رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ فروردین ۱۴۰۲

سیری در لاهیجان ، عروس گیلان

اشتراک گذاری

با سیری در لاهیجان همراه باشید تا بیشتر با عروس گردشگری گیلان آشنا شوید. شهر زیبا و دیدنی لاهیجان، با تاریخی کهن، چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و همجواری با یکی از قلل کشور، از زیباترین مناطق گردشگری در شمال است که جمع بسیاری از مسافران را در ایام مختلف سال، به‌ویژه روزهای نوروز و ایام فصل تابستان، به میهمانی فرا می‌خواند. لاهیجان، که به عروس گیلان، سرزمین چای معطر و شهر بهارنارنج شهرت دارد، روی سرزمینی هموار و جلگه‌ای احداث شده است که به نظر می‌رسد به‌دلیل ایجاد رسوب‌هایی است که از رودهای گیلان، برجای مانده است.

سیری در لاهیجان

معرفی شهر لاهیجان

پیشینه لاهیجان به پیش از اسلام بازمی‌گردد. در زمان حمله اعراب و سپس مغولان شهر آسیب زیادی دید و دوباره بازسازی شد. لاهیجان در زمان جنگ های ایران و روسیه، تجربه اشغال توسط نیروهای روسیه را کرده است. شهر لاهیجان دارای غذاهای محلی متنوع و خوشمزه است که با ماهی و محصولات کشاورزی بومی منطقه تولید می‌شود. همچنین در شهر لاهیجان، مجموعه‌ای متنوع از صنایع دستی مثل لوازم حصیری و ابزارهای چوبی مختلف دارد. لاهیجان سومین شهر پرجمعیت استان گیلان پس از رشت و بندر انزلی به شمار می‌رود.
زبان گفتاری مردم لاهیجان، گیلکی (گویش بیه‌پیش) است که با گیلکی رشت (گویش بیه‌پس) از نظر آوایی، واژگانی و پاره‌ای ویژگی‌های دستوری تفاوت‌هایی دارد. گیلکی بیه‌پیش خود از گونه‌ای که در نواحی کوهستانی به آن سخن گفته می‌شود، یعنی گیلکی گالشی، متمایز است.
سیری در لاهیجان

جاذبه های گردشگری لاهیجان

شیطان کوه

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان به نام شیطان کوه که از زیباترین کوه آبشارهای ایران است. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد.یکی از مناطق دیدنی و معروف شهر لاهیجان، محوطه دیدنی و تفریحی شیطان کوه است. این کوه در واقع محلی برای جمع‌آوری آب مورد نیاز آبیاری مزارع بوده است. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می‌کند. این منطقه به دلیل وجود تله کابین، شهربازی، رستوران و امکانات دیگر تفریحی یکی از مهم‌ترین مراکز گردشی این منطقه است.
آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه

سیری در لاهیجان

تالاب سوستان

از جاهای دیدنی لاهیجان و استان گیلان میتوان به تالاب ها که جلوه ی خاصی به این استان بخشیده اند نام برد .همچنین مکان های گردشگری زیبایی برای طبیعت دوستان هستند که با استقبال گردشگران مواجه می شوند، تالاب سوستان نمونه ای بارز از این تالاب ها است.سوستان یکی از روستا های دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است که به خاطر تالابی که در نزدیکی این روستا معروف است. تالاب سوستان داری مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت می باشد.
این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب کنند و به تماشای زیبای های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.برای رفتن به تالاب سوستان چندین مسیر وجود دارد که کوتاهترین مسیر از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است. همچنین مسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول مسیربا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندان می کند.
آدرس: استان گیلان، پنج کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان، نزدیکی روستای سوستان

سیری در لاهیجان

بام سبز لاهیجان

بام سبز یکی از بهترین جاهای دیدنی لاهیجان در استان گیلان است. اگر از پای شیطان کوه حدود هزار پله بالا بروید به بام سبز لاهیجان می‌رسید . فضایی مسطح که در مسیر بالای شیطان کوه واقع شده و به بام سبز لاهیجان شهرت یافته است. وجود آب و هوای معتدل و پاک و چشم‌اندازهایی زیبا از شهر لاهیجان و طبیعت شمال باعث شده تا مسئولان شهری هم امکانات ویژه‌ای را برای راحتی و رفاه مسافران و گردشگران این منطقه در نظر بگیرند. حدود هزار پله سیمانی از بام سبز تا پای کوه است که این، یکی از شورانگیزترین مسیرهای منتهی به بام سبز است. در کنار بام هم طرح تله‌کابین بام سبز لاهیجان به عنوان نخستین تله‌کابین گیلان در سال ۱۳۸۴ احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.بام لاهیجان به وسیله تله‌ کابین احرار از بام سبز تا قله تاج‌خروس وصل شده است.
آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بام سبز

سیری در لاهیجان

استخر لاهیجان

در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله‌ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه ، استخری بزرگ به وسعت ۱۷ هکتار و عمقی در حدود ۴ متر قرار دارد که در گذشته مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده است و از جاهای دیدنی لاهیجان به حساب می آید .این استخر توسط آب‌های جاری شده از کوه تغذیه می‌شد. در وسط استخر جزیره زیبایی وجود دارد (در گذشته به آن «میان پشته» گفته می‌شد) که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است. طول حاشیه این استخر نزدیک به ۲ کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد و دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان و با بازدید از این استخر در میان جاهای دیدنی لاهیجان با یک تیر چند نشان می‌زنید.
آدرس:گیلان، بخش شرقی لاهیجان

سیری در لاهیجان

تالاب بین‌المللی امیر کلایه

تالاب بین‌المللی امیر کلایه یکی دیگر از تالاب‌های دیدنی و زیبای استان گیلان است که با وسعتی معادل ۱۲۳۰ هکتار و عمق متوسط ۱٫۸۵ متر در ناحیه شمالی لاهیجان واقع شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تالاب در مقایسه با دیگر تالاب‌های استان گیلان، این است که این تالاب از معدود محیط‌های تالابی آب شیرین است که به فاصله یک کیلومتری دریا قرار دارد. پسته دریایی که در زبان محلی به آن ثعله به اقلی می‌گویند یکی از گیاهان زیبایی است که در این تالاب می‌روید و محصول آن لاله تالابی است.
این گونه گیاهی با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به رنگ سبز دارای خاصیت‌های دارویی و درمانی است و در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر زیبایی‌های طبیعی تالاب، نیلوفر آبی سفید است، این تالاب در زمستان‌ها محل گذر هزاران پرنده مهاجر و همچنین زیستگاه ۱۱ گونه از انواع ماهیان است. دسترسی به این تالاب در حال حاضر از طریق جاده کنار گذر چمخاله به کیاشهر امکان‌پذیر است.َ
آدرس: گیلان، ناحیه شمالی لاهیجان، دهستان شیرجوپشت، بخش رودبنه

سیری در لاهیجان

شیخانبر

شیخانبر از جاهای دیدنی لاهیجان است که بر کمرکش کوه سرسبز امتداد یافته و پوشیده از درخت است. این منطقه در عهد پادشاهان صفویه به بهانه زیارت مرقد جد مادریشان شیخ زاهد بسیار مورد توجه بوده است. آثار و خرابه‌های بناهای آجری اطراف مقبره شیخ زاهد و چشمه‌های زلال آب مبین این مسئله است. همچنین وجود سنگ‌های بسیار بزرگ در شاه خانی ور در منطقه‌ی عمر سنگ بیانگر آن است که این منطقه میدان مشق سپاهیان آن دوران بوده است.
آدرس: گیلان، لاهیجان، ۳ کیلومتری سمت راست جاده لاهیجان به لنگرود

سیری در لاهیجان

تله‌کابین لاهیجان

تله‌کابین لاهیجان دو ایستگاه دارد که ایستگاه اول بام سبز و ایستگاه دوم تاج خروس است. این تله کابین از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب کار می‌کند و به طور میانگین در هر ساعت هزارنفر را جابه‌جا می‌کند. این مجموعه ۳۶ کابین ۶ نفره دارد که ۲۰ دقیقه‌ای مسافت رفت و برگشت ایستگاه اول تا دوم را طی می‌کند. اگر سوار این تله‌کابین بشوید می‌توانید از یک طرف مزارع سرسبز چای و از یک طرف شهر زیبای لاهیجان و شیطان کوه را ببینید.
آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بام سبز

سیری در لاهیجان

پارک جنگلی میر صفا

پارک جنگلی میر صفا یکی از جاهای دیدنی لاهیجان برای گردشگران است وهمواره پذیرای گردشگران است. این مکان با درختان سر به فلک کشیده و با آلاچیق های دنج خود در هر فصل به یک شکل در می‌آید و جایی بسیار خوب برای استراحت و گشت وگذار است.

سیری در لاهیجان

پل خشتی لاهیجان

این پل که از آثار به جا مانده قرن ۹ قمری (دوره کیاییان) است، و شما با دیدن آن می‌توانید در زمان سفر کنید .در منتهی الیه محله پردسر و در فاصله ۵۰۰ متری بقعه حاجی دان روی رودخانه سیم رود یا سیم جو قرار گرفته است. پل خشتی لاهیجان دارای ۵ چشمه است و در زمان قاجاریه مرمت شده است. چشمه میانی از چشمه‌های دیگر بزرگتر بوده و طاق چشمه‌ها هلالی است و بلندی لبه طاق چشمه میانی از سطح آب به ۴ متر می‌رسد.
طول این پل ۵۰ متر و عرض آن ۴/۵ متر و ارتفاع آن ۱۱ متر است. پل دارای دو دهانه بزرگ با طاق جناقی است. در قسمت پایه میانی پل، سیل برگردان وجود دارد. پل دارای یک سطح عابر رو مسطح و دو سطح شیب‌دار جانبی است که با سنگ قلوه سنگ فرش شده است. مصالح بنا آجر قرمز رنگ، آهک و ساروج است.پل خشتی لاهیجان در سال ۱۳۵۵ توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره ۱۴۳۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. شما وقتی از روی این پل قدم بزنید حس آدمی را خواهید داشت که صدو پنجاه سال پیش از روی این پل رد شده است و حتما مانند او خیره ی طبیعت می‌مانید و از این اثر کهن در میان جاهای دیدنی لاهیجان لذت خواهید برد.

سیری در لاهیجان

بقعه چهارپادشاه

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که حتما باید از آن دیدن کرد مسجد چهار پادشاهان یا چهار پادشاه یا بقعه چهارپادشاه است . یکی از آثار تاریخی شهر لاهیجان و مدفن چهار تن از شاهان کیایی بیه پیش است. این مکان از آثار تاریخی مهم کشور ماست که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این مکان دیدن کنید . این اثر با شماره ۳۲۲ در تاریخ ۱۳۱۷/۰۸/۲۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این مسجد در ابتدای خیابان کاشف و روبروی مسجد جامع شهر لاهیجان و حمام گلشن قرار دارد.
این محل در ابتدا مرقد سید خور کیا (مقتول در سال ۶۴۷ ه‍. ق) بود و بقعه‌ای برای او ساخته شد که متصل به مسجد است و پس از آن سید علی کیا سال ۷۹۱ یعنی ۴۴ سال بعد رحلت کرد و در طرف چپ آن حجره، حجره‌ای دیگر ساختند و وی را در آن به خاک سپردند. پس از آن ۳۸ سال بعد رضا کیا پسر سید علی کیا را در کنار پدرش دفن کردند و چون در همان روز سید رضی کیا پادشاه گیلان رحلت کرده بود وی را در همان حجره دفن کردند.

سیری در لاهیجان

آرامگاه کاشف السلطنه و موزه تاریخ چای ایران

یکی دیگر از جاهی دیدنی لاهیجان آرامگاه کاشف السلطنه است .وقتی از چای ایرانی صحبت می‌کنیم نمی توانیم لاهیجان را نادیده بگیریم زیرا لاهیجان پایتخت چای ناب ایرانی است. انتقال چای ابتدا از جاده ابریشم توسط چینی ها انجام می شد و به تدریج کشت و تولید آن در هندوستان رونق یافت و از راههای بازرگانی جنوب به ایران نیز وارد می شد. برای اینکه کشت و مصرف چای در همه طبقات عمومی شود سختی ها و محدودیت های زیادی کشیده شد تا سرانجام حاج محمد میرزا قوانلو ملقب به کاشف السلطنه به تشویق مظفرالدین شاه به این امر همت گمارد.
این مقبره در حال حاضر یکی از دیدنی های شهر است که در کنار موزه تاریخ چای قرر دارد. این موزه در سال ۱۳۷۵ به همت سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۷۶۹ ثبت وتبدیل به موزه شد. این موزه از صبح ساعت ۸ تا ۶ غروب بغیر از دوشنبه ها برای بازدیدعموم باز است.

سیری در لاهیجان

بازار سنتی لاهیجان

قطعا همه ما بارها و بارها تصاویر زیبایی از بازارهای سنتی خطه سرسبز شمال و مخصوصا گیلان را در تلویزیون و ویدئو‌های مختلف دیده‌ایم. بازارهای سنتی لاهیجان را بی‌شک باید زیباترین تصویری دانست که می‌توان از فرهنگ این مردم زنده دل مشاهده کرد. بازار سنتی لاهیجان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن فرمایید. مردم محلی در کنار بساط‌ خود ایستاده‌اند و شما را با مهمان نوازی تمام به داخل مغازه دعوت می‌کنند.
این بازار همانند زندگی مردم همین شهر، بسیار بی‌آلایش و دور از زرق و برق است. همیشه بوی ماهی و سبزی تازه بازار را پر می‌کند. کسبه این بازار را اکثرا افراد قدیمی تشکیل می‌دهند یعنی کسانی که از طلوع آفتاب کرکره مغازه خود را بالا می‌دهند و تا غروب برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند. در بازار سنتی لاهیجان می‌توان جریان زندگی را احساس کرد. در ضمن فراموش نکنید که می‌توانید تازه‌ترین محصولات کشاورزی و همچنین ماهی را از این بازار تهیه کنید!
آدرس : لاهیجان، میدان چهارپادشاهان، خیابان کاشف شرقی

سیری در لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان

مگر هیجانی بهتر از زیپ لاین وجود دارد؟! زیپ لاین یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که می‌توان تجربه کرد. در زیپ لاین از بالای ارتفاعات به یک کابل وصل می‌شوید و با سرعت به‌سمت پایین سر می‌خورید! حال تصور کنید که از فراز بام سبز لاهیجان و در شیطان کوه، سوار بر زیپ لاین شوید و از ارتفاع ۱۰۰۰متری به‌سمت پایین بیایید! این تجربه به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی شما تبدیل خواهد شد. همچنین در بخش زیپ لاین لاهیجان نیز چندین و چند رستوران و کافه مختلف حضور دارند. پس می‌توانید حسابی از تفریح در این منطقه لذت ببرید.
آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کارگر، میدان کاشف، جاده طلای سبز، بام سبز

سیری در لاهیجان

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی لاهیجان می توانید اینجا کلیک کنید.

روستاهای لاهیجان

روستای یوسفده

روستای سرسبز و قدیمی یوسفده در استان گیلان و شهرستان لاهیجان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین روستاهای منطقه رودبنده است. مردمان این روستا به خونگرمی و مهمان نوازی شهرت دارند و در گذشته سال هایی متوالی به عنوان پرجمعیت ترین روستای لاهیجان شناخته میشد.
از جاذبه های سفر و زیبایی های روستای یوسفده باید به دشت ها و مزارع سرسبزش اشاره کنیم، به خصوص که در دشت های سرسبز آن منظره می توان به مناظر کوه های سرسبز لاهیجان و لنگرود و تله کابین لاهیجان نیز دید داشت. در بین روستاهای زیبای لاهیجان یکی از اولین انتخاب هایی که در سفر خود باید از آن دیدن کنید، روستای یوسفده است.

سیری در لاهیجان

روستای لیامان

روستای لیامان یکی دیگر از گزینه ها در بین لیست زیباترین روستای لاهیجان است که در بخش های شرقی استان گیلان قرار دارد. لیامان از توابع شهرستان لاهیجان است و دهستان آهندان نیز در فاصله ۴ کیلومتری آن قرار دارد. همانطور که انتظار می رود شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی است و روستایشان از سه بخش رودپشت، لیامان مرکزی و سوتی تشکیل شده است.
مهمترین محصول مردم روستای لیامان چای و ابریشم است و در سال های اخیر کشت برنج نیز در این منطقه افزایش پیدا کرده است. روستای لیامان را باید یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان معرفی کنیم که طبیعت بسیار دیدنی و بکری دارد. البته به دلیل گرایش زیاد مردم منطقه به کشاورزی بخشی از طبیعت چشمگیر این روستا آسیب دیده است، اما هنوز هم با زیبایی هایی که دارد نامش در فهرست زیباترین روستای لاهیجان قرار می گیرد.

سیری در لاهیجان

روستای کوهبنه

وقتی به دنبال زیباترین روستای لاهیجان هستید، در بررسی های خود حتما نام روستای کوهبنه را هم خواهید دید. این روستا در فاصله ای بسیار نزدیک، ۵ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد. اگر اهل طبیعت گردی هستید و قصد سفر به شمال را دارید، کوهبنه یکی از آن روستاهای قشنگ لاهیجان است که باید از آن دیدن کنید.
معروف ترین محصول کشاورزی مردم روستای کوهبنه چای و برنج است و دو امامزاده معروف هم در بین جاذبه های دیدنی اش دارد که به نام های آقا سید تقی و آقا سید ابراهیم شناخته می شوند. آب و هوای بکر این منطقه باعث شده تا روستای کوهبنه یکی از بهترین مناطق لاهیجان برای زندگی باشد، پس دیدار از آن خالی از لطف نخواهد بود.

سیری در لاهیجان

روستای گلرودبار

روستا را باید زیباترین روستای لاهیجان معرفی کنیم، روستایی که کمتر کسی نام آن را شنیده است و اکثر کسانیکه نام آن را می شوند فکر می کنند که در شهرستان رودبار قرار دارد. گلرودبار روستای کمتر شناخته شده ای است، اما اگر به آن سفر کنید متوجه خواهید شد که واقعا زیباترین روستای لاهیجان عنوان برازنده ای برای این منطقه می باشد.
در این روستا زیباترین منظره از پیوند کوه و جنگل را به وجود آورده است.روستای زیبای گلرودبار در بخش های شرقی شهرستان لاهیجان قرار دارد و به دلیل نزدیکی به رود و جویبارها، گلزارهای بسیاری در این منطقه به وجود آمده است و به یکی از دلایل نامگذاری منطقه هم همین است.
رودهای موجود در روستای گلرودبار دشت این منطقه را به دو قسمت تقسیم کرده است و نیمی از محله ها در یک سوی رود و نیمی دیگر در سویی دیگر قرار دارند.

سیری در لاهیجان

روستای کنف گوراب

روستا در فاصله ۴ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد و نزدیک به بخش رودبنه است. روستای زیبای کنف گوراب در امتداد رودخانه حشمت رود واقع شده که یکی از انشعابات سفید رود است. این روستا طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد که می تواند یکی از بهترین مقاصد سفری برای تابستان و بهار شما باشد.
مردم این منطقه عمدتا به کشت برنج و تولید جارو مشغول هستند و مهترین صنایع دستی شان همین جاروهاست. سفر در دل طبیعت پر از آرامش و زیبای کنف گوراب می تواند فرصتی بی نظیر برای شما باشد تا از شلوغی و همهمه شهر به محیطی آرام پناه برده و سفری لذت بخش را تجربه کنید.
سیری در لاهیجان

غذاهای محلی لاهیجان

مرغ و آلوی لاهیجان

شمالی‌ها در پخت انواع غذا با مرغ و چاشنی‌های مختلف تخصص دارند. از مرغ‌های ترش همراه با سبزیجات محلی گرفته تا مرغ‌هایی که با آلو و رب‌های نارنج و انار طبخ می‌شوند. این خورش با چند نوع رب‌ترش و شیرین پخته می‌شد تا مزه ملس و لذیذی پیدا کند. خورش مرغ و آلو خورشی مجلسی و مختص مردم لاهیجان است.
برای تهیه مرغ و آلوی لاهیجانی پیاز و سیر را نگینی خرد کنید و با زردچوبه و فلفل تفت دهید. آلو را خیس کنید، آب آن را خالی کنید و سپس آن را درون قابلمه بریزید. رب انار، رب نارنج و برگه زردآلو خیس شده را هم اضافه کنید و تفت دهید. نصف لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید موادتان کاملا باهم مخلوط شوند و یک مایه یک‌دست داشته باشید. حالا مرغ را اضافه کنید. یک لیوان آب جوش دیگر اضافه کنید و بگذارید خورش روی حرارت کم یک ساعت بپزد و جا بیفتد. بهتر است از آلوی سیاه برای این غذا استفاده کنید.

سیری در لاهیجان

خورشت سبزی فسنجان لاهیجان

خیلی از غذاهای سنتی که ما می‌شناسیم و سال هاست که آن‌ها را پخته‌ایم مدل‌های دیگری هم دارند؛ خورشت سبزی فسنجان نمونه‌ای از این دست غذاهای خوش طعم و مختص گیلان است.پیاز را به‌همراه نمک و فلفل به گوشت بیفزایید و خوب ورز دهید. در یک کاسه کوچک مقداری آب بریزید و کنار دستتان بگذارید. از گوشت به‌اندازه یک فندق بردارید. کف دست را خیس کنید و گوشت را به‌صورت توپ کوچکی گرد کنید. همه گوشت را به این صورت آماده کنید. در یک تابه مقدار مناسبی روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. گوشت‌های قلقلی را در روغن تفت دهید. در تابه را بگذارید تا کوفته ریزه‌ها بپزند.
در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. پیازها را در روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. هویج را رنده کنید. سبز‌ی‌های خرد شده را به‌همراه گردوی آسیاب شده و هویج رنده شده به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید. وقتی گردو به روغن افتاد، ۲ پیمانه آب جوشیده به مواد اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید. حدود نیم ساعت صبر کنید تا مواد روی حرارت ملایم بپزند. بعد از این مدت رب انار را همراه کمی نمک اضافه کنید و هم بزنید. بعد از حدود ۲ ساعت که خورش خوب به روغن افتاد، کمی شکر (به دلخواه) به خورش اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن کوفته‌‌های گوشت است که پخته بودید. بعد از اضافه کردن آن‌ها بهتر است خورش نیم ساعت دیگر هم بجوشد تا خوب جا بیفتد.

سیری در لاهیجان

شیش انداز گیلکی

مغز گردو را دو بار چرخ کنید تا کاملا نرم شود. پیاز رنده شده را با یک قاشق سوپ‌خوری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس مغز گردو را به آن اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. پس از آن ۳ لیوان آب سرد به آن‌ها اضافه کنید و بگذارید مغز گردو با شعله ملایم بپزد. بادمجان‌ها را پوست گرفته و آن‌ها را به‌اندازه یک بند انگشت خرد کنید. سپس کمی نمک روی بادمجان‌ها بپاشید و در آبکش قرار دهید تا آب سیاه آن‌ها خارج شود. در آخر آن‌ها را سرخ کرده و با رب انار رقیق شده، به مغز گردو اضافه کنید. شیش انداز باید کمی آبدار و جا افتاده سرو شود.

سیری در لاهیجان

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی توسط محمد قاسم خان که در زمان ناصرالدین شاه قاجار والی حاکم رشت بود، ابداع شده و توسط وی گسترش یافت و نام وی را بر خود گرفت.بادمجان‌ها را کباب کنید، سپس پوست آن‌ها را کنده و سرهای بادمجان‌ها را جدا کنید؛ پس از آن بادمجان‌ها را ساطوری کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را در آب جوش ریخته و پوست آن‌ها را بگیرید، سپس آن‌ها را خرد کرد و سیر کوبیده را داخل روغن داغ بریزید تا کمی سرخ شوند. سپس بادمجان‌ها و گوجه‌های آماده‌شده را به همان تابه اضافه کرده و سرخ کنید. حال کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و مایه را در یک طرف تابه قرار دهید.
در طرف دیگر خالی تابه تخم‌مرغ‌ها را شکسته و مخلوط کنید و آن‌قدر هم بزنید تا بسته شده و سرخ شود. بعد بادمجان‌ها و تخم مرغ‌ها (یعنی تمام محتویات تابه) را با هم مخلوط می‌کنید.

سیری در لاهیجان

هتل های لاهیجان

هتل رسپینا

هتلی ۵ستاره در لاهیجان در نوروز ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع در ۵ طبقه و ۳۰ واحد اقامتی با پراکندگی در طبقات سوم و چهارم؛ به بهره‌برداری رسید. در بسیاری از اتاق‌های هتل، مسافران چشم‌انداز باغ‌های چای و کوهستان را دارند، و همچنین از آب‌ و هوای خوب و مطبوع منطقه لذت می‌برند. این هتل امکانات و خدمات بسیاری مانند: روف‌گاردن، سالن بدنسازی، استخر (سونا، جکوزی، حمام ترکی) و کافی‌شاپ را برای گردشگران فراهم کرده‌است.
رسپینای لاهیجان واقع در کیلومتر ۳ جاده لاهیجان به لنگرود است. ساختمان هتل در قلب مزارع چای شهر لاهیجان قرار دارد و چشم‌اندازی فوق العاده را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. از بهترین ویژگی های این هتل نزدیکی به مرکز شهر و مناطق توریستی از جمله تله کابین اهرار و استخر لاهیجان می‌باشد. با چشم اندازی زیبا از کوه ها و جنگل های بکر لاهیجان در حد فاصل ۵۶ کیلومتری فرودگاه رشت و ۶۰ کیومتری فرودگاه رامسر واقع شده است. فاصله ۲۰ کیلومتری هتل پنج ستاره رسپینا لاهیجان تا ساحل دریای خزر و فاصله ۹ کیلومتری آن تا شهر لنگرود، از دیگر مزایای اقامت در این هتل می‌باشد.
آدرس:گیلان ، لاهیجان کیلومتر سه جاده لاهیجان به لنگرود

سیری در لاهیجان

هتل ابریشمی

این هتل در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ با هدف خدمت‌رسانی به گردشگران فعالیت خود را آغاز کرد. هتل چهار ستاره ابریشمی در پنج طبقه ساخته شده که ۲۶ واحد اقامتی آن با امکانات مناسب، در طبقات دوم تا پنجم پراکنده شده‌اند.از مزایای انتخاب این هتل می‌توان به همجواری هتل با دریاچه مصنوعی لاهیجان با فضایی بسیار زیبا و مفرح جهت پیاده‌روی و استفاده از هوایی سالم و مطبوع و موقعیت مکانی بی‌نظیر با امکان دسترسی آسان به مراکز خرید سوغاتی، تفریحگاه‌ها و ادارات سطح شهر بدون نیاز به خودرو اشاره کرد.
آدرس: گیلان ، لاهیجان میدان بسیج

سیری در لاهیجان

هتل دهدار

هتل چهار ستاره دهدار لاهیجان ، در سال ۱۳۹۴ بنا شد. این هتل در منطقه‌ای خوش آب و هوا بین کوه و دریا بین شهرهای آستانه اشرفیه و سیاهکل قرار دارد و از زیباترین هتل‌های شمال کشور به شمار می‌رود. این هتل در پنج طبقه و مشتمل بر ۲۶ واحد اقامتی می‌باشد.
هتل دهدار لاهیجان در حد فاصل دو شهر لاهیجان و آستانه اشرفیه واقع شده‌است و فاصله آن تا لاهیجان ۷ کیلومتر می‌باشد. این هتل در منطقه‌ای به نام نیاکو و واقع در بر اصلی معبر گذری لاهیجان به آستانه اشرفیه و رشت قرار گرفته‌است. از مزایای این هتل می‌توان به دسترسی آسانی به اماکن توریستی از جمله شیطان کوه و استخر، تله کابین، تالاب سوستان، بقعه چهار پادشاه اشاره نمود. در فاصله ۲۵۰ متری هتل دهدار آستانه اشرفیه، پل خشتی نیاکو، متعلق به دوران قاجار قرار دارد. این پل در سال ۱۳۳۵ جزء آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. قرار گیری هتل در منطقه سرسبز نیاکو و بهره‌گیری از امکانات پیشرفته را می‌توان از مزایای هتل چهار ستاره دهدار لاهیجان نام برد.
آدرس: گیلان ، لاهیجان کیلومتر ۱ جاده آستانه اشرفیه به لاهیجان – منطقه نیاکو

سیری در لاهیجان

هتل شهرزاد

هتل ۴ ستاره شهرزاد لاهیجان، در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید. این هتل در ۴ طبقه بنا شده و دارای ۴۷ باب اتاق و سوئیت می‌باشد.هتل شهرزاد لاهیجان در کیلومتر ۱۰ جاده لنگرود به لاهیجان واقع شده‌است و با ورودی لاهیجان ۲.۵ کیلومتر فاصله دارد. شهر لاهیجان که در ناحیه‌ی کوهپایه‌ با تپه‌‌های چایش قرار دارد، از قدیمی‌ترین شهرهای گیلان است که قدمتش به دوره اشکانیان می‌رسد و از جاذبه‌های گردشگری می‌توان به آبشار شیطان کوه، پل خشتی، پارک جنگلی میرصفا، تالاب سوستان و بام سبز لاهیجان اشاره‌کرد که با اقامت در هتل چهار ستاره شهرزاد لاهیجان می‌توان با پیمودن مسافت حداکثر ۱۱ کیلومتر از این مناطق بازدید کرد. از هتل شهرزاد لاهیجان می‌توان با فاصله ۲۸ کیلومتر به ساحل چمخاله دسترسی داشت.
آدرس: لاهیجان کیلومتر ۱۰ جاده لنگرود به لاهیجان

سیری در لاهیجان

هتل جهانگردی

از هتل‌های با تجربه در صنعت گردشگری هتل جهانگردی می باشد که در دوران قبل از انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل دارای ۲۳ واحد اقامتی است که در طبقات همکف و اول واقع شده‌اند. شایان ذکر است این هتل عضو گروه هتل‌های جهانگردی نیز می‌باشد. قابل توجه مهمانان گرامی هتل جهانگردی لاهیجان دارای یک‌طبقه و فاقد آسانسور می‌باشد.هتل جهانگردی لاهیجان در خیابان امام واقع شده‌است. موقعیت مکانی ویژه و قرارگیری هتل سه ستاره جهانگردی لاهیجان در کنار استخر، از مزایای اقامت در این هتل محسوب می‌شود. همچنین فاصله هتل تا شیطان کوه، از جاذبه‌های گردشگری شهر لاهیجان نیز ۲.۵ کیلومتر می‌باشد.
آدرس: گیلان ، لاهیجان خیابان امام – جنب استخر

سیری در لاهیجان

سوغات لاهیجان

چای لاهیجان

اول همه سراغ معروف‌ترین سوغات یعنی چای لاهیجان می‌رویم. تا قبل از اینکه حاج محمدمیرزا کاشف‌السلطنه چایکاری را به ایران وارد کند، حدود ۱۲۰ سال پیش، قهوه نوشیدنی گرم محبوب ایرانیان بود. شاهزاده قجری احتمالا از طعم چای انقدر خوشش آمده بود که هوس کرد در چای‌کاری در ایران چای‌کاری راه بیاندازد. برای این کار باید محل مناسب کاشتن چای را پیدا می‌کرد، جایی که اقلیمی شبیه به شرق آسیا داشته باشد تا بوته‌های چای در آن به عمل بیاید.
به نظر شاهزاده، گیلان و شهر لاهیجان مناسب‌ترین محل چای‌کاری در ایران بودند و اشتباه نکرده بود. چای در لاهیجان به عمل آمد و جای قهوه را گرفت. حالا بعد از بیش از یک قرن، چای همچنان محبوب است و به عنوان سوغات لاهیجان جایگاه ویژه‌ای دارد و به خارج از ایران هم صادر می‌شود. مزار پدر چای ایران هم روی یک تپه چای که زمانی جزو املاکش بود، قرار دارد.
چای سرگل ممتاز بهاره لاهیجان هم معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوع چای است. طعم و رنگ چای بهاره با چای‌های تابستانه و پاییزه متفاوت است و نسبت به آنها تلخی و گسی بیشتری دارد.

سیری در لاهیجان

کلوچه

وقتی از چای لاهیجان حرف می‌زنیم امکان ندارد کلوچه را به یاد نیاوریم. کلوچه شیرینی است که آن را به عنوان سوغات شمال می‌شناسیم، اما جالب است بدانید زادگاه کلوچه، در اصل، لاهیجان است. محمدعلی بگلری اولین بار در دهه ۳۰ شمسی کلوچه را به روش سنتی در لاهیجان پخت که بعدها به نام کلوچه نوشین به تولید انبوه رسید. طعم و کیفیت خوب باعث شد که کلوچه خیلی زود جای خود را در میان ایرانیان پیدا کند. کارخانه‌های نوشین، نادری، نادی و پیمان تولیدکننده‌های اصلی کلوچه لاهیجان هستند.
یک نوع شیرینی دیگر هم در لاهیجان وجود دارد که در خوشمزگی دست‌کمی از کلوچه ندارد. این شیرینی کوکی مخصوص لاهیجان است که طرفداران خاص خود را دارد. کوکی از گردوی خشک، تخم‌مرغ، کره، کاکائو، وانیل و کشمش درست می‌شود.

سیری در لاهیجان

انواع مربا

نام شمال با طعم و عطر مرباهای متنوع و هزار خاطره خوش پیوند خورده‌ است. این داستان درباره شهر چای و کلوچه شمال هم صادق است و مربا از معروف‌ترین سوغات لاهیجان هم هست. مربا از میوه‌هایی مثل تمشک، بهارنارنج، شقاقل و بالنگ که فقط در شمال پیدا می‌شوند، بهترین سوغاتی هستند تا عصرها طعم‌شان را در کنار چای خوش‌عطر مزه‌مزه و یاد خوش سفر را زنده کنیم. مربا را هم در بسته‌بندی کارخانه‌ای و هم خانگی می‌توانید از فروشگاه‌ها‌ وبازارچه‌های محلی تهیه کنید.

سیری در لاهیجان

انواع ترشی

اصلا سفره شمالی و لاهیجانی را نمی‌شود بدون سیرترشی تصور کرد. بوته سیر زیبا در یک کاسه سرامیکی خوش‌رنگ در کنار غذاهای شمالی تصویر زیبای خوشمزه‌ای است. با این تعریف‌ها چی بهتر از یک شیشه سیرترشی فرداعلا به عنوان سوغاتی؟ به جز سیرترشی، ترشی بادمجان شکم‌پر و انواع دیگر ترشی‌ها که با سبزی‌های محلی لاهیجان درست می‌شوند را هم فراموش نکنید. ترشی‌ها هم مثل مرباها هم با بسته‌بندی کارخانه‌ای وجود دارند و هم خانگی.

سیری در لاهیجان

انواع رب

انواع رب‌ها هم از سوغاتی‌های معروف گیلان و لاهیجان هستند. رب‌هایی از مهم‌ترین اجزای خوراک‌های شمالی و محبوب ایرانی مثل فسنجان هستند مثل رب‌انار که بهترین نوعش با توجه به ذائقه‌تان (ترش، شیرین یا ملس) را می‌توانید در شهر لاهیجان پیدا کنید. رب‌های دیگری مثل رب آلوچه که باب طبع کسانی است که طعم ترش‌دوست دارند هم از بهترین سوغات لاهیجان به حساب می‌آید.

سیری در لاهیجان

ماهی

شمال بهشتی است با طعم ماهی. ماهی یکی از اجزای اصلی سفره شمالی است. بعضی از روش‌های آماده‌سازی ماهی مثل شورکردن و دودی کردن هم مخصوص این خطه است. حتی نام بعضی غذاها و ماهی‌ها با شمال گره خورده مثل چلو و ماهی سفید و سیرترشی. با این حساب چی جذاب‌تر از ماهی برای سوغاتی بردن برای کسی که عاشق غذا و آشپزی است؟ تصور کنید ماهی سفیدی که از بازار لاهیجان خریده‌اید یا ماهی دودی چه سوغاتی متفاوت و خاصی می‌تواند باشد.

سیری در لاهیجان

برنج

خطه سبز گیلان با شالیزارهایش برایمان تداعی می‌شود؛ تصویر دلنشینی که با خاطرات خوش‌مان از شمال عجین شده است. هرچند برنج لاهیجان به اندازه چای و کلوچه‌اش شهرت ندارد اما مثل برنج بیشتر نقاط گیلان، به خاطر خوش‌پختی و خوش‌طعمی، انتخاب گردشگران لاهیجان به عنوان سوغات است. اگر می‌خواهید سوغات خاص‌تری از شمال به خانه ببرید، برنج دودی با آن عطر بی‌نظیرش، هم انتخاب بسیار خوبی است.

سیری در لاهیجان

کوکی لاهیجان

فقط کلوچه لاهیجان نیست که شهرت جهانی دارد. بلکه نوعی شیرینی دیگر با نام کوکی نیز وجود دارد که یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های لاهیجان است. کوی از گردوی خشک، کشمش، وانیل، کره، تخم‌مرغ و پودر کاکائو تهیه می‌شود. این شیرینی خوشمزه را به‌صورت فله و کیلویی یا به‌صورت بسته‌بندی می‌توانید تهیه کنید. البته مدل‌هایی که بسته‌بندی هستند، قیمت بیشتری از مدل‌های فله دارند. اگر بتوانید از نانوایی‌هایی که کوکی می‌پزند کوکی بخرید، قطعاً از طعم تازگی آن نهایت لذت را خواهید برد. کوکی وقتی تازه باشد، همانند قند در کامتان آب می‌شود.
همچنین باید بدانید که برای کاهش قیمت، برخی انواع کوکی معمولی بدون گردو نیز در بازار وجود دارد. کوکی‌های گردویی گران‌تر هستند؛ اما در عین حال طعم بی‌نظیری دارند. اصلاً وقتی که گردو زیر دندان می‌شکند، واقعاً حس خوبی را منتقل می‌کند. اگر شما هم عاشق گردو و شیرینی‌های گردویی هستید، حتماً طعم کوکی را امتحان کنید.

سیری در لاهیجان

نان محلی لاهیجان

آیا تا کنون به مردم محلی گیلان و لاهیجان هنگام پخت نان نگاه کرده‌اید؟ اگر سری به روستاهای اطراف لاهیجان بزنید، قطعاً این صحنه زیبا را خواهید دید. مردم محلی و مخصوصاً روستایی، نان خانه خودشان را در به دست خود درست می‌کنند. پس دیگر نیازی به ایستادن در صف نان نیست! این نان‌های محلی طعم بی‌نظیری دارد. با وجود آنکه ترکیب این نان‌ها بسیار ساده است؛ اما مشابه این طعم را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید تهیه کنید. اصلاً حتی اگر همین ترکیبات را در تهران یا هر شهر دیگر آماده کنید، این طعم را دیگر نمی‌دهد. برای آنکه چنین طعمی را بچشید، فقط باید به لاهیجان بیایید و از همین شهر نان تهیه کنید!

سیری در لاهیجان

زیتون

بسیاری از افراد زیتون را فقط به رودبار می‌شناسند. با وجود آنکه رودبار مرکز زیتون در ایران به حساب می‌آید؛ اما دلیل نمی‌شود که روی زیتون به‌عنوان سوغات لاهیجان حساب نکنید! در لاهیجان نیز درختچه‌های زیتون به‌وفور یافت می‌شود. بخشی از محصولات کشاورزی لاهیجان را انواع زیتون تشکیل می‌دهد. زیتون‌های شمال بسیار خوشمزه هستند. وقتی که از لاهیجان زیتون را تهیه کنید، به‌مراتب قیمت بهتری از زیتون‌هایی را پرداخت می‌کنید که در تهران عرضه می‌شوند. زیتون لاهیجان بسیار چرب و پر روغن است و طعمی بسیار لذیذ دارد. همچنین انواع محصولات مرتبط با زیتون نیز در لاهیجان عرضه می‌شود. برای مثال می‌توانید انواع روغن زیتون یا زیتون پرورده نیز تهیه کنید.

سیری در لاهیجان

صنایع دستی لاهیجان

حصیربافی

زنبیل حصیری با گل های رنگیو چند سبد حصیری در قفسهتاریخ نشان می‌دهد؛ مردمان سخت‌کوش شمال هر چه نیاز داشتند را خودشان تهیه می‌کردند. مردمان محلی این خطه‌ی سرسبز همگی تولیدکننده بودند و هم‌اکنون نیز کمتر کسی را در این شهرها پیدا می‌کنید که مصرف‌کننده‌ی صرف باشند. مردمان لاهیجان نیز مانند دیگر شهرهای شمالی از گیاهان خودروی اطراف تالاب‌ها برای ساخت لوازم زندگی خود بهره جسته‌اند. آن‌ها از حصیر برای درست کردن کلاه آفتابی، ظرف میوه، زیرانداز، زنبیل و… استفاده می‌کردند و به مرور زمان زیباییِ حصیرها موردتوجه مسافران و گردشگران قرار گرفت.
در حال حاضر انواع این وسایل حصیری زیبا را می‌توانید از سوغاتی‌فروشی‌های لاهیجان خریداری کنید. همچنین اگر در یک روز آفتابی قصد رفتن به لب دریا را داشتید، یکی از این کلاه‌های حصیری می‌تواند ناجی پوستتان در برابر آفتاب باشد. زنبیل‌های بی‌نظیر و زیبای حصیری نیز به عنوان سوغات لاهیجان، حرف ندارد!

سیری در لاهیجان

بامبوبافی

شاید زمانیکه که در لاهیجان به گشت و گذار می پردازید مردی در حال بافتن سبدی و بامبو دیده باشید. اما مهد تولید لوازم بامبویی، روستای لیالستان لاهیجان است. جایی که مردان و زنان محلی از نوعی نِی برای ساخت سبدها و ظروف ظریف و بسیار زیبا استفاده می‌کنند. اگر به این شهر سرسبز و جذاب سفر کردید، حتما یکی از این دست‌سازه‌های زیبا را خریداری کنید. به این ترتیب یک سازه‌ی هنریِ اصیل خواهید داشت و به تقویت اقتصاد محلی نیز کمک خواهید کرد.

سیری در لاهیجان

لوازم چوبی

انواع وسایل دست ساز چوبی از جمله سبد، باد بزن، قندان و شکلات خوری و ….چوب و درخت، نعماتی هستند که پروردگار متعال بی‌دریغ در شمال ایران گسترده است. جنگل‌های متراکم و درختان چند صد ساله‌ی لاهیجان نیز از موهبت‌های پروردگار در این شهر هستند. از آن جایی که چوب‌های مرغوبی در این منطقه یافت می‌شود، بسیاری از بومیان در صنعت چوب مشغول به کار شده‌اند. همچنین هنرمندان منطقه از قطعات کوچک چوب لوازم آشپزخانه مثل قاشق چوبی و ظروف میوه تهیه می‌کنند. این صنایع دستی لاهیجان عطر چوب و جنگل را به خانه شما خواهد آورد!

سیری در لاهیجان

رستوران های لاهیجان

رستوران زیبا

یک رستوران قدیمی‌ و خوش‌نام‌ در لاهیجان، رستورانی به نام «زیبا» است که تاریخ شروع به کار آن به سال ۱۳۳۸ شمسی برمی‌گردد. شاید نمای بیرونی رستوران چنگی به دل نزند اما با ورود به رستوران با یک فضای قدیمی اما گرم و دوست‌داشتنی مواجه خواهید شد. سرتاسر دیوارها با عکس‌های قدیمی از تاریخچه رستوران پوشیده شده است. محیط داخلی رستوران نیز با صنایع دستی لباس‌های محلی تزیین شده و حس و حال خوبی را به گردشگر القا می‌کند.
غذاهای محلی از جمله ماهی قزل‌آلا، کباب ترش و جوجه ترش از محبوب‌ترین غذاهایی هستند که در این رستوران سرو می‌شوند. سعی کنید حتماً در کنار غذای خود از مخلفات خوشمزه محلی مانند سیرترشی و نازخاتون یا همان ترشی لیته بادمجان سفارش دهید.
آدرس: گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، روبروی استخر لاهیجان

سیری در لاهیجان

رستوران سنتی مهتاب

اگر رستوران سنتی «مهتاب» بهترین رستوران لاهیجان ندانیم بدون شک یکی از بهترین رستوران‌های این شهر است. با ورود به این رستوران با یک معماری کاملاً سنتی مواجه خواهید شد و در نگاه اول وجود یک حوض کوچک وسط رستوران توجه‌تان را جلب خواهد کرد. وارد که بشوید می‌بینید رنگ‌بندی پنجره‌های رستوران چقدر فضای رستوران را دلنشین‌ کرده‌اند.
فضای بزرگ و دلنشین، دکور زیبا و برخورد خوب کارکنان تنها محاسن رستوران مهتاب نیستند؛ تنوع و کیفیت غذاها هم مزیت‌ این رستوران به‌حساب می‌‌آید. تمامی غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند واقعاً از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این‌ها، صدای آب در حوض کوچک، بوی نان تازه و هر از گاهی نوای موسیقی زنده، شما را دوباره به این رستوران برگرداند.
غذاهای محلی مانند جوجه ترش و کباب ترش در این رستوران خواهان زیادی دارد. در کل منوی غذایی این رستوران در ۵ دسته غذای ایرانی، فرنگی، محلی، خورشت محلی و سوپ خلاصه می‌شود. در کنار همه این موارد قیمت مناسب این رستوران باعث شده که بیشتر وقت‌ها شلوغ باشد بنابراین بهتر است در روزهای تعطیل حتماً از قبل میزی را برای خود رزرو کنید.
آدرس: گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، نبش گلستان ۱۵

سیری در لاهیجان

رستوران شاندیز

از دیگر رستوران‌های لاهیجان، رستوران «شاندیز» را معرفی می‌کنیم که خدمات متنوع و بسیار خوبی را به مشتریان ارائه می‌دهد. موقع سفارش دادن غذا، در منو با عبارت «سرویس کامل» مواجه می‌شوید که بعد از اسم هر غذا آمده، سرویس کامل در واقع شامل زیتون پرورده، ماست، سالاد و نوشیدنی است. با این همه قیمت یک وعده غذایی در این رستوران به مقدار و کیفیت غذا می‌ارزد و مناسب است.
از دیگر نکات مثبت این رستوران وجود یک سفره‌خانه سنتی با فضای کاملاً متفاوت است که بعد از صرف غذا می‌توانید به آنجا بروید و سرویس چای سفارش دهید. از آنجایی که این رستوران در ابتدای ورودی غربی شهرستان لاهیجان ایرانی بلوار انصاری قرار گرفته است برای مسافرانی که موقع ناهار یا شام وارد شهر می‌شوند محل مناسب و در دسترسی برای صرف یک وعده غذایی خوب است.
آدرس: گیلان، لاهیجان، بالاتر از میدان انتظام (اول حاجی‌آباد)

سیری در لاهیجان

رستوران خان سالار

وارد رستوران خان سالار بشوید، فضای کلاسیک این رستوران با پنجره‌های بلند و نور فراوان توجه‌تان را جلب می‌کند. محیط این رستوران خانوادگی‌ و دنج است و منوی آن پر و پیمان! انواع غذاهای محلی و کبابی اینجا سرو می‌شود و به تجربه مشتریان کیفیت خوبی هم دارند.
در این رستوران علاوه بر غذاهای محلی مانند کباب ترش و ماهی غذاهای متفاوتی نیز مانند واویشکا سرو می‌شود. مزیت غذاهای برنجی که در رستوران خان سالار سرو می‌شود این است که هر پرس غذایی همراه با یک ته‌دیگ سرو می‌شود.
آدرس: گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، نبش گلستان ۲۳

سیری در لاهیجان

رستوران نون و نمک

یک رستوران‌ متفاوت در لاهیجان؛ رستوران «نون و نمک». اگر از خوردن غذاهای کبابی برای چند روز در شهر لاهیجان خسته شده‌اید، یک وعده غذایی در این رستوران متفاوت شاید بتواند کمی حال و هوای شما را عوض کند. می‌توانید در این رستوران پاستا و ماکارونی سفارش دهید و از خوردن‌شان لذت ببرید، اما برای داشتن تجربه خوردن یک آش خوشمزه حتماً این رستوران را در گزینه‌های اصلی خود قرار بدهید.
آدرس: گیلان، لاهیجان، ابتدای بلوار امام رضا، نبش گلستان ۲۱

سیری در لاهیجان
از رستوران های خوب دیگری که در لاهیجان وجود دارد می توان به رستوران دهکده چوبی کسری، کافه رستوران روشن بهار، رستوران مجلل تخت جمشید رستوران سیمرغ لاهیجان و رستوران محلی لاهیجان و… اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به لاهیجان

بهترین زمان برای سفر لاهیجان، بهارهای آن است. در این فصل شما شاهد طبیعتی زیبا هستید و آب وهوایی معتدل تجربه می‌کنید. اما تابستان‌های لاهیجان بسیار گرم و مرطوب است و شرجی هوا برای گردشگران کلافه کننده می‌شود. پاییز هم از ان فصل‌هایی است که اگر تحمل کمی سرمای شمالی دارید، برای سفر پیشنهاد می‌شود. اما زمستان‌های لاهیجان بسیار سرد است. در طی فصل بادهای شدیدی می‌وزند.

روش های سفر به لاهیجان

برای سفر به لاهیجان راه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

سفر با اتوبوس

اتوبوس‌ها یکی از گزینه‌های مناسب سفر برای عاشقان سفرهای جاده‌ای هستند. همچنین سفر با اتوبوس به لاهیجان می‌تواند مقرون به صرفه باشد. اگر به تنهایی سفر می‌کنید اتوبوس امنیتی خوبی برای شما دارد.

سفر با خودروی شخصی

اگر در شهرهایی ساکن هستید که حداکثر فاصله‌شان با لاهیجان ۷۰۰کیلومتر است و ممکن سفرتان حدود ۶ ساعت زمان ببرد می‌توانید با خودروی شخصی به این شهر سفر کنید و از سفر جاده‌ای خود لذت ببرید. اما اگر فاصله‌تان بیشتر از این عدد است بهتر است برای راحتی خودتان از وسایل نقلیه‌ی دیگری استفاده کنید.

سفر با هواپیما

اگر از هواداران سفرهای سریع هستید و نمی‌خواهید مدت زیادی در مسیر بمانید می توانید با هواپیما به مقصد برسید. سفری کوتاه و امن تا هر چه سریع‌تر به مقصد برسید و به تماشای زیبایی‌های شهر بپردازید.

بهترین زمان سفر به لاهیجان چه موقع است؟

بهترین زمان فصل بهار و اواخر شهریور و مهرماه است .

موزه چای ایران کجاست؟

این موزه در شهر لاهیجان خیابان کاشف شرقی واقع شده است.

بهترین جاهای دیدنی لاهیجان کدامند؟

استخر لاهیجان، شیطان کوه، بام سبز، تله‌کابین احرار و جنگل تاریک و…

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *