رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ آبان ۱۴۰۱

طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی

لینک این مطلب کپی شد!

طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی با استفاده از چند روش ساده را در این مطلب آورده ایم . خرمالو یکی از خوشمزه ترین و خوشرنگ ترین میوه های پاییزی می باشد . اگر بتوانیم چیپس خرمالوی ترد و خوش طعم درست کنیم می تواند یکی از بهترین تنقلات پاییزی بخصوص برای شب یلدا باشد.برای طرز تهیه چیپس خرمالو شما می‌توانید از بخاری یا فر استفاده کنید و یا این چیپس لذیذ را در فضای بیرون از خانه و بدون هیچ دستگاهی خشک کنید.

-خرمالو2 طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی

طرز تهیه چیپس خرمالو در آفتاب

مواد لازم :

خرمالوی سالم و رسیده: به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای درست کردن چیپس خرمالوی خانگی شما تنها به مقداری خرمالوی رسیده و سالم نیاز دارید. سپس باید یکی از روش‌های خشک کردن خرمالو را انتخاب کنید و این میان وعده خوشمزه و سالم را آماده کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه چیپس خرمالو باید خرمالو تازه و البته سفت و رسیده که هیچگونه زدگی نداشته باشد را انتخاب کنیم و با چاقو برش بدهیم. حواستان باشد که زیاد نازک برش نزنید و البته قطر خرمالوها نباید خیلی ضخیم هم باشد.
بعد از این که خرمالوها را برش دادید، در این مرحله از طرز تهیه چیپس خرمالو باید آنها را در سینی دستگاه میوه خشک‌کن برای ٨ الی ١٢ ساعت قرار دهید تا خشک شوند. که البته باید در این فاصله سینی‌های دستگاه را مرتب جا به جا کنید و خرمالوها را باید بعد از ۵ ساعت برعکس کنید. تا سمت دیگرش هم خشک شود.

-خرمالو3 طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی
بعد از اینکه خرمالوها خشک شدند آنها را مرتب در کیسه فریزر قرار دهید و کیسه را گره بزنید و در یخچال بگذارید البته می‌توانید برای این منظور از ظرف درب‌دار استفاده کنید. در نظر داشته باشید که خرمالو کاملأ خشک نمی‌شود و اندکی نرم است ولی جای هیچگونه نگرانی نیست چون زیاد حرارت باعث سیاهی خرمالوها می‌شود و شبیه پاستیل می‌شود.

-خرمالو6 طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی

 

طرز تهیه چیپس خرمالو در فر

چیپس خرمالو را می توان در داخل فر هم خشک کرد برای این منظور فر را بر روی کمترین دما تنظیم می‌کنیم. کاغذ روغنى کف سینى فر می‌گذاریم و برش‌هاى میوه را بروی آن می‌چینیم. حدوداً ٢ الى ٣ ساعت زمان نیاز داریم تا خرمالوها خشک شوند و بهتر است مرتب خرمالوها را چک کنید.

-خرمالو طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی

طرز تهیه چیپس خرمالو روی بخاری

در طرز تهیه چیپس خرمالو روی شوفاژ مثل روش تهیه میوه خشک ابتدا باید بر روی سینی صاف کاغذ روغنى بگذارید و برش‌هاى خرمالو را بر روى آن بچینید. سپس سینی را روى بخارى یا شوفاژ قرار می دهید . هر ٢ ساعت یک بار خرمالوها را بر عکس کنید تا کاملا خشک شوند.

طرز تهیه چیپس خرمالو با شومینه

برای تهیه چیپس خرمالو روی شومینه ابتدا باید روی شومینه کاغذ روغنى یا فویل قرار دهید. سپس برش‌هاى خرمالو را در کنار هم روی کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و هر ٢ ساعت یک بار آنها بر عکس می‌کنیم تا هر دو طرف میوه خشک شود.

-خرمالو5 طرز تهیه چیپس خرمالوی خانگی

طرز تهیه چیپس خرمالو در سولاردم

برای درست کردن چیپس خرمالو در سولاردم باید خرمالوهای برش خوردن را داخل سینی مخصوص سولاردم بچینید. سپس سینی را روی سه پایه کوتاه قرار دهید. حالا دستگاه را برای مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۱۰ درجه روی حالت کانوکشن بگذارید تا خرمالوها خشک شوند.

نکات مهم در هنگام تهیه چیپس خرمالوی خانگی

برای درست کردن چیپس خرمالو نباید از خرمالوهای خیلی رسیده و نرم استفاده کنید.
به منظور ورقه کردن خرمالو می‌توانید از رنده ورقه‌کن استفاده کنید.
در زمان چیدن خرمالوها داخل سینی به هیچ عنوان آن‌ها را روی هم قرار ندهید تا بعد از خشک شدن به هم نچسبند.
برای نگهداری چیپس خرمالو می‌توانید آن را در ظرف در بسته و یا پلاستیک‌های زیپ‌دار بریزید و در یخچال قرار دهید تا سالم بمانند.
می‌توانید چیپس خرمالو را برای مدت ۱ سال در یخچال نگهداری کنید.
در طرز تهیه چیپس خرمالو بهتر است از «خرمالوهای فویو» که اندازه کوچک‌تری دارند، استفاده کنید.
برای خشک کردن خرمالو در دستگاه میوه خشک‌کن باید خرمالوهای برش خورده را داخل دستگاه بچینید و سپس دستگاه را برای ۸ تا ۱۲ ساعت روشن کنید تا میوه کاملا خشک شود.
در صورت تمایل با طرز تهیه کیک خرمالو ، طرز تهیه شیره خرمالو و طرز تهیه ترشی خرمالو هم آشنا شوید .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *