جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دیدار سلطانی فر با نمایندگان جهانگردی ایتالیا

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – گروه گردشگری دنیای اقتصاد – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش از ظهر دیروز با نمایندگان موسسات جهانگردی ایتالیا دیدار کرد. سلطانی‌فر در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای دست یافتن به اهداف پیش‌بینی‌شده گفت: امیدورایم بتوانیم در سال‌های باقیمانده تا ۲۰۲۵ به اهداف کمی و برنامه‌ریزی شده در صنعت گردشگری کشور مطابق با سند چشم‌انداز۲۰ساله دست پیدا کنیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی‌فر با بیان اینکه در فضای جدید سیاسی کشور و بنا بر تاکید رئیس‌جمهور محترم، گسترش روابط با کشورهای دنیا، با توجه اصول و منافع ملی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دکتر روحانی بر فعال شدن جدی و گسترده صنعت گردشگری تاکید ویژه دارند، امیدواریم با توجه به جاذبه‌های متنوع و فراوان گردشگری کشورمان بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و تسهیلات، در رشد تعداد گردشگران نیز رتبه‌ای مشابه رتبه جاذبه‌های خود کسب کنیم. وی افزود: در فضای جدید کشور، از فعالان بخش خصوصی گردشگری خواسته‌ایم تا خیزش جدید و فعالیت جدی‌تری را در اولویت خود قرار دهند و امیدواریم در کشور ایتالیا هم شاهد فعال شدن بخش خصوصی و تعاملات با بخش خصوصی ایران، در زمینه گردشگری باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری ارتباطات گسترده دو کشور ایران و ایتالیا افزود: با توجه به اینکه دو کشور از غنای فرهنگی و تمدن گسترده‌ای برخوردارند همکاری‌ها و فعالیت‌ها در این بخش تسهیل خواهد شد؛ چراکه مردم ایران و ایتالیا و دست‌اندرکاران امر از گذشته‌های دور شناخت خوبی نسبت به جاذبه‌های یکدیگر دارند. سلطانی‌فر با بیان اینکه در فضای جدید فعالیت خود را با ایتالیا سریع‌تر از سایر کشورها گسترش خواهیم داد، از تصمیم برای توسعه فعالیت‌ها در زمینه صنعت حمل و نقل و ارتباطات هوایی با این کشور خبر داد و گفت: مصمم هستیم در این خصوص شرایط بهتری را نسبت به گذشته فراهم کرده و برای برقراری ارتباط مستقیم بین تهران و رم و سایر شهرهای تاریخی و مهم برنامه‌ریزی کنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: در بخش اقدامات آموزشی و پژوهشی در حوزه گردشگری نیز آماده هر نوع همکاری مشترک و برنامه‌ریزی برای آن هستیم تا با استفاده از توان بخش خصوصی مرتبط، این فعالیت‌ها را گسترش دهیم و از توان و تجربیات یکدیگر استفاده کنیم. سلطانی‌فر با یادآوری اینکه عوامل مختلفی در روابط بین دو کشور دخیل هستند، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری می‌تواند تسهیل‌کننده روابط دو کشور در بخش اقتصادی و سیاسی باشد. وی در پایان به هدف‌گذاری در بخش گردشگری برای سال ۲۰۲۵ (افق چشم‌انداز ۱۴۰۴) اشاره و خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته به‌دلیل چالش‌ها و مشکلاتی که با سایر کشورها وجود داشت، سرعت دسترسی به این هدف با مشکلاتی مواجه شد که امیدواریم بتوانیم در سال‌های باقیمانده تا ۲۰۲۵ به اهداف کمی در صنعت گردشگری کشور دست پیدا کنیم؛ در این راستا کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا از جایگاه ویژه برخوردارند.

امتیازهای ایران برای رقابت در خاورمیانه

در ابتدای این دیدار، سمیع بن عبدالعلی رئیس دفتر همکاری‌های منطقه‌ای ایتالیا با کشورهای منطقه مدیترانه و خاورمیانه بر گسترش روابط دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: ایران و ایتالیا رابطه قدیمی و عمیق تاریخی و فرهنگی دارند و خواست و اراده دو کشور همواره به اشتراک گذاشتن فرهنگ و تاریخ‌شان به خصوص در بخش گردشگری است. وی با برشمردن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بی‌شمار ایران در بخش آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری گفت: این امتیاز شرایط را برای رقابت ایران با کشورهای خاورمیانه و کشورهایی که از نظر گردشگری توسعه یافته هستند، فراهم می‌کند. وی گفت: با توجه به منابع و استعدادهای متنوعی که برای همکاری‌های گردشگری و تجاری وجود دارد، وظیفه ما است که با توسعه همکاری‌های مشترک شناخت صحیح و مثبت را از ایران به جهان ارائه کنیم.

بر اساس این گزارش نماینده رسمی اتاق بازرگانی ایتالیا، مشاور عالی بازرگانی بین‌المللی، رئیس ارتباطات بین‌المللی گردشگری و یکی از استادان دانشگاه ایتالیا در رشته هنرهای اسلامی و باستان‌شناسی از دیگران میهمانان این نشست بودند که نظرات خود را برای توسعه همکاری‌های فرهنگی دو کشور اعلام کردند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در روزهای نخست بهمن ماه جاری رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدعلی نجفی، در دیدار با وزیر میراث، فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری ایتالیا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک پیگیری اقدامات فرهنگی دو کشور را مطرح کرد و از آمادگی برای تبادل و اعزام تیم کارشناسی بین دو کشور خبر داد. نجفی تصریح کرد: با توجه به همکاری‌های موفق مشترک بین دو کشور در رابطه با مرمت و اقدامات باستان‌شناسی، ایجاد یک کارگروه مشترک که مجموعه فعالیت‌های وزارت میراث ایتالیا و سازمان میراث فرهنگی را دربرمی‌گیرد در توسعه وتعمیق روابط تاثیر بسزایی خواهد داشت. نجفی با اشاره به اینکه این کارگروه وظیفه پیگیری و حصول نتیجه جلسات و ملاقات‌ها را برعهده خواهد داشت، گفت: برنامه‌ها و اقدامات عملی در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحت پوشش این کارگروه با سرعت بیشتری اجرایی می‌شود. با این شرایط به نظر می‌رسد رئیس جدید سازمان، دست کم در چنین مواردی پیگیر اقدامات رئیس مستعفی سازمان است.
3c0b8c6f3a06d493666bbcb103c53b62 دیدار سلطانی فر با نمایندگان جهانگردی ایتالیا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *