رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۵

فسیل‌های موزه درکرمان مجموعه‌ شخصی است

اشتراک گذاری

کرمان – ایرنا – مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مجموعه فسیل و سنگواره های موجود در موزه دیرینه شناسی واقع در باغ موزه هرندی کرمان مجموعه ای شخصی و مربوط به بخش خصوصی است.
فسیل‌های موزه درکرمان مجموعه‌ شخصی است
محمدمهدی افضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل میراث فرهنگی مالکیتی نسبت به اشیای داخل این موزه ندارد.
وی گفت: در گذشته فضایی از سوی شهرداری کرمان به موزه دیرینه شناسی اختصاص یافته بود و بعد از بازپس گیری آن مکان از سوی شهرداری با توجه به علاقه مند بودن صاحب این فسیل ها و اشیاء به مبحث دیرینه شناسی و همچنین به منظور درامان ماندن این مجموعه از آسیب های احتمالی، اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان فضای به نسبت مناسبی را به صورت رایگان برای نگهداری و نمایش این اشیاء در اختیار بخش خصوصی گذاشته است.
مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر از سوی صاحب اشیای یادشده برای بازدید علاقه مندان بلیط فروشی نیز انجام می شود.
وی گفت: هرچند این اداره کل تعهدی برای در اختیار قرار دادن فضا به منظور اشیای موزه دیرینه شناسی کرمان ندارد اما با این وجود فضایی برای نگهداری آنها در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.
افضلی اضافه کرد: مالک فسیل ها و اشیای موجود در موزه دیرینه شناسی برای استفاده بهینه از آنها باید موزه خصوصی تاسیس کند یا از کمک نهادها و سازمان های مرتبط با این بخش بهره بگیرد.
وی افزود: در حال حاضر امنیت و حفاظت از فضای موزه دیرینه شناسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تامین شده اما در خصوص نحوه و چگونگی نگهداری از اشیای داخل آن تعهدی ندارد.
این مسئول با اشاره به محدود بودن امکانات و فضای فعلی موزه دیرینه شناسی کرمان گفت: با چند نهاد و موسسه برای جابجایی و انتقال دائمی فسیل ها و اشیای موزه رایزنی هایی انجام شده است.
در روزهای اخیر تصاویری مبنی بر نگهداری نامناسب فسیل ها و اشیای موزه دیرینه شناسی کرمان در فضای مجازی منتشر شده است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: علی شریفی

82316862-71190376 فسیل‌های موزه درکرمان مجموعه‌ شخصی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *