رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ مهر ۱۴۰۱

روستاهای هوراند ( معرفی ۷ روستای هوراند)

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای هوراند را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. در ابتدا با شهرستان هوراند آشنا و سپس به معرفی ۷ روستای هوراند می پردازیم .شهرستان هوراند یکی از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر هوراند است. این شهرستان که یکی از بخش‌های تابعه شهرستان اهر بود در ۲ مرداد ۱۳۹۲ بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد.جمعیت شهرستان هوراند در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۲۰٬۷۰۱ نفر بوده و کم‌جمعیت‌ترین شهرستان استان محسوب می‌شود.

-هوراند-800x450 روستاهای هوراند ( معرفی 7 روستای هوراند)

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی
دهستان دودانگه
دهستان دیکله
شهر: هوراند
بخش چهاردانگه
دهستان چهاردانگه جنوبی
دهستان چهاردانگه شمالی

-هوراند1 روستاهای هوراند ( معرفی 7 روستای هوراند)

روستاهای هوراند

روستای آق‌براز

روستای آق‌براز یکی از روستاها و مرکز بخش چهاردانگه شهرستان هوراند در استان آذربایجان شرقی است. این روستا در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۷ خورشیدی به مرکزیت بخش تازه‌تأسیس چهاردانگه ارتقا یافته‌ است. بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت روستای آق‌براز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، برابر با ۶۴۵ نفر بوده‌است.

روستای آوالان

روستای آوالان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه شهرستان هوراند واقع شده‌است. جمعیت این روستا ۱۵۳ نفر و ۲۵ خانوار می باشد.

-1 روستاهای هوراند ( معرفی 7 روستای هوراند)

-3 روستاهای هوراند ( معرفی 7 روستای هوراند)

 روستاهای هوراند ( معرفی 7 روستای هوراند)

روستای پشتاب

روستای پشتاب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه شهرستان هوراند واقع شده‌است.قلعه پشتاب از مکان‌های تاریخی و دیدنی آن است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۶۲ نفر بوده‌ است.

روستای توبین

روستای توبین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در چهاردانگه (هوراند) واقع شده‌است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۱۰ نفر بوده‌ است.

روستای ده‌رود

روستای ده‌رود روستایی در دهستان دودانگه بخش مرکزی شهرستان هوراند استان آذربایجان شرقی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۴۵ نفر (۸۰خانوار) بوده‌است.

روستای کورن

روستای کورن یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی و مرکز دهستان چهاردانگه جنوبی، بخش چهاردانگه (هوراند)، شهر هوراند است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۲۴ نفر بوده‌ است.

روستای منجاب جدید

روستای منجاب جدید از توابع دهستان دودانگه شهرستان هوراند است که در ۲۰ کیلومتری هوراند و در کنار جاده هوراند به آبش‌احمد قرار دارد.محصولات کشاورزی و لبنی از جمله: گندم، جو، کدو، هویج، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، تخم مرغ، ماست، شیر و پنیر است.روستای منجاب جدید به دلیل موقعیت جغرافیایی مذکور دارای باغات سرسبز و پرمیوه است که می‌توان به میوه‌های گردو، توت، سیب، گیلاس، آلبالو، گلابی، فندق، تمشک، آلو، زردآلو و غیره اشاره نمود.زبان اهالی روستای منجاب جدید ترکی آذربایجانی و مذهب اهالی این روستا شیعه اثنی عشری است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۲۷ نفر بوده‌ است.

-2 روستاهای هوراند ( معرفی 7 روستای هوراند)

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *