رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ تیر ۱۳۹۹

صفر تا صد سفر به گرجستان

اشتراک گذاری

سفر به گرجستان سفری اروپایی است چراکه طبیعت و زیبایی گرجستان سبک اروپایی دارد. گرجستان از بخش‌های جدا شده شوروری سابق است که هنوز رنگ و بوی روسیه دارد و از طرفی هم بخشی از آن در روسیه قرار دارد.

صفر تا صد سفر به گرجستان

پایتخت کشور گرجستان شهر تفلیس است که بسیار زیبا است که برای سفر شهری بی‌نهایت دل انگیز است و سفر متفاوتی را تجربه خواهید کرد. گرجستان کشوری است که به ایران نزدیک است و از نظر هزینه تقریبا سفر کم هزینه‌ای برای شما خواهد بود نسبت به دیگر سفرها و سالهاست که سفر به گرجستان و تور تفلیس طرفداران زیادی پیدا کرده است و مانند ارمنستان و ترکیه گردشگران ایرانی زیادی دارد.

تفلیس کجاست

تفلیس همانطور که گفته شده پایتخت گرجستان است که بسیار جذاب است و یکی از پربازدیدترین تورهای گردشگری است. البته از ایران دو تور پرطرفدار از شهرهای گرجستان وجود دارد که تور تفلیس و باتومی است. البته باید گفت تفلیس پربازدیدتر است.

موقعیت جغرافیایی شهر تفلیس

تفلیس پایتخت در جنوب شرق گرجستان واقع شده است. تفلیس علاوه در پایتخت گرجستان بودن بزرگترین شهر این کشور است و از نظر مجاورت کنار کوه‌های قفقاز و دریای سیاه قرار دارد که همین مسئله زیبایی این شهر را دو برابر کرده است.

به دلیل قرار گرفتن این شهر کنار دریا آب و هوای تفلیس شرجی و تا حدودی گرم و مرطوب است. با این اوصاف باید فهمیده باشید که بهترین زمان سفر به تفلیس بهار است چرا که آب و هوا در حد اعتدال خود قرار دارد البته باید در جریان باشید که سفر به تفلیس در فصل بهار تقریبا هزینه زیادی دارد چرا که در این فصل گردشگران زیادی به این شهر می‌آیند و ترافیک بالایی دارد و طبیعی است که قیمت هواپیما و اقامتگاه بالاتر از باقی ایام سال باشد. البته باید گفت هوا در تمام فصول سال در تفلیس تقریبا خوش است و اگر بودجه‌تان زیاد نیست لزومی ندارد حتما در بهار به این شهر سفر کنید چرا که دیگر فصول هم می‌تواند برای شما مناسب باشد.

مردم شناسی تفلیس

تفلیس شهری کم جمعیت است و حدود یک و نیم میلیون جمعیت دارد پس از لحاظ خلوتی آنجا، خیالتان راحت باشد. همچنین اختلاف ساعت تفلیس با ایران نیم ساعت عقب‌تر است و این اختلاف ساعت کم مزیت خوبی برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود.

برای خرید در تفلیس باید با واحد پول خودشان که لاری است این کار را انجام دهید. البته برای انجام این کار باید ابتدا در ایران پول خود را به دلار تبدیل کنید و سپس در گرجستان دلار را به لاری تغییر دهید. در مورد زبان تفلیس هم باید به شما بگوییم که زمان این شهر کارتولی ای گرجی است که لزومی به صحبت کردن این زبان نیست چراکه تعداد زیادی از افراد این شهر تقریبا به انگلیسی مسلط هستند.

صفر تا صد سفر به گرجستان

هزینه سفر

حال پس از دانستن ویژگی‌های کلی شهر تفلیس بهتر است در مورد شرایط سفر و هزینه‌هایش بدانید. در حال حاضر سفر به گرجستان احتیاج به ویزا ندارد و از این بابت راحت هستید. در مورد عوارض خروج هم برای بار اول باید حدود ۳۰۰ هزار تومان و برای بادهای بعدی بیشتر پول پرداخت کنید.

همچنین از مهم‌ترین مواردی که در سفر به تفلیس مهم است هزینه هواپیما است که اگر با تور تفلیس سفر کنید هزینه‌های مختلفی توسط تور برعهده گرفته می‌شود. اما اگر به صورت شخصی سفر کنید ایرلاین‌های ایران‌ایر، آئروفلوت، ترکیش و هواپیمایی بین‌‌المللی اوکراین، از تهران به تفلیس این پرواز را انجام خواهند داد. قیمت بلیط هواپیمای تفلیس از یک میلیون تا ۳ میلیون است که البته یک میلیون مربوط به پروازهای چارتر می‌شود.

صفر تا صد سفر به گرجستان

هتل‌های تفلیس

هزینه‌های هتل در تفلیس هزینه‌ای معقول است و نسبت به کیفیتی که به شما ارائه می‌دهند متفاوت هستند. این هتل‌ها از ۲ ستاره تا ۵ ستاره هستند که خدمات متفاوتی دارند. متوسط هزینه هتل‌های تفلیس بسیار متفاوت است که با توجه به شرایط تورم و تفاوت قیمت‌ها باید آخرین استعلام‌ها را در مورد تفاوت قیمت در این هتل‌ها انجام دهید و همچنین برای این استعلام حتما زمان‌هایی که هتل‌ها شلوغ‌تر هستند مانند ایام تعطیلات و جشن‌ها و فصول پر تردد را نیز در نظر بگیرید.

هزینه تور تفلیس

همیشه انتخاب تور برای سفر از بهترین راه‌ها بوده است چراکه شما را از بسیاری از دغدغه‌ها خلاص می‌کند. شما با خرید تور تفلیس بسیاری از مزایای را بدون صرف وقت و هزینه زیاد در دست خواهید داشت. البته باید گفت که قیمت تور به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که روزهای سفر، نوع هواپیما، نوع هتل، فصل مورد نظر، خدمات تور مانند راهنمای فارسی زبان و تعداد مکان‌های گردشگری از عواملی است که هزینه تور تفلیس را برای شما تعیین می‌کند.

در اینجا لازم است بگوییم تور تفلیس صرفا به صورت هوایی انجام نمی‌گرید و تور زمینی بی شک قیمتش مناسبت‌تر خواهد بود اما در تور زمینی باید دوری مسیر را نیز تحمل کنید.

صفر تا صد سفر به گرجستان

هزینه خورد خوراک در تفلیس

همانطور که می‌دانید اگر با تور سفر کنید باید قبل از آن این مسئله را بدانید که آیا تورتان هزینه خورد و خوراک را تقبل می‌کند یا اینکه خودتان باید آن را بپردازید. اگر قرار بر این است که خودتان هزینه خورد و خوراک در تفلیس را بپردازید باید بدانید که تفلیس رستوران‌های زیادی دارد و شما می‌توانید با قیمت‌های مختلف انواع غذاها را بیابید. البته هزینه غذا در تفلیس از ارزان‌ترین رستوران تا گران‌ترین آن بین ۴۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزارتومان برای یک وعده است. حال انتخاب با شماست که چه نوع رستورانی را انتخاب کنید ودر سفر چه سبک غذایی را در پیش بگیرید.

البته در اینجا باید اشاره کرده هزینه غذایتان را با خرید از اغذیه فروشی‌ها می‌توانید کمتر کنید به این معنا که خودتان شروع به پخت و پز غذا کنید. البته این امر مستلزم این است که در هتلی اقامت داشته باشید که امکانات گاز و آشپزخانه را در اختیار شما بگذارند.

هزینه گردش در تفلیس

تفلیس مراکز گردشگری زیادی دارد اما چگونه به آنها رسیدن مسئله است. اگر با تور سفر می‌کنید که خود تور این هزینه‌ها را تقبل می‌کند اما گر به صورت شخصی سفر می‌کنید باید هزینه‌های تاکسی و مترو را از قبل در تفلیس بدانید. هزینه حمل و نقل در تفلیس را بهتر است در همانجا بپرسید چراکه هزینه‌ها تغییر می‌کند اما مترو چیزی حدود ۳هزارتومان قیمت بلیطش است و تاکسی‌های آنلاین گرجستان هم ارزان قیمت‌تر نسبت به تاکسی‌های شهری هستند.

صفر تا صد سفر به گرجستان

مراکز گردشگری تفلیس

● کلیسای جامع تثلیث یا سامبا: رایگان
● قلعه تاریخی ناریکالا: رایگان- دریاچه لیسی: رایگان
● کوهستان پارک متتسمیندا: رایگان
● باغ وحش تفلیس: ۳۲۰۰ تومان (۲ لاری)
● پارک آبی جینو پردایس: ۶۴ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان (۴۰ تا ۱۵۰ لاری)
● پارک آسترا: بین ۱۶۰۰ تا ۳۲ هزار تومان (۱ تا ۲۰ لاری)
● پارک آبی یوروپارک: بین ۴۸ تا ۶۴ هزار تومان (۳۰ تا ۴۰ لاری)
● بالن سواری در تفلیس: بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان (۱۶۵ تا ۱۹۰ یورو)
● باغ ملی گیاهشناسی گرجستان: حدود ۵ هزار تومان (۳ لاری)
● پینت بال هف لایف: ۴۰ تا ۵۶ هزار تومان (۲۵ تا ۳۵ لاری)
● البته باید در اینجا ذکر کنیم که هزینه‌ها به صورت حدودی بیان شده است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *