رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ تیر ۱۳۹۸

روستای زره شوران، روستای طلایی ایران

اشتراک گذاری

روستای زره‌شوران ، روستایی از توابع بخش تخت سلیمان شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی ایران است.این روستا در دهستان احمدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۷ نفر (۶۹خانوار) بوده‌است.زره شوران در شمال شهرستان تکاب واقع شده و بزرگترین معدن طلای خاورمیانه در این روستا قرار دارد.مردم زره شوران تکاب از ایل افشار بوده و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. روستای زره شوران با آلوچالو و از شمال با فاصله زیاد با روستاهای آق‌اتاق ، جداقیه ، آرپاچای و عربشاه و از شرق با یارعزیز و ینگی کند همسایه است.

معدن طلای زره شوران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد.کارخانه طلای زره شوران تکاب، بزرگترین معدن طلای خاورمیانه دیروز ۲۴/۸/۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید. این کارخانه، اوّلین مجتمع تولید طلا در جهان است که با روش منحصر به فرد و کاملاً بومی، برای نخستین بار از روش شیمیایی جهت فرآوری طلا استفاده می شود.در این طرح بیش از ۸۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی انجام گرفته است.
ظرفیت تولید کارخانه طلای زره شوران در فاز نخست، ۳ تن طلا، ۲و نیم تن نقره و یک تن جیوه است که تا پایان سال ۹۶ این ظرفیت به دو برابر خواهد رسید.همچنین با بهره برداری از این کارخانه برای ۱۷۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

روستاه زره شوران  روستای زره شوران، روستای طلایی ایران

روستاه زره شوران  روستای زره شوران، روستای طلایی ایران

روستاه زره شوران  روستای زره شوران، روستای طلایی ایران

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *