رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ بهمن ۱۳۹۳

فستیوال بزرگ ثبت جهانی یزد در سال ۲۰۱۶

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۷-
خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – باتوجه به اینکه بافت قدیم یزد، کاندیدای سال ۲۰۱۶ در فهرست آثار جهانی است، اداره میراث فرهنگی استان یزد درصدد برگزاری فستیوالی بزرگ از بافت قدیم یزد است.

به گزارش CHN، ثبت جهانی یزد یکی از پرونده‌های ایران محسوب می‌شود که سالها در انتظار ثبت جهانی یونسکو به سر می برد. آنطور که مسئولان یزد اعلام کرده اند پرونده یزد گزینه پیشنهادی ایران در سال ۲۰۱۶ است.

«مصطفی فاطمی»، معاون گردشگری استان یزد در رابطه با برگزاری فستیوال ثبت جهانی یزد به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: «پس از آنکه تایید کاندیدای بافت قدیم یزد را در سال ۲۰۱۶ از سازمان میراث فرهنگی دریافت کردیم برنامه ریزی ها را برای برگزاری بزرگترین فستیوال بافت جهانی یزد در دستور کار قرار دادیم.»

او گفت: « ثبت بافت قدیم یزد در فهرست آثار جهانی و پیگیری فناوری ساخت بادگیرها در کنار دو باغ ایرانی که در مجموعه باغ های ایرانی در یونسکو می تواند یزد را به یکی از پرشمارترین آثار ثبتی یونسکو در ایران تبدیل کند. این درحالی است که دو قنات در پرونده قنات ها که امسال به یونسکو ارسال شده در شهر یزد وجود دارد که این امکان بسیار مناسبی برای درصدر قرار گرفتن شهر تاریخی یزد در میان شهرهای تاریخی باشد.»

به گفته فاطمی، در این فستیوال قرار است جشنواره های متعددی از جمله جشنواره سفال و سرامیک میبد، جشنواره محصولات کنجدی اردکان، جشنواره اسب ایرانی در اشک زرد، جشنواره عشایر خاتم، جشنواره زردآلوی ابرکوه، و جشنواره انار نفت برگزار شود.

معاون گردشگری یزد همچنین خبر داد: «ایران پیشنهاد داده است تا یزد در سال ۲۰۱۷ به عنوان کاندیدای شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شود.»

به گفته فاطمی، درصورت اضافه شدن یزد به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام، یزد می تواند برند شهرهای نمونه گردشگری و به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ثبت شود.

673 فستیوال بزرگ ثبت جهانی یزد در سال 2016

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *