رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ آبان ۱۴۰۱

طرز تهیه کیک خرمالو ، برای شب یلدا

لینک این مطلب کپی شد!

طرز تهیه کیک خرمالو را در این مطلب آورده ایم تا با رعایت نکات پخت کیک ، کیکی خوشمزه با طعم این میوه پاییزی داشته باشید .کیک خرمالو را می توان با مغز گردو و بادام درست کرد و بابت بافت اسفنجی و خیسی که دارد یکی از کیکهای محبوب شب یلدا می تواند باشد .

طرز تهیه کیک خیس خرمالو و گردو

مواد لازم:

آرد همه منظوره: ۳۰۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد در دمای اتاق
وانیل: ۱/۳ قاشق چایخوری
شکر: ۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین: ¼ قاشق چایخوری
پوره خرمالو: ۱ پیمانه یا یک لیوان فرانسوی
دارچین: ۱ قاشق چایخوری
نمک: ¼ قاشق چایخوری
گردو ریز خرد شده: ۶۰ گرم یا بیشتر
روغن مایع: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

-خرمالو2 طرز تهیه کیک خرمالو ، برای شب یلدا

طرز تهیه :

کیک خرمالو از خوشمزه‌ترین کیک‌های خانگی با بافت خیس و اسفنجی است که با استفاده از پوره خرمالوی تازه، گردو و دارچین تهیه می‌شود.این طرز تهیه کیک خیس خرمالو خوشمزه بدون شیر وانیلی است. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. ابتدا ۳ یا ۴ عدد خرمالوی درشت و گوشتی را بشورید و پوست آن‌ها را بگیرید. خرمالوها را پوره کنید. برای پوره کردن خرمالو می‌توانید از گوشتکوب برقی یا اگر ندارید از گوشتکوب دستی استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک خرمالو مجلسی در فر باید آرد، بیکینگ پودر، نمک، و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و همه را با هم الک کنید. سپس دارچین را اضافه کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را بشکنید و هم بزنید و سپس شکر و وانیل را اضافه کنید. این مخلوط را هم بزنید تا در نهایت یک مایه با بافت کرمی درست شود. به این مایه کرمی پوره خرمالو را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.حالا آرد را در سه مرحله و به تدریج به این مخلوط اضافه کنید و با لیسک مرتب هم بزنید. گردو را هم اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.
قالب کیک را چرب کنید و داخل آن را آردپاشی کنید. قالب را دو یا سه بار کنار سطح کار بکوبید تا آرد اضافه خارج شود و فقط یک لایه بسیار نازک آرد باقی بماند. ذکر این نکته ضروری است که بهترین قالب برای پخت کیک‌های میوه‌ای «قالب‌های میان تهی» هستند. مایه کیک را داخل قالب کیک میان تهی بریزید و به مدت ۵۰ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا پخته شود.

درب فر را باز و بسته نکنید تا پف کیک خرمالو نخوابد. بعد از ۵۰ دقیقه با نوک چنگال یا خلال دندان میزان پخت کیک را بررسی کنید. اگر مایه کیک به نوک چنگال یا خلال دندان چسبید ۱۰ دقیقه دیگر به کیک فرصت دهید تا کاملا بپزد. بافت کیک خرمالو که یکی از انواع کیک با پوره میوه است باید نرم باشد.

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

برای درست کردن کیک خرمالو بدون فر باید مایه کیک را همانند روش قبل آماده کنید. سپس کف یک قابلمه نچسب را با مقداری روغن چرب کنید. مایه کیک را در قابلمه بریزید. یک شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و اجازه دهید داغ شود.سپس حرارت را تا حد امکان کم کنید و قابلمه را برای حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی شعله پخش‌کن بگذارید. حتماً برای درب قابلمه از دمکنی استفاده کنید تا در قابلمه بخار ایجاد شود و داخل کیک بپزد.

-خرمالو طرز تهیه کیک خرمالو ، برای شب یلدا

نکات طرز تهیه کیک خرمالو

این طرز تهیه کیک خیس خرمالو و گردو خوشمزه ترکیه‌ای بدون شیر است. طرز تهیه کیک خرمالو با شیر یا ماست هم مرسوم است. برای این مقدار مواد می‌توانید از ۱ لیوان شیر یا ۳ قاشق غذاخوری ماست چکیده استفاده کنید.
برای طرز تهیه کیک خرمالو خانگی حتماً آرد تا ۳ بار الک کنید تا کاملاً سبک شود و کیک شما بافت نرم‌تری پیدا کند.
قبل از ترکیب کردن مواد کیک خرمالو حتماً مواد را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. این کار موجب می‌شود تا کیک شما بهتر پف کند.
برای تهیه کیک خرمالو خانگی می‌توانید در صورت تمایل گردو را حذف کنید و از هر مغز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.
می‌توانید روی کیک خرمالو را با خامه فرم گرفته قنادی خامه‌کشی کنید.
در انتها پیشنهاد می کنیم روشهای نگهداری میوه های پاییزی را هم مطالعه بفرمایید.

-خرمالو1 طرز تهیه کیک خرمالو ، برای شب یلدا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *