا ساکن این شهرها هستند. طبق یک نظرسنجی از ۱۵۳۷ کانادایی، از هر ۴ نفر ۳ نفر از موضوع تأثیرات این طرح روی مسکن و خدمات، ابراز نگرانی کردند. اما به نظر نمی‌رسد در واقعیت، افزایش جذب مهاجر به این اندازه مایه نگرانی باشد. دلیل آن نیز درصد بالای مهاجران اقتصادی است که وارد این کشور می‌شوند که روی رشد اقتصاد کانادا بسیار تأثیرگذار هستند.
سخن آخر
کانادا در سال گذشته ۴۰۵ هزار مهاجر دائمی را جذب کرد که یک رکورد محسوب می‌شد. اینکه کانادا امسال بتواند با افزایش نرخ مهاجرت به کانادا، رکورد دیگری ثبت کند دور از انتظار نیست. مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا با تیمی خبره و کاربلد، می‌تواند بهترین راهنمای شما در امور مهاجرت به کانادا باشد. چنانچه به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، با این مؤسسه تماس بگیرید تا برای دریافت اقامت کانادا شانس بیشتری داشته باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *