جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فرهنگسرای گلستان تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ بهمن ۱۳۹۷

منطقه هشت شهرداری تهران در شرق شهر واقع شده است.این منطقه به ۳ ناحیه شهرداری و ۱۳ محله تقسیم می‌شود. مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ در « فرهنگ‌سرای گلستان تهران » با زیر بنایی در حدود ۶۲۵۰ متر مربع و در ۵ طبقه مستقر است، و از سال ۱۳۷۶ با نام مجتمع فرهنگی هنری گلستان آغاز به کار کرد. اوایل سال ۱۳۸۱ به فرهنگ‌سرای خانواده تغییر نام یافت و مجددا در سال ۱۳۸۹ با نام فرهنگ‌سرای گلستان تهران به خدمت رسانی فرهنگی هنری با استفاده از کلاس‌های آموزشی مختلف (۱۷ فضای آموزشی)، کارگاه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، کتابخانه و سالن قرائت‌خانه خواهران و برادران، نگارخانه، سالن آمفی تئاتر و اجتماعات، مرکز مشاوره، کافی‌نت، کانون‌ها، باشگاه‌ورزشی و زیرمجموعه ( خانه فرهنگ سلام، دی، خانه قرآن، فدک، فرزانگان، و کتابخانه دکتر شهیدی) مشغول است.
کتابخانه گلستان:
کتابخانه گلستان فرهنگ‌سرای گلستان یکی از پر مراجعه‌ترین کتابخانه‌‌های شرق تهران است که۱۴۰۰ متر مربع از فرهنگ‌سرا را به خود اختصاص داده است و دارای مخزنی بالغ بر ۶۳۰۰۰ جلد کتاب در زمینه‌‌های مختلف مذهبی، اجتماعی، علمی، هنری، ادبیات، داستان، تاریخ، جغرافیا و کمک درسی است. بانکCD کتابخانه با ۱۲۰۰ عنوان در زمینه ادبیات، هنر، تاریخ، کامپیوتر، درسی، دانشگاهی ،علمی، اطلاعات عمومی است، برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت کتبی و حضوری، برپایی جلسات نقد کتاب با حضور اساتید مجرب، برگزاری سمینارها و نشست‌های علمی وتخصصی، برگزاری جلسات مشاوره گروهی و فردی، برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری ناشران معتبر، برگزاری تورهای علمی و… از برنامه‌های جنبی این کتابخانه وی‍‍ژه اعضاء است.
سالن آمفی تئاتر :
سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای گلستان تهران با ظرفیت۳۲۰ نفر مجهز به سیستم مدرن نور و صدا، فیلم‌های روز سینما را اکران می‌کند، همچنین فضای مناسبی برای برگزاری گفتمان‌‌های آزاد، جشنواره‌‌ها، بزرگداشت‌ها، کنسرت‌های موسیقی، نمایش‌های ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، نشست‌های مشاوره‌ای و سخنرانی‌های گوناگون در زمینه‌‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی در این سالن‌ فراهم شده است.
نگارخانه گلستان :
نگارخانه فرهنگسرای گلستان تهران در مساحت ۱۲۸متر مربع از سال ۱۳۷۶، با برپایی نمایشگاه‌های هنری از آثار اساتید و هنرمندان در زمینه‌‌های طراحی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور، هنر‌های تزئینی و صنایع دستی، سعی در گسترش این هنر‌ها در بین خانواده‌‌ها دارد. نگارخانه گلستان با ظرفیت به نمایش گذاشتن۴۰ تابلو و مجهز به سیستم نورپردازی، مکان مناسبی برای نمایش آثار هنری است.
مرکز آموزش:
فرهنگسرای گلستان تهران با در اختیار داشتن۱۷ فضای آموزشی و با حضور اساتید مجرب در رشته‌‌های متنوع همچون: علوم قرآنی (روخوانی، تجوید، ترتیل، صوت ولحن، مداحی، احکام و تواشیح)، علوم رایانه با مدرک معتبر (ویندوز، ورد، اکسل ، اتوکد، فتوشاپ، کورل و اینترنت)، کودکانه ( حفظ قرآن، سفال خردسالان، نقاشی کودک، خانه اسباب بازی، کلید‌های آسمانی، ارف کودک، شعر و قصه مصور و مهد و پیش دبستانی)، فوریتهای پزشکی(تئوری امداد، امداد و اورژانس و امداد بیمارستانی)، ورزشی (ایروبیک، ژیمناستیک، جودو، کیک بوکینگ، شطرنج، یوگا، تیراندازی و کنگ‌فو)، آموزش زبان انگلیسی در سه سطح مقدماتی، متوسط، پیشرفته، هنرهای تجسمی(نقاشی آبرنگ و مداد رنگی، کاریکاتور، خوشنویسی، طراحی، مجسمه سازی)، هنرهای خانگی (خیاطی با الگو و بدون الگو، ژورنال شناسی، قالی‌بافی، سفره آرایی، عروسک سازی و هویه‌کاری)، هنرهای دستی (معرق، مینیاتور، منبت، سفال و سوخته‌کاری روی چوب)، هنرهای موسیقی (سرود و کر، تار، سه تار،نی، دف، سنتور، ارگ، پیانو و ویلون)، هنرهای نمایشی و رسانه‌ای (بازیگری، گریم، عکاسی و فیلم‌برداری) با پاسخگویی به نیاز‌های آموزشی اعضای خانواده‌‌، فرصت مناسبی را برای تمامی‌گروه‌های سنی ایجاد کرده است.
باشگاه ورزشی :
این باشگاه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵ تأسیس شده و در رشته‌های ژیمناستیک، ایروبیک، تیراندازی، جودو، شطرنج، یوگا، تیراندازی و کنگ‌فو آمادگی‌جسمانی و…. میزبان علاقه‌مندان به ورزش است.
مرکز مشاوره :
مرکز مشاوره تخصصی فرهنگ‌سرای گلستان تهران با همکاری انستیتو روانپزشکی تهران همه روزه با همکاری اساتید، روان‌شناسان و مشاوران مجرب در ارائه مشاوره خانوادگی، کودک، ازدواج، تحصیلی پذیرای مراجعان است.
کانون‌ها:
فرهنگ‌سرای گلستان با هدف مشارکت مردمی، توسعه پایدار، جلب و جذب جوانان و خانواده‌ها و به منظور شناسایی و استفاده از نیروهای فکری و خلاق مردمی به تشکیل کانون‌ها پرداخته است. از سال ۱۳۸۰ تا کنون این کانو‌ن‌ها در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ مشغول فعالیت هستند.
*کانون نجوم (علاقه‌مندان به زیبائیها و پدید‌ه‌ های آسمانی)
*کانون جهاندیدگان (صاحبان تجربه و گنجینه‌های قدیمی و ارزشمند سالمندان)
*کانون بانوان ( فعالیت در امور اجتماعی، هنری، ورزشی، فرهنگی، دینی)
*کانون شطرنج (علاقه‌مندان به بازیهای فکری)
*کانون هم‌نوا (معرفی هر چه بیشتر موسیقی سنتی به نوجوانان و جوانان)
*کانون ادبی ( فعالیت در زمینه نگارش، ادبیات داستان نویسی، نقد و بررسی کتاب)
*کانون طنز به رسم خنده
*کانون مدافعین حقوق شهروندی( حقوق ورزش)
*کانون مهارت‌های زندگی
*کانون قرآن و عترت ( فعالیت در زمینه قرآنی، روخوانی، روانخوانی ، فصیح خوانی، تجوید و…..)
آدرس: نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان
تلفن: ۹-۷۷۸۴۱۳۷۶

 

2 3 فرهنگسرای گلستان تهران
3 3 فرهنگسرای گلستان تهران
4 2 فرهنگسرای گلستان تهران

 

منابع : فرهنگسرای گلستان – کی کجاست

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *