رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ اسفند ۱۳۹۲

همه دستگاه ها باید میراث فرهنگی را حمایت کنند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ – مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: برای حفظ و حراست از آثار باستانی و تاریخی این استان نیاز است که همه مردم و دستگاه های اجرایی در البرز عزم جدی داشته باشند.

همه دستگاه ها باید میراث فرهنگی را حمایت کنند

ابوالفضل عبیدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای توانمندی ها، پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری است.

وی تصریح کرد: این آثار در سطح ملی و جهانی شاخص بوده و باید همه توان خود را برای حفاظت از آنها به کار بندیم، چرا که جاذبه هایی از این دست در حقیقت امانتی در دست نسل امروز است و باید به نسل های آینده منتقل شود.

ثبت ۲۰۰ اثر تاریخی البرز در فهرست آثار ملی

مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز افزود: از جمله این آثار باستانی و تاریخی و معنوی ارزشمند، می توان به اماکن متبرکه مانند امامزاده های البرز، کاخ سلیمانیه، تپه ینگه امام و کاروانسرای شاه عباسی اشاره کرد که تعداد آنها در مجموع به ۴۰۰ اثر می رسد.

عبیدی ادامه داد: از این تعداد با تلاش های میراث فرهنگی در مجموع ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده، اما مهمترین نیاز امروز ما حفظ و حراست از این آثار معنوی و تاریخی ارزشمند است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: میراث فرهنگی بر اساس وظائف ذاتی و مسئولیت هایی که بر عهده دارد، با تمام توان حافظ آثار باستانی و تاریخی ملی و معنوی استان البرز است.

همه دستگاه ها باید میراث فرهنگی را حمایت کنند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان داشت: اما باید توجه داشت که حفاظت از چنین گنجیه هایی که ارزش معنوی و ملی آنها قابل ارزیابی با مادیات نیست، هرگز از عهده یک و یا چند دستگاه برنمی آید.

وی ادامه داد: بنابراین باید همه دستگاه ها و نهادها و همچنین مردم از فعالیت های میراث فرهنگی حمایت کرده تا بتوانیم این آثار ارزشمند را به نسل های آینده تحویل دهیم.

عبیدی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه انتظاری از مردم و دستگاه های اجرایی دارد، گفت: در گام نخست باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام شود، به عنوان نمونه آموزش و پرورش و نهادهای متولی امور فرهنگی باید ضرورت حفظ آثار باستانی و تاریخی را از کودکی به شهروندان آموزش داده و آنها را از اهمیت این وظیفه مهم ملی آگاه سازند.

وی در پایان اظهار داشت: با فرهنگ سازی مناسب و همچنین تعامل و همراهی همه دستگاه ها و نهاد، می توانیم حفاظت و حراست لازم از گنجینه های استان البرز را داشته باشیم.

448763408d2bef3101b5c5b5799a055f همه دستگاه ها باید میراث فرهنگی را حمایت کنند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *