رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ تیر ۱۳۹۳

خواسته تورگردانان اروپایی و آمریکایی‌ چیست؟

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۱۵ – در گردهمایی توسعه گردشگری کرمانشاه، ۱۸ تورگردان برجسته اروپایی و آمریکایی خواسته‌های خود برای تبادل گردشگر با دیار سنگ و آب را با مسئولین استان کرمانشاه مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، در این گردهمایی که شب گذشته (۱۴ تیرماه) و با حضور استاندار، شهردار، معاونین استاندار، مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری استان، هتلداران و آژانس‌داران کرمانشاهی و توسط هلدینگ گردشگری مارکوپولو در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، ۱۸ تورگردان برجسته از کشورهای آلمان، بلژیک، سوییس، ایتالیا، برزیل و لهستان به بیان خواسته‌های گردشگران کشورهای خود از شرایط مناطق هدف گردشگری‌ خود پرداختند.

در این گردهمایی، سپاستین از شرکت گردشگری توماسکو بلژیک، اظهارکرد: بار اولی است که به ایران و استان کرمانشاه سفر می‌کنم و می‌خواهم در بازدیدهای خود پتانسیل‌های کرمانشاه را برای اعزام گردشگر ببینیم و هنوز زود است که بتوانم درمورد آن صحبت کنم.

وی ادامه داد: این تازه شروع راه است و ما باید بیشتر در این دیار بمانیم تا بتوانیم بیشتر در مورد کرمانشاه صحبت کنیم.

سپاستین با بیان اینکه آژانس توماسکو با ۱۰۰ سال قدمت یکی از اولین آژانس‌های گردشگری اروپاست، گفت: امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک گروه‌های گردشگر خود را به کرمانشاه اعزام کنیم.

‌کریستیانو از شرکت گردشگری برزیل نیز اظهارکرد: هرساله از آژانس گردشگری ما در برزیل بیش از ۳۰۰ گروه گردشگری به دبی آمده و از آنجا برای گردشگری به شرق دور و قفقاز می‌روند، ولی تاکنون سفر به ایران در برنامه آنها نبوده است، اما خیلی مایل هستیم که در آینده گروه‌های گردشگری خود را به ایران نیز بفرستیم.

وی افزود: مشکل اصلی برای اعزام گردشگر به ایران دریافت ویزای ایران است، چراکه سفارت ایران در برزیل در شهر برازیلیا است، درحالی‌که اغلب شرکتهای گردشگری برزیلی در شهر سائوپائولو قرار دارد و فاصله این دو شهر از هم بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است که به همین جهت دریافت ویزای ایران با مشکل همراه است.

کریستیانو تاکید کرد: امیدوارم با رفع مشکل صدور ویزا بتوانیم شاهد حضور گردشگران برزیلی در ایران و البته استان کرمانشاه باشیم.

هوودا از آژانس گردشگری کشور سوییس نیز گفت: بار اولی است که به ایران می‌آیم و البته همیشه شنیده بودم که ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند که به حق هم این‌چنین است.

وی افزود: به محض اینکه به سوییس برگردم حتما شرایطی را فراهم خواهم کرد که گردشگران سوییسی بتوانند به ایران سفر داشته باشند و از استان زیبای کرمانشاه نیز بازدید کنند.

همچنین کانی از آژانس گردشگری کشور آلمان گفت: بار اولی است که به ایران و استان زیبای کرمانشاه سفر می‌کنم و خیلی خوشحالم که توانستم از نزدیک کتیبه‌های بی‌نظیر داریوش در بیستون را ببینم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی برای اعزام گردشگر به ایران در صدور ویزاست، چراکه به سختی می‌توان ویزای ایران را دریافت کرد.

این تورگردان آلمانی اظهارکرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم ویزای ایران را در محل فرودگاه کرمانشاه دریافت کنیم.

‌یولیان از تورگردانان بلژیکی نیز گفت: کیفیت بالای هتل و رستوران از هر چیز دیگری برای گردشگران بلژیکی حائز اهمیت است.

وی افزود: دیدن کتیبه‌های داریوش از نزدیک نیز برای گردشگران می‌تواند بسیار مهیج و جذاب باشد که اگر این دو مورد مهیا شود، یقینا کرمانشاه می‌تواند مقصدی جذاب برای گردشگران بلژیکی تلقی شود.

در ادامه این گردهمایی ‌آمانتا از تورگردانان لهستانی نیز گفت: ایران به اندازه کافی دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هست و نیازی به تبلیغ و معرفی این آثار به جهانیان نیست، چرا که گردشگران با جاذبه‌های تاریخی ایران آشنا هستند.

وی یادآور شد: نکته‌ای که ایران باید بر روی آن تبلیغ بسیاری کند، این است که ایران کشوری امن و آرام است.

آمانتا تاکید کرد: اگر ایران بتواند بر روی امن بودن خود تبلیغ کند، دیگر هیچ نیازی به معرفی آثار تاریخی‌اش ندارد، چون همه آثار ارزشمند ایران را می‌شناسند.

‌پیرلویجی از تورگردانان ایتالیایی نیز گفت: مشکل اصلی برای اعزام گردشگر از ایتالیا به ایران در صدور ویزاست، به نحوی‌که این مهم بیش از سه هفته به طول می‌انجامد.

وی افزود: همچنین وجود سرویس‌های بهداشتی مناسب در سایت‌های گردشگری از جمله نکات بسیار مهمی است که باید مسئولین ایرانی به آن توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه، روبرتا از تورگردانان برزیلی اظهارکرد: وقتی همه به برزیل می روند (برای جام جهانی ۲۰۱۴) من به ایران آمده‌ام که بتوانم شرایط را برای اعزام گردشگران برزیلی در سال ۲۰۱۵ به ایران و استان زیبای کرمانشاه فراهم کنم.

روبرتا یادآور شد: سرویس‌های بهداشتی مسئله بسیار مهمی است که همواره باید مورد توجه ویزه مسئولین قرار گیرد، به گونه‌ای که اگر در یک سایت گردشگری بی‌نظیر همچون بیستون سرویس بهداشتی مناسبی برای گردشگران خارجی وجود نداشته باشد، آنها ناچارند، به خاطر همین مسئله توقف خود در آن سایت بی‌نظیر را کوتاه کنند و سریعا به هتل برگردند و چنین شرایطی هرگز برای گردشگران جذاب نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، در پایان این گردهمایی مهندس ابراهیم رضایی استاندار کرمانشاه قول داد که ضمن برقراری شرایط صدور ویزا در محل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه، نسبت به ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب برای گردشگران خارجی در مجموعه‌های تاریخی استان اقدام شود.

گزارش از: هادی نوروزی، خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی
3-1980 خواسته تورگردانان اروپایی و آمریکایی‌ چیست؟

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *