رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران

لینک این مطلب کپی شد!

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران  را برای شما معرفی می کنیم . قدم زدن بخصوص در فصل بهار و پاییز در خیابانها با نسیم خنک بسیار لذت بخش است . پیاده روی هم برای سلامت جسم هم برای سلامت روح بسیار مفید است وقتی که در خیابانها قدم می زنیم می بینیم که زندگی در جریان است و مردم در هر گوشه مشغول کار و تلاش برای گذراندن زندگی هستند این هیجان به آدمی منتقل می شود که بسیار دلنشین است . می توان از درخانه درآمد و در خیابانهای اطراف پیاده روی کرد اما در شهرها بعضی از خیابانها علاوه بر قدمت تاریخی درختان زیبا و حتی پارکهای بسیار زیبا هم در این خیابانها هستند که اگر به این شهرها سفر کردید و یا در آن شهر زندگی می کنند حتما به این خیابانها بروید و لذت ببرید .

پیاده روی در تهران

تهران

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران با چنارهای بلندش، یکی از زیباترین خیابان‌های پایتخت است، خیابانی که از تجریش شروع می‌شود و تا راه‌آهن ادامه پیدا می‌کند و هر نقطه‌اش حال و هوای خاصی دارد. خیابان ولیعصر که در هر فصلی زیباست، تا پیش از انقلاب ۵۷، خیابان پهلوی نام داشت، در ماه‌های اول انقلاب اسمش به مصدق تغییر کرد و بعد از آن به خیابان ولیعصر تغییر نام داد. برخی از قسمت‌های این خیابان دیدنی‌تر از جاهای دیگرش هستند، مثل پارک ملت، باغ فردوس و حوالی پارک ساعی.
در تهران جز خیابان ولیعصر، آن دسته از خیابان‌هایی که حال و هوای قدیمی‌شان را حفظ کرده‌اند و هنوز ساختمان‌ها و خانه‌های قدیمی‌شان خراب نشده، جزو قشنگ‌ترین خیابان‌ها هستند.

پیاده روی در تهران
خیابان سی تیر که تاریخ زنده پایتخت به حساب می‌آید و با آمدن دکه‌ها و کافه‌های سیار نسبت به گذشته‌اش تغییر کرده و خیابان باب همایون و محله عودلاجان، از خیابان‌هایی هستند که هنوز مثل خیلی چیزهای دیگر چهره امروزی و دم دستی به خود نگرفته‌اند.
پل طبیعت بزرگترین پل عابر پیاده‌ی تهران است. این سازه‌ی مدرن از روی بزرگراه مدرس می‌گذرد و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند. اگر دنبال جنگلی در دل تهران می‌گردید، پارک طالقانی یکی از بهترین گزینه‌هاست.
پارک لاله در مرکز شهر قرار گرفته. این پارک حال و هوای متفاوتی نسبت به بقیه‌ی پارک‌های مرکز شهر تهران دارد. می‌توانید به لاله بروید و مردم را مشغول بدمینتون و والیبال و پیک‌نیک ببینید.

مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارک لاله به بلوار کشاورز و سپس میدان ولیعصر است. بلوار کشاورز به طرز عجیبی با پارک لاله آمیخته و اخت شده. حتماً پیاده‌روی در بلوار کشاورز هم برای شما لذت بخش‌ خواهد بود. بلواری که به اعتقاد خیلی از تهرانی‌ها دوست‌داشتنی‌ترین بلوار تهران است.

دریاچه ی چیتگر: اگر به دنبال یک تجربه ی متفاوت هستید پیاده روی در اطراف دریاچه ی مصنوعی چیتگر در غرب تهران و تماشای مناظر زیبا می تواند شما را سرگرم کند. مسیر آن از سمت اتوبان همت و شهید خرازی است. انتخاب این مسیر پیاده روی به صورت خانوادگی در آخر هفته می تواند انرژی زیادی به شما ببخشد.

پیاده روی در تهران

شیراز

خیابان ارم

یک روز پاییزی که در خیابان ارم شیراز قدم بزنیم، از دیدن برگ‌هایی که زمین را فرش کرده و زیر پایمان خش‌خش می‌کند به وجد می‌آییم و باران هم که آمده باشد، کیفیت همه چیز را دوبرابر می‌کند. خیابان ارم که باغ ارم هم در آن قرار دارد، تنها خیابان زیبای شیراز نیست. خیابان لطفعلی خان زند که بسیاری از جاهای دیدنی شیراز هم در آن واقع شده، از دیگر خیابان‌های دیدنی شیراز است.

خیابان ارم شیراز

اصفهان

خیابان چهارباغ عباسی

اگر از یک اصفهانی اسم زیباترین خیابان این شهر را بپرسیم، قطعا جوابش خیابان چهارباغ است. در خیابان چهارباغ می‌توانیم ساعت‌ها پیاده‌روی کنیم، از زیر سایه روشن درخت‌های چنار و نارونش بگذریم، روی نیمکت‌هایش بنشینیم و دوچرخه‌سوارهایی را ببینیم که از جلویمان رد می‌شوند و صدای زنگ‌شان از دوردست‌ها به گوش می‌رسد و در خیابان می‌پیچد.

در خیابان چهارباغ عباسی به باغ هشت بهشت می‌رسیم. رستوران شهرزاد، از بهترین رستوران های اصفهان هم در همین خیابان قرار گرفته و وارد کوچه‌پس‌کوچه‌ها که بشویم به یکی از نهرهای اصفهان یا مادی‌های شهر می‌رسیم. این خیابان به میدان نقش جهان و سی و سه پل هم راه دارد.

چهارباغ

رشت

خیابان علم الهدی

دو سه سالی‌ست که رشت خیلی بر سر زبان‌ها افتاده و طرفدار زیاد پیدا کرده. همین که به ورودی شهر می‌رسیم، قلب‌مان برای چیزهایی که قرار است در این شهر سرزنده و پرجنب و جوش ببینیم می‌تپد. هم برای جاهایی مثل میدان شهرداری و هم خیابان‌ها و کوچه‌پس کوچه‌هایی که بوی تازگی می‌دهد.

یکی از اولین جاهایی که هر مسافری به محض رسیدن به رشت به آن سر می‌زند، خیابان علم‌الهدی است . این خیابان از میدان شهرداری شروع می‌شود و به سبزه میدان می‌رسد. علم‌الهدی که به آن پیاده‌راه هنر هم می‌گویند به بازار رشت هم راه دارد. این خیابان، خیابان سنگفرشی‌ست که تصویر آنهایی که برای پرنده‌ها دانه می‌ریزند تماشایی‌ترش کرده.

جز خیابان علم‌الهدی، خیابان گلسار که دو رستوران شورکولی و رازقی را هم در خودش جای داده، جزو زیباترین خیابان های ایران است.

 

خیابان مخصوص پیاده روی

تبریز

خیابان تربیت

پیاده‌راه یا خیابان تربیت در تبریز را هم باید جزو زیباترین خیابان‌‌های تبریز دانست. این پیاده‌راه که به میدان شهرداری یا ساعت تبریز راه دارد، پر از مغازه و پاساژ و لباس‌فروشی‌ست. دیزی و تابا کبابی محمدی و چلومرغ حاج مجید هم در این خیابان قرار دارند و چون ماشینی در آن رفت‌وآمد نمی‌کند می‌توان با خیال راحت در آن قدم زد.خیابان تربیت تبریز به صورت شمالی جنوبی امتداد دارد و در مرکز شهر تبریز قرار گرفته است. از خیابان امام خمینی به سمت خیابان فردوسی و محوطه بازار، خیابان تربیت نام دارد.این محله هم ماشین رو نیست و تنها به منظور قدم زدن رهگذران مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته های دور این خیابان بخشی از جاده تاریخی ابریشم بوده است.

خیابان تبریز

همدان

خیابان بوعلی سینا

خیابان بوعلی که چندین سال است به یک پیاده‌راه تبدیل شده از خیابان‌های مرکزی شهر تاریخی همدان است و یکی از انشعابات میدان امام خمینی (ره) می‌باشد.این خیابان از پر رفت و آمد‌ترین خیابان‌های شهر است و می‌توان گفت که همیشه شلوغ است. از زیبایی‌های این خیابان می‌توان به درختان بلند در دو سوی خیابان اشاره کرد که نگاه شما را به بالا و به طرف آسمان هدایت می‌کنند. اگر قصد خرید دارید دو طرف خیابان بوعلی سینا دارای مغازه‌هایی از جمله لباس‌فروشی، جواهرفروشی و موادغذایی است که می‌توانید لوازمی که نیاز دارید را از آن‌ها تهیه کنید. این خیابان به طور کامل بسته است و ماشینی اجازه‌ی ورود به آن را ندارد ولی خودروهای مخصوصی در سر خیابان وجود دارد که در این خیابان در رفت و آمد هستند. میدان امام همدان را، کارل فیشر از مشهور ترین معماران آلمانی متاثر از معماری ایرانی و تلفیق آن با معماری آلمانی طراحی کرده است. اکنون سنگفرش های این خیابان، فقط مکانی برای قدم زدن است و مردم می توانند با آرامش در آن قدم بزنند.

خیابان بوعلی سینا

مشهد

خیابان کوهسنگی

کوهسنگی، یک کوه مشهور در محله ای به همین نام است و اولین پارک بزرگ در شهر مشهد در این جا احداث شد. قدمت این پارک به دوره قاجاریه باز می گردد. خیابان کوهسنگی به این پارک و کوه های آن منتهی می شود و مسیری زیبا برای پیاده روی است.پیاده رو های عریض این خیابان با درختان بلند و قدیمی احاطه شده اند و می تواند مکانی خوش منظره برای پیاده روی باشد. همچنین مسیری امن نیز برای عبور دوچرخه سواران در این پیاده رو در نظر گرفته شده است.
کریدور بازار گلستان از سه راه ادبیات تا خیابان‌های دانشگاه و در نهایت تا چمران در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود. همچنین خیابان کوهسنگی و خیابان طبرسی، به عنوان دو محور فاخر در راستای پیاده‌راه در مشهد تعریف می‌شوند.

علاوه بر این، خیابان‌هایی از جمله دو طرف خیابان بازار رضا(ع)، کوچه شاهین‌فر، بازار سرشور، کوچه تعبدی، خیابان ایثار، محور خیابان حجاب در منطقه ۱۰ و خیابانی در منطقه ۵ که معروف به شلوغ بازار است، در طرح پیاده‌راه و پیاده‌مدار، مدنظر هستند.

مشهد

اهواز

خیابان لشکر آباد

خیابان لشکر آباد اهواز، یکی از جذاب ترین محله های این شهر نه تنها برای پیاده روی، بلکه برای گردشگری غذا است.با این که این خیابان در گذشته محلی نا امن و با آمار جرم و جنایت بالا بوده است اما امروزه به همت مردم به محلی امن برای پیاده روی با دکه ‌های فروش خوردنی های خوشمزه تبدیل شده است که حتی گردشگران خارجی را هم به خود جذب می کند.

خیابان لشکر آباد

قزوین

سرای سعد‌السلطنه

سرای سعد‌السلطنه قزوین، در دوران قاجار یک کاروانسرا بوده است که پس از آن که سال ها متروک مانده، اکنون تبدیل به یک بازارچه زیبا و بی نظیر شده است که گردشگران بسیاری را به خود می خواند. بافت سنتی این کاروانسرا کاملا مرمت و حفظ شده و مغازه‌ ها و کافه ها، روح تازه ‌ای در آن دمیده و زندگی دوباره به آن بخشیده اند.کافه های سنتی، شیرینی ها و باقلوای قزوینی و صنایع دستی که مستقیما توسط سازنده ‌های آن فروخته می شوند، حسی زیبا از قدم زدن در کاروانسرای سعدالسلطنه را برایتان می آفرینند.

سرای سعدالسلطنه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *