رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ مرداد ۱۳۹۳

محدودیت جدیدی برای گردشگران خارجی به وجود نمی‌آید

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۶ – خبرگزاری میراث فرهنگی: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: درباره این طرح یک خطای رسانه‌ای به وجود آمده است و قرار نیست هیچ محدودیت جدیدی برای گردشگران خارجی به وجود بیاید.
نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که قرار است در طرح امر به معروف و نهی از منکر چه تصمیم جدیدی برای گردشگران خارجی گرفته شود، گفت: اخباری که درباره امر به معروف و نهی از منکر گردشگران خارجی منتشر می‌شود، به گمان من یک خطای رسانه‌ای درباره این موضوع است و ما مطالبه اضافی درباره گردشگران خارجی نداریم. وی افزود: منظور ما این است که مسوولان سیاست خارجی، گردشگرانی را که قصد ورود به ایران دارند با فرهنگ و الزامات فرهنگی ما آشنا کنند. البته بسیاری از گردشگران خارجی با فرهنگ ما آشنا هستند، اما الزامات فرهنگی ما باید به آنها شناسانده شود.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: وقتی گردشگری قصد سفر به ایران را دارد، اطلاعاتی درباره آب و هوا و دیگر موضوعات کشور به دست می‌آورد، اما لازم است این را هم بداند که فرهنگ‌هایی داریم و حجاب بخشی از این فرهنگ ماست. خواسته ما این است که دستگاه‌های اجرایی در بخش امر به معروف و نهی از منکر این موضوعات را به کسانی که در کشور ما میهمان هستند، اطلاع دهند. پژمان فر در پاسخ به این سوال که «آیا تاکنون دستگاه‌های اجرایی این موضوع را اطلاع‌رسانی نمی‌کردند؟» گفت: این موضوع تا به حال به صورت تکلیف سازمانی وجود نداشته و از نظر قانونی دستگاهی موظف به این کار نبوده است. درحالی‌که در کشورهای دیگر قبل از ورود به کشوری تلاش می‌شود فرهنگ و باورهای آن کشور به اطلاع کسانی که قصد ورود به آن کشور را دارند، رسانده شود. ما هم می‌خواهیم کاری را که در همه دنیا انجام می‌شود، انجام دهیم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ما تاکنون نسبت به گردشگران خارجی هیچ مشکلی نداشتیم و بعد از این هم مشکلی نخواهیم داشت.

44e45a961a36d090d6a608eb6906fc22 محدودیت جدیدی برای گردشگران خارجی به وجود نمی‌آید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *