رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ دی ۱۳۹۷

سردشت؛ شهری با کوچه های بی نام و نشان

اشتراک گذاری

به گزارش ایرنا، نصب تابلوهای شهری کمترین کاری است که باید برای راهنمایی شهروندان و مسافران انجام شود اما تاکنون مورد بی توجهی مسوولان امر قرار گرفته است.
در حالی که همزمان با احداث محله ها، خیابان ها و معابر جدید در هر شهری، شورای نظارت نامگذاری اماکن عمومی شهرداری باید نامی برای آن انتخاب کند، نامگذاری معابر در این شهر مورد غفلت قرار گرفته است.
همچنان مردم این شهر مرزی برای دادن آدرس به فرهنگ شفاهی مراجعه کرده و از نام های کهن هر منطقه مانند «کانی خان»، «کانی مه ری»، «سه ری شاری»، «سویی به رده قوچی» و غیره یا از شهرت افراد خاص ساکن در آن محله بهره مند می شوند.
این وضعیت برای شهروندان سردشتی تا حدودی عادی شده اما مسافرانی که از نقاط مختلف کشور به دلایل مختلفی راهی این شهر می شوند را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وضع موجود این شهر در رابطه با نبود تابلوهای نامگذاری شده به معضلی برای اداراتی همچون پست تبدیل شده است به طوریکه تحویل دادن مرسولات یا با تاخیر یا با هدر رفت هزینه و زمان مواجه شده و در بسیاری اوقات نیز به دلیل پیدا نشدن آدرس مقصد دوباره به مبدا برگشت داده می شود.
«صلاح آهی» مسوول یکی از شرکت های بیمه ای در سردشت می گوید: درج آدرس، یکی از ملزومات صدور بیمه برای متقاضیان است اما به علت نبود تابلوهای نامگذاری معابر و کوچه ها و حتی برخی از خیابان ها متاسفانه به جای آن مجبور به ثبت اشتراک برق، گاز یا آب هستیم.
به گفته وی این مشکل سالهاست که در این شهر وجود دارد ولی تاکنون شهرداری و شورای اسلامی شهر اقدامی در این زمینه انجام نداده است و این امر جای سوال دارد.
محمد اسعدیان از شهروندان سردشتی نیز با بیان اینکه نبود تابلوی نامگذاری شده در معابر سبب سردرگمی مردم شده است، افزود: شهروندان به علت نبود تابلوهای راهنما در سطح شهر، خودشان به عنوان یک راهنما مسافران را تا مقصد هدایت می کنند.
وی گفت: این امر مشکلات عدیده ای را برای این شهر گردشگرپذیر به وجود آورده به طوری که بارها موجب سردرگمی آنان شده است.
قادر رحمتی راننده تاکسی نیز با انتقاد از نبود تابلوهای راهنمای شهری در سردشت، گفت: یکی از ابتدایی ترین اقداماتی که شهرداری هر شهر باید آن را انجام دهد، نصب این گونه تابلوها در تمام نقاط شهر به ویژه خیابان ها و کوچه هاست که تاکنون اجرا نشده است.
وی گفت: در بدو ورود به هر شهری این نوع تابلوها را که علاوه بر راهنمایی شهروندان موجب سردرگم نشدن مسافران می شود را می توان به تعداد زیاد مشاهده کرد ولی متاسفانه این امر برای شهری چون سردشت که یک شهر گردشگری بوده و سالانه شاهد ورود دهها هزار نفر مسافر است، مورد بی توجهی قرار گرفته است.
مسوول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سردشت نبود تابلو در بیش از ۷۵ درصد از معابر و کوچه های شهر سردشت را تایید کرد و گفت: این وضعیت به مشکلات مالی شهرداری این شهر برمی گردد.
سمیه عباسی افزود: روند نامگذاری معابر و کوچه ها در اواخر شورای اسلامی دوره چهارم شهر سردشت پیگیری شد اما این طرح به علت نبود توانایی مالی شهرداری در تهیه پایه ها و تابلوهای فلزی هنوز هم روی زمین مانده است.
به گزارش ایرنا سردشت یکی از شهرستان های مرزی آذربایجان غربی به شمار می رود که در زمینه‌های طبیعت گردی، تاریخی و بازرگانی دارای ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری است.
کوه های مرتفع، رودخانه ها خروشان، آبشارهای دیدنی، جنگل های بلوط و سماق، بازارچه های مرزی و مکان های تاریخی دیدنی و صدها استعداد گردشگری دیگر از جمله توانمندی های سردشت در زمینه توریسم است.

سردشت؛ شهری با کوچه های بی نام و نشان

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    شهري سرسبز زبيا با اب هوايي پاك و كه البته نياز به رسيدگي داره تا گردشگران جذب شوند

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *