رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

روستای ساروکلا با طبیعتی بکر

لینک این مطلب کپی شد!

روستای ساروکلا یا سیاه‌ رود کلا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران ایران می باشد . این روستا در بین روستاهای کوتنا، میان‌رود، افراکتی، لرم تلوک، جمنان، جوکی محله و چاله زمین محصور است.روستای زیبای ساروکلا در منطقه ای جلگه ای در ۳۶ درجه ۲۷ دقیقه عرض جغرافیایی و ۵۲ درجه و ۵۳ دقیقه طول جغرافیایی واقع است و ارتفاع آن از سطح دریای ازاد ۴۰ متر است.به لحاظ موقعیت قرارگیری، روستایی محاطی است که از سمت جنوب به سمت جمنان و آبمال و چال زمین و از سمت شرق به کوتنا و شیخ رجه و لهرم و از سمت شمال به افراکتی و سازمان دشت و ازسمت غرب به قائم شهر ارتباط دارد.

43102 روستای ساروکلا با طبیعتی بکر

این روستا دارای طبیعت زیبا از جمله مزارع شالیزار و باغ های مرکبات استو امکان اقامت در آنجا و اجاره ویلا وجود دارد.بنا بر اظهارا ت بزرگان وریش سفیدان محل، مالک روستا شخصی بنام ناصر علی آبادی بوده به همین دلیل نام اولیه روستا علی آباد ذکر شده است؛بعدها به خاطر همجواری روستا به رود خانه سیاهرود به سیاهرودکلا تغییر نام داده وبا گذشت زمان سیاهرودکلا به ساروکلا نام عوض کرده است.

در بخش شرقی روستا شالیزار های پهناور ۳۰۰ هکتاری قرار دارد که آب زراعی آن با کانالی از رودخانه سیاهرود تامین می شود که در فصل بهار و تابستان جلوه و زیبایی خاصی دارد که با عطر دل انگیز شالی ِ شالیزار های روستا همراه است.جنب و جوش و کوشش مردم در فصل آماده سازی زمین ، نشاء ، وجین ، درو ، خرمن کوبی همگی نشان از شور و نشاط مردم این روستا است.از مکان های دیدنی روستای ساروکلا می توان به آب بندان ساروکلا اشاره کرد که پیشنهاد می کنیم اگر به این روستا سفر کردید از این جاذبه ی گردشگری نیز دیدن کنید.

_گردشگری_جاذبه_توریستی_تفریحی_قائم-شهر_اتاقک_-7 روستای ساروکلا با طبیعتی بکر

امکانات رفاهی، آدرس و راه دسترسی به آب بندان ساروکلا:
امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی، قهوه خانه، سوپرمارکت، قایق تفریحی و امکان کمپ زدن در کنار آب بندان ساروکلا فراهم است.

نحوه دسترسی به روستای ساروکلا

از سمت تهران – جاده فیروزکوه – سوادکوه – شیرگاه – یک کیلومتری غرب شهرستان قائم شهر.

default-7242578-cf926c56568d136e5aa8eb4c51719f04 روستای ساروکلا با طبیعتی بکر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *