رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ تیر ۱۳۹۹

روستای دهماسین ورامین

لینک این مطلب کپی شد!

روستای دهماسین ورامین در حدود یک کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است و جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر روستایی کم جمعیت در نزدیکی تهران می باشد .بافت این روستا فشرده بوده و در اطراف آن زمین‌های کشاورزی و باغات قرار گرفته‌اند. این روستا دارای یک مدرسهٔ ابتدائی و یک مسجد است و در جاده اصلی ورامین – پیشوا قرار دارد.

روستای دهماسین  روستای دهماسین ورامین

این روستا دارای یک قلعهٔ قدیمی مربوط به زمان‌های بسیار دور است. نام اصلی این روستا را دهماسین ذکر کرده‌اند . به دلیل اینکه این روستا در زمان‌های قدیم در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و کاروان‌های متعدد تجاری که از کشور چین به سمت اروپا در حرکت بودند از این روستا عبور می‌کردند.این روستا رابط قلعه ایرج گبری نیز بوده‌است .

شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی می‌باشد و در کنار کشاورزی به دامپروری نیز مشغول هستند اکثریت ساکنان روستای دهماسین با یکدیکر نسبت فامیلی دارند جوانان فعال ومومن از مزایای اصلی این روستا می‌باشد روستای دهماسین از حسن خوبی که برخوردار می‌باشد نزدیکی به دو شهر ورامین وپیشوا را برخوردار است ودارای مسجد قدیمی به نام مسجد حضرت امام سجاد (ع) وهیت زنجیر زنان انصار الحسین (ع)ومدرسه روستا که به نام شهید بزرگوار محلاتی بنا شده‌است که زمین ان را ورثه مرحوم دکتر شهرستانی وقف نموده است .

مردمان این روستا از مشکل بی ابی رنج بسیارمیبرند و مشکل بی ابی یکی از اساسی‌ترین مشکلات این روستا می‌باشد این روستا از شمال با روستای چالتسیون و از غرب به روستای عسگر اباد و از جنوب به روستای قلعه سین ارتباط دارد. روستای دهماسین با مردمان خون گرم ومهمان نواز همیشه پذیرای مهمانان و مسافران عزیز می باشد .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *