رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ فروردین ۱۳۹۳

دبیرفدراسیون چوگان:کوتاهی میراث فرهنگی سبب ثبت جهانی چوگان به نام جمهوری آذربایجان شد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۶ – کرج – ایرنا – دبیر فدراسیون چوگان گفت:این فدراسیون مقصر ثبت چوگان به نام جمهوری آذربایجان نیست وسازمان میراث فرهنگی در این زمینه کوتاهی کرده است.

حجت الله دهخدایی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فدراسیون چوگان درسال ۸۱ تشکیل شد، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه این رشته ورزشی، درسال۸۷ برای ثبت جهانی و ملی چوگان با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور نامه نگاری شد.

وی اظهار کرد:درنهایت سال ۸۸چوگان به ثبت ملی رسیدامادربخش ثبت جهانی به علت کم توجهی به موضوع در سازمان میراث فرهنگی این مهم محقق نشد.

دهخدایی ادامه داد:بخش توسعه و گسترش امکانات مربوط به فدراسیون چوگان است و بخش فرهنگی این رشته از وظایف سازمان میراث فرهنگی است که می بایست برای ثبت جهانی آن پیگیری لازم را به عمل می آورد.

وی بیان کرد: ماباتوجه به اهمیت این موضوع و قبل از تشکیل فدراسیون در سال ۷۵ اقدام به برگزاری یک بازی تحت عنوان جام میراث فرهنگی کردیم تا اهمیت این موضوع را گوشزد کنیم.

دبیرفدراسیون چوگان گفت:درسال های گذشته بارها به سازمان میراث فرهنگی نامه نگاری شد اما اقدامی انجام ندادند.

دهخدایی افزود:متاسفانه سازمان میراث فرهنگی دراین زمینه تعلل وکج سلیقگی به خرج داد، اوایل زمستان ۹۱ کشورآذربایجان پس ازتکمیل پرونده در یونسکو ، موفق به ثبت جهانی این رشته به نام خود شد.

وی بیان کرد:با اینکه ایران دارای یک نماینده در سازمان یونسکو است اما در اواسط سال ۹۲ از این موضوع با خبر شدیم!

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ما در سکوت نامه نگاری هایی از طریق مسوولان عالی رتبه کشور انجام دادیم و این مهم را پیگیری کردیم که یونسکو منتظر ارایه مستندات از سوی کشور ما است که باز میراث فرهنگی هیچ اقدامی انجام نداده است.

81108499-5602894 دبیرفدراسیون چوگان:کوتاهی میراث فرهنگی سبب ثبت جهانی چوگان به نام جمهوری آذربایجان شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *