جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دره زمان پلور

تاریخ بروزرسانی :
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

دره زمان پلور ، تنگی است که رودخانه‌ باصفایی از میان آن جاری است. باید تن به آب بزنید و از راه رفتن در رودخانه لذت ببرید. برای این منظور وارد روستای پلور شده و خودتان را به پل سنگی برسانید. پیاده روی از پل قدیمی در کنار روخانه آغاز می‌ شود.حدود ۴۵ دقیقه در بین آب ‌های رودخانه ای خواهید بود که عمق و شدت آب آن کم و زیاد می ‌شود. اگر هیجان ‌زده شدید و خواستید در آب شیرجه بزنید، مواظب عمق آب باشید.موقع راه رفتن داخل رودخانه به تجهیزات و راهنما نیاز دارید. عمق آب در بعضی نقاط روخانه زیاد است و به یک و نیم متر نیز می ‌رسد، شدت جریان آب نیز در همه جا یکسان نیست.

رودخانه نوردی در جهت مخالف رودخانه به سمت بالا خواهد بود. آب سرد رودخانه در گرمای تابستان هیجان انگیز و لذت بخش است. فشار آب در تابستان خیلی زیاد نیست، عمق آب در برخی قسمتها زیاد است که با راهنمایی لیدر و استفاده از طناب که به صخره ها بسته میشود میتوانید براحتی در آب به مسیر خود ادامه دهید. بعد از ۴۰ دقیقه رودخانه نوردی به منظره ای فوق العاده زیبا و یک آبشار می رسید. اگر به آب تنی علاقه دارید می توانید زیر آبشار رفته و لذت ببرید. در برگشت، با راهنمایی های لیدر محلی و نشان دادن جای مناسب نیز میتوانید از بالای صخره در آب شیرجه بزنید. اگر صبح به این سفر بروید بعد از دره نوردی دلچسب و خوردن ناهار میتوانید راهی تهران شده و از آش های امامزاده هاشم نیز بعنوان عصرانه لذت ببرید.

دره زمان پلور12 718x800 دره زمان پلور

برای آشنایی بیشتر با شهر آمل پیشنهاد می کنیم سیری در آمل را مطالعه بفرمایید.

پلور کجاست؟

پلور منطقه‌ای کوهستانی در استان مازندران و دارای تابستان و بهاری بهشتی است. از آنجا که روستای پلور در بالای ارتفاع ۲۳۰۰ متر قرار گرفته، هوای خنکی دارد. حدود فروردین ماه برفها آب میشوند و به تدریج گل ‌های وحشی خودنمایی می کنند. در اردیبشت ماه گل‌های زرد همه جا را را می پوشاند و درختان شکوفه می دهند. اواخر خرداد و اوایل تیر که شقایق ‌ها شکفته می ‌شوند زیبایی پلور دو چندان میشود. این منطقه جاذبه های گردشگری فراوان دارد که دره زمان فقط یکی از جاهای دیدنی آن است که بدلیل ماجراجویی و کسب هیجان علاقمندان خاصی دارد.

دره زمان پلور1 800x600 دره زمان پلور

تنگه واشی یا دره زمان پلور

سالها پیش تنگه واشی به عنوان محبوب ترین و معروف ترین تنگ نزدیک به تهران و کرج بود و اکنون این دره نیز به علاقمندیهای اهل تهران افزوده شده است.پلور یکی از روستاهای آمل در استان مازندران است که در ۸۰ کیلومتری تهران قرار واقع شده است. پلور ترکیبی از آبشار، دریاچه و پلی قدیمی و کوه دماوند است که این منطقه را در بر گرفته است. دره زمان نیز یکی از دیدنی ‌های این روستاست.

دره زمان پلور5 600x800 دره زمان پلور

جاهای دیدنی پلور

پارک ملی یا منطقه‌ حفاظت‌شده‌ لار یکی از زیباترین محدوده‌ های طبیعی این منطقه است که در پلور قرار دارد. تا قبل از پانزدهم خرداد امکان ورود با ماشین به این منطقه‌ حفاظت ‌شده وجود ندارد، چون فصل زاد و ولد حیوانات است. از سه‌راهی پلور که تابلوها را دنبال کنید به ورودی محیط‌ بانی دلیچای در شرق پارک ملی لار می ‌رسید.

دره زمان پلور2 دره زمان پلور
آبشار ۵۰ متری شاهاندشت، ۶۵ کیلومتر مانده به آمل مقصد خیلی‌ از مردم منطقه است. قلعه بهمن یا ملکه از قلعه ‌های کوهستانی بزرگ منطقه البرز است که در کنار همین آبشار قرار گرفته است.
آبشار قلعه دختر نیز پس از گردنه‌ امامزاده هاشم، در مسیرتان به سمت پلور قرار گرفته است. در همان نزدیکی چشمه‌ قلعه دختر را نیز می‌ توانید پیدا کنید.
بهار پلور خیلی سرسبز است. دشت گل زرد در محدوده‌ پلور و شمال روستای منظریه قرار گرفته است. اگر اردبیهشت به این دشت بروید، آنقدر گل‌ های زرد زیبا دارد که رنگ ‌های دیگر در میان آن گم می‌ شود.
از جاهای دیدنی پلور که از جاذبه های گردشگری مازندران نیز محسوب می شود، دریاچه امامزاده علی (ع) در نزدیکی آب اسک است.
همچنین مجموعه ورزشی تفریحی پلور که به شکل تخته ‌سنگی غول ‌پیکر ساخته شده است، با ۴۵۰۰ مترمربع وسعت از امکانات ورزشی این منطقه است. طرح این مجموعه الهام گرفته از حرکات پوسته زمین است. کارآیی این مجموعه تفریحی شامل سالن صخره‌ نوردی و بدنسازی، مکانی برای اسکان موقت و نگهداری تجهیزات و اسباب وسایل است.

دره زمان پلور3 دره زمان پلور

نحوه دسترسی به دره زمان پلور

از تهران با ورود به جاده هراز از انتهای بزرگراه بابایی و پس از عبور از رودهن و بومهن و گردنه امامزاده هاشم که وارد منطقه پلور شدید در سمت چپ جاده یک مسیر فرعی آسفالت وجود دارد که تابلوی رودخانه و سد لار آن‌ را مشخص می ‌کند. وارد این مسیر فرعی ‌شوید. به اولین پیچ که رسیدید، از روی پل رودخانه‌ لار می ‌گذرید. این ابتدای دره‌ زمان است. همین‌ جا ماشین را پارک کنید و آماده رفتن به تنگ شوید. از کنار پل وارد رودخانه شوید و بعد از ده دقیقه رودخانه نوردی از منظره های زیبای دره زمان لذت ببرید.برای رفتن به روستای پلور حتما لازم نیست ماشین داشته باشید، تاکسی ‌ها ﺩﺭ انتهای بزرگراه شهید بابایی تهران در مدت حدود ﻳﻚ ﺳﺎﻋﺖ، ﺷما را به این روستا می رسانند.

دره زمان پلور8 دره زمان پلور

دره زمان پلور دره زمان پلور

دره زمان پلور4 دره زمان پلور

دره زمان پلور6 دره زمان پلور

دره زمان پلور7 800x622 دره زمان پلور

دره زمان پلور9 دره زمان پلور

دره زمان پلور10 دره زمان پلور

دره زمان پلور11 دره زمان پلور

دره زمان پلور15 دره زمان پلور

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد