رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

مارکوپولو ؛ از سفر تا برند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – گروه بنگاه‌های روزنامه دنیای اقتصاد – هلدینگ گردشگری مارکوپولو متشکل از زنجیره‌ای کامل از خدمات گردشگری است که در طول سال‌های گذشته از جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به سفر و گردشگری برخوردار است.
بنیان‌گذاران و موسسان گروه مارکوپولو داوود فرزانه، حسن تقی‌زاده انصاری، فرامرز موسوی سعیدی، ایرج اخوان ملایری و فریدون کیان ارثی از مدیران، پیشکسوتان و دست اندرکاران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری فعال کشور هستند که جملگی در سوابق خود بیش از ۳۰ سال فعالیت و خدمتگزاری شایسته به گردشگران داخلی و خارجی را ثبت کرده‌اند. از جمله فعالیت‌های به انجام رسیده از سوی موسسان مارکوپولو می‌توان به تاسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های خدمات مسافرتی تعطیلات، گالیور، کیان، سیاره، گالیتور، تورهای کیش، میعاد اقامت و بسیاری از خدمات گردشگری و نیز همکاری در تاسیس گروه‌های تورگردانی پیشتازان، تورهای برتر و گروه رویال تورز و در نتیجه تشکیل گروه بزرگ سفرهای مارکوپولو در سال ۱۳۸۲ اشاره کرد.
در سال ۱۳۸۴ مارکوپولو به عنوان اولین شرکت عمده فروش تور در ایران با ارائه خدماتی موفق در حوزه تورگردانی انبوه ورود یافت. این شرکت با ایجاد شبکه گسترده فروش و تحت پوشش داشتن بیش از ۳۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در سراسر ایران توانست نام مارکوپولو را به عنوان یک برند نمونه و مطرح در حوزه گردشگری معرفی کند و خدمات استاندارد و حرفه‌ای را در حوزه تورگردانی به گردشگران ارائه دهد. از سال ۱۳۸۵ مرکز آموزش‌های تخصصی مارکوپولو با اخذ مجوز، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی را با کیفیت و به صورت متمایز آغاز کرد و مکمل خدمات مارکوپولو شد.
مطالعات طرح ایجاد اولین هلدینگ سفر با بررسی هلدینگ‌های موفق در کشور‌های فعال در عرصه گردشگری در سال ۱۳۸۶ در دستور کار قرار گرفت. نتایج مطالعات همراه با طرح اجرایی و دور نمای هلدینگ سفر در کشور تقدیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شده و در سال ۱۳۸۷ مجوزهای مرتبط برای تاسیس صادر شد. شرکت سهامی عام توسعه گردشگری مارکوپولو به عنوان اولین هلدینگ سفر پس از طی مراحل اداری و قانونی و برگزاری مراسم افتتاح رسمی در شهریور ماه سال ۱۳۸۸ در راستای اهداف تعیین شده و چشم‌انداز شرکت برای رسیدن به توسعه گردشگری پایدار با رعایت استانداردهای حرفه‌ای در صنعت گردشگری گام نهاد و در خدمت صنعت گردشگری کشور قرار گرفت. این هلدینگ گردشگری در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری فعالیت می‌کند و فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را با رویکرد توسعه تورگردانی حرفه‌ای در قالب ۷‌حوزه تخصصی به صورتی منسجم، هماهنگ و با استراتژی ارائه خدمات متمایز و توجه به کیفیت در خدمات صورت می‌دهد. از دیگر عوامل موفقیت برند مارکوپولو علاوه‌بر ارائه محصولات متنوع و با کیفیت، توجه به اصول مشتری‌مداری است. بازتاب این استراتژی در اکثر رسانه‌ها و نشریات کشور طی دهه گذشته تاکنون منعکس شده است.
332848_315 مارکوپولو ؛ از سفر تا برند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *