رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

خروج ۳۰ روستای قزوین و زنجان از بن‌بست

لینک این مطلب کپی شد!

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: با بازگشایی مسیر خرم‌دره گیلان بیش از ۳۰ روستای محروم استان‌های قزوین و زنجان از بن‌بست خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، تور خبری بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان‌های خرم‌دره و ابهر از پروژه بازگشایی راه ارتباطی خرم‌دره گیلان (لوشان) برگزار شد که حاضران در ادامه از پروژه راه ارتباطی خرم‌دره گیلان (لوشان) بازدید کردند و در جریان پیشرفت و بازگشایی این مسیر قرار گرفتند.

در حاشیه این بازدید، فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: عملیات اجرایی بازگشایی پروژه راه ارتباطی خرم‌دره گیلان (لوشان) از طرف خرم‌دره به طول ۱۸ کیلومتر بود که در سال ۹۴ و با همت فرمانداری و مشارکت‌های مردمی آغاز شد و در حال حاضر این مسیر به طور کامل بازگشایی شده است.

جمشید شیخی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه تاکنون ریالی از اعتبارات دولتی هزینه نشده است،بیان کرد: در تلاش هستیم تا این پروژه از اعتبارات ملی برخوردار شود؛ چرا که با بازگشایی این مسیر بیش از ۳۰ روستای محروم استان قزوین و شهرستان خرم‌دره از بن بست خارج شده و امکان خدمات‌رسانی و توسعه اجتماعی، فرهنگی و به ویژه رشد و پویایی اقتصادی برای ساکنان محروم روستاهای مذکور فراهم خواهد شد.

این مسئول افزود: علاوه بر آن از طریق این راه امکان ارتباط استان‌های زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی با استان گیلان و شمال کشور به‌راحتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مسیر خرم‌دره به گیلان باعث کوتاه شدن مسیر ارتباطی ۲۲۰ کیلومتری قزوین به ۷۵ کیلومتر از طریق شهرستان خرم‌دره شده است، اظهار کرد: به وسیله این راه مردم می‌توانند به راحتی به استان گیلان عزیمت و سفر کنند و از بار ترافیکی آزادراه‌های زنجان قزوین و قزوین به رشت در استان گیلان نیز کاسته می‌شود.

فرماندار شهرستان خرم‌دره اظهارکرد: با تکمیل محور خرم‌دره به لوشان در استان گیلان، راه ارتباطی تجاری قدیمی دوباره احیا شده و تاثیر به‌سزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه به ویژه گیلان و زنجان را در پی خواهد داشت.

شیخی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره به عنوان یکی از مناطق زیبا در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی در سطح استان و حتی کشور مطرح است، گفت: این منطقه با توجه به جاذبه‌های طبیعی و خدادادی فراوان، انگیزه زیادی برای مسافرت و گردشگری به این شهرستان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره از پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و صنعت گردشگری برخوردار است، گفت: امیدواریم با ساخت این مسیر ارتباطی تحول اساسی در منطقه به وجود بیاید.

این مسئول عنوان کرد: بهره‌برداری از این راه علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، کوتاه شدن مسیر تا استان گیلان و توسعه شهرستان و منطقه، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را نیز در پی دارد.

شیخی افزود: برخورداری شهرستان خرم‌دره از مواهب طبیعی و آب و هوای چهار فصل و نزدیکی به پایتخت و راه‌های دسترسی همچون آزادراه تهران تبریز و خط آهن و مراکز علمی و دانشگاهی و صنعتی وکشاورزی و نیز وجود معادن و شهرک ۴۰۰ هکتاری دارای تصفیه‌خانه و وجود همه زیرساخت‌های لازم در بهترین موقعیت جغرافیایی در کنار مجتمع رفاهی غزال و جایگاه‌های CNG در دو لاین شمالی و جنوبی در شمال شهر خرم‌دره و نیز بسترهای مناسب زیرساخت‌های گردشگری و آثار تاریخی از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد در این شهرستان بوده که مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

1725 خروج 30 روستای قزوین و زنجان از بن‌بست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *