جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای لیند آلاشت

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ مهر ۱۳۹۸

یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه است که در دهستان ولوپی قرار دارد. این روستا که در ۵ کیلومتری شهر کوهستانی آلاشت قرار دارد، به دلیل آب و هوای سرد و کوهستانی جمعیت متغیری را در طول سال به خود می‌بیند. اما بر اساس آمار ، سکونت حدود ۱۵۰ خانوار در این روستا به ثبت رسیده است.بخش قابل توجهی از اهالی لیند جزو بازنشستگان زغال‌سنگ البرز مرکزی هستند. تعدادی دیگر هم در مشاغل مرسوم روستاهای مازندران، یعنی دامداری و برخی هم به کشاورزی مشغول‌اند. این روستا به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران آلاشت و روستاهای بالادست مانند سرین، لرزنه، اسبخنی، امامزاده‌حسن(ع) و سوادرودبار، روستایی گذرگاهی نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل تردد خودروها در لیند بیشتر از حد معمولی است که برای این روستا بتوان متصور شد. مردم این روستا در دوران دفاع مقدس ۴ شهید و یک جاوید‌الاثر به نام‌های برادران طلبه شهید «نظامعلی قلی‌نژاد» و «ربیع قلی‌نژاد»، «هوشنگ عزیزپور» و «جانعلی ابراهیمی» و جاویدالاثر «داریوش محمدی» تقدیم نظام اسلامی کردند.

لیند نام مرواریدی دیگر است که بر سر راه آلاشت قرار دارد. روستای لیند طبیعتی جنگلی دارد اما جنگل‌اش به قدمت تاریخ است. جنگل لیند در کنار تمام جنگل‌های هیرکانی ایران، قدمتی چهل میلیون ساله دارد و از این رو برای کشورمان ارزشی جهانی دارد. جنگل‌های شمال را در دانش زمین‌شناسی هیرکانی می‌نامند و پیدایش آن به دوران ژوراسیک برمی‌گردد. عجیب آنکه تا این دوره گونه‌ای از دایناسورها به نام پلسیوسور از خطر انقراض در امان مانده بودند و جنگل‌های شمال آشیانه‌ای امن برای آنها بوده است. اگرچه اکوسیستم زنده جنگل، در طی میلیون‌ها سال دست به بازآفرینی خود زده اما جنگل لیند متعلق به همان دوره ابتدایی پیدایش جنگل‌های هیرکانی است. تصور کنید که در دل جنگلی چند میلیون ساله قدم می‌زنید…!!

در لیند منطقه‌ای به نام «تاب‌ کِرسَر» وجود دارد که دارای دیواره‌ای سنگی با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر است. از سوی شورای اسلامی روستا طرحی به اداره میراث فرهنگی و گردشگری ارائه شد تا با انتقال آب چشمه بالادست به بالای این دیواره، آبشاری نیمه‌مصنوعی طراحی و ایجاد شود. متأسفانه اداره منابع طبیعی شهرستان برای تحقق یافتن این طرح همکاری نکرد. به این شکل هم محیط مناسبی برای حضور طبیعت‌گردان ایجاد می‌شود و هم اقتصاد گردشگری روستا رونق خواهد یافت. ضمن این‌که از این دیواره صخره‌ای می‌توان برای صخره‌نوردی نیز استفاده کرد. از طرفی لیند موقعیت بسیار خوبی برای پرواز کایت و پاراگلایدر دارد و در صورت حمایت مسئولان مربوطه می‌توان در این منطقه پایگاه پاراگلایدر و کایت را ایجاد کرد.

روستای لیند 1 روستای لیند آلاشت

روستای لیند 2 روستای لیند آلاشت

روستای لیند روستای لیند آلاشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد