رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ فروردین ۱۳۹۳

شکایت مسافران شمال چه بود؟

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۶ – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: رعایت نشدن بهداشت، نبود روشنایی و جایگاه مناسب برای زباله از جمله شکایات گردشگران در پارک‌های جنگلی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، دلاور بزرگ نیا امروز، شنبه، ۱۶ فروردین در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران توضیح داد: برخی گردشگران از ویلاهای استجاری به دلیل فقدان امکانات، گرانی و رعایت نشدن بهداشت گله‌مند بودند. یک هزار و ۵۵۰ ویلا ساماندهی شده و ۶ هزار پرونده برای ساماندهی ویلا در استان وجود دارد.

وی از اقامت ۹ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۳۳۰ نفر گردشگر طی ۱۷ روز اخیر در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد مسافر به صورت میانگین ۴ شب و ۵ روز در استان اقامت داشتند.همچنین ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۵۴۰ مورد بازدید از مراکز فرهنگی، موزه‌ها، بناهای تاریخی و اماکن تفریحی و زیارتی انجام شده است. ۴۵۶ هزار و ۳۵۰ نفر نیز از خدمات سواحل مازندران از قبیل جت اسکی و قایق موتوری برای گشت دریایی استفاده کردند.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه ۱۷ منطقه تعریف شده گردشگری روستایی در استان وجود دارد گفت: ۶۸۹ هزار و ۹۵۰ نفر از این روستاها بازدید کردند. بیشترین گردشگر از استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل وارد استان شدند. بیشترین اقامت گردشگران در مناطق ساحلی و غرب استان بوده است. ۴۰ درصد مسافرین از مراجعه به مراکز اطلاع رسانی در سطح استان رضایتمندی مطلوبی داشتند.

وی تصریح کرد: هر عاملی که سبب نگرانی مسافران شود آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد خواهد کرد.

بزرگ‌نیا افزود: اگر به این باور نرسیم که گردشگری می‌تواند یکی از راه‌های تضمین کننده توسعه پایدار در استان باشد و با موضوع گردشگری به صورت تفننی برخورد کنیم سود زیادی از این بخش حاصل نخواهد شد. نوع علاقه‌مندی مسافران و تنوع استانها می‌طلبد برای جذب گردشگران راهکارهای مناسبی را ارایه کنیم.

وی با اشاره به دایمی بودن ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: این ستاد برای اجرای طرح دریا و مسافرتهای تابستانی، اقدامات اولویت دار انجام می‌دهد. جذب گردشگر و حفظ وضع موجود و از دست ندادن وضعیت موجود نیازمند برنامه ریزی مطلوب است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران استانی برخوردار از مواهب طبیعی و خدادادی است باید در تمامی زمینه‌ها ارتقا یابد. باید کمیته‌های فرهنگی را برای سفرهای تابستانی و نوروز سال آینده جهت ارائه خدمات فرهنگی فعال تر کنیم.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۵۴۳ مورد بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و صنوف مختلف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز حمل و نقل در استان صورت گرفت که از این تعداد ۱۵۷ مورد اخطار و ۷۴۷ پرونده به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارسال شده که کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بیان کرد: ۸۵ میلیون و ۲۱۷ هزار لیتر بنزین طی این مدت مصرف شده که افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. مصرف نفت و گاز در استان نیز ۲۰ درصد افزایش یافته که این میزان مصرف نشان دهنده افزایش مسافرت‌های گروهی بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۵ هزار و ۱۳۳ مورد ماموریت اورژانس ۱۱۵ و ۶۰۴ مورد ماموریت جمعیت هلال احمر استان انجام شده است. همچنین طی این مدت ۲۴ هزار و۷۷۸ گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس و یک هزار و ۲۹۶ گشت کنترلی و نظارتی استان و شهرستان‌ها انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود: طی این مدت ۶ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۴۴۷ غرفه صنایع دستی در استان فعال بوده که در مجموع ۱۷ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال فروش داشته‌اند، اظهار کرد: ۵۶۴ هزار و ۶۶۳ نفر ازغرفه‌های صنایع دستی بازدید کرده‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره رضایتمندی متوسط گردشگران از وضعیت جاده‌ای استان، گفت: با تعریض و بهسازی محورهای هراز، فیروزکوه، کندوان و ایجاد آزاد راه تهران شمال مشکلات جاده‌ای استان رفع خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته رضایت گردشگران به مازندران مطلوب ارزیابی شده و ۹۰ درصد تمایل دارند دوباره به مازندران سفر کنند.

110-156 شکایت مسافران شمال چه بود؟

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *