جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرمت پشت‌بام‌های تاریخی اردکان

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ خرداد ۱۳۹۵

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان اعلام کرد: پشت‌بام خانه‌های تاریخی شهرستان اردکان مرمت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد،«حمید مشتاقیان» در این‌باره گفت: پشت‌بام خانه‌های تاریخی با توجه به وسعت و فراگیری تمام اعیان ابنیه، دارای ارزش و اهمیت ویژه در استحکام و پایداری ساختمان است.

وی افزود: بهترین روش برای استحکام خانه‌های تاریخی در مقابل بارش شدید باران، مرمت پشت‌بام خانه‌های جهت جلوگیری از تخریب و نفوذ آب است و در این راستا این اداره با اشراف به موضوع مذکور از آبان‌ماه پارسال با آسیب‌شناسی، شروع به مرمت پشت بام خانه های تاریخی اردکان کرده است.

مشتاقیان خاطرنشان کرد: اقدامات مرمتی برای ۱۵ پشت بام که شامل بیش از ۲۵ بادگیر و ۸۵ چشمه بادگیر است با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

این مسئول در تشریح اقدامات صورت گرفته برای مرمت پشت‌بام‌های تاریخی اردکان، یادآور شد: برخی از آیتم‌های مرمتی که برای این طرح اجرا شده شامل سبک‌سازی، استحکام بخشی بادگیرها با نصب توریپیویسی، اندود بام، اجرای آجر فرش، اجرای شرفی، تراشیدن اندود کاهگل فرسوده بدنه و اجرای آن و اجرای ناودان است.

429 مرمت پشت‌بام‌های تاریخی اردکان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *