جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی زاهدان ( ۲۰ جاذبه گردشگری )

تاریخ بروزرسانی :
۱ اسفند ۱۴۰۱

جاهای دیدنی زاهدان که از جمله شهرهای دیدنی ایران است ، بسیار می باشد و زاهدان مکان های دیدنی بی بدیل و متفاوتی دارد که در شهرهای دیگر ایران وجود ندارند. بهترین فصل سفر به زاهدان و دیدن جاهای دیدنی زاهدان زمستان و اوایل بهار است . واژه «زاهدان» که در سال ۱۳۰۸ خورشیدی، در زمان رضاشاه به این شهر اطلاق شد.

زاهدان جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

 

مسجد جامع مکی

به تصویر بالا نگاه کنید. آیا اگر نمی‌دانستید که این مسجد جزو جاهای دیدنی زاهدان است، آن را با مساجد ترکیه اشتباه نمی‌گرفتید؟ قدمت مسجد مکی زاهدان به سال ۱۳۵۳ بازمی‌گردد و ۳۲هزار مترمربع وسعت دارد. در این مسجد چهار مناره با ارتفاع‌ ۹۲ متر و ۵۲ گنبد مختلف به چشم می‌خورد. ارتفاع گنبد بزرگ مرکزی ۴۶ متر است. این مسجد، جزو مساجد اهل سنت است و در زمره بزرگ‌ترین مساجد دنیای اسلام به حساب می‌آید. نمای بیرونی این مسجد را از مسجد معروف سلطان احمد ترکیه الگوبرداری کرده‌اند و فضای داخلی آن به مسجدالنبی شباهت بسیاری دارد. بازدید از این مسجد شما را به حیرت وامی‌دارد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان خیام

مسجد مککی جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

مسجد زرنج از جاهای دیدنی زاهدان

مورخان ایرانی در دوره اسلامی از مساجدی نام برده‌اند که محل تعلیم علوم دینی و ادبی بودند. مثلا در سیستان یکی از حاکمان عرب به نام عبدالرحمن‌بن سمره (سده اوله.ق.) مسجد آدینه‌ای ساخت که حسن بصری عالم معروف دینی سده اول و دوم مدتی در آنجا سرگرم تدریس و تعلیم مسائل دینی بود. این مسجد در مقابل زندان شهر زرنج واقع بوده است. مقدسی ضمن توصیف زرنج می‌گوید: «مسجد جامع در آن است و زندان برابر آن، شگفت‌انگیز ساخته شده است که دو آتشگاه (مناره) دارد، یکی کهن و دیگری را با مس پوشیده است و آن را یعقوب لیث ساخته است.»

مسجد زرنج جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

برای آشنایی بیشتر با شهر زاهدان قبل از سفر پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در زاهدان را مطالعه بفرمایید.

موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران

موزه زاهدان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های بزرگ تاریخی، فرهنگی و هنری منطقه‌ای در جنوب شرق ایران است. در این موزه آثار باستانی استان، پوشش محلی استان، غذاهای محلی استان و گونه‌های جانوران استان به نمایش گذاشته شده است.این موزه در خیابان مطهری شهرستان زاهدان واقع شده و از بهترین مکانهای دیدنی زاهدان است.

موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران1 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

موزه پست و ارتباطات زاهدان

این اثر ارزشمند در طول هشت دهه حیات خود، فعالیت‌های چشمگیر و متعددی داشته و دو دوره کاملا ممتاز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.این بنای ارزشمند برابر کتیبه سر در آن تحت عنوان اداره ایالتی پست و تلگراف سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۱۱ شمسی احداث شده است.مصالح عمده این بنا از خشت خام در جرزها و آجر در نما است که از شیوه معماری بومی کویری بهره گرفته شده و در ابتدا دارای مجموعه‌ای بسیار بزرگ و وسیع بوده که بخش عمده آن متاسفانه تخریب شده و تغییر کاربری پیدا کرده است.

این بنا علاوه بر فعالیت اصلی خود به‌عنوان اداره پست و تلگراف در سال ۱۳۳۸ با نصب اولین فرستنده رادیویی یک کیلو واتی، با تهیه و ارسال برنامه‌هایی به زبان‌های سیستانی و بلوچی به‌عنوان مرکز و ایستگاه رادیویی جنوب شرق فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۴۲ با ارتقا و نصب فرستنده صد کیلو واتی در آن، برنامه‌های رادیویی تهیه شده در این محل به زبان اردو و هندی برای کشورهای شبه قاره هند (افغانستان، پاکستان و هندوستان) نیز پخش می‌شده است.

پس از احداث ساختمان جدید پست زاهدان این بنای ارزشمند که در سال ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۵۷ به ثبت آثار ملی کشور رسیده بود در سال ۱۳۸۴ از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان مورد مرمت و احیا قرار گرفت.

موزه پست و ارتباطات زاهدان جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

موزه پست و ارتباطات زاهدان1 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

روستای لادیز

غار طبیعی «لادیز» شگفتی است که در دل کوه روستای «لادیز» از توابع شهرستان زاهدان و در ۱۰۰ کیلومتری آن قرار دارد. در تمام طول سال از سقف و اطراف این غار، قطرات درشت آب جاری است که در کف آن یک جریان آب دائمی را تشکیل می‌دهد و انعکاس صدای قطرات آب در غار، حس شگفت‌انگیزی را بر روح و تن شنونده مستولی می‌کند. آبشار لادیز نیز در همین روستا و در فاصله نزدیکی از غار قرار دارد. آب‌وهوای روستا در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار مطبوع و دلپذیر و در تابستان‌ها گرم است و رودخانه لادیز نیز از شمال روستا عبور می‌کند. این روستا، قدمت چندانی ندارد و از ییلاق‌های عشایر بلوچ بوده که سال‌ها پیش به سکونتگاه دائمی تبدیل شده است.
همجواری روستای لادیز با کوه تفتان، موجب پدید آمدن چشم‌اندازهای بدیع و اماکن تاریخی و طبیعی شده است و همه ساله، کوهنوردان بسیاری برای صعود به بام جنوب شرق کشور به این منطقه عزیمت می‌کنند.

روستای لادیز جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

تالاب هامون

هامون پوزک در استان سیستان و بلوچستان و کشور افغانستان واقع است. هامون پوزک تالابی فصلی در مرز استان سیستان و بلوچستان و افغانستان است. مساحت کل این هامون حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مربع است که از این مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع داخل کشور ایران و بقیه متعلق به کشور افغانستان است. این تالاب بخشی از تالاب بزرگ هامون است که از ۳ تالاب تشکیل شده است. این تالاب‌ها به هم متصل هستند و در مواقع تر سالی تشکیل تالاب بزرگ هامون را می‌دهند. دو هامون دیگر با نام‌های هامون صابری و هامون کوه خواجه یا سنگول در خاک ایران قرار دارند. تالاب هامون پوزک در واقع نقطه شروع هامون در کشور افغانستان است که پس از آبگیری کامل هامون صابری و سایر نقاط هامون را پوشش می‌دهد.

تالاب هامون جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

تالاب هامون 2 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

پس از ساخت سد کجکی در بالا دست رودخانه هلمند درسال ۱۳۴۰ و تغییر مسیر آب آن و عدم تخصیص حق آبه این تالاب از سوی افغانستان این هامون در اکثر ماه‌های سال خشک شد.

مسجد شاه علی از جاهای دیدنی زاهدان

این مسجد در سال ۸۴۷ هجری به امر ملک شمس‌الدین علی ساخته شده است. از آنچه که به رضا و رغبت به زیارتگاه اهدا شده، دو لوح حکاکی شده است که به اواسط قرن نهم هجری تعلق دارند و حکاکی جالبی بر روی آن‌ها صورت گرفته است. طبق ترجمه آقای «آ.ج.ایلس» از کارشناسان معروف موزه ایتالیا یکی از این دو، لوحی است که نشان می‌دهد بنا توسط فردی از خاندان ملوک سیستان به نام «شاه علی» احداث شده است و لوح دیگر یادبود وفات «امیرغیاث‌الدین محمد کیانی» سر کرده شاخه کوچکی از خاندان ملوک سیستان بود.

در شهرستان زاهدان، تفریح گاه و تفرج گاه «پارک ملت» و «براسان»، مجتمع فرهنگی تفریحی «باغ خانواده» مکان های مناسبی برای استراحت و صرف غذا در دل طبیعت است.برای آشنایی با فرهنگ و رسوم محلی این منطقه بد نیست سری به موزه مردم شناسی در بلوار شهید مطهری زاهدان بزنید .اگر علاقمند آشنایی با نخستین بنیانگذاران و شخصیت های فرهنگی و ادبی در این شهر هستید بازدید از کتابخانه مرحوم استاد کامبوزیا در شهر زاهدان به شما کمک خواهد کرد.

مسجد شاه علی جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

مسجد فیض الرحمن

مسجد فیض ظاهری بسیار ساده و دوست‌داشتنی دارد. قدمت این مسجد به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول بازمی‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی و روایت مردم محلی، فردی با نام کدخدا فیض الله، معروف به گرگیج، دستور ساخت این مسجد را صادر کرد و بانی ساخت آن شد. استاد حیدری نیز هنر معماری خود را به کار گرفت تا این مسجد زیبا را بنا کند. مسجد فیض الرحمن زاهدان هنوز هم فعال است و در آن نماز جماعت و انواع مراسم مهم مذهبی برگزار می‌شود.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان مجدیه، داخل کوچه شماره ۹

مسجد فیض الرحمان جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

بازار رسولی از جاهای دیدنی زاهدان

اجناسی که می‌شود از “بازار رسولی” تهیه کرد شامل شلوار لی، کت و کاپشن مردانه، شال و روسری، چای و بدلیجات و … است . پیشنهاد ما به شما این است که از این بازار لوازم برقی و آرایشی نخرید اما شدیدا پیشنهاد می‌شود که حتما آچار گوشت، که یک نوع ادویه تند محلی است را حتما امتحان کنید.

آدرس : زاهدان – خیابان مولوی

514 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان

بازار تاریخی سرپوشیده زاهدان را می‌توان رنگارنگ‌ترین بازار زاهدان دانست. این بازار بی‌تردید جزو زیباترین جاهای دیدنی زاهدان است که حتماً باید از آن دیدن کنید. باید بدانید که پارچه‌های سوزن‌دوزی و سنگ‌دوزی استان سیستان و بلوچستان و مخصوصاً زاهدان در تمام دنیا شهرت بسیاری دارد و بسیار ارزنده است. اگر به‌دنبال خرید پارچه‌های اصیل و باکیفیت هستید، حتماً سری به این بازار بزنید. از بازارهای رنگارنگ بازارچه تاریخی سرپوشیده که بگذریم، باید به اهمیت تاریخی آن اشاره کنیم. قدمت این بازار به سال‌های ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۱ بازمی‌گردد. در کنار مغازه‌های فروش پارچه، انواع حجره فروش طلا، لوازم خانگی، کفش و خرازی نیز به چشم می‌خورند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان امام خمینی، حدفاصل آزادی و طالقانی

 سرپوشیده e1676883142248 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

حسینیه یزدی ها ار جاهای دیدنی زاهدان

حسینیه یزدی‌ها جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی زاهدان است که حتماً در راهنمای سفر زاهدان نام آن به چشمتان می‌خورد. این حسینیه اولین و قدیمی‌ترین حسینیه در تمام زاهدان به حساب می‌آید. قدمت حسینیه یزدی‌های به سال ۱۳۱۲ هجری قمری بازمی‌گردد. هنوز هم این حسینیه فعال است و از آن برای برگزاری انواع مراسم استفاده می‌کنند. در حال حاضر مراسم مهمی همانند روز عاشورا و روز تاسوعا در این حسینیه با شور و عشق بسیار برگزار می‌شود. این حسینیه بخش‌های مختلفی دارد. تمام مراسم عزاداری را در صحن بزرگ اصلی آن برگزار می‌کنند. سردخانه، آشپزخانه و حیاط بزرگ، بخش‌های دیگر این حسینیه هستند. اگر در ایام عزاداری محرم گذرتان به زاهدان خورد، حتماً در مراسم نخل‌گردانی شرکت کنید. مردم شهرهای اطراف در ایام محرم با خرید بلیط قطار زاهدان، خودشان را برای این مراسم به این حسینیه می‌رسانند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، بافت قدیمی شهر

 یزدی ها e1676883880549 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

 

خانقاه زاهدان

خانقاه به فضایی گفته می‌شود که افراد زاهدمسلک در آن زندگی می‌کنند. معمولاً از گذشته تا به امروز چنین رسم بوده که دولت‌ها خانقاه را برای سالکان آماده می‌کردند و آن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند. خانقاه زاهدان در بلوار جام جم قرار دارد و قدمت آن به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد. متأسفانه در حال حاضر امکان بازدید از فضای داخلی خانقاه زاهدان وجود ندارد و باید به دیدن فضای بیرونی آن بسنده کنید. خانقاه این شهر جزو مکان های دیدنی زاهدان به حساب می‌آید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، بلوار جام جم

خانقاه زاهدان جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

خانه ایوبی از جاهای دیدنی زاهدان

خانه‌ ایوبی، از جاهای دیدنی زاهدان است که در اوایل قرن ۱۴ هجری و در سال ۱۳۱۱ به همت استاد محمدعلی محمودی ساخته شد. این عمارت امروزه به کارگاه هنرهای سنتی زاهدان تغییر کاربری داده و گردشگران پس از حضور در این شهر، از این مکان بازدید می‌کنند.

آدرس: زاهدان، خیابان شریعتی

خانه ایوبی جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

خانه شمس یا همان عمارت شمس

همیشه بازدید از خانه‌های قدیمی می‌تواند جذاب و خاطره‌انگیز باشد. خدا رو چه دیدی، شاید خانه ما هم روزی به آثار باستانی ادوار بعدی تبدیل شد. البته اگر آن را خراب نکنند تا یک برج بزرگ‌تر بسازند! خانه یا همان عمارت شمس جزو جاذبه های گردشگری زاهدان است که قدمت آن به دوره پهلوی اول و سال ۱۳۱۵ بازمی‌گردد. این خانه در حال حاضر در تملک سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و جزو آثار ملی ایران است. خانه شمس به‌صورت کامل بازسازی شده است و فضایی بسیار باصفا و دوست‌داشتنی دارد. سری به این خانه بزنید و کنار حوض آن عکس یادگاری بگیرید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان شریعتی، روبروی خانه زعیم

 شمس e1676884001795 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

کاروانسرای نصرت آباد

در حد فاصل جاده‌ شهرستان زاهدان به شهرستان بم، بقایای کاروانسرایی قدیمی مشاهده می‌شود که به کاروانسرای نصرت‌آباد شهرت یافته است. به نظر می‌رسد که معماری صورت گرفته در این مکان متعلق به دوران صوفیه است.

آدرس: زاهدان، ۴ کیلومتری شمال‌ غرب نصرت آباد

کاروانسرای نصرت آباد جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

کتابخانه استاد کامبوزیا

استاد امیرتوکل کامبوزیا در سال ۱۲۸۳ در تهران دیده به جهان گشود. او در طول زندگی، پست‌های مختلفی را بر عهده داشت و توانست اتفاقات بسیار مهمی را در ایران رقم بزند. وی رهبری حزب دموکرات ایران را نیز در منطقه زاهدان به عهده داشت. وی در طول عمر خود ۸۰ عنوان مقاله و کتاب مختلف را تألیف کرد و به پیشرفت علم کمک نمود. به همین خاطر پس از مرگ وی، درست روی مزار او، کتابخانه‌ای بزرگ بنا کردند که حدود ۲۰هزار جلد کتاب مختلف را در خود جای می‌دهد. جالب اینجاست که سنگ مزار این بزرگوار درست در میان سالن مطالعه کتابخانه قرار دارد. چه بهتر که با احداث کتابخانه استاد کامبوزیا، با شخصیت این فرد بزرگ نیز بیشتر آشنا شویم.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، ۶ کیلومتری شمال شهر زاهدان

 

 e1676884084172 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

روستای تمین از جاهای دیدنی زاهدان

روستای تمین یکی از روستاهای زیبا، برخوردار از بافتی تاریخی، طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد و آب‌وهوایی مطبوع و دلپسند است که به یکی دیگر از جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان تبدیل شده است. این منطقه از کشور، به‌دلیل معماری صخره‌ای در بین گردشگران شهرت یافته که در کمتر روستایی از ایران می‌توان شاهد نمونه‌هایی از آن بود.

روستای تمین جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

چشمه آب معدنی موسی

زیبایی‌های طبیعت و جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن‌ها، یکی از مهم‌ترین دلایل بازدید و سفر به مناطقی است که از این نعمت برخوردار است. در برخی از روستاهای کشور از جمله روستای تمین شهرستان زاهدان، چشمه‌ آب معدنی وجود دارد که تنها تامین‌کننده‌ آب اهالی روستا است. همچنین حضور املاح معدنی، درجه‌ حرارت و منبع آن که از دل صخره‌ای بزرگ و زیبا بیرون می‌تراود، از ویژگی‌های این پدیده‌ طبیعی است. دمای چشمه در روزهای سرد سال گرم و در روزهای گرم سال خنک است و محلی دوست‌داشتنی برای گردشگران محسوب می‌شود.

چشمه موسی جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

رودخانه لادیز از جاهای دیدنی زاهدان

رودخانه لادیز جزو مهم‌ترین رودخانه‌های زاهدان است که در بخش لادیز و شهرستان میرجاوه زاهدان قرار دارد. این رودخانه در ۲۵کیلومتری جنوب‌غربی شهر میرجاوه و در مسیر میرجاوه – تمین جا خوش کرده است. رودخانه لادیز در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و بازدید از آن در سفرهای تابستانی اکیداً توصیه می‌شود. پس در صورتی که در سفر به زاهدان دلتان آب‌بازی خواست، سری به رودخانه لادیز بزنید، ابتدای اتراق خود، یک هندوانه درون آب رودخانه قرار دهید تا حسابی خنک شود و در میانه روز آن را نوش جان کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، ۲۵کیلومتری جنوب‌غرب میرجاوه، مسیر میرجاوه – تمین، روستای لادیز

 لادیز e1676884235139 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

قلعه لادیز

روستای لادیز روستایی با موقعیت استراتژیک عالی، منابع آب کافی و خاک حاصلخیز است. این سه وقتی در کنار هم قرار بگیرند، شرایط تولد انواع تمدن را به وجود می‌آورند. به همین خاطر از هزاران سال پیش، انسان‌ها این محل را برای زندگی خود انتخاب کردند. قلعه تپه لادیز جزو قدیمی‌ترین قلعه‌های ایران است که قدمت آن به دوران ساسانی بازمی‌گردد. کمتر کسی از وجود این قلعه آگاه است. البته ق هم دارند. این بنا آنقدر تخریب شده که شاید فقط عاشقان مطالعات باستان‌شناسی بخواهند در پی‌اش باشند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، ۲۵کیلومتری جنوب‌غرب میرجاوه، مسیر میرجاوه – تمین، روستای لادیز

قلعه لادیز جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

کوه اشتران از جاهای دیدنی زاهدان

دورتادور زاهدان را کوه‌های مختلفی فراگرفته‌اند. کوه اشتران جزو مرتفع‌ترین کوه‌های اطراف زاهدان است. ارتفاع بلندترین قلعه این کوه به حدود ۳هزار متر می‌رسد. کوه اشتران در بین ورزشکاران، کوهنوردان و صخره‌نوردان اهمیت بسیاری دارد. اگر به‌دنبال موقعیتی عالی برای به چالش کشیدن مهارت خود در کوهنوردی هستید، حتماً سری به کوه اشتران بزنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان

 e1676884428932 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

 

کوه لوچو

کوه لوچو با ارتفاع ۲۷۸۵ متر نیز جزو مرتفع‌ترین کوه‌های جنوب شرقی ایران به حساب می‌آید. جالب است بدانید که لوچو در زبان محلی، عربان معنا می‌دهد. به‌دلیل وجود سنگ گرانیت فراوان در این منطقه، هنگام غروب آفتاب، بازتاب خورشید روی سنگ‌های براق گرانیت، منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود می‌آورد. اگر اهل تماشای مناظر بکر هستید و آمادگی جسمانی کافی دارید، حتماً هنگام غروب آفتاب خودتان را به کوه لوچو برسانید. همچنین باید بدانید به‌دلیل شرایط کم آلودگی، امکان ستاره‌نگری در کوه لوچو نیز وجود دارد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، جنوب شهر

 لوچو e1676884335556 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

کوه ملک سیاه از جاهای دیدنی زاهدان

کوه ملک سیاه در مرز بین ایران و کشور افغانستان قرار دارد. به شکلی که اگر در ارتفاعات این کوه بایستید، می‌توانید خاک افغانستان را مشاهده کنید. برای دسترسی به کوه ملک سیاه باید خودتان را به جاده ۹۵ برسانید و حدود ۳۵کیلومتر در آن پیشروی کنید. دلیل نام‌گذاری این کوه، وجود سنگ‌های سیاه‌رنگی است که عمده آن‌ها را سنگ گرانیت تشکیل می‌دهد. با توجه به مرزی بودن این کوه، بهتر است بعد از غروب آن را ترک کنید.

آدرس: ستان سیستان و بلوچستان، زاهدان، شمال شهر زاهدان، نزدیکی روستاهای لار پایین، قرقروک و حرمک

 

 ملک سیاه e1676884499448 جاهای دیدنی زاهدان ( 20 جاذبه گردشگری )

سوغات زاهدان چیست ؟

لندو ، کلوچه خرمایی ، چنگال ، تجگی ،ادویه های گوناگون ، انبه و…

صنایع دستی زاهدان چیست ؟

سوزن دوزی ، آینه دوزی ، حصیربافی ، سفالگری ،بلوچ دوزی و…

بهترین جاهای دیدنی در زاهدان کجاست؟

مسجد مکی، بازار چهار راه رسولی، خانه ابویی، معبد سیک ها و موزه منطقه ای جنوب شرق و…

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد