رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آذر ۱۳۹۹

طرز تهیه شیرینی شربتی خانگی

اشتراک گذاری

امروز در این مطلب طرز تهیه شیرینی شربتی خانگی یا همان کیک شربتی یا کیک باقلوا را برایتان آورده ایم . این دستور رو خودم امتحان کردم و براتون آوردم کیکی که اگر گلابش درجه یک باشه عطرش همه جا رو پر می کنه و کیکی که برای مناسبتهای مذهبی و ماه رمضان مناسب است . درست کردنش خیلی راحته و دردسری نداره . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

کیک باقلوا

 

مواد لازم

آرد سفید دو و نیم لیوان
شکر ۱ لیوان
روغن ۱ لیوان
ماست شیرین ۱ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
هل ساییده نصف ق چ
بکینگ پودر ۳ قاشق چایخوری

مواد لازم برای شربت

آب ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
گلاب نصف لیوان
زعفران ۱ قاشق چایخوری
پودر پسته و پودر نارگیل برای روی کیک در صورت تمایل

طرز تهیه

ابتدا شکر و روغن را با همزن می زنیم تا شکر حل شود تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و هم زده تا حجم بگیرد وکرم رنگ شود روغن و ماست شیرین رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کرده و به مواد اضافه می کنیم و با لیسک کمی هم می زنیم در حدی که آرد مخلوط شود و گلوله ای نماند . من در قالب مستطیلی ۲۵در ۳۵ ریختم و در فری که ازیکربع قبل با دمای ۱۸۰درجه گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه قرار داده تا کیک بپزد .

برای درست کردن شربت ، شکر و آب را روی حرارت قرار داده تا بجوش بیاید ۱۰ دقیقه کافیست تا بجوشد بعد گلاب و هل و زعفران را اضافه کرده کمی که جوشید زیر حرارت را خاموش کرده می گذاریم تا خوب خنک شود . کیک را از فر درآورده می گذاریم خنک شود با چاقوی تیز برش زده بعد شربت را روی کیک ریخته و روی آن را با پسته یا نارگیل تزیین می کنیم در یخچال قرار داده بعد از ۲ ساعت کیک لطیف شربتی ما آماده ست . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *