جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ساحل رادیو دریا ، معروفترین ساحل چالوس

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ دی ۱۴۰۱

ساحل رادیو دریا نزدیک ترین ساحل به شهر تهران و جاده چالوس در خطه سرسبز شمال است .ساحل رادیو دریا یکی از سواحل زیبای شهر چالوس در غرب مازندران است که دارای انواع امکانات از قبیل آلاچیق، رستوران، پارک جنگلی، پارک بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف ، منطقه شنای آقایان و بانوان، هتل آپارتمان و… است.
شهر چالوس از یک طرف به کوه‌های البرز و از طرف دیگر به ساحل دریای خزر می‌رسد. از دوران پهلوی تا کنون چالوس و ساحل‌هایش میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران بوده‌اند.

ساحل رادیو دریا 5 ساحل رادیو دریا ، معروفترین ساحل چالوس

امکانات و تفریحات ساحل رادیو دریا

بدون شک مهم‌ترین جاذبه و تفریح در هر ساحل یا شهر ساحلی دریا و فعالیت‌های مرتبط با آن است. آدم‌ها به شکل‌های مختلفی با دریا و ساحل مواجه می‌شوند و علایق مختلفی را در آنجا دنبال می‌کنند. مثلا برای خیلی‌ها همین که نزدیک یا رو به آب و دریا بنشینند و جریان امواج را تماشا کنند کافی‌ است. اوج لذت برای این عده محو تماشای دریا شدن است.
بعضی‌ها بیشتر اهل قدم زدن هستند و به‌خصوص از قدم زدن در کنار دریا لذت می‌برند. قدم زدن در ساحل و پیاده‌روی در کنار دریا با جاهای دیگر بسیار متفاوت است و حال‌و‌هوای خاص خودش را دارد؛ حال‌و‌هوایی با شنیدن صدای دریا، نسیم خنکی که گاه‌و‌بیگاه می‌وزد و گاهی هم همهمه‌ جمعیتی که در ساحل جمع شده‌اند.

تفریحات آبی

تفریح دیگری که در ساحل رادیو دریا ممکن است به قول معروف اظهر من الشمس است؛ شنا کردن. البته برای این منظور باید در اواخر بهار یا تابستان به چالوس و سفر کنید. طرح سالم‌سازی دریا در این ساحل دو محل شنای خواهران و برادران و مجهز به نجات غریق دارد که برای شنا کردن می‌توانید با خیال راحت به آنجا بروید.

گزینه دیگر اما قایق‌سواری، جت اسکی و تفریحات آبی این چنینی است. مراکزی در ساحل رادیو دریا برای علاقه‌مندان وجود دارد تا به‌خصوص جوانترها هم بتوانند حسابی کیف کنند و به تفریحات محبوب‌شان بپردازند.

ساحل رادیو دریا 4 ساحل رادیو دریا ، معروفترین ساحل چالوس
نحوه دسترسی

آدرس :مازندران چالوس
برای دسترسی به جاده و ساحل رادیو دریا ابتدا باید راهی چالوس شوید. برای اینکه بهترین مسیر را به سمت چالوس انتخاب کنید با توجه به این که از کدام قسمت کشور سفرتان را شروع خواهید کرد راه دشواری نخواهید داشت. مثلا از تهران طبعا از جاده چالوس بهترین دسترسی را به این شهر توریستی در غرب مازندران خواهید داشت.
به چالوس که رسیدید باید به سمت شمال شهر حرکت کنید و وارد خیابان رادیو دریا بشوید که به این ساحل منتهی می‌شود. درباره علت نامگذاری ساحل در ابتدای متن توضیح مختصری دادیم که شامل این خیابان یا بلوار هم می‌شود. مسافت ساحل از مرکز شهر چالوس بیش از چند کیلومتر نیست و فقط در هنگام تعطیلات باید حواستان به ترافیک و شلوغی شهر باشد.

رادیو 1 ساحل رادیو دریا ، معروفترین ساحل چالوس

رادیو 2 ساحل رادیو دریا ، معروفترین ساحل چالوس

رادیو 3 ساحل رادیو دریا ، معروفترین ساحل چالوس

رادیو 4 ساحل رادیو دریا ، معروفترین ساحل چالوس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 6 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مرتضی رجبی

    چرا هرجای ساحل میخوای میخوای نیم ساعتم بشینی میان میگن باید هزینه اسکان بدی

    ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    ساحلی زیبا ودیدنی و مناسب قایق سواری و دریایی عالی برای شنا کردن واب تنی در این ساحل جذاب

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    ساحلي زيبا وديدني و مناسب قايق سواري و دريايي عالي براي شنا كردن واب تني در اين ساحل جذاب

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    خیلی شلوغ بود و اصلا خوب نیس این شلوغی اما مکانش عالی بود

    ۲۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    ساحل خیلی خوبی داره شهرداری کار خوبی که کرده اومده یه سری آلاچیق تعبیه دیده، فقط لطف کنند سطل زباله های بیشتری در کنار دریا بگذارند و مردم عزیز هم لطف کنند وقتی به این مکان زیبا میان زباله نریزند و محیط دریا رو به آشغالدونی تبدیل نکنند

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • علیرضا بیرانوند

      شما گفتید و مردم هم انجام دادن ?

      ۲۷ بهمن, ۱۳۹۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *