جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فرهنگسرای امید تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ بهمن ۱۳۹۷

فرهنگسرای امید تهران به عنوان مجتمع فرهنگی در سال ۱۳۷۶ افتتاح شد. ابتدا کتابخانه و سپس واحد نگارخانه و آموزش به آن اضافه شد کار رسمی مجتمع فرهنگی در سال ۱۳۷۷ آغاز و در سال ۱۳۸۰ همزمان با روز جهانی معلولین، به عنوان فرهنگسرای سالمند افتتاح شد.

1 11 فرهنگسرای امید تهران

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از سال ۷۲ با راه اندازی خانه فرهنگ حافظیه شروع به فعالیت کرد. سال ۷۴ کتابخانه امام خمینی(ره) با مدیریت اکرم شاهرخی در مکان فعلی فرهنگسرای امید افتتاح شد و پس از اضافه شدن نگارخانه آبی به این مجموعه و آغاز فعالیت های آموزشی در سال ۷۶ به مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی تغییرنام یافت. این مرکز درسال ۸۰ همزمان با روز جهانی معلولین موظف به فعالیتهای اختصاصی حوزه سالمندی شد و با نام فرهنگسرای سالمند به فعالیت خود ادامه داد.

2 10 فرهنگسرای امید تهران

مدیریت فرهنگسرای امید تهران از سال ۸۷ تا ۸۹ به محسن فراهانی سپرده شد و از سال ۸۹ در زمان مدیریت معصومه السادات عمارتی به فرهنگسرای امید تغییر نام داد. از سال ۹۳ تا شهریور ماه سال ۹۵ زهرا اشرفی مدیریت مجموعه را بعهده داشت و از شهریور ۹۵ تا انتهای سال ۹۶ مهدی وکیل پور و در حال حاضر این مرکز به مدیریت مرضیه خسروی بروجنی اداره می شود.
فرهنگسرای امید تهران در ساختمانی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در سه طبقه ساخته شده است. نگارخانه آبی واقع در زیرزمین و کتابخانه و واحد آموزش، عکاسی و ستاد منطقه در طبقه همکف و در طبقه اول نیز کلاس های آموزشی و دفتر فرهنگسرا واقع شده بودکه پس از بازسازی های به عمل آمده کتابخانه به طبقه زیرزمین ،نگارخانه ،سالن آمفی تئاتر و کلاس های آموزشی در طبقه همکف و واحد اداری به طبقه دوم منتقل شد. این مرکز در سه گروه کلاس های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی هنری، علمی و کانون‌های فعال در خدمت خانواده‌ها است. این فرهنگسرا ازسال ۸۸ به فرهنگسرای امید تغییر نام داد.

آدرس: میدان امام حسین ، خیابان ۱۷ شهریور ، خیابان خشکبارچی ، بوستان خیام
تلفن: ۳۳۳۰۲۵۸۸

3 10 فرهنگسرای امید تهران
4 7 فرهنگسرای امید تهران

 

منابع : کودک ۲۴ , سایت فرهنگسرای امید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *