جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای بانه ( معرفی ۲۰۵ روستای بانه )

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ تیر ۱۴۰۱

روستاهای بانه را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . ۲۰۵ روستای بانه که شهرستانی مرزی است و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد . در ابتدا با شهرستان بانه آشنا خواهیم شد .شهرستان بانه یکی از شهرستان‌های استان کردستان در غرب ایران است. مرکز این شهرستان، شهر بانه است. جمعیت شهرستان بانه طبق براورد رسمی جمعیت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶۵۲۰۰ نفر بوده‌است.

بانه روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

فهرست

تقسیمات کشوری

شهرها: بانه، آرمرده، کانی‌سور، بوئین سفلی.
بخش مرکزی شهرستان بانه
دهستان شوی (بانه)
روستای سبدلو – شوی – ساوان – رشید قلعه – شهر: بانه

بخش آرمرده
دهستان پشت آربابا
دهستان بله که
شهر: آرمرده

بخش نمشیر
دهستان کانی‌سور
دهستان نمه شیر
دهستان بوالحسن
شهر: کانی‌سور

بخش ننور
دهستان بوئین
دهستان ننور
شهر: بوئین سفلی

بانه 1 روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

شهربانه

بانه شهری در استان کردستان و از شهرهای مرزی بین ایران و عراق است. شهر بانه مرکز شهرستان بانه در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی ایران با عراق و ۶۰ کیلومتری جنوب غربی سقز و ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سردشت قرار گرفته‌است.بانه با شهرستان‌های مریوان، سردشت، سقز و اقلیم کردستان هم‌مرز و دارای ارتباط جاده‌ای می‌باشد؛ این شهر دارای جنگل‌های طبیعی و بزرگ بلوط می‌باشد. شهر بانه و برخی از آبادی‌های اطراف آن در دوران جنگ ایران و عراق توسط هواپیماهای عراقی در روز ۱۵خرداد۱۳۶۳، ساعت ۱۰:۰۵ صبح روز سه‌شنبه، بمباران هوایی شد. پارکی به نام همین روز (۱۵ خرداد) در این شهر وجود دارد.

نام

نام بانه را از واژهٔ کردی (مثال نردبان یا نردبام)، به معنی «بام» و بلندی و متأثر از ارتفاعات و نحوهٔ استقرار و موقعیت شهر بانه می‌دانند. ارتفاع ۱۵۵۴ متری شهر از سطح دریا و چشم‌انداز بلندی‌های پیرامون آن موجب شده‌است که مردم (در محلهٔ بانه کۆن) برای رسیدن به شهر مسیر زیادی را به طرف سربالایی طی کنند. نام بانه را به معنی خانه (منظور اقامتگاه و آبادی و مسکن است) و اردو (منظور اردوگاه سربازان است) و پادگان (شهر دو قلعهٔ بزرگ داشته) نیز تفسیر کرده‌اند. در جنگ جهانی اول که سپاه عثمانی بانه را به مدت چند ماه تسخیر کرد، نام آنرا قشله (از کلمه ترکی قشلاق به معنی گرمسیر) گذاشت.

زبان مردم بانه کردی و گویش سورانی با لهجه سلیمانیه ای می‌باشد، همچنین شهرستان بانه تنها منطقهٔ بابان‌نشین در کردستان ایران است به نحوی که تفاوت در لهجه مردم آن با شهرهای مُکریان و اردلان‌نشین کاملاً قابل لمس است و مطابق با لهجهٔ شهر سلیمانیه در عراق است که به افزودن پسوند «وانهٔ» به آخر کلماتشان معروفند. از شهرهای بانه و سلیمانیه به عنوان منطقه بابان یاد می‌شود، تمام منطقهٔ بابان تا سال ۱۲۲۴هـ. ش و در زمان محمدشاه قاجار که سلیمانیه به خاک عثمانی ملحق گردید، همواره جزء ایران بوده‌اند.

بانه 2 روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

موقعیت جغرافیایی

بانه از شمال به شهرستان سردشت، از شرق به شهرستان سقز، از جنوب و غرب به سلیمانیه.اقلیم کوردستان و کشور عراق محدود می‌گردد. این شهرستان از نظر جغرافیایی در ۳۶درجه و ۶۰ دقیقهٔ عرض شمالی همچنین در ۴۵ درجه و ۵۳ دقیقهٔ طول شرقی قرار گرفته و ۱۵۴۰ متر از سطح دریا فاصله دارد.و سومین شهر بزرگ استان کردستان است

جاذبه‌های گردشگری

روستای دول ارزن: این روستا در ۳۰ کیلومتری شهرستان بانه واقع است و با داشتن جنگل‌های انبوه و زیبا، یکی از زیباترین روستاهای شهرستان بانه می‌باشد.
پارک دوکانان و پیر مراد در دامنهٔ کوه آربابا: پارک دوکانان دارای شهر بازی است که خانواده‌ها می‌توانند روزهای تعطیل را در کنار همدیگر، به شادی بگذرانند همچنین توسط شهرداری بانه در پارک دوکانان یک ایستگاه سلامت ایجاد شده‌است که ابزارهای ورزشی برای ورزش‌های همگانی را در آن نصب کرده‌اند و افراد می‌توانند در ساعات مختلف روز به تمرین و ورزش در آنجا بپردازند. پارک پیرمراد، که در دامنهٔ کوه جنیره (جنێره) قرار دارد قبلاً به عنوان زیارتگاه بیشتر مشهور بود تا پارک جنگلی اما امروزه به عنوان یک پارک در میان اهالی و جوانان شناخته شده‌است. این پارک یکی از مکان‌هایی است که شهرداری بودجهٔ خاصی را به آن اختصاص داده و عملیات عمرانی برای بهتر کردن نما و ظاهر این پارک هنوز هم ادامه دارد.

بانه پیر مراد روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

دریاچهٔ سد بانه
بانه دریاچه روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

غار شْوِی (غاری شْوێ): این غار در ۱۲ کیلومتری بانه در نزدیکی روستائی به همین نام قرار دارد. بنا به گفته باستان‌شناسان دارای طول ۲۶۷ متر است و در انتهای آن دریاچهٔ کوچکی قرار دارد. طبق گفتهٔ سازمان گردشگری بازدید از این غار فقط با تجهیزات فنی میسر است اما در آینده برای بازدید عموم آماده خواهد شد.

بانه غار شوی روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )
تفریح‌گاه سورین: این تفریح‌گاه در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر بانه قرار دارد و پوشش جنگلی و چشم‌انداز طبیعی آن در فصل بهار و حتی تابستان نیز بسیار جلب توجه می‌کند.

روستاهای بانه

روستای آرمرده

آرمرده شهری است در استان کردستان در غرب ایران، این شهر در بخش آرمرده به همین نام در غرب شهرستان بانه قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۷۵۹ تن بوده است.

روستای آلوت

اَلوت، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. در لغتنامه دهخدا به نقل از فرهنگ جغرافیایی ایران نوشته حسینعلی رزم آرا نام این روستا به صورت اَلوت [اَ] آمده است که در ۷ هزارگزی مرز عراق کنار رودخانه ٔ زاب و ۳۶ هزارگزی باختر بانه در منطقه ایی کوهستانی و سردسیر واقع است و سکنه آن سنی مذهب هستند و به کردی سخن میگویند. آب آن از چشمه و محصول آن غلات ، توتون ، انگور،انار، سقز و لبنیات و شغل مردم زراعت و گله داری است.این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۰ نفر بوده‌است.

روستای آلی مکان

آلی مکان،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای اتابک

اتابک (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای اشترآباد

اشترآباد (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۲ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.مسعود اشتری متولد این روستا می باشد

روستای انجیله

انجیله (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌است.

روستای انجینه ابراهیم جنوبی

انجینه ابراهیم جنوبی، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای انجینه ابراهیم شمالی

انجینه ابراهیم شمالی، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۳ نفر بوده‌است.

روستای انجینه سفلی

انجینه سفلی،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۷ نفر بوده‌است.

روستای اوغل

اوغل (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۸ نفر بوده‌است.

روستای بادمجان

بادمجان یک روستا در ایران است که در دهستان بوئین واقع شده‌است. بادمجان ۲۴۹ نفر نفر جمعیت دارد.

روستای بار آور

بار آور، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای بازارچه مرزی

بازارچه مرزی، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای باشوان

باشوان، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای بانوان

بانوان، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای بایزید

بایزید یک روستا در ایران است که در دهستان کانی سور شهرستان بانه استان کردستان واقع شده‌است. بایزید ۹۱ نفر جمعیت دارد.

روستای بایزیدآباد

بایزیدآباد (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

بانه 3 روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

روستای برده بوک

برده بوک، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای برده رش (بوالحسن)

برده رش یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در دهستان بوالحسن واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، برده رش ۲۱۱ نفر جمعیت دارد.

روستای برده‌رش

برده رش (بانه)،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۵۸ نفر (۱۰۲ خانوار) بوده‌است.

روستای برده رشه

برده رشه (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای بروژه کهنه

بروژه کهنه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای برویشکانی

برویشکانی یک روستا در ایران است که در استان کردستان واقع شده‌است.برویشکانی ۷۰ نفر جمعیت دارد.

روستای برویشکانی

برویشکانی (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۸ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.

روستای بژی

بژی یک روستا در ایران است که در دهستان بوئین واقع شده‌است. بژی ۱۹۹ نفر جمعیت دارد.

روستای بلوه

بلوه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای بله که

بله که، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. مردمان این روشتا با کار مرزی مشغولند و مردم خوب و مهربانی دارند و مکان های خیلی زیبای داری با یه رود که همه‌ی شهروندان بانه و روستاهای اطراف واسه سفر کوچک و با کیفیت بله‌که را به مقصد خود‌میدانند.این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱۶ نفر بوده‌است.

روستای بناویله کهنه

بناویله کهنه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بندژاژ

بندژاژ، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای بنه خوی

بنه خوی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۶ نفر بوده‌است.

روستای بنه رزان

بنه رزان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵۶ نفر بوده‌است.

روستای بوالحسن

بوالحسن (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. روستای بوالحسن‌درسال۱۳۶۶توسط حمله‌ی شیمیایی صدام قرار گرف که همزمان بود با بمباران شیمیایی شهر حلبچه در این حمله اندکی از مردم روستا جان باختن وشهید شدندوبیشتر مردم این روستا جانباز شدند.
تاریخچه
روستای بوالحسن درسال ۱۲۰۶ میلادی هم تاریخ با تاجگذاری چنگیزخان مغول تاسیس شد. این روستا توسط ۱عموودوتابرادرزاده تاسیس شده که نامشنان گمنام است.این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۹۸ نفر بوده‌است.

روستای بوئین علیا

بوئین علیا، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳۵۴ نفر (۶۲ خانوار) بوده‌است.

روستای بویین سفلی

بویین سفلی شهری است در استان کردستان در غرب ایران. این شهر در بخش ننور شهرستان بانه قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۰، برابر با ۴۵۲۴ نفر بوده‌است.
جایگاه
هم چنین این شهر دارای منابع آبی فراوانی است. از چشمه‌های معروف آن نچیران و کانی بیدها و سوله می‌باشد که از اولی برای کشتزارها از دومی برای مصارف عمومی بانه و از سومی صرفاً برای مصارف گله‌های این منطقه استفاده می‌شوند. این شهر در ۵ کیلومتری بانه قرارگرفته. در مسیر جاده اصلی بانه مریوان واقع شده و از طرف جنوب به مرز بین‌المللی سیرانبند منتهی می‌شود. این مرز رابط بین اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران می‌باشد؛ که به شهر سلیمانیه منتهی می‌شود. بویین با طبیعت زیبای که دارد گردشگران زیادی را به طبیعت خود می‌کشاند.
مناطق گردشگری
کانی نچیران،کانی بید، به رده ره‌شان، گومه ته نوران، تپهٔ گرد قله، کانی کوپیته، و گلخانه کاکتوس هیوا خیلی از جاهای دیگراز بزرگان و نخبه گان بویین سفلی از جمله حاج شیخ و همچنین خانواده هنرمند کریمی اشاره کرد.

روستای بیاندره

بیاندره، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۳ نفر بوده‌است.

روستای بیکش

بیکش،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای بیلو

بیلو (بانه)، روستایی از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۴ نفر بوده‌است.

روستای پرشه

پرشه،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۰۴ نفر بوده‌است.

روستای پیاوین

پیاوین،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. در سال ۱۳۹۷ به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است.این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای پیرغنی

پیرغنی، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای تاژان

تاژان، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۵ نفر بوده‌است.

روستای تاژبان

تاژبان، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۴ نفر بوده‌است.

روستای ترخان‌آباد

ترخان‌آباد (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۳ نفر (۳۶خانوار) بوده‌است.

روستای توکل

توکل (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر بوده‌است.

روستای چروش

چروش، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای چومان

چومان،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۱ نفر بوده‌است.

روستای چی چوران

چی چوران، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۹ نفر بوده‌است.

روستای حسن‌آباد

حسن‌آباد (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌است.

روستای حمزه لان

حمزه لان، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۶ نفر بوده‌است.

روستای خجک

خجک، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای خشکه‌دره

خشکه دره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۳ نفر بوده‌است.

روستای خواجه میر

خواجه میر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۳۳ نفر بوده‌است.

روستای خوری‌آباد

خوری‌آباد (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳۶ نفر (۹۸ خانوار) بوده‌است.

روستای دارینه علیا

دارینه علیا،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای درگاه شیخان

درگاه شیخان (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای دروله

دروله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای دمامه

دمامه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای دوسینه

دوسینه، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۵ نفر بوده‌است.

روستای دول ارزن

ارزن، روستایی از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه در استان کردستان ایران است.این روستا یکی از زیباترین روستاهای شهر بانه میباشد و دارای جنگل های زیبا و مناظر دیدنی است . این روستا دارای مردمانی مهمان نواز و با فرهنگ میباشد که شغل بیشتر آنها کشاورزی و دامداری است.مردم این روستا از لحاظ مالی به طور کلی در وضعیت متوسط قرار دارند. جوانان این روستا به ورزش خصوصاً فوتبال علاقه‌ی چشمگیری دارند اما متأسفانه از زمین فوتبال مناسبی برخوردار نیستند. متأسفانه در سال های اخیر جمعیت روستا رو به کاهش بوده و یکی از دلایل مهاجرت افراد روستا به شهر ، نبود شغل مناسب در این روستاست.از لحاظ علمی مردم این روستا و به ویژه جوانان ، افرادی تحصیل کرده هستند اما متأسفانه جوانان این روستا مجبورند برای امرار معاش به کارگری یا کولبری روی بیاورند.دول ارزن در زبان کوردیم متشکل از (دول+ارزن)که دول یعنی دره، ارزن هم گیاهی خوردنی بوده که در دوران قدیم و در زمان قحطی بجای گندم و جو کاشته میشده و قابل خوردن است .
این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۲ نفر بوده‌است.

روستای دوله گویر

دوله گویر، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵ نفر بوده‌است.

روستای دیمه

دیمه (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای رشکی

رشکی،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. طبق تاریخ نامهٔ اقوام آریایی، مردمان امروزی که نامشان با رشکی خوانده می‌شود، از مردمان کردستان بوده‌اند که با مهاجرت خود، قومیت خود را تغییر داده اند، مردم رشکی نام، از قهرمانان کردستان و شهر بانه بوده اند.این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.

روستای رشیدقلعه

رشیدقلعه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۷۳۷ نفر بوده‌است.

روستای زربنه

زربنه، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای زرواو سفلی

زرواو سفلی،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۶ نفر (۱۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای زرواو علیا

زرواو علیا، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳۶۴ نفر (۶۹ خانوار) بوده‌است.

روستای زلی

زلی (بانه)،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۶ نفر بوده‌است.

روستای زیویه

زیویه (بانه)،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۸ نفر بوده‌است.

روستای سارتکه سفلی

سارتکه سفلی،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای سارتکه علیا

سارتکه علیا، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۲ نفر بوده‌است.

روستای ساطیار

ساطیار، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای سالوک سفلی

سالوک سفلی، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای سالوک علیا

سالوک علیا، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۷ نفر بوده‌است.

روستای ساوان

ساوان (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. نام ساوان از سه آوان گرفته شده‌است. سه آوان به معنی سه آب است که بیانگر سه رودخانه است که در روستا جاری هستند. این نام به مرور زمان به صورت ساوان درآمده‌است. مردمان باشرف وسخاوت مندي دارد كه در دنيا يكم هستن. در این روستا کوهستانی وجود دارد به نام کنی مار یا لانه مار که پر از مار است. وبسیار سرسبز با چشم انداز زیبا. این کوهستان زیبا پر از گیاهان دارویی و بومی میباشد. زبان مردم این روستا کوردی سورانی میباشد.این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵۳ نفر بوده‌است.

روستای سبدلو

سبدلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه در استان کردستان ایران است. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۶۲۰ نفر بوده است.

روستای سپیداره (آرمرده)

سپیداره یک روستا در ایران است که در دهستان پشت آربابا شهرستان بانه استان کردستان واقع شده‌است.

روستای سپیداره (نمشیر)

سپیداره (بانه)،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۳ نفر (۴۱ خانوار) بوده‌است.

روستای سربرد

سربرد، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای سرتزین

سرتزین، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸ نفر (۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای سرداو

سرداو، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۶ نفر بوده‌است.

روستای سرسول

سرسول، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۸ نفر بوده‌است.

روستای سرسونج

سرسونج، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.من می گویم این روستا مانند بهشت است

روستای سرقول

سرقول، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای سفیدکمره

سفیدکمره، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای سمآقان

سمآقان، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۰نفر (۳۹خانوار) بوده‌است.

روستای سوتو (بانه)

سوتو یک روستا در ایران است که در دهستان نمه شیر شهرستان بانه واقع شده‌است.سوتو ۱۸۰ نفر جمعیت دارد.دارای آب و هوای دلنشین که هر فردی را مجذوب خود می کند.سوتو دارای مکان های دیدنی مثل جنگل ،کوه های بلند (شاخ سَّل،ترخان)است.

روستای سوراو

سوراو، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۳ نفر بوده‌است.

روستای سوره بان

سوره بان (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای سورین

سورین، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۸ نفر بوده‌است.

روستای سونج

سونج (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای سویرو

سَویرو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر (۶۱ خانوار) بوده‌است.

روستای سیا حومه

سیا حومه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۷ نفر بوده‌است.

روستای سیاحومه کهنه

سیاحومه کهنه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰ نفر بوده‌است.

روستای سیچان

سیچان (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای سیدصارم

سیدصارم، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۹ نفر بوده‌است.

روستای سیسارک

سیسارک، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸ نفر بوده‌است.

روستای سیوچ سفلی

سیوچ سفلی،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲۳ نفر بوده‌است.

روستای سیوچ علیا

سیوچ علیا، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۶ نفر بوده‌است.

روستای شرگه

شرگه (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای ششه

ششه یک روستا در ایران است که در دهستان ننور شهرستان بانه واقع شده‌است. ششه ۱۱۴ نفر جمعیت دارد.

روستای شور (سیب و سوران)

شوی روستایی در بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۳۲ نفر بوده‌است.

روستای شوی

شوی (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۱۳ نفر (۳۴۰ خانوار) بوده‌است.

روستای شهینان

شهینان، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است. این روستا در ۲۴کیلومتری شهر بانه قرار دارد زیرا یکی از روستا های مرزی بانه است.

روستای شیلمان

شیلمان، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای صالح‌آباد

صالح‌آباد (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۰ نفر (۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای صاله

صاله،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۹ نفر بوده‌است.

روستای صدبار

صدبار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۵ نفر بوده‌است.

روستای عمرشال

عمرشال، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای بانه آشنا شوید.

روستای عمره سیت

عمره سیت، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۹۱ نفر بوده‌است.

روستای قائی برد

قائی برد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۳ نفر (۴۱خانوار) بوده‌است.

روستای قره بلاغ

قره بلاغ (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای قلی‌آباد

قلی‌آباد (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵ نفر (۱۶خانوار) بوده‌است.

روستای قوری‌چای

قوری چای (بانه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸ نفر بوده‌است.

قوری چای روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

روستای قول استر

قول استر، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۲ نفر بوده‌است.

روستای کارستم

کارستم، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای کانی ابراهیم

کانی ابراهیم، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای کانی برد

کانی برد،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای کانی بناو

کانی بناو، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای کانی بند

کانی بند (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۶ نفر بوده‌است.

روستای کانی بید

کانی بید، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای کانی پری

کانی پری، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای کانی پزمکه

کانی پزمکه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای کانی چولکه

کانی چولکه، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای کانی خراط

کانی خراط، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای کانی سمآقان

کانی سمآقان، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کانی سیب (آرمرده)

کانی سیب یک روستا در ایران است که در دهستان پشت آربابا شهرستان بانه واقع شده‌است کانی سیب ۱۶۰ نفر جمعیت دارد.

روستای کانی سیب (نمشیر)

کانی سیب (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۸ نفر (۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای کانی سیف

کانی سیف یک روستا در ایران است که در استان کردستان واقع شده‌است. کانی سیف ۵۵ نفر جمعیت دارد.

روستای کانی سیف

کانی سیف (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲ نفر (۶خانوار) بوده‌است.

روستای کانی شیلان

کانی شیلان، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای کانی شیلمه

کانی شیلمه، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای کانی گلی

کانی گلی، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای کانی گویز

کانی گویز، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۶ نفر بوده‌است.

روستای کانی مامر

کانی مامر یکی از روستاهای شهرستان بانه در استان کردستان است که در فاصلهٔ ٢ کیلومتری مرز ایران و عراق است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای کانی ناو

کانی ناو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۸ نفر بوده‌است.

روستای کانی هلوچه

کانی هلوچه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. که مرکزی بسیار خوش آب و هوا است و جای بسیار عالی برای تفریح است این روستای سرسبز دارای کوهای در دور و بر خود می‌باشد که جذابیت بالای را به نمای روستای کانی هلوژه داده‌است شما عزیزان از کانی سور مسافت کمی را برای رسیدن به کانی هلوژه طی می‌کنید دارای مردمانی مهربان و مهمان نواز با لباس‌های محلی کوردی که اصالت خود را شیوهٔ بسیار عالی حفظ کرده‌اند برخی از افرادی که در این روستای خوش آب و هوا وجود دارند مشغول به کار کشاورزی هستند و در طول سالیان محصول‌های زیادی را تهیه می‌کنند و برخی دیگر از آنان در شهر بانه مشغول به کار هستند صمیمیت بالای در بین مردم کانی هلوژه وجود دارد که برای همدیگر بسیار ارزش قائل هستند این منطقه قدیمی است و دارای مکان‌های تاریخی می‌باشد . من به عنوان یکی از افراد روستای کانی هلوژه به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم که به این مکان بی نظیر حتماً سفر کنید و از طبیعیت عالی آن حتماً نهایت لذت را ببرید. ضمنا این روستای سرسبز سالیان متمادی است که تحت حاکمیت حاکم منصف “یادگار کریم زاده” می باشد.همچنین نکته‌ی جالب این روستا این است که با توجه به جمعیت کمی که دارد دارای دو دکتر به نامهای دکتر مهدی کریم زاده و دکتر مهدی خدری زاده می باشد که جفتشان متخصص مجاری ادراری و بیضه میباشند. در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حاکمیت حاکم منصف این روستا به مدت چهار سال تمدید گردید و مردم روستا میتوانند از انصاف این حاکم محبوب به مدت چهار سال دیگر استفاده کنند.
این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای کانی‌سور

کانی‌سور شهری است در استان کردستان در غرب ایران. کانی سور در بخش نمشیر شهرستان بانه قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۵، برابر با ۱۲۸۴ نفر بوده‌است.

روستای کانی‌سور (نانور)

کانی‌سور یک روستا در ایران است که در دهستان ننور واقع شده‌است. کانی‌سور ۶۷ نفر جمعیت دارد.

روستای کریم‌آباد

کریم‌آباد (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۵ نفر (۳۱ خانوار) بوده‌است.

روستای کشنه

کشنه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌است.

روستای کلاه دول

کلاه دول، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کندل

کندل (بانه)،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای کنده سوره

کنده سوره (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳۶ نفر بوده‌است.

روستای کنده‌شین

کنده شین، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۰ نفر بوده‌است.

روستای کوپیچ

کوپیچ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۴ نفر بوده‌است.

روستای کوپیچ سفلی

کوپیچ سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴۰ نفر بوده‌است.

روستای کوپیچ علیا

کوپیچ علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای کوچر

کوچر، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌است.

روستای کوخ حاجی کریم

کوخ حاجی کریم، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای کوخ رستم

کوخ رستم، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۱۰ نفر بوده‌است.

روستای کوخ شیخ الاسلام

کوخ شیخ الاسلام، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۳۷۰ نفر بوده‌است.

روستای کوخ صوفی رشیدپیروز

کوخ صوفی رشیدپیروز، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌است.

روستای کوخ کانی گویز

کوخ کانی گویز، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸ نفر بوده‌است.

روستای کوخ مامو

کوخ مامو، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۰ نفر بوده‌است.

روستای کوخان

کوخان (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۲ نفر بوده‌است.

کوخان روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

روستای کویره گویزه

کویره گویزه، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای کیله عباس‌آباد

کیله عباس‌آباد ، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کیوله

کیوله، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۱ نفر بوده‌است.

روستای کیوه رود

کیوه رود، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای گرماب

گرماب (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بله که قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر بوده‌است.

روستای گشکسه

گشکسه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای گله سوره

گله سوره، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر بوده‌است.

روستای گندمان

گندمان (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستای گوئیل

گوئیل، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر (۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای گوره دار

گوره دار، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۲۷۸ نفر بوده‌است.

روستای گوزله

گوزله (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای گویزله

گویزله، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۸ نفر بوده‌است.

روستای ماسی در

ماسی در، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای مالته

مالته یک روستا در ایران است که در دهستان بوالحسن واقع شده‌است. مالته ۱۴۶ نفر جمعیت دارد.

روستای مامال

مامال، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۷ نفر بوده‌است.

روستای مامال روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

روستای مجسه

مجسه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۲ نفر بوده‌است.

روستای محمدعلی‌آباد

محمد علی‌آباد (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۲ نفر (۱۴ خانوار) بوده‌است.

روستای مرقد

مرقد (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر (۸خانوار) بوده‌است.

روستای مزرلان

مزرلان، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوالحسن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستای منیجلان

منیجلان،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۹ نفر بوده‌است.

روستای موچه

موچه یک روستا در ایران است که در دهستان پشت آربابا واقع شده‌است.

روستای میرآباد سفلی

میرآباد سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا همسایە است با روستای دلنشین میرآباد علیا ، روستای شرگه و روستای سویرو.این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۸ نفر بوده‌است.

روستای میرآباد علیا

میرآباد علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. کوه های اطراف آن عبارتند از (شێرکوژ) ،(دەربەند) و(گەورە قەڵا)روستا های همسایه میراباد علیا عبارتند از شرگه ، سرقول ، میراباد سفلی و نژو
اسم بعضی از مناطق ، باغ ها و یا مزرعه های آن عبارتند از ؛ (حسەین هۆمەر ) ، (سیشەک)،(باخە)،(خاسە گەورە)،(خاسە سوورە)،(قووڵه ڕەش)،(کوڵکە ڕەش)و …
این روستا در بخش مرکزی شهرستان بانه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۶ نفر بوده‌است.

روستای میرحسام

میرحسام، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌است.

روستای میریوسف سفلی

میریوسف سفلی، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای میریوسف علیا

میریوسف علیا، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۹۷ نفر بوده‌است.

روستای ناوه

ناوه (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۹ نفر بوده‌است.

روستای نجنه سفلی

نجنه سفلی،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۱ نفر بوده‌است.

روستای نجنه علیا

نجنه علیا، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۸ نفر بوده‌است.

روستای نجنه علیا روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

روستای ندر

ندر، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای نژو

نژو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۶ نفر بوده‌است.
درخت کهنسال
در قبرستان قدیمی روستای نژو یک درخت بلوط (مازودار) کهنسال وجود دارد که با شمارهٔ ۶۹۳ در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ به عنوان میراث طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌است.

روستای نژو روستاهای بانه ( معرفی 205 روستای بانه )

روستای نمازگاه

نمازگاه (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۶ نفر بوده‌است.

روستای نمه شیر

نمه شیر،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۵ نفر بوده‌است.

روستای ننور

ننور، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷۹ نفر بوده‌است.

روستای نوده

نوده (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای نوده کهنه

نوده کهنه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان شوی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای نیروان

نیروان، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۲ نفر بوده‌است.

روستای نیزه‌رود

از مکان جذب گردشگری آن چشمه آب روستا است که از نظر پزشکی کاملاً سالم و برای بیماری کلیوی بیسار خوب است نیزه رود، روستایی از توابع بخش ارمرده شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. جمعیت آن شامل افراد مهربان دل پاک و صمیمی و بینایه‌تیان خیلی خوشه.این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۹ نفر بوده‌است.

روستای واژه

واژه (بانه)، روستایی از توابع بخش الوت شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان پشت آربابا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای وزمله

وزمله (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۱ نفر بوده‌است.

روستای وشترمل

وشترمل، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای ولی‌آباد

ولی‌آباد (بانه)، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۸ نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای ویسک

ویسک، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای هفت تاش

هفت تاش، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای هلو

هلو (بانه)،روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای هنگه ژال

هنگه ژال، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ننور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای هواره خول

هواره خول، روستایی از توابع بخش ننور شهرستان بانه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان بوئین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۴ نفر بوده‌است.

روستای هورازه

هورازه، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای یعقوب‌آباد

یعقوب‌آباد (بانه)، روستایی است از روستاهای بانه از توابع بخش نمشیر که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان کانی سور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۷ نفر بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *