جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای نوشا تنکابن

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ مهر ۱۳۹۸

در کشور زیبای ایران، استان سرسبز مازندران، شهرستان تنکابن، بخش سرزنده ی خرم اباد، منطقه ی پهناور دوهزار، روستایی وجود دارد به نام روستای نوشا که به معنای واقعی، بهشت را با تمام وجود توصیف می کند. نوشا به معنی نسیم خنک صبحگاهی است و در ارتفاعی حدود ۲۲۰۰ متر واقع شده که تجمع ابرها در اطراف آن مناظری را در مقابل چشمانمان به تصویر می کشد که شاید نظیر آن را فقط در خواب و رویا بتوان مشاهده کرد .طبق آنچه در سایت ویکی پدیا آمده بنا بر آخرین سرشماری به عمل آمده در سال ۱۳۹۵ جمعیت این قطعه بهشت کوچک از جهان که در ایران واقع شده تنها معادل ۳۲ نفر تخمین زده شده است.

قدم نهادن در روستای نوشا از همان ابتدا شما را با مفاهیمی همچون تنفس هوای پاک، تصاویر بکر، چشم اندازهای بی نظیر و طبیعت زیبا اشنا می کند. روستای نوشا در ۵۵ ‪کیلومتری جنوب شهرستان تنکابن واقع شده است و جزء ییلاق های منطقه ی دوهزار در اطراف شهرستان تنکابن می باشد. با قرارگیری بر دامان این روستا می توان نظاره گر کوه های سربه فلک کشیده و درختان با ابهت بر زمین نشسته بود. برای رفتن به این قطعه بهشت کوچک بایستی از دل جنگل های دوهزار و از کنار رودخانه ی نوشارود که خود از کوه های نوشا سرچشمه می گیرد و یکی از سرچشمه های اصلی و بزرگ رود دوهزار است عبور کرد. این مسیر طی می شود تا بتوان بر تن روستای نوشا پا گذاشت و خود را در یک تصویر رویایی از منطقه ای بکر بر زمین مشاهده کرد.

این در حالی است که بخشی از مسیر به صورت راه پیمایی و بخشی از آن نیازمند کوه پیمایی است و ممکن است تا حدی سخت باشد پس برای کودکان و افراد سالخورده چندان مناسب نیست و قدرت جوانی را طلب می کند. در میان تمام زیبایی ها در اواسط راه چشمه آبی وجود دارد که در دشتی خوش آب وهوا قرار گرفته و با ابی گوارا از گردشگران منطقه و افراد بومی پذیرایی می کند تا با انرژی مجدد به ادامه ی راه بپردازند.این روستای بکر و زیبا بخشی از طبیعت مازندران است که هنوز پای هیچ ماشینی به آن باز نشده است و تنها وسایل نقلیه ی ماشینی که پا بر دل آن نهاده اند موتور و هلیکوپتر بوده اند. موتور تنها توسط مردم بومی و آن هم فقط گاهی اوقات استفاده می شود و هلیکوپتر به ندرت و بنا بر ضرورت در آن دیده شده است. مسیر رفتن به روستای نوشا تنکابن بدین صورت است که تا نیمه های راه با ماشین اما بقیه ی آن بایستی با پای پیاده یا با اسب طی شود که معمولا اسب تنها توسط مردم بومی به کار می رود. خبر خوب اینکه قطعا پیاده روی در این مسیر خیال انگیز برای هر فرد گردشگری از جذابیت بالایی برخوردار است. تصاویری که در این مقاله از این روستا می بینید تنها صحنه های معدودی از بی شمار تصاویر و منظره های دلربای این همیشه زیباست. ‬‬

روستای نوشا روستای نوشا تنکابن

معمولا افرادی که برای تفریح به منطقه ی تنکابن و به طور خاص منطقه ی دوهزار عزم سفر می کنند به صورت گروهی، با تورهای گردشگری و با برنامه قبلی پیش می روند. این در حالی است که وسیله ی نقلیه ی حرکت معمولا مینی بوس است. در بخش هایی از مسیر هم که طبیعت اجازه ی ورود وسایل نقلیه امروزی را صادر نمی کند گردشگران با پای پیاده از حضور در دل وسیع طبیعت لذت می برند و اینجاست که هر قدم که برمی دارند با منظره ای به شدت زیبا روبه رو می شوند و دعا می کنند که ای کاش امروز دیرتر از هر روز دیگری به پایان برسد تا از بودن در این بهشت برین لذت ببرید

فاصله ی تقریبی این روستا از شهر توریستی تنکابن تنها ۵۰ کیلومتر است. می توان به راحتی در یکی از هتل های مجلل تنکابن مانند هتل قو الماس خاورمیانه تنکابن که دارای پنج ستاره و بسیار زیبا و مجلل است اقامت کرد یا چنانچه به دنبال صرف هزینه ای کمتر و اقامت در یک مکان سنتی تر هستید یکی از اقامتگاه های بوم گردی تنکابن مانند اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن را انتخاب کنید و از فضای سنتی بیرونی و داخلی آن لذت ببرید. این ها تنها دو مورد از چندین مورد هتل و مجتمع اقامتی و اقامتگاه بوم گردی تنکابن است که خیلی راحت می توانید قبل از اقدام به سفر رزرو آنلاین کنید و با خیال راحت بار سفر ببندید و در مدت اقامت خود در تنکابن آسوده خاطر و مرفه باشید.

مسیر دسترسی به این روستای زیبا از دل جنگلهای بکر دوهزار و از کنار رودخانه خروشان نوشا رود که از کوههای نوشا سرچشمه می گیرند میگذرد.مسیر جنگل و کوهپیمایی آن در نیمه اول مسیر بیشتر راهپیمایی و در نیمه دوم مسیر کوهپیمایی نسبتا سنگین است.
در میانه مسیر دشتی کوچک با چشمه آبی بزرگ و گوارا قرار دارد که محل توقف بومیان برای تجدید قواست.این روستا فقط از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور دارای سکنه است و در سایر ماههای سال به دلیل سرمای شدید و بارش برف خالی ازسکنه است.

روستای نوشا2 روستای نوشا تنکابن

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد