جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی تهران در بهار

تاریخ بروزرسانی :
۴ خرداد ۱۳۹۸

جاهای دیدنی تهران در فصل بهار رنگ و بوی جادویی دارد. در این مطلب ۱۲ جای دیدنی تهران که جزو جاذبه های دیدنی تهران در فصل بهار هستند، معرفی شده اند. روزهای بهاری، فرصت بسیار مناسبی است برای گردشگری تهران. ممکن است وقت کافی برای رفتن به جاده ها یا شهرهای نزدیک تهران نداشته باشید اما به راحتی می توانید یکی از جاهای دیدنی تهران را برای گردش چند ساعته انتخاب کنید. در ادامه برخی از مکان های گردشگری تهران درون شهری را معرفی می کنیم و امیدواریم روزهای تعطیلی شما، آفتابی یا دست کم با باران ملایم باشد تا بتوانید تهرانگردی راحت تری را تجربه کنید.

کاخ سفید یا موزه ملت
موزه ملت جاهای دیدنی تهران در بهار

بنای کاخ سفید یا موزه ملت در مجموعه سعد آباد قرار دارد که علاوه بر اینکه به امور اداری و تشریفاتی تعلق داشته، اقامتگاه تابستانی شاه و فرح هم بوده است. طبقه های مختلف این کاخ دیدنی های خاصی دارد که چند ساعتی را می توانید در آن به تفریح بپردازید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک جاهای دیدنی تهران در بهار

حدود ۴۰ سال پیش محققان فرانسوی اندکی از بقایای یک دایناسور را در حوالی کرمان کشف کرده و آن بقایا را به سرعت به کشور خود یعنی موزه تاریخ طبیعی پاریس منتقل کردند و تا قبل از افتتاح پارک ژوراسیک تهران، این موجود منقرض شده فقط در لابلای کتاب ها یا در میان تصاویر فیلم های سینمایی قابل مشاهده بود اما پارک ژوراسیک تهران (پارک دایناسورهای متحرک)، برای نخستین بار در ایران، این بقایا را در معرض دید عموم قرار داد و محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورد.

سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز

پارک بازیافت

بازیافت جاهای دیدنی تهران در بهار

پارک بازیافت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران قرار گرفته است. در این بوستان تندیس های حیوانات با پسماندهای خشک و زباله های دور ریختنی ساخته شده است. این مکان با توجه به ایده جدید و نو و زیبایی خاص و منحصر به فردش، مکانی جذاب و خاطره انگیز برای بازدیدکنندگان و استفاده کنندگان فراهم کرده است.

علی آباد جنوبی، بلوار ابریشم

عمارت مسعودیه

مسعودیه جاهای دیدنی تهران در بهار
باغ عمارت مسعودیه به دستور مسعود میرزا، ملقب به ظل السلطان، فرزند ناصرالدین شاه، در زمینی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع و مرکب از بیرونی (دیوان خانه) و اندرونی و دیگر ملحقات بنا شده است. در واقع نام این عمارت نیز برگرفته از نام مسعود میرزا به مسعودیه شهرت یافته است.

جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان.

باغ خزندگان زیما

زیما جاهای دیدنی تهران در بهار

«زیما» نخستین باغ خزندگان در ایران است که با مساحت ۲۲۵ متر مربع و در سازه ای گلخانه ای با قابلیت تامین نور طبیعی و مصنوعی، سیستم تهویه مطبوع هوا در تمامی فصول سال، در بازار و نمایشگاه دائمی گل و گیاه با مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع در بوستان آب و آتش قرار دارد. مجموعه خزندگان زیما علاوه بر نگهداری خزندگان به صورت صحیح، این امکان را به دوستداران این حیوانات می دهد که از نزدیک با زندگی این موجودات آشنا شوند و حتی آنها را لمس کنند. حتی می توانید این احساس خوب را با آتلیه مجموعه به تصویر بکشید.

یکی از حسن های دیگری که این مجموعه دارد، از بین بردن ترس از خزندگان است که جزو اصلی ترین ترس ها در بین مردم جهان به حساب می آید. در واقع این مجموعه با قرار دادن اطلاعات کافی، ترس بی مورد را که حاکی از عدم آشنایی با این موجودات است از بین ببرند.

جنب پارک آب و آتش، بوستان نوروز

سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر

پارک وحشت جاهای دیدنی تهران در بهار

سافاری پارک وحشت یکی از اماکن تفریحی جدید و تازه تاسیس واقع در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس است و طیف وسیعی از جوانان و نوجوانان را به خود جذب می کند. سافاری پارک، یک تونل وحشت بسیار هیجان انگیز دارای تونل گردون، اتاق گاز و اتاق های دیگر است که نفس را در سینه شما حبس می کند و توان ادامه مسیر در این تونل را دشوار می کند.

ضلع شمال غربی دریاچه خلیج فارس

روستای وردیج و واریش

وردیچ جاهای دیدنی تهران در بهار

در غربی ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه های البرز میانی به نام وردیج و واریش قرار گرفتند؛ روستاهایی که فارغ از همهمه و شلوغی شهر تهران یکی از جاهای دیدنی تهران و ساکت و آرام در دل کوهستان البرز جا خوش کرده اند. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران – کرج و از بالای ورداورد امکانپذیر است. از بالای محله وردآورد، جاده ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره ای عمیق به روستای وردیج و بعد از آن به واریش منتهی می شود.

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار، به ویژه اردیبهشت ماه است چون در این موقع از سال، باغ های وردیج و واریش با شکوفه های زیبای گیلاس و آلبالو یکدست سفید پوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار را به نمایش می گذارند. دره های عمیق، باغ های سرسبز و کوه های مرتفع مناظر چشم نوازی است که در طول جاده و در طی مسیر، چشم های زیبابین و کنجکاو را به خود جلب خواهند کرد.

انتهای اتوبان همت، غربی ترن نقطه تهران

باغ فردوس

باغ فردوس جاهای دیدنی تهران در بهار

باغ فردوس نه تنها یک قصر تاریخی قجری در شمال تهران است؛ بلکه امروز نگینی ماندگار و دیرینه در پیشانی تهران به شمار می آید. گچ بری های کم نظیر دوره قاجاریه و توخالی بودن آویزهایی که از سقف پایین آمدند، از جذاب ترین بخش های این عمارت زیباست. در سال ۱۳۵۰ ساختمان موجود در باغ به مرکز فرهنگی و هنری و نمایشگاهی تبدیل شد و امروزه به مجموعه ای جذاب از سالن سینما، موزه، کافی شاپ و فروشگاه های فرهنگی تبدیل شده است.

خیابان ولیعصر، نرسیده به تجریش

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان جاهای دیدنی تهران در بهار

وقتی روی سنگفرش های باغ قدم می زنید، هیجان انگیز خواهد بود. اگر کبک ها و جوجه غازها نیز با تو همگام شوند و در این میان نگران می شوی که مبادا حواست نباشد و یکی از آنها را زیر پایت له کنی. باید مواظب باشی که با صدای قدم هایت آرامش قوهای سفید، فلامینگوها، پلیکان هایی را که در حاشیه برکه ها نشسته اند، بر هم نزنی و آنها را نیازاری؛ حتی باید هوای لک لک هایی را که کمی آن طرف تر در برکه کناری بی حرکت روی یک پا ایستاده و به خواب رفته اند هم داشته باشی.

باید حواست باشد زیاد به قلمرو شترمرغ ها نزدیک نشوی. اینجا باید خیلی مواظب پرنده هایی که ممکن است کمی بی حوصله باشند هم باشی. اگر کمی بی احتیاطی کنی، ممکن است آشیانه پرنده ای را که تخم هایش را آنجا گذاشته، زیر پا له کنی. باغ پرندگان تهران در شمال شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است. باغ پرندگان تهران در دو فاز طراحی شده است. فاز اول که هم اکنون به بهره برداری رسیده به نام دشتچر نام گذاری شده و شامل پرنده هایی است که در قفس نگهداری می شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد، در محدوده شمالی در حال احداث است و آبچر نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و احتمالا مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد، توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد. احداث این باغ سه سال به طول انجامید.

خیابان هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان

هرم هیجان یا سوپر نوا

سوپرنوا جاهای دیدنی تهران در بهار

هرم هیجان که نخستین و تنها هرم هیجان در ایران است، محصول کمپانی زیمنس آلمان است و یکی از هیجان انگیزترین جاهایی که می توانید با دوستان و خانواده در آن لذت ببرید. کابینه معلق آن عالی است و آدرنالین خون را بالا می برد. این هرم برای کودکان زیر پنج سال توصیه نمی شود و قابل استفاده برای خانم ها و آقایان در تمام روزهای هفته است. کنار پارک چیتگر و می توانید پیاده روی و دوچرخه سواری هم کنید.

پارک چیتگر، ضلع شمالی دریاچه خلیج فارس

بوستان آب و آتش

آب و آتش جاهای دیدنی تهران در بهار

آب و آتش یکی از پارک های فوق العاده دیدنی شهر تهران و جزو جاذبه های گردشگری تهران است. امکانات تفریحی همچون فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب، همه روزه بسیاری از گردشگران را از تهران و شهرهای دیگر کشور به خود جذب می کند. بوستان آب و آتش همچنین شامل پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز است که در بعضی شب ها نیز نقال در مقابل آمفی تئاتر می ایستد و به پرده خوانی مشغول می شود و داستان حضرت ابراهیم را توضیح می دهد.

در این پارک آموزش اسب سواری هم داده می شود. می توان از فانوس دریایی این پارک بالا رفت و مناظر را تماشا کرد. آمفی تئاتر روباز و امکان گرفتن عکس با لباس های سنتی ترکمن ها در چادر، از امکانات دیگر بوستان حضرت ابراهیم یا آب و آتش است. این بوستان آنقدر جذابیت دارد که شب ها، خانواده های زیادی را به سمت خودش می کشد.

ونک، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست

بوستان نهج البلاغه

نهج البلاغه جاهای دیدنی تهران در بهار

این بوستان زیبا، هشت تراس پیاده روی، پیست دوچرخه سواری، فضای ورزش همگانی و سه زمین بازی برای کودکان دارد و یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی تهران است. در این پارک می توانید علاوه بر استفاده از غذافروشی های کوچک پارک، بساط منقل و کباب هم برپا کنید.

جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی

دامنه ارواح سنگی کوه البرز

ارواح سنگی جاهای دیدنی تهران در بهار

در شمال غرب تهران در دامنه کوه البرز پیر، طبیعت، تصویر عجیب و ترسناکی از سنگ ها به وجود آورده و دامنه ای از اردواج سنگی را به نمایش گذاشته که هر بیننده ای را محو تماشای خود می کند. این دامنه بسیار جالب و زیباست و انگار شخصی با ظرافت خاصی آنها را به وجود آورده است.

این مکان با اینکه به شهر تهران نزدیک است ولی نسبتا بکر است و پای گردشگران، چندان به آن باز نشده و کمتر کسی می داند که این مکان در کجا قرار دارد. البته پیدا کردن آدرس این مکان سخت نیست ولی برای آنکه مسیر را گم نکنید و برای اطمینان از اینکه جاده درست را انتخاب کردید، لازم است بدانید که در صد متر اول راه، با سرعت گیرهای متعدد و نگهبانی شهرداری مواجه خواهید شد. با طی حدود ۱۵ کیلومتر به روستای واریش و انتهای جاده ماشین رو خواهید رسید.

در این مسیر دو کافه با امکانات نسبتا خوب یکی در میانه راه وردیج و دیگری چند متری پس از خروجی وردیج وجود دارند. در کل، این منطقه، یک کوه ترسناک با یک مسیر هیجان انگیز است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 39 میانگین: 4.2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • شنطوس

    ممنون

    ۹ خرداد, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • کامران فاضلي

    اگه طرفدار طبیعت هستین دربند در روز هاي اول عید خیلی خلوته; انگار رسما دربند در اختیار خودتونه

    ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    بوستان نهج البلاغه عالیه.جتما تو تابستون برید

    ۲ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • Fatima

    ممنون. عالی بود

    ۱۱ آبان, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد