رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۴۰۲

سیری در رامسر ، عروس شهرهای ایران

لینک این مطلب کپی شد!

سیری در رامسر ،به شما این امکان را می دهد تا با عروس شهرهای ایران و زیباترین شهر شمال آشنا شوید. رامسر به‌دلیل برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی و مسحورکننده، دیدنی‌های متعدد و طبیعتی افسانه‌ای، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد سفر در طول سال مخصوصا بهار و تابستان به شمار می‌رود. این شهر با قرارگیری در حاشیه‌ جنگلی کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌ البرز و دریای خزر، از چشم‌اندازی بکر و مثال‌زدنی برخوردار است و همین امر از دلایل محبوبیت آن در بین دیگر شهرهای شمالی کشور بوده و به «عروس شهرهای ایران»شهرت دارد.

سیری در رامسر

معرفی شهر رامسر

شهر رامسر که پیش از این سخت سر نام داشت در تاریخ ۱۳۱۴/۳/۸ براساس تصویب نامهٔ شماره ۳۱۸/۶۵۰۲ به رامسر تغییر یافت. رامسر از سمت شرق به شیرود، از غرب به شهر چابکسر و دهستان اوشیان استان گیلان، از جنوب به کوه‌های البرز و از شمال به دریای مازندران محدود است. آب‌وهوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است. نزدیکی جنگل و دریا زیبایی ویژه‌ای به این شهر داده‌ است و این امر موجب جذب گردشگران در همه فصل‌های سال می‌شود. رامسر سابقاً جزئی از شهرستان تنکابن بوده که در سال ۱۳۶۴ طبق تقسیمات جدید کشوری از این شهرستان جدا شده‌است.
بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ هجری شمسی در این شهر زیبا و گردشگری صورت پذیرفت، جمعیت آن برابر با ۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر بود که تا به امروز نیز این تعداد افزایش یافته اند. اهالی این شهر به زبان و گویش طبری و با لهجه گیلکی می باشد. زبان طبری از زبان های شمال غرب ایران و زبان های ایرانی دریای کاسپین به شمار می آورند. این لهجه در هر نقطه ای از این شهرستان تفاوت دارد.

سیری در رامسر

جاذبه های گردشگری رامسر

قلعه مارکوه رامسر

اگر به پیاده‌روی و کمی کوه‌نوردی در سطح آماتور علاقه‌مند هستید، بهتر است حتما سری به قلعه مارکوه بزنید. این قلعه زیبا که در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، یکی از جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آید. مهم‌ترین زیبایی قلعه مار‌کوه، نمایی است که از آن بالا به اطراف خواهید داشت. شما از ارتفاع ۵۰۰ متری می‌توانید از طرفی شاهد دریا و از طرف دیگر نظاره‌گر جنگل‌های انبوه و سرسبز رامسر باشید. مارکوه رامسر از نظر مرزبندی، در شهر کتالم واقع شده که تنها شش کیلومتر تا شرق رامسر فاصله دارد.
در ضمن برای بازدید از این قلعه دیدنی، باید حدود ۳۲۰ پله را پشت سر بگذارید. برای دسترسی به قلعه مارکوه، بهتر است از پله‌هایی که در جنوب این قلعه قرار دارند استفاده کنید. برای پیدا کردن این پله‌ها، باید به روستای طلارسر بروید. البته اگر به کوه‌پیمایی علاقه دارید، می‌توانید از هر بخش دیگر آن برای دسترسی استفاده کنید.
آدرس : مازندران، رامسر، بخش کتالم، محدوده میان نیاسته و کرد محله، جاده مارکوه

سیری در رامسر

بوستان جنگلی صفارود رامسر

شما می‌توانید حین سفر به جواهرده، در طول مسیر، از بوستان جنگلی صفارود رامسر نیز بازدید کنید. این پارک جنگلی زیبا و سرسبز که جزء جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آید، در ۹ کیلومتری جاده جواهرده قرار گرفته است. نام اینجا از رودی گرفته شده که داخل همین پارک جریان دارد. این منطقه را نیز همانند جواهرده، به آب معدنی منحصر به فرد و چشمه‌هایی به زلالی اشک چشم می‌شناسند. ایام تعطیلات و مخصوصا در روز طبیعت، بسیاری از خانواده‌ها اینجا کنار هم جمع می‌شوند تا از طبیعت لذت ببرند.
آدرس : مازندران- رامسر- ۹ کیلومتری جاده جواهرده

سیری در رامسر

آب های گرم معدنی سادات محله

در پنج کیلومتری رامسر، منطقه‌ای به نام سادات محله وجود دارد. به صورت کلی در اطراف رامسر، عروس شهر‌های ایران، چشمه‌های زلالی از دل خاک می‌جوشند. چشمه‌هایی که آب آنها پاک و گوارا است. اما در سادات محله، آب گرمی با خواص معدنی وجود دارد، که بسیاری از مسافران و محلیان، از آن برای کاربرد‌های پزشکی استفاده می‌کنند.
دمای آب گرم معدنی سادات محله رامسر به حدود ۴۲ درجه می‌رسد. با وجود اینکه حوضچه آب گرم سادات محله خیلی هم بزرگ نیست، اما بسیاری از افراد برای چند دقیقه حضور در آن، مدت‌ها منتظر می‌شوند. معمولا فرآیند استفاده از این آب گرم، حدود سه تا چهار ساعت به طول می‌انجامد. بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری‌هایی همچون درد‌های عضلانی، رماتیسم و همچنین درد‌های ناشی از بیماری های اعصاب، توصیه می‌کنند که در این آب معدنی کمی استراحت کنید. در ضمن باید بدانید که دسترسی به آب گرم سادات محله اصلا دشوار نیست و با وسیله نقلیه تا نزدیکی ورودی آن می‌توانید بروید.
آدرس: مازندران، رامسر، ۵ کیلومتری رامسر، سادات محله

سیری در رامسر

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر دانست. این تله کابین بزرگ که جزء هشت تلکابین بزرگ ایران به شمار می‌آید، در پنج کیلومتری رامسر قرار دارد. این یعنی برای دسترسی به این تله کابین، تنها کافیست حدود ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید. دسترسی به این تله کابین اصلا کار دشواری نیست. در تمام بخش‌های رامسر، با تابلوهای راهنمای این تله کابین رو به رو خواهید شد.
تله کابین رامسر به صورت کلی ۴۰ عدد کابین دارد. مسیر ۲ کیلومتر طول داشته و برای رسیدن به ارتفاع ۷۰۰ متری، تنها ۱۲ دقیقه زمان نیاز دارد.
این تله کابین که در روز حدود چهار هزار نفر را جا به جا می‌کند، نمایی از منطقه را به شما نشان می‌دهد که تا عمر دارید، فراموش نمی‌کنید. مناظر جنگل، دریا و عبور و مرور افراد زیر پای شما کاملا محسوس هستند. استفاده از این تله کابین، خاطره‌ای می‌شود که تا آخرین روز زندگی خود آن را با لبخند به یاد می آورید. در ضمن در مجموعه تله کابین رامسر ، امکاناتی همچون جت اسکی، پینت پال، اسکی روی آب، قایق دلفین، سینما شش بعدی و چندین و چند رستوران و کافه وجود دارند.
آدرس : استان مازندران، کیلومتر ۵ جاده رامسر – رودسر

سیری در رامسر

عمارت کاخ مرمر

در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی، رضا خان، کاخ سلطنتی مرمر را افتتاح کرد. شاید اگر برای اولین بار این کاخ مجلل را که جزء مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود، ببینید، تصور کنید که اینجا کاخی مثلا در وین اتریش است.معماری این کاخ به طرز خارق العاده‌ای خیره کننده است. وسایل و اسباب داخل این کاخ، به معنای واقعی کلمه مجلل و دیدنی هستند. دلیل نام گذاری این کاخ را هم با دیدن آن می‌توانید متوجه شوید. در ساخت این کاخ سلطنتی، از برترین سنگ‌های مرمر جهان استفاده شده است. سنگ‌هایی که پس از گذشت حدود ۸۰ سال از عمرش، هنوز سفیدی و درخشش خود را به خوبی حفظ کرده‌اند.
علاوه بر آن، کاخ مرمر در باغی بسیار زیبا به وسعت ۶۰ هزار متر مربع قرار گرفته؛ باغی که از درختان مرکبات و تزئینی تشکیل شده است. این باغ شهرت جهانی دارد و بسیاری از توریست‌های خارجی از آن بازدید می‌کنند. برای بازدید از این باغ و بوستان و کاخ سلطنتی، حداقل سه تا چهار ساعت باید زمان صرف کنید.
آدرس : استان مازندران، رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی

سیری در رامسر

باغ ایرانی رامسر

همانطور که اشاره کردیم، در سال ۱۳۱۶، رضا شاه کاخ سلطنتی خود، که مدت‌ها از صدور دستور ساخت آن می‌گذشت را افتتاح کرد. پس از رضاشاه، مالکیت این کاخ به ولیعهد وی، یعنی محمدرضا رسید. او نیز تا سال ۱۳۵۷ مالک این کاخ بود و در سفرهای خود در آن اقامت می‌کرد. اما پس از انقلاب و خروج دولت شاهنشاهی از ایران، این کاخ مصادره شد. پس از مصادره شدن، کاخ مرمر حدود ۲۲ سال متروکه باقی ماند تا نهایتا بر اساس تصمیمات دولتی، این کاخ عظیم و زیبا تبدیل به موزه کاخ رامسر شد.
این کاخ زیبا در باغی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع قرار دارد. باغی بسیار زیبا و سرسبز که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. برای گشت و گذار در این باغ شاید ساعت‌ها هم کم باشد. بوی عطر درختان مرکبات شما را مست خود می‌کند و از دیدن این همه زیبایی مات و مبهوت خواهید ماند.
آدرس: استان مازندران، رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی

سیری در رامسر

جنگل دالخانی

شمال ایران پوشیده شده از جنگل‌های زیبا و سرسبز مختلف است. اما به نظر شما چرا جنگل دالخانی را جزء مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آورند؟ این جنگل را می‌توان بکرترین، سرسبزترین و زیباترین جنگل در تمام بخش شمالی ایران دانست. قطعا افرادی که اهل جنگل نوردی هستند، با شنیدن این نام خاطرات خوشی برایشان تداعی می‌شود. این جنگل چهار فصل را می‌توان نقاشی خداوند دانست. یک نقاشی زیبا که خداوند با صبر و حوصله تمام آن را کشیده است.
جنگل دالخانی تنها در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر قرار گرفته و یک جنگل نیمه کوهستانی به شمار می‌آید. در ضمن باید بدانید که جنگل دالخانی رامسر، حدود ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و همواره با مه‌های غلیظ خود، فضایی عاشقانه و رویایی را در اختیار شما مسافران عزیز قرار می‌دهد.
آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

سیری در رامسر

غار یاغی لوکا

یاغی لوکا در زبان محلی به معنای یک پناهگاه برای کسانی بوده که علیه امیران و حاکمان زمان خود طغیان کرده و شورش می‌کردند. پس شاید تا به اینجای کار تا حدودی از کاربرد و دلیل نام‌گذاری این غار مطلع شده باشید.
این غار در شمال غرب رامسر واقع شده. در این مکان دژی مستحکم قرار داشته که امروزه به خاطر شرایط محیطی مختلف، اثر زیادی از آن باقی نمانده است. دزدان، یاغیان و راهزنان، پس از متروکه شدن این دژ، از آن به عنوان پناهگاه خود استفاده می کردند. غار یاغی لوکا نیز در همین محل قرار گرفته و بر اساس داستان‌های محلی، دزدان از آن برای پنهان شدن استفاده می‌کردند! امروزه دیگر هیچ دزدی در این غار وجود ندارد! و شما می‌توانید با خیال آسوده، از این غار منحصر به فرد و جاذبه‌های طبیعی اطراف آن دیدن فرمایید.
آدرس : مازندران، شمال غربی شهرستان رامسر

سیری در رامسر

آبشار ایج

تعجبی نیست که در اطراف رامسر، با وجود چشمه‌های جوشان زیاد، آبشار‌های زیبایی را نیز شاهد باشیم. آبشار ایج یا همان آبشار ده‌قلو، یکی از آبشار‌های زیبا و معروف رامسر است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر از آن یاد می‌شود. این آبشار در دل روستایی به همین نام قرار دارد و همین موضوع دلیل اصلی نام گذاری آن است. جالب است بدانید که برف‌های روی کوه‌های خشم چال، تنها عامل ایجاد این آبشار هستند. این برف‌ها آب شده و از ارتفاعات کوه به سمت زمین سقوط می‌کنند و باعث خلق این آبشار زیبا و دیدنی می‌شوند.
به دلیل وجود این آبشار و محیطی کوهستانی، پوشش گیاهی این منطقه بسیار دیدنی و سرسبز شده است. برای بازدید از این جاذبه طبیعی زیبا، بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید. حتی در فصل تابستان نیز منطقه ایج بسیار خنک و خوش آب و هواست و می‌توانید از گرمای هوا به اینجا پناه بیاورید.
آدرس: مازندران، رامسر، اشکور علیا، روستای ایچ

سیری در رامسر

آبشار سیاسرت

در ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر، آبشاری زیبا و دیدنی با نام سیاسرت واقع شده. این آبشار که جزء جاهای دیدنی رامسر به حساب می‌آید، در کنار جاده جنت رودبار قرار دارد. همانطور که می‌دانید جنت رودبار نام روستایی بسیار زیباست که جزء توابع رامسر به شمار می‌آید. در این روستا جاذبه‌های دیدنی مختلفی به چشم می‌خورند. جاذبه‌هایی که هر یک ارزش ساعت‌ها وقت گذاشتن را دارند. مثلا می‌توان به رودخانه چالک رود اشاره کرد که از قله سماسوس سرچشمه می‌گیرد. این رود حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد و در نهایت به شکل یک آبشار زیبا از ارتفاعات کوهستان سرازیر می‌شود و منظره زیبایی به نام آبشار سیاسرت را خلق می‌کند.
در طی بازدید خود از آبشار سیاسرت ، می‌توانید از دیدنی‌های دیگر جنت رودبار نیز دیدن فرمایید. آبشار آزارک، آبشار چادر، آبشار حسینیه، آبشار خشکا، آبشار هیسیان و آبشار ریش بزار، همه در این منطقه حضور دارند و می‌توانید از تماشای آنها نیز لذت ببرید.
آدرس: مازندران- ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر

سیری در رامسر

سد میجران

سد میجران یا دریاچه میجران نام یکی از جاهای دیدنی رامسر است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق عروس شهرهای ایران قرار دارد. این سد که عمر زیادی هم ندارد، توانسته آب مورد نیاز برای کشت و زراعت بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی اطراف را تامین کند. جالب است بدانید که آب مورد نیاز رامسر، سادات شهر و کتالم نیز از همین سد تامین می‌شود. اما سد میجران که بر روی «نسارود» بنا شده، گردشگران زیادی را هر ساله به سمت خود می‌کشد. وجود چنین سد زیبایی باعث شده تا این منطقه تبدیل به یک منطقه گردشگری مهم در رامسر شود.
آدرس: مازندران-رامسر- ۲ کیلومتری جنوب شرقی رامسر – از مسیر جاده ساحلی تنکابن به رامسر

سیری در رامسر

بلوار معلم رامسر

بسیاری از قدیمی‌های رامسر، این بلوار را به عنوان بلوار کازینو می‌شناسند. بلوار کازینو در دوره رضا شاه ساخته شده و کاملا سنگ فرش شده تا اجازه عبور هرگونه وسیله نقلیه به آن داده نشود. شما می‌توانید در آن قدم بزنید و از مناظر لذت ببرید. اولین بار بلوار کازینو یا همان بلوار معلم رامسر که امروزه از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر یاد می‌کنند، در سال ۱۳۱۰ احداث شد. در آن زمان خودروها اجازه ورود به آن را داشتند تا در نهایت از دهه ۵۰ به بعد، تنها به پیاده‌روی اختصاص داده شد. در انتهای این مسیر رویایی، یک کازینو قرار داشت که امروزه دیگر کاربری کازینو ندارد. اما با این وجود هنوز هم می‌توان در آن قدم زد و از مناظر اطراف لذت برد. اگر در هتل قدیم رامسر اقامت داشتید، بهتر است حتما سری به این بلوار بزنید.
آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر، بلوار معلم

سیری در رامسر

آبشار ازارک

در منطقه سنگ پشته، یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر قرار دارد. این منطقه بکر و طبیعی، دارای هوای بسیار خنک و پاکی است. به همین دلیل بسیاری از مسافران تصمیم می‌گیرند از این منطقه دیدن کنند. اما تنها هوای پاک و خنکی منطقه نیست که شما را مبهوت خود می‌کند. همانطور که در لا به لای درختان و دشت‌های وسیع قدم می‌زنید، صدای آب به گوش شما خواهد رسید. کمی پیش‌تر که می‌روید، قطرات ریز آب را روی صورت خود حس خواهید کرد. در اینجا کمی به بالای سر خود که نگاه کنید، با آبشاری زیبا رو به رو خواهید شد. آبشاری خنک و طبیعی که از آب شدن برف روی کوه‌های اطراف ایجاد شده است. این آبشار زیبا ازارک نام دارد و در منطقه سنگ پشته قرار گرفته. برای بازدید از این آبشار بهتر است فصول گرم سال را انتخاب کنید.
آدرس: مازندران، رامسر، منطقه سنگ پشته

سیری در رامسر

پارک آبی رامسر

پارک آبی رامسر با چیزی که از پارک آبی تصور می‌کنید، متفاوت است. در حقیقت پارک آبی رامسر یک مجموعه بسیار عالی شامل انواع مختلف تفریحات ابی است. در این مجموعه می‌توانید از انواع مختلف تفریحات آبی هماند جت اسکی، اسکله تفریحی، آلاچیق، موتورهای ۴چرخ، کافی‌شاپ، رستوران و … بهره‌مند شوید. پارک آبی رامسر در مجموعه تله‌کابین قرار دارد. فقط در نظر داشته باشید ایامی که هوا طوفانی باشد، این مجموعه تعطیل خواهد بود. قیمت آیتم‌های مختلف با هم تفاوت دارند. با این حال می‌توان گفت که این مجموعه جزو جاهای دیدنی گران رامسر محسوب می‌شود.
برای بازدید از این مجموعه می‌توانید از پارکینگ تله کابین رامسر نیز استفاده کنید. پارک آبی رامسر چند ساعتی شما را سرگرم می‌کند. پس بهتر است یک روز کامل را برای بازدید از این مجموعه کنار بگذارید. فضای پارک آبی کاملاً خانوادگی است و البته باید در نظر داشته باشید که برای بانوان محدودیت‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود.
آدرس: استان مازندران، رامسر، کمربندی اول رامسر، نرسیده به تله‌کابین رامسر

سیری در رامسر

زیپ لاین رامسر

حال که صحبت از مجموعه تله کابین رامسر شد، بد نیست به زیپ لاین رامسر نیز اشاره کنیم. زیپ لاین یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود. زمانی که از تله کابین بالا می‌روید، شاید با خودتان بگویید که خوش به حال این پرندگان که بالای این مناظر زیبا پرواز می‌کنند و از این سرسبزی لذت می‌برند. خب با کمک زیپ لاین می‌توانید همین حس را تجربه کنید.
در این زیپ لاین از لا به لای درختان عبور خواهید کرد. مسیر زیپ لاین رامسر ۴۵۰متر است. پس می‌توانید چند دقیقه هیجان کامل را تجربه کنید. این زیپ لاین یکی از خاص‌ترین زیپ لاین‌ها در تمام کشور محسوب می‌شود و چشم‌انداز بسیار زیبا و بی‌نظیر دارد. در این مجموعه سه خط زیپ لاین تعبیه شده است. به همین خاطر نیازی نیست تا مدت طولانی در صف باستید. شما می‌توانید به‌صورت نشسته و خوابیده از زیپ لاین استفاده کنید.
آدرس: استان مازندران ، کیلومتر ۵ غرب رامسر

سیری در رامسر

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی رامسر می توانید اینجا کلیک کنید.

روستاهای رامسر

روستای جنت رودبار

روستا یا دهستان جنت رودبار که از لحاظ طبیعی به ییلاق جنت رودبار شهرت دارد خود مجموعه ای از چند روستا می باشد که ما در این پست روستای اصلی با همین نام را معرفی می کنیم، پایتخت توید و پرورش گل گاوزبان ایران همین مکان است که در دل جنگل های دالخالی جا خوش کرده است، این روستا از زیباترین روستاهای ایران می باشد که حتی در فصول گرم سال هم دارای آب و هوای بسیار خنکیست.
آدرس : شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

سیری در رامسر

روستای گرسماسر

پس از ورود به روستای گرسماسر رامسر دشت های سرسبز، درختان قد کشیده کهنسال، کوه های دیدنی و حیات وحش خارق العاده منطقه چشمان شما را مات خود خواهد کرد، از بلندای کوه دزکول تقریبا در صورت مساعد بودن شرایط جوی همه نقاط دیدنی شهرستان های رامسر و تنکابن را با چشم غیر مسلح خواهید دید، معمولا گردشگران به دو دسته تقسیم می شوند، افرادی که برای پیک نیک آمده اند و مسافرانی که برای کوهنوردی و طبیعت گردی راهی ییلاق شده اند.
اگر برای کوهنوردی و طبیعت گردی عازم روستای گرسماسر شده اید می توانید از مناطق رستم سر، کوه سماموس و فولاد چشمه دیدن کنید، البته این نواحی نیاز به استقامت بدنی خوب و تجهیزات کوهنوردی و جنگل نوردی ایده آل دارد، اگثر برای پیک نیک به روستا سفر کرده اید می توانید پس از بازدید از داخل روستا و اماکنی همچون مسجد آبجی و خرید مواد غذایی مورد نیازتان در کنار یکی از رودخانه ها یا چشمه های دهکده بساط خود را پهن کنید.
آدرس : شهر رامسر، روستای گرسماسر

سیری در رامسر

روستای جواهرده

شهر رامسر که خود لقب عروس شهرهای ایران را داراست در جوار یکی از بهترین روستاهای رامسر به نام روستای جواهرده قرار دارد، مسیر دسترسی به این روستا که خود از جاذبه های گردشگری دهکده می باشد جاده ایست که از لا به لای درختان و رودخانه های رشته کوه البرز عبور می کند و به دالان بهشت مشهور است.
آدرس : رامسر، سه راه فلسطین، جاده جواهرده-روستای جواهرده

سیری در رامسر

روستای سرولات

در غرب رشته کوه های البرز در استان گیلان ( اینجا در فاصله بسیار نزدیکی تا رامسر واقع شده است ) و در نزدیکی شهر چابکسر استان گیلان دهکده ای زیبا با نام روستای سرولات قرار دارد که با جاذبه های گردشگری بی نظیرش در بین مسافران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد، این روستا که قدمت آن به سال ۹۷۹ هجری شمسی برمی گردد در بین دو رودخانه زیبا و بر بالای تپه قرار گرفته است.
آدرس : شهرستان رودسر، شهر چابکسر، روستای سرولات

سیری در رامسر

غذاهای محلی رامسر

مرغ و اردک شکم پر

اگر عادت دارید همیشه از گوشت مرغ برای غذا پختن استفاده کنید، لازم است بدانید گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. شمالی‌ها از اردک، غاز یا خروس به جای مرغ برای شکم پر کردن استفاده می‌کنند. هر کدام از این موارد که انتخاب شود، شکمش با ترکیبی از پیاز، اناردانه، آلو، گردو و سبزی های خشک پر می شود. البته این مواد بر اساس سلیقه هر خانواده ممکن است تغییر کند. برای پختن اردک شکم پر لازم است صبور باشید. چرا که پختن گوشت اردک و نرم شدنش زمان زیادی نیاز دارد.
حالا سراغ ماهی شکم پر می‌رویم. برای طبخ این غذا معمولا از ماهی قزل‌آلا استفاده می‌شود. سیر، پیاز، سبزی هایی مثل گشنیز، جعفری و شنبلیله در کنار رب انار و ادویه‌های لازم مواد داخل شکم ماهی را می‌سازند. ماهی شکم‌پر از پر طرفدارترین غذاهای محلی رامسر است که در منوی هر رستورانی دیده می‌شود.

سیری در رامسر

مالابیج

یکی از غذاهای محلی مشترک گیلان و مازندران بویژه شهر رامسر، مالابیج است. این غذا با استفاده از ماهی سفید، سبزی های معطر، مغز گردو، رب انار، نمک، فلفل و گلپر تهیه می شود.محلی‌ها اغلب این غذا را با ماهی سفید نر درست می‌کنند، زیرا بر این باور هستند که ماهی سفید نر از نوع ماده‌ آن خوشمزه‌تر، لذیذتر و گوشت آن سفت‌تر است.برای طبخ این غذا پس از پاک‌ کردن ماهی، شکم آن را با محتویات حاوی رب انار و گردو و ادویه‌ها پر می‌کنند و با نخ و سوزن می‌دوزند. سپس آن‌ را با حرارت آتش یا فر می‌پزند. علاقه‌مندان به غذاهای دریایی، طبخ این خوراک خوشمزه را از دست ندهید.

سیری در رامسر

بادمجان با سس مخصوص

اگر گیاهخوار هستید و علاقه‌ای به چشیدن اردک شکم‌پُر ندارید، حتما بادمجان شکم‌پر را امتحان کنید. برای طبخ این غذا به بادمجان، گوجه‌فرنگی، پیاز، گردو، سیر، سبزی‌های معطر، رب انار، ادویه‌های همیشگی، روغن و خلال بادام احتیاج دارید. بادمجان شکم پر، با بادمجانهای خوشمزه و ارگانیکی که از باغچه‌های رامسر تهیه می‌شود، مزه دیگری دارد. لقمه‌های بادمجان شکم پر با نان داغ در کنار یک لیوان دوغ محلی، ترکیبی رویایی می‌سازد که اشتهای هر کسی را باز می‌کند.

سیری در رامسر

کدو بره مخصوص

کدوبره یکی از غذاهای محلی رامسر بوده که از ترکیب سیب زمینی، کدوی سبز، گوجه فرنگی، پیاز، سیر و تخم مرغ و ادویه طبخ می‌شود. این غذا یکی از غذاهای گیاهی و رژیمی این شهر بشمار آمده و زمان کمی نیز برای طبخ آن نیاز است. کدوبره یکی از غذاهای محلی رامسر بوده که از ترکیب سیب زمینی، کدوی سبز، گوجه فرنگی، پیاز، سیر و تخم مرغ و ادویه طبخ می‌شود. این غذا یکی از غذاهای گیاهی و رژیمی این شهر بشمار آمده و زمان کمی نیز برای طبخ آن نیاز است.

سیری در رامسر

خورش باقالی یا باقالی قاتق

باقلا یا همان باقالی خودمان از دیگر موادی است که شمالی‌ها از آن برای پخت غذاهای مختلف زیاد استفاده می‌کنند. در باقلاوابیج، همانطور که از اسمش پیداست باقالی عضو اصلی است. برای پخت این غذای محلی رامسر با ما همراه شوید خشک، سیر، کره و ادویه‌های مختلفی مثل فلفل سیاه و زردچوبه تفت می‌دهند. سپس چند عدد تخم مرغ هم روی آن میاندازند تا بپزد و نوش جان می‌کنند. در کنار این غذا معمولا برنج، زیتون پرورده و ماست هم سرو می‌شود. باقلاوابیج هم می‌تواند برای گیاهخواران غذای محبوبی باشد.
باقالا ویچ غذایی لذیذ و پر طرفدار در استان های گیلان و مازندران است. این غذای خوشمزه که از ترکیب باقلا، شوید خشک، تخم‌مرغ، سیر، کره، روغن و ادویه تهیه می‌شود، اغلب با برنج شمالی و زیتون پرورده، ماهی شور و ماست سرو می‌شود.

سیری در رامسر

خورش گردو

آغوزمسما یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی رامسر است. اگر تا به حال آن را امتحان نکردید، می توانید ترکیبی از مزه فسنجان را با گوشت اردک تصور کنید. این ترکیب همان آغوز مسما خواهد بود. گوشت اردک، گردو، پیاز سرخ شده، رب انار، آب، شکر، دانه ساییده شده‌ انار و چاشنی‌هایی مثل نمک و فلفل و زردچوبه مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند. ترش، شیرین یا ملس بودن طعم این غذا به مقدار شکر، نوع رب انار و سلیقه هر شخص بستگی دارد؛ اما رامسری‌ها این غذا را ترش درست می‌کنند. آغوزمسما را با برنجِ ته‌دیگ‌دار و انواع ترشی‌های محلی سرو می‌کنند.

سیری در رامسر

هتل های رامسر

هتل پارسیان آزادی

احتمالا تصویر هتل بزرگ رامسر را زیاد دیده‌اید. این هتل با نام پارسیان آزادی از قدیمی‌ترین هتل های کشور است که دو بخش قدیم و جدید دارد. بخش قدیم آن در ۱۳۱۲ افتتاح شد و بخش جدید در ۱۳۴۷. هتل پارسیان آزادی رامسر سه طبقه است و نمای کلاسیک دلپذیری دارد. بخش جدید هتل در مقایسه با بخش قدیمی امکانات بیشتری دارد.
چشم‌انداز اتاق‌ها رو به جنگل و دریاست و دسترسی خوبی به چشمه‌های آب گرم دارد. البته این هتل، ساحلی به‌حساب نمی‌آید. رستوران هتل بزرگ رامسر به کیفیت خوب غذاهایش معروف است. از این هتل تا موزه کاخ رامسر ۶ دقیقه پیاده‌روی و تا پارک جنگلی صفارود ۹ کیلومتر فاصله است.
بیشتر مسافرانی که در این هتل اقامت کرده‌اند، از قدیمی بودن هتل قدیم ناراضی بوده‌اند و هتل جدید را ترجیح داده‌اند. اتاق‌ها تمیزند و چشم‌انداز سرسبز کنار هتل موردپسند خیلی‌هاست. رایگان نبودن استخر و امکانات ورزشی، و تنوع کم صبحانه از نکته‌هایی‌ست که مسافران قبلی هتل اشاره کرده‌اند.
آدرس: خیابان شهید رجایی

سیری در رامسر

هتل بام سبز

هتل بام سبز یکی از بهترین هتل های رامسر به‌ حساب می‌آید و ۴ ستاره دارد. این‌جا در سال ۱۳۸۹ کارش را شروع کرده و در چهار طبقه ۴۲ اقامتگاه دارد. این هتل به‌ویژه برای کسانی که دوست دارند در دل طبیعت اقامت کنند، انتخاب خیلی خوبی‌ست، چراکه کمی دور از شهر و در دل جنگل واقع شده است. اقامتگاه‌ها در دو دسته کلبه و سوییت هستند.
هتل در دل جنگل و دامنه کوه قرار گرفته و راه دسترسی به آن تله‌کابین است. محدود زمانی تله‌کابین را درنظر داشته باشید که از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر می‌توانید با آن رفت‌وآمد کنید. احتمالا برای افرادی که ترس از ارتفاع یا مشکل جسمی دارند، انتخاب هتل بام سبز خیلی کار درستی نباشد.
بیشتر کاربران تمیزی و امکانات اتاق را مطابق با ستاره‌های هتل ارزیابی می‌کنند. برخورد خوب کارکنان، کیفیت خوب رستوران و صبحانه متنوع را به این موارد اضافه کنید. تعدادی از مسافران می‌گویند به‌دلیل رفت‌وآمد مردم، از تراس‌ و منظره خوب پنجره‌ها استفاده نکرده‌اند و کلبه‌ها بزرگ و دلباز نیستند.
آدرس: کیلومتر ۵ رامسر،‌ مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز، تله‌کابین رامسر

سیری در رامسر

هتل آپارتمان لیان

هتل آپارتمان لیان در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد، اما در ۱۳۹۶ بازسازی شده تا خیال مسافرانش راحت باشد. این هتل که به ساحل نزدیک است، آپارتمان‌های سه نفر به بالا دارد که به‌ویژه برای سفرهای دسته‌جمعی گزینه خیلی خوبی‌ست.
از این‌جا به دیدنی‌های رامسر دسترسی راحتی دارید. هتل آپارتمان لیان ۳ ستاره‌ است و امکانات قابل‌قبولی دارد. چشم‌انداز اتاق‌ها به دریا، جنگل، محوطه هتل یا کوه پوشیده از جنگل است. در دو طبقه ۱۲ سوییت قرار گرفته و اگر با ماشین سفر می‌کنید، از پارکینگ بهره می‌برید. از هتل لیان تا موزه کاخ رامسر کمتر از چهار کیلومتر و تا ساحل حدود دو و نیم کیلومتر فاصله دارید.
اما ببینید مسافران قبلی چه نظری درباره هتل لیان دارند. اغلب از تمیزی و نظم هتل ابراز رضایت می‌کنند. همین‌طور از برخورد خوب کارکنان و دسترسی راحت آن به جاهای دیدنی رامسر راضی هستند. اگر گروهی سفر می‌کنید، از خالی بودن پارکینگ مطمئن شوید.
آدرس: بلوار معلم، خیابان همیشه بهار

سیری در رامسر

هتل کیمیا

یکی از هتل‌های ۳ ستاره رامسر که از سال ۱۳۹۶ پذیرای مسافران است، هتل کیمیاست. البته مدتی با نام سخت‌سر کارش را شروع کرده بود و بعد به کیمیا تغییر نام داد. این هتل ۶ طبقه ۳۶ اتاق دارد. از هتل کیمیا تا ساحل راهی نیست. تا کاخ مرمر کمتر از ۶ کیلومتر و تا تله‌کابین رامسر ۹ کیلومتر فاصله دارید.
نظر مسافران درمورد هتل کیمیا از خیلی خوب تا خیلی بد متفاوت است. به‌نظر می‌رسد چشم‌انداز اتاق‌های رو به دریا خیلی راضی‌کننده است. ضمن این‌که وسایل هتل نو هستند. اما درمورد کیفیت نظافت و سرویس‌دهی باوجود تناقض در نظر مسافران قبلی چندان مطمئن نیستیم.
آدرس: بلوار باهنر، کنار پلاژ شهرداری

سیری در رامسر

هتل آپارتمان کوثر

یکی از هتل های متوسط رامسر، هتل آپارتمان کوثر با ۳ ستاره است. نقطه قوت این هتل ساحلی، چشم‌انداز دلپذیر و دسترسی اختصاصی به ساحل است. هتل کوثر در ۱۳۷۸ ساخته شده و چند سال بعد در ۱۳۸۸ آن‌را بازسازی کرده‌اند. این‌جا سه طبقه و ۱۱۷ اتاق دارد. این‌ هتل عضو گروه هتل‌های کوثر به‌حساب می‌آید. هتل کوثر در ۶ کیلومتری کاخ مرمر و ۱۷ کیلومتری تله‌کابین رامسر قرار گرفته.
اگرچه بیشتر مسافران از چشم‌انداز قشنگ هتل، سکوت، آرامش و ساحل دلپذیرش تعریف کرده‌اند، اغلب از قدیمی‌ بودن وسایل هتل، خنک نبودن اتاق‌ها در تابستان و نظافت ضعیف اتاق و سرویس‌های بهداشتی شکایت داشته‌اند.
آدرس: سه‌راه سادات شهر

سیری در رامسر

هتل آپارتمان نیستان

یکی دیگر از هتل های رامسر،‌ هتل آپارتمان نیستان است که ۳ ستاره دارد. این هتل در منطقه خوش‌ آب‌وهوای رامسر یعنی چهارصددستگاه قرار گرفته. این‌جا هتلی نسبتا نوساز به‌شمار می‌رود، چراکه سال ۱۳۹۱ کارش را شروع کرده. چشم‌انداز اتاق‌ها جنگل، خیابان یا محوطه هتل است.
این‌جا سه طبقه و ۲۳ اتاق دارد و رستوران و کافه هتل در بام آن قرار گرفته‌اند. فاصله هتل تا ساحل لیدو دو کیلومتر و تا کاخ مرمر چهار و نیم کیلومتر است.
اطراف هتل برای پیاده‌روی و لذت بردن از هوای سالم رامسر کاملا مناسبند. بیشتر مسافران هتل نیستان هم به این نکته اشاره کرده‌اند که فضای سبز اطراف هتل، سکوت و منظره‌ خوب آن نکته مثبتی به‌حساب می‌آید. به‌نظر نمی‌رسد وسایل داخل اتاق‌ها نوسازی شده باشند که همین به چشم کاربران نکته منفی محسوب می‌شود.
آدرس: بلوار معلم،‌ چهارصد دستگاه،‌ یاس ۱۱

سیری در رامسر

سوغات رامسر

کلوچه و کوکی

فرقی نمی‌کند به کدام یک از شهرهای شمال سفر کنید، کلوچه و کوکی، سوغات شمال در تمام شهرهای آن است. مغازه‌های تمام شهرها، کوکی‌ها و کلوچه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. همه ما حداقل یک‌بار یا خودمان کلوچه‌های شمالی را خریده‌ایم و یا از دست دوست و فامیل سوغاتی گرفته‌ایم. هیچ‌کس نمی‌تواند مزه فوق‌العاده و دل‌نشین این شیرینی‌های کوچک اما بهشتی را انکار کند. تنها تفاوت کوکی و کلوچه در این است که کلوچه‌ها،‌ مغز پرتقال و یا گردو دارند؛ اما روی کوکی‌ها، تکه‌های شکلات وجود دارد.

سیری در رامسر

آغوزنون

آغوزنون یکی از خوراکی‌های معروف و خوشمزه مازندران است. در پخت این شیرینی، از پودر هل و زعفران استفاده می‌شود که مزه‌ای خاص پیدا کند. آغوزنون از جمله خوراکی‌های ثابت شب یلدا برای مازندرانی‌ها است. اما در هر زمان از سال، می‌توان این شیرینی را در تمام فروشگاه‌های شهر پیدا کرد. اگر نام آغوزنون را برید و اسم پیس گنده به گوشتان خورد، تعجب نکنید. به شکل خام آغوزنون، پیس گنده گفته می‌شود.این شیرینی با چای عجیب می‌چسبد.

سیری در رامسر

پشت زیک

پشت زیک در میان لیست شیرینی سوغات رامسر، یکی از مقوی‌ترین و در عین حال ساده‌ترین شیرینی‌ها است که می‌توانید خودتان نیز در خانه تهیه کنید. در این شیرینی از کنجد، عسل و کره استفاده می‌شود. نام شیرینی نیز داستان جالبی دارد. درگذشته برای تهیه این شیرینی از شکر قرمز استفاده می‌شد. زیرا شکر سفید هنوز تولید نشده بود. زیک نیز نام پرنده‌ای است که رنگ خودش خاکستری است. اما رنگ زیر بالش، سرخ است. در واقع رنگ قرمز شیرینی که در کنار رنگ‌های کنجد و کره قرار می‌گرفت، چیزی شبیه به زیک می‌شد و به همین دلیل، این نام برای آن انتخاب شد.

سیری در رامسر

رشته به رشته

اگر به داستان‌های افسانه‌ای شهرها اعتقاد دارید و به دنبال بخش سفید و پایداری برای خود می‌گردید، حتماً در سفر به رامسر، خریدن شیرینی رشته به رشته را فراموش نکنید. این شیرینی از روی هم قرار گرفتن رشته‌های سفی بسیار نازکی تهیه می‌شود که قرار است در نهایت برشته شوند و حسابی بهم گره بخورند. طبق اعتقادی قدیمی که مادربزرگ‌های شهر بیان می‌کنند، این شیرینی می‌تواند به بخت سفید به‌خاطر رنگ شیرینی و زندگی پایدار به‌خاطر درهم گره‌خوردن رشته‌ها، منتهی شود. راستی، نام دیگر این شیرینی، رشته برشته است.

سیری در رامسر

قماق

با اینکه در لغت، شیرینی قماق گفته می‌شود؛ اما هیچ ماده شیرین‌کننده‌ای و هیچ شکری در این خوراکی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل است که بیماران مبتلا به دیابت، با خیال راحت می‌توانند این خوراکی را نوش جان کنند. در تهیه این شیرینی از انواع سبزیجات و تخم‌مرغ استفاده می‌شود و همین باعث شده که یک عصرانه مقوی و خوشمزه باشد. اگر در ماه رمضان به رامسر بروید، قماق را سر سفره افطار تمام خانواده‌های شهر خواهید دید.

سیری در رامسر

برنجک

همه ما برنج شمال ایران را می‌شناسیم و از کیفیت بی‌نظیر آن خبر داریم. مردم هنرمند شمال از این نعمت در تهیه یکی شیرینی مغذی و بسیار خوشمزه استفاده کرده‌اند. شیرینی برنجک، یک خوراکی بسیار مقوی است که از برنج شمال ایران همراه با شکر و قند تهیه می‌شود. مازندرانی‌ها به برنجک، بئودونه هم می‌گویند. مزه این شیرینی با سایر شیرینی‌هایی که تا حالا تجربه کرده‌اید، کمی متفاوت است. از آنجایی که مازندرانی‌ها برای مزه‌دار کردن برنجک از آب نارنج استفاده می‌کنند، مزه ترشی و شیرینی در این خوراکی باهم مخلوط شده‌اند. برنجک اصلی به رنگ سفید است؛ اما حالا با وجود رنگ‌‌های خوراکی که در بازار است، برنجک‌ را به رنگ‌های متنوعی می‌توان پیدا کرد.

سیری در رامسر

نان قتلمه

نان قتلمه یکی دیگر از نان‌ها و شیرینی‌های معروف مازندران است که فقط مازندرانی‌ها می‌دانند چطور باید بهترین نوع آن را تهیه کنند.با این وجود، تهیه این نان در خانه کاری ندارد و مواد مورد نیاز برای پخت آن، در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. مازندرانی‌ها از مهمانان خود با نان قتلمه پذیرایی می‌کنند و این نان، عضو ثابت سفره‌های آن‌ها در ماه مبارک رمضان است.در میان همه سوغات شمال، این مورد یکی از خاص‌ترین‌ها و خوشمزه‌ترین‌ها است.

سیری در رامسر

صنایع دستی رامسر

محصولات چوبی

محصولات چوبی و حصیری شمال ایران در تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ و کوچک، حودنمایی می‌کنند. حصیربافی و تهیه سبدها و کلاه‌های حصیری از جمله هنرهای دیرین و قدیمی مردم شمال است که همچنان پابرجا باقی‌مانده است. علاوه بر محصولات حصیری، محصولات چوبی متنوع دیگری نیز در فروشگاه‌ها و مغازه‌های رامسر پیدا می‌شوند که می‌توانند مجسمه‌ و یا هر وسیله تزئینی دیگر باشند.

سیری در رامسر

چادرشب بافی

چادرشب بافی از آن دسته هنرهایی است که در اکثر شهرها و روستاها دیگر فراموش شد است؛ اما رامسر از آن شهرهای استثنا است که مردم آن همچنان سنت چادرشب بافی را زنده نگه داشته‌اند. هنر چادرشب بافی از گذشته متعلق به زنان محلی بوده که پارچه‌های رنگی متنوع و مختلف را باهم می‌بافند. به دلیل زحمت بسیار و ارزش هنری، قیمت این آثار معمولاً‌ بسیار زیاد است و این موضوع، یکی از دلایل افول و از بین رفتن این هنر است.

سیری در رامسر

نمدبافی

نمد، پارچه‌ای است که از پشم طبیعی ساخته می‌شود. برای نمدبافی، ابتدا آن را به رنگ‌های متنوع درمی‌آورند و سپس با استفاده از آن، اشکال هندسی مختلف و جالبی بافته می‌شود. نمدبافی از هنرهای دیرینه رامسر و شهرهای شمالی است که در حال حاضر،‌ مردمان بسیار کمی به آن مشغول هستند. نمدبافی تماماً با دست انجام می‌شود و صبر و خلاقیت فراوانی نیاز دارد. دشواری این کار باعث شده است که حالا نمدبافی، هنری فراموش‌شده باشد و افراد بسیاری به آن نپردازند.

سیری در رامسر

مرواربافی

مرواربافی، هنر نوین و به‌روزی است که در حال حاضر در شهرهای گیلان بسیار رواج پیدا کرده است و به سایر شهرهای شمال نیز منتقل شده است. مروار در واقع، چوب ترکه است که بسیار نازک بوده و باید به چندین تکه تقسیم شود و سپس از این تکه‌ها، برای بافتن سبد و وسایل دیگر استفاده می‌شود.بعد از اینکه سبدها از مروارهای جوشانده شده در آب، بافته شود، باید مدت زمانی زیر آفتاب بمانند تا خشک شوند. بعد از خشک‌شدن، روی آن‌ها روغن جلا می‌زنند تا رنگ طلایی بگیرند و ظاهری زیبا پیدا کنند.

سیری در رامسر

هم‌جوشی شیشه

همجوشی شیشه، هنری بسیار قدیمی و باستانی است که شواهد به دست آمده، نشان می‌دهند که این هنر به چندصد سال قبل از میلاد برمی‌گردد. در این هنر، شیشه‌های کوچک بریده شده از جام‌های رنگانگ، دوباره کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا اشکال و آثار هنری زیبایی خلق شوند. در میان تمام آثار و صنایع‌دستی رامسر، همجوشی شیشه، هنری متفاوت است. هم‌اکنون کارگاهی برای این کار به نام کارگاه کوه سبز در اطراف روستای جواهرده قرار دارد که به ساخت آثار هنری به این شیوه می‌پردازد.

سیری در رامسر

رستوران های رامسر

رستوران خاور خانم

همیشه انتخاب اولین رستوران در لیست بهترین رستوران های یک منطقه کار بسیار دشواری است؛ اما در لیست بهترین رستوران های رامسر به‌راحتی می‌توان رتبه اول را به رستوران خاور خانم اختصاص داد. رستوران خاور خانم که در منطقه سرولات رامسر قرار دارد را می‌توان یکی از جاهای دیدنی این شهر دانست! خاور خانم نه در خود رامسر، بلکه در یکی از مناطق اطراف رامسر با نام سرولات قرار دارد.
سرولات جزو مناطق کوهستانی، خوش‌آب‌وهوا و البته بسیار زیبایی است که مسافران برای ییلاق به آن می‌آیند. رستوران خاور خانم نیز از قضا درست کنار یکی از پرتگاه‌های بسیار زیبا قرار دارد. بالکن بزرگ این رستوران دارای میز و صندلی‌های متعدد است و مشتریان برای حضور روی این میز و صندلی‌ها حتی در سرمای زمستان سر و دست می‌شکنند! وقتی که کنار لبه این بالکن بنشینید، می‌توانید از زیباترین مناظر سرولات لذت ببرید. اگر خوش‌شانس باشید و کمی مه هم در منطقه باشد، فضایی شاعرانه و عاشقانه خواهید داشت.
آدرس: ۲۲ کیلومتری رامسر، در فاصله ۳ کیلومتری چابکسر ، روستای زیبای سرولات

سیری در رامسر

رستوران اکبر جوجه

وقتی که عازم شمال می‌شوید، در طول مسیر بارها و بارها با تابلوی رستوران اکبر جوجه مواجه خواهید شد؛ اما فقط تعدادی از این رستوران‌ها جزو شعب اصلی اکبر جوجه به حساب می‌ایند. رستوران اکبر جوجه رامسر از جمله معروف‌ترین شعب اصلی اکبر جوجه در تمام کشور به حساب می‌آید. مرغ‌های این رستوران بسیار تازه هستند و کیفیت عالی دارند. این رستوران یکی از بهترین رستوران های رامسر به حساب می‌آید. با توجه به شهرت و اعتبار رستوران اکبر جوجه، بسیاری از مسافران که می‌خواهند از بابت کیفیت آسوده‌خاطر باشند، اکبر جوجه را برای وعده‌های غذایی خود انتخاب می‌کنند.
اکبر جوجه یک نوع مرغ کوچک است که به اندازه مرغ‌های بالغ نرسیده و گوشتی لذیذ دارد. این مرغ را بعد از پختن در ادویه‌های مختلف، داخل کره محلی سرخ می‌کنند. در نهایت همراه با رب انار محلی همراه با نان یا برنج سرو می‌شود. اکبر جوجه می‌تواند یک وعده غذایی سالم، خوشمزه و همه‌پسند باشد. بسیاری از مسافران حتی در سفر خود چند باری به اکبر جوجه می‌روند تا طعم غذاهای خوشمزه آن را بچشند. طعم این غذا آنقدر خشمزه است که اگر چند بار هم پشت سر هم میل کنید، از طعم آن خسته نمی‌شوید.
آدرس: رامسر، میدان امام خمینی، بلوار امام خمینی رامسر

سیری در رامسر

رستوران دوستی

در حقیقت مدیریت رستوران دوستی تصمیم داشت تا با ارائه دکوراسیونی خاص، فضای رستوران خود را دوستانه‌تر از رستوران‌های دیگر کند. به همین خاطر در فضای رستوران دوستی رامسر خبری از تزئینات لوکس و گران‌قیمت نیست. به جای آن مدیریت تلاش کرده تا از میز و صندلی‌های سنتی و نورپردازی خاصی استفاده کند تا جو صمیمی به وجود بیاورد. خوشبختانه می‌توان گفت که مدیریت رستوران دوستی رامسر در این کار موفق شده است. با ورود به فضای رستوران، جو صمیمی آن را احساس خواهید کرد.
خوشبختانه پرسنل طوری آموزش دیده‌اند تا حس صمیمیت خاصی را با مشتریان ایجاد کنند. حال که درباره رفتار پرسنل و ظاهر رستوران صحبت کردیم، نوبت به غذاهای رستوران می‌رسد. همان طور که می‌دانید، برای انتخاب یک رستوران به‌عنوان بهترین رستوران های رامسر، علاوه بر زیبایی و رفتار مودبانه، نیاز به غذای خوشمزه و البته باکیفیت نیز است. با توجه به تعداد بالای مشتری‌های این رستوران، می‌توانید از بابت تازگی مواد اولیه آسوده‌خاطر باشید. همچنین غذاهای رستوران دوستی رامسر بسیار خوش‌طعم و خوش‌مزه هستند. در ضمن رستوران دوستی رامسر انواع غذاهای سنتی از جمله غذاهای دریایی، میرزاقاسمی و … را هم سرو می‌کند. البته می‌توانید انواع کباب خوشمزه از جمله کباب ترش نیز سفارش دهید و از آن لذت ببرید.
آدرس: رامسر، میدان امام خمینی، بلوار امام خمینی رامسر

سیری در رامسر

رستوران برادران

رستوران برادران رامسر را می‌توان جزو قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های رامسر دانست. اگر از مردم محلی درباره بهترین رستوران رامسر سؤال کنید، به احتمال زیاد بسیاری از مردم رستوران برادران رامسر را به‌عنوان بهترین رستوران شهر معرفی می‌کنند. این رستوران ظاهری سنتی دارد و حتی فضاسازی خود را از چندین سال پیش که کار خود را آغاز کرده، تغییر چندانی نداده است. با همین کار سابقه طولانی خود را در زمینه رستوران‌داری به مشتریان نشان می‌دهد. البته که بسیاری از مشتریان نیز عاشق همین حس نوستالژی هستند. جالب اینجاست فقط محیط رستوران نیست که چندین سال است تغییری نداشته، بلکه غذاهای آن نیز همان طعم اول را دارند. بر اساس گفته خود مدیریت رستوران، دلیل این کیفیت، حساسیت او در انتخاب مواد اولیه و همچنین دستورهای سری اوست!
رستوران برادران رامسر فضایی بزرگ دارد و می‌تواند به‌صورت همزمان از بیش از ۳۰۰ مهمان پذیرایی کند؛ اما با این حال باز هم در روزهای تعطیل و ایام پرتردد رامسر، رستوران برادران جای سوزن انداختن ندارد! پس اگر حال و حوصله ایستادن در صف و شلوغی را ندارید، بهتر است روزهای تعطیل قید مراجعه به این رستوران را بزنید. رستوران برادران رامسر پارکینگ دارد و لازم نیست نگران یافتن جای پارک باشید. این رستوران دارای دسترسی بسیار ساده است. پس در کمترین زمان ممکن حتی با پرس و جو از مردم محلی نیز می‌توانید خودتان را به آن برسانید.
آدرس: رامسر ، میدان بسیج، رمک، روبروی بانک صادرات

سیری در رامسر

رستوران مظاهری

رستوران مظاهری و پسران از جمله قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های رامسر است که در جاده ساحلی به سمت تنکابن قرار دارد. بسیاری از مسافران این رستوران را به‌عنوان بهترین رستوران بین راهی در شمال می‌دانند. رستوران مظاهری ظاهری بسیار ساده و قدیمی دارد و خبری از لوکس‌گرایی و تجهیزات تجملی در این رستوران نیست. اگر به‌دنبال جایی برای میل کردن غذای خوشمزه شمالی هستید و به‌دنبال تجهیزات و لوازم لوکس نمی‌گردید، قطعاً رستوران مظاهری رامسر برای شما بهترین گزینه خواهد بود.
در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و سنتی سرو می‌شود. البته باید گفت که تمرکز اصلی مدیریت رستوران روی سرو غذاهای سنتی است. پس اگر دلتان هوس غذاهای دریایی همانند ماهی سفید یا ماهی قزل‌آلا کرده است، حتماً سری به رستوران مظاهری رامسر بزنید. این رستوران فضایی ساده دارد و در دو وعده نهار و شام از مسافران پذیرایی می‌کند. خوشبختانه جلوی رستوران فضای پارک کافی به چشم می‌خورد و لازم نیست نگران جای پارک خودروی خودتان باشید.
آدرس: رامسر ، بلوار امام خمینی، جاده ساحلی به سمت تنکابن

سیری در رامسر

رستوران ملل رامسر

رستوران ملل یکی دیگر از زیباترین و بهترین رستوران های رامسر است. این رستوران در خیابان شهید مطهری قرار دارد و دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا به ساحل است. اگر به‌دنبال رستورانی هستید که در فضایی عالی و دوست‌داشتنی قرار داشته باشد، رستوران ملل رامسر برای شما بهترین گزینه خواهد بود. رستوران ملل رامسر موسیقی زنده دارد. به همین خاطر بسیاری از مسافران طرفدار رستوران ملل رامسر هستند.
توجه داشته باشید که در ایام عزاداری، خبری از موسیقی زنده نیست. پس پیش از مراجعه به رستوران ملل رامسر، حتماً تقویم را چک کنید. این رستوران انواع غذاهای سنتی و فرنگی را سرو می‌کند. رستوران ملل رامسر غذاهای خود را با مواد اولیه بسیار تازه تهیه می‌کند. قیمت این رستوران در حد معمول قرار دارد و مدیریت رستوران قیمت‌هایی منصفانه را ارائه می‌دهد.
آدرس: رامسر ، رمک، خیابان شهید مطهری

سیری در رامسر

بهترین زمان سفر به رامسر

رامسر هم همانند اکثر شهرهای شمالی کشور، تابستان‌هایی گرم و مرطوب با هوای شرجی آزاردهنده و زمستان‌های سردی دارد؛ بنابراین بهترین زمان سفر به رامسر از نظر آب ‌و‌ هوا، فصل بهار (مخصوصا اواسط اردیبهشت) و اوایل پاییز است؛ البته ییلاقات مرتفع اطراف رامسر مانند روستاهای جواهرده، جنت رودبار و گرسماسر، حتی در تابستان هم هوای کاملا خنک و دل‌پذیری دارند و در آن‌ها خبری از هوای گرم و شرجی نیست. میانگین دمای هوای هوا در گرم‌ترین ماه یعنی مرداد ۲۴٫۹ سانتی‌گراد در سردترین ماه سال یعنی بهمن، ۶٫۷ درجه سانتی‌گراد است.
اگر هم دوست دارید هوای بارانی، مه‌آلود و ابری جنگل‌های اطراف رامسر را تجربه کنید، اوایل پاییز و مهر ماه بهترین زمان سفر به این شهر است.

سیری در رامسر

روش های سفر به رامسر

سفر به رامسر با اتوبوس

اتوبوس‌ها معمولاً مسیر آزادراه تهران شمال را برای تهران رامسر انتخاب می‌کنند. اما باز هم برای اطمینان بهتر است پیش از رزرو بلیط درباره مسیر آن‌ها سؤال کنید تا مطمئن باشید از راهی که شما می‌خواهید، به رامسر می‌رسند. اتوبوس‌های تهران-رامسر معمولاً بعد از ظهر تا شب حرکت می‌کنند و تعداد سرویس‌های صبح محدود است. همچنین اکثر سرویس‌های این شهر از پایانه غربی تهران حرکت می‌کنند.

سفر به رامسر با خودروی شخصی

فاصله تهران تا رامسر با خودروی شخصی به راهی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد و زمانی که برای طی کردن این مسیر نیاز دارید، به میزان ترافیک وابسته است. در ایام تعطیل جاده چالوس به شدت پرترافیک و شلوغ می‌شود؛ ممکن است مجبور باشید این مسیر ۴ ساعته را طی ۱۰ الی ۱۲ ساعت طی کنید. حجم ترافیک آزادراه قزوین-رشت معمولاً کمتر است و به دلیل زیادی تعداد باندهای اتوبان، حتی اگر ترافیک هم باشد، روان پیش می‌رود. اما باز هم در روزهای شلوغ، باید زمان بیشتری برای طی کردن فاصله تهران تا رامسر صرف کنید.

سفر به رامسر با قطار

رامسر ایستگاه قطار ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به این شهر، ایستگاه قائم‌شهر است. در بهترین حالت برای طی کردن فاصله قائمشهر تا رامسر به ۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت و قطار هم فاصله بین تهران تا قائم‌شهر را در ۷ ساعت طی می‌کند! این طولانی‌ترین مسیری است که می‌توانید برای رسیدن به رامسر انتخاب کنید.

سفر به رامسر با هواپیما

سریع‌ترین و البته پرهزینه‌ترین مسیر برای رفتن از تهران به رامسر، مسیر هوایی است این مسیر تنها یک ساعت طول می‌کشد و یک پرواز مستقیم است. این فرودگاه داخلی است و در حال حاضر تنها مسیر تهران-رامسر، اصفهان-رامسر و مشهد-رامسر از این فرودگاه طی می‌شود.

مهمترین جاهای دیدنی رامسر کجاست؟

روستای جواهرده- تله کابین رامسر- جنگل‌های دالخانی- روستای اربه کله- موزه مردم شناسی رامسر- کاخ مرمر-قلعه مار کوه و…

بهترین زمان سفر به رامسر چه موقع است؟

فصل های بهار و پاییز دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر و مطلوب می باشد.

کاخ مرمر مربوط به کدام دوره است؟

این کاخ در زمان پهلوی و به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی ساخته شد.

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *