رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ دی ۱۳۹۳

تاسیسات گردشگری باید با حفظ شرایط زیست محیطی تاسیس شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۹-تاسیسات گردشگری نباید به طور حتم تاسیسات عجیب و بزرگی باشد، هتل‌ها، اماکن اقامتی و مجموعه‌های گردشگری در این منطقه باید با حفظ شرایط محیطی و زیستی تاسیس شود.

بهرام کریمی مدرس دانشگاه تصریح کرد: جزیره آشوراده یکی از منابع خدادای است که در اختیار ما قرار گرفته و باید از آن استفاده کنیم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه محیط طبیعی اگر دست نخورده باقی بماند ارزشی ندارد، تصریح کرد: نباید فکر کنیم که اینگونه مناطق نباید مورد استفاده قرار گیرد، جزیره آشوراده با انواع جاذبه‌هایی که دارد می‌تواند در جذب گردشگر به منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته کریمی تاسیسات گردشگری نباید به طور حتم تاسیسات عجیب و بزرگی باشد، هتل‌ها، اماکن اقامتی و مجموعه‌های گردشگری در این منطقه باید با حفظ شرایط محیطی و زیستی تاسیس شود.

وی ادامه داد: نباید اینگونه برداشت شود که وقتی جایی به عنوان منطقه گردشگری معرفی می شود، مردم می توانند بی محابا وارد این مناطق شوند بلکه باید شرایط خاصی را برای ورود گردشگران در نظر گرفت.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: گردشگران طبیعت‌گرد خودشان دغدغه زیست محیطی دارد و به طور حتم این افراد با ورود به مناطق حفاظت شده به اکوسیستم آسیب نمی زنند.

کریمی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های گردشگری آشوراده باید تحمل و ظرفیت محیط توجه شود، یادآور شد: هدف این نیست که بخواهیم در را باز کنیم و به منطقه آشوراده آسیب برسانیم، اجرای طرح گردشگری در اینگونه مناطق وقتی با برنامه همراه باشد علاوه بر توسعه گردشگری، سایر ظرفیت‌های موجود را عیان می‌کند.

وی از اجرای طرح‌های مشابه در استان مازندارن و موفقیت‌های حاصله در این مورد خبر داد و افزود: بی‌شک ساخت و ساز در پارک‌های جنگلی و مناطق حفاظت شده باید با محیط زیست سازگار باشد.

173 تاسیسات گردشگری باید با حفظ شرایط زیست محیطی تاسیس شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *