رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

دستاوردهای سفر یک‌ روزه “سلطانی‌فر”

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۲/۲۱-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی درباره دستاوردهای رییس سازمان میراث فرهنگی به این استان گفت: آقای سلطانی‌فر برای اولین‌بار از این استان بازدید کرد، اما سفر یک روزه ممکن است دستاوردی به همراه نداشته باشد.

فرزین حق‌پرست در گفت‌و گو با خبرنگار گردشگری ایسنا، ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر مسعود سلطانی‌فر به استان آذربایجان شرقی درباره دستاوردهای این سفر بیان کرد: در یک روز ۶۰۰ کیلومتر مسیر را به صورت فشرده طی کردیم. جلسه‌ای در شهرستان خدآفرین تشکیل شد، از هتل صخره‌ای کندوان، مجتمع تجاری “لاله پارک”، مجتمع تجاری رفاهی “سارای”، قلعه دره سو، منطقه حفاظت شده بخشی از جنگل‌های ارسباران، بخش گردشگری سد و پل‌های سنگی خدآفرین که ۱۴۰۰ سال پیش ایران را به منطقه قفقاز وصل می‌کرده است بازدید شد.

او ادامه داد: آقای سلطانی‌فر همچنین از محل ساخت تله‌کابین و کارگاه‌های سنتی چاپ باتیک بازدید کرد. با مدیران برخی هتل‌ها هم صحبت شد و در جریان مشکلا‌ت قرار گرفتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه خیلی وقت پیش از رییس سازمان میراث فرهنگی درخواست کرده بودیم که به استان تبریز سفر کند تا در جریان امکانات، پتانسیل‌ها، مشکلات و کلیت استان قرار بگیرد، گفت: خوشبختانه این امر در سفر یک روزه – ۱۹ اردیبهشت‌ماه – محقق شد.

حق‌پرست اضافه کرد: رییس سازمان میراث فرهنگی در سفر به آذربایجان شرقی از شهرستان‌های اسکو، کلیبر، تبریز و خدآفرین بازدید کرد و قرار شد در روند ثبت جهانی روستای کندوان کمک کند.

او همچنین با اشاره به طرح جامع گردشگری روستای کندوان بیان کرد: این طرح اخیرا با تلاش ما به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی رسید و برای آنکه این برنامه اجرایی شود با ثبت جهانی آن منافاتی ندارد و این، در سند برنامه‌ریزی آینده استان دیده شده و یکی از محورها و هسته‌های کلیدی که سال گذشته به تصویب رسید، روستاهای هدف گردشگری با محوریت کندوان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درباره جزئیات طرح جامع گردشگری گفت: این طرح کلی است و در آن کاربری‌ها، استفاده از پارکینگ و رفت و آمد که به اصالت روستا صدمه نزند، نحوه ارائه خدمات تجاری، گردشگری و صنایع‌دستی در گنجانده شده است.

حق‌پرست درباره ثبت جهانی روستای کندوان نیز اظهار کرد: تلاش فرمانداری و استانداری منطقه و سازمان میراث فرهنگی استان است که بتواند ساخت و سازهای غیر مجاز را که طی سالیان در کندوان صورت گرفته و بافت روستا را تحت تاثیر قرار داده است، تخلیه کند تا بتوان پرونده ثبت جهانی کندوان را به جریان انداخت.

او با اشاره به اینکه ۴۶ واحد مسکونی و تجاری در این روستا با مصالح غیر بومی و به شکل غیرمجاز ساخته شده است که باید تخلیه شوند، بیان کرد: این کار یک همت اجتماعی می‌طلبد و ممکن است مردم کمی در این زمینه مقاومت کنند، در حالی که زیر ساخت محل جدید برای انتقال از روستای کندوان آماده است و ما برنامه آن را به بنیاد مسکن اطلاع دادیم تا با همکاری فرمانداری و این نهاد این موضوع به تدریج صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: ما در روستای کندوان مشکل مالی نداریم، بلکه با بحث اجتماعی روبرو هستیم. شاید هم این موضوع وظیفه فرمانداری منطقه است که مسائل را ارزیابی کرده و با بخشداری و دهداری صحبت کند تا مردم را به تدریج برای خروج از خانه‌های غیرمجاز راضی کند.

حق‌پرست همچنین گفت: آقای سلطانی‌فر بعد از مسوولیت در سازمان میراث فرهنگی تا کنون به این استان سفر نکرده بود و بعد از سفر به آذربایجان شرقی از نزدیک با بسیاری از موارد آشنا شد.

1230 دستاوردهای سفر یک‌ روزه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *