رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جاهای دیدنی بندرعباس ۱۴۰۳ 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

لینک این مطلب کپی شد!

جاهای دیدنی بندر عباس از شهر های جنوبی ایران که به علت آب و هوای گرم آن مردم بیشتر ترجیح می دهند که در نیمه دوم سال بخصوص زمستان به بندرعباس سفر کنند از جاذبه های گردشگری نادر کشورمان هستند. تعداد زیادی از مسافران هستند که به جای خرید تور کیش از آژانس های گردشگری تصمیم می‌گیرند با ماشین شخصی به بندرعباس سفرکنند و از بندر با لنج به جزیره کیش بروند، به هرحال اگر قصد سفر مستقیم به بندر عباس را دارید و یا اینکه در مسیر کیش یا قشم می‌خواهید سری به بندر بزنید، لازم است با جاهای دیدنی این شهر زیبا آشنا شوید، بندرعباس ساحل بسیار زیبایی دارد که خود به تنهایی می تواند دلیل سفر باشد ولی ما در اینجا جاهای دیدنی بندرعباس در زمستان را به شما معرفی می کنیم تا با این اطلاعات سفری لذتبخش را داشته باشید.

-6 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
گنبد نمکی سیاهو واقع در بخش سیاهو که در فاصله 55 کیلومتری محور بندرعباس-سیرجان و در 75 کیلومتری شمال خاوری ...
-گله-داری جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
مسجد گله داری بندرعباس واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس می باشد که یکی از جاهای دیدنی بندرعباس به ...
9 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
حمام گله داری بندرعباس ، در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس در محله بازار اوزی ها واقع شده است ...
-سرخا جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
روستای سرخا بندرعباس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ نفر از توابع شهرستان بندر عباس می باشد. روستای سرخاء از جنوب ...
-سرخا-سیاهو-هرمزگان1 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
آبگرم سرخا سیاهو هرمزگان یکی از معروفترین آبگرم های این استان می باشد . چشمه های آبگرم همیشه جزو جاذبه ...
-شهید-رجایی-scaled جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
بندر شهید رجایی بندرعباس که پیش از انقلاب با نام شه‌بندر تاسیس شده بود، مهم‌ترین بندر ایران به شمار می‌رود، ...
-مردم-شناسی-خلیج-فارس جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
اگر می خواهید بخشی از تاریخ ملموس این استان را ببینید، موزه مردم شناسی خلیج فارس به همه سوالات شما ...
-پارک-پنجه-علی جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
کوهستان پارک پنجه علی در نزدیکی یکی از قدیمی ترین زیارتگاه های شهر بندرعباس به نام پنجه علی احداث شده ...
 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
سوغات هرمزگان بسیار متنوع می باشد .در هرمزگان سوغاتی های خوشمزه ای وجود دارند که طعمی متفاوت را به سفر ...
-غدیر-بندرعباس جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
بوستان غدیر بندرعباس یک پارک ساحلی ست و یکی از پارک‌های زیبای بندر عباس در نوار ساحلی خلیج فارس به‌شمار ...
-پرستو-هرمزگان جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
تنگه پرستو هرمزگان مکانی فوق العاده زیبا و دیدنی که در فاصله 100 کیلومتری شمال بندرعباس در استان هرمزگان واقع ...
156565724 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
در این مطلب به معرفی کوهی زیبا با طبیعتی بکر به همراه چشمه های زیبا برای شما و علاقه مندان ...
-2 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
شناشیل ها یکی از گونه های معماری بومی در سواحل خلیج فارس ایران است که در معماری اقلیمی خانه های ...
PANIR-NAKHL جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
پنیر نخل یا همان غاپ،سوغات لذیذی است که از دل نخل بیرون می آید و خواص بسیاری دارد.برای دستیابی به ...
IMG_1031-Copy-600x400-1 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج
شمیل منطقه ای بکر در استان هرمزگان از توابع بخش مرکزی بندرعباس می باشد که در شمال شرق استان بین ...

بندر عباس جدا از اینکه بزرگترین بندر ایران است به دلیل وجود کارخانه های مهم صنعتی و نقش پر رنگ آن در جابجایی کالاهای مختلف به کشورهای خارجی همواره جزو شهرهای مهم صنعتی و بازرگانی ایران بوده است. همین موضوع باعث شده تا علاوه بر سفرهای تفریحی افراد زیادی برای کار و تجارت به این شهر سفر کنند.

علاوه بر این وجود جاذبه های فراوان گردشگری و همجواری این شهر با دو جزیره محبوب کشور یعنی قشم و کیش هم این شهر را به مقصدی تفریحی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. آب و هوای بندرعباس گرم و مرطوب است. به طور کلی در بندرعباس از نیمه آبان تا نیمه فروردین آب‌وهوا مطبوعی است. ماه‌های اردیبهشت و خرداد هوا خشک، ماه‌های تیر تا مهر نیز مرطوب است. دمای هوای شهر بندرعباس در گرم‌ترین روزها به ۵۲ درجه سانتیگراد و در سردترین روزها به ۲درجه سانتیگراد می‌رسد.

معبد هندوها

معبد هندوها در بلوار امام خمینی، رو به روی بازار روز بندر عباس در استان هرمزگان قرار دارد.این معبر برای نیازهای هندوهای مقیم شهر بندرعباس که از سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ شمسی سکونت داشته و به کارهای تجاری می‌پرداختند ساخته شده است.همچنین این معبد یکی از نقاط مهم ارتباط فرهنگی و هنری میان ایران و هند بوده است. هندوها پیروان مکتب برهمنی (کسانی که به خدایان برهما، ویشنو و تسیوا معتقدند) هستند و این معبد بنابر تحقیقات به عمل آمده متعلق به خدایان ویشنو است.

-هندوها جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

آبگرم گنو از جاهای دیدنی بندرعباس

آبگرم گنو یکی از مناطق دیدنی بندر عباس است. این چشمه آبگرم حدود ۳۴ کیلومتر با شهر بندرعباس فاصله دارد و در اطرافش مجتمع‌های توریستی‌ای ساخته شده تا گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند از نظر امکانات رفاهی مشکلی نداشته باشند. آب این چشمه از آب‌های گوگردی خیلی گرم است و از آن برای آبیاری نخلستان‌ها و استحمام استفاده می‌شود. ترکیبات آبگرم گنو به گونه‌ای است که بسیاری از گیاهان و جانوران نمی‌توانند در آن زندگی کنند. از ویژگی‌های خود چشمه گنو که بگذریم نخلستان‌ها و مناظر طبیعی اطراف چشمه می‌تواند لحظات خوبی را برایتان بسازد. پس اگر به بندرعباس سفر کردید دیدن این چشمه منحصر‌به‌فرد را از دست ندهید.

آدرس: هرمزگان، جاده بندرعباس به سیرجان

 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

غار نمکی خرسین

غار خرسین در بخش سیاهو، روستای درگز در شمال شرقی بندرعباس و در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز استان هرمزگان واقع است. با حدود یک و نیم ساعت کوهپیمایی سبک به دهانه غار میرسیم.دهانه در ارتفاع ۱۰۸۰ متر از سطح دریا قرار دارد. در غار خرسین قندیل های نمکی متعددی می بینیم که جزء جدا ناشدنی این غار زیبا و بکر هستند. لازم به ذکر است جریان آب شوری در غار وجود دارد که در فصل زمستان و بارش های شدید دارای سرعت نسبتا زیادی به سمت خارج غار میباشد. همچنین به علت ریزشی و ناپایدار بودن دیواره های غار و بطور کلی محیط این گنبد نمکی بازدید از غار در فصل هایی که با بارش شدید همراه می شود به هیچوجه توصیه نمی گردد اشکال انحلالی نمک به صورت متنوع در این گنبد ایجاد شده است و ….

 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

آبشار تزرج

آبشار تزرج حاجی آباد دراستان هرمزگان واقع است. آبشار تزرج حاجی آباد در ۱۷۵ کیلومتری شمال بندرعباس در جاده منتهی به روستای برآفتاب واقع شده است. تزرج یکی از نقاط کوهستانی این شهرستان می باشد که در جاده منتهی به روستای برآفتاب واقع شده است. شما عزیزان میتوانید با وسیله نقلیه خود به راحتی تا کنار این آبشار بروید و از این منظره زیبا لذت ببرید و ساعات خوشی را سپری کنید.
این محل، منطقه ای ییلاقی و دارای رودخانه و آبشاری فصلی است. شهرستان حاجی آباد به واسطه داشتن نخلستان های وسیع و سرسبز، مشهور است. در ۱۷ کیلومتری جنوب حاجی آباد به سمت بندرعباس، جاده ای فرعی جدا می شود که پس از طی مسافت حدود ۱۰ کیلومتر در جوار رودخانه حاجی آباد و ادامه مسیر از دوراهی تزرج به سمت راست به مسافت یازده کیلومتر به روستای تزرج خواهد رسید.

 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

آبشار بدو از جاهای دیدنی بندرعباس

آبشار بدو در استان هرمزگان واقع است. این آبشار فصلی از ارتفاعات کوه بدو (Bedoo) در شمال روستای لمزان واقع در ۵۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس سرچشمه میگیرد. آبشار به صورت پلکانی به پایین میریزد. فاصله آبشار تا روستای لمزان در حدود ۴ کیلومتر است و دسترسی به آن از طریق جاده خاکی به سمت شمال روستا قابل انجام است. وجود اشکال پلکانی منظم در این آبشار مناظر زیبایی خلق کرده است. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به گنبد نمکی لمزان واقع در جنوب روستا اشاره کرد.

 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

گنبد سرخ از جاهای دیدنی بندرعباس

یکی از دیدنی‌های این منطقه، گنبد سرخ است. بنای گنبد سرخ در جاده بندرعباس ـ میناب، در ۶۰ کیلومتری شمال غرب بندر‌عباس، دهستان شمیل و روستای گنبد سرخ واقع شده است. این بنا در جنوب روستای گنبد سرخ و در میان قبرستانی قدیمی و در مجاورت یک نخلستان قرار گرفته است.نمای گنبد سرخ صد درصد آجری است. نقشه این بنا از داخل چلیپایی و از خارج مربع شکل است که این نوع معماری تداعی‌کننده چهار طاقی و معماری سبک پیش از اسلام است. متاسفانه در طول تاریخ گنبد بنا فرو ریخته و امروزه بنا فاقد پوشش سقف است.

-سرخ-بندرعباس1 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

قلعه فین بندرعباس

در فاصله ۹۵ کیلومتری بندرعباس می‌توانید یکی از زیباترین مکان های دیدنی بندرعباس را مشاهده کنید. قلعه فینکه بیشتر کاربرد نظامی داشته، تا چند سال اخیر هم مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.این قلعه تاریخی که مربوط به دوره ایلخانی و تیموریان است، معماری اسرارآمیزی دارد.در حال حاضر به دلیل آسیب‌های متعددی که به این قلعه وارد شده، بخش زیادی از آن باقی نمانده است، اما همچنان همان دیوارهای به جا مانده از این قلعه باعث شده که قلعه فین یکی از عجیب‌ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی بندرعباس باشد.اگر به تاریخ و بناهای قدیمی و نظامی علاقه دارید، احتمالا بازدید از قلعه فین بندرعباس یکی از زیباترین تجارب شما خواهد بود. قلعه فین در بخش فین واقع در ۹۵ کیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد.

-فین جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

محله باستانی سورو

بافت تاریخی بندرعباس یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه های بندرعباس است. محله باستانی سورو که در گذشته میزبان نخل‌های متعددی بوده، این روزها به عنوان یکی از جاهای دیدنی بندرعباس شناخته می‌شود.با توجه به کشف مجموعه متنوعی از سکه‌های قدیمی در این منطقه، به نظر می‌رسد که محله باستانی سورو در گذشته به عنوان محل ضرب سکه در حکومت ملوک هرمز استفاده می‌شده است.محله باستانی سورو بندرعباس از دیرباز به عنوان یکی از سکونت گاه‌های شهروندان شناخته شده و این روزها می‌توان آثار بسیار زیادی را از فرهنگ مردم بندرعباس در طول زمان مشاهده کرد.
اگر به زندگی و آداب و رسوم مردم بندرعباس در طول تاریخ علاقه دارید و دوست دارید بیشتر با تاریخ شهرنشینی در بندرعباس آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما بازدید از محله باستانی سورو را به عنوان یکی از جاهای دیدنی بندرعباس در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

 جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

پل لاتیدان

پل لاتیدان که یکی از طولانی‌ترین پل‌های تاریخی در ایران است، با قدمتی متعلق به دوره صفویان یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است. این پل به روی رودخانه کول در مسیر غرب بندرعباس به لار قرار دارد.

این پل در زمان شاه عباس و برای نبرد بزرگ به منظور بیرون کردن پرتغالی‌ها ساخته شد. پس از اتمام این نبرد، پل لاتیدان به منظور حرکت کاروان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این پل برخلاف اکثر پل‌های دوره صفوی که از آجر ساخته شده اند، از سنگ‌های مختلف ساخته شده است.

-لاتیدان جاهای دیدنی بندرعباس 1403 🚢 از غار خرسین تا آبشار تزرج

بهترین زمان سفر به بندرعباس چه موقع است؟

بازه زمانی اوایل آذر تا اوایل فروردین

بهترین جاهای دیدنی بندرعباس در شب کدامند؟

پارک ساحلی سورو، پارک ساحلی غدیر

خوشمزه ترین غذای محلی بندرعباس چیست ؟

انواع ماهی و میگو، هواری ، نان تمشی ، مهیاوه ، برنج دیشو ، کوفته مومغ

           
 

نظر کاربران :

  • علی

    سلام..هیچی نداره

    ۱۴ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
    • سارا

      چرا داره
      ساحل
      موزه
      کافه
      بازار
      زیاد مناطق دیدینیو نگفتین بهتره اینا هم اضافه کنین بندر عباس یکی از بهترین مناطق توی هرمزگانه و یه عالمه بازار خوب داره که جنس های خوبی هم دارن لطفا جاهای دیگه هم اضافه کنین من اهل مهابادم ولی بندرعباس زندگی میکنم و الان۱۰ ساله بندر رو میشناسم هم مردم خونگرم و خوبی داره هم رستورانهای خوبی داره راستی میتونید توی بندر عباس بابل تی فروشی هم پیدا کنید👍🏻
      ساحل بوستانو هم هست که خیلییی تمیزه و مثل ساحل کیشه
      امیدوارم کمکتون کرده باشم دوست عزیز

      ۱۲ تیر, ۱۴۰۲

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *