جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی اردبیل در بهار

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

جاهای دیدنی اردبیل در بهار بسیار تماشایی است. سفر به اردبیل و دیدن جاهای دیدنی اردبیل در بهار بسیار لذت بخش است. فصل بهار فرصت بسیار مناسبی است برای طبیعت گردی اردبیل. ممکن است وقت کافی برای رفتن به جاده ها یا شهرهای نزدیک اردبیل نداشته باشید اما به راحتی می توانید یکی از جاهای دیدنی اردبیل را برای گردش چند ساعته انتخاب کنید. شما به راحتی می توانید داخل شهر اردبیل به این جاهای دیدنی سر بزنید و از هوای تمیز و بهاری لذت ببرید.

 

پل معلق مشگین‌شهر
پل معلق مشگین‌شهر که با طول ۳۶۵متر بلندترین پل پیاده‌روی در خاورمیانه است، یکی، دو سالی است که افتتاح شده. این پل در پارک جنگلی خیاو است و پارک در کنار رودخانه خیاوچای قراردارد و تابلوهای راهنما شما را به سمت پل معلق هدایت خواهند کرد. وقتی روی پل بروید، رود خیاوچای را زیر پای‌تان و قله سبلان را در دور دست خواهید دید. وقتی روی این پل طولانی قدم می‌گذارید، ۸۰متر بالاتر از سطح رودخانه هستید.

محل عبور عابران دو متر عرض دارد و هنگام راه رفتن روی آن، خیال‌تان از بابت ایمنی‌اش راحت باشد. چون عرشه پل برای بارهای زیاد طراحی شده و در مقابل رطوبت و آتش‌سوزی و ضربه و فشار نیز مقاوم است. ضمنا پل مجهز به صاعقه‌گیر و حسگرهای کنترل حرکت جانبی است. این پارک جنگلی ۳۰۰هکتاری، پیست اسکیت، شهربازی و آبشار مصنوعی و البته هزاران درخت میوه هم دارد. فقط دقت کنید که مشگین‌شهر یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران است و احتمالا در نوروز، خیلی سرد باشد.

پل معلق مشگین‌شهر جاهای دیدنی اردبیل در بهار

آبگرم‌های سرعین
شهر سرعین حدود ۱۰چشمه آبگرم دارد و در هرکجای شهر که اقامت کنید، به آنها دسترسی خواهید داشت. مجتمع آب‌درمانی سبلان بزرگ‌ترین مجموعه آبگرم سرعین است. سه استخر سرپوشیده؛ دو استخر برای خانم‌ها و یک استخر برای آقایان دارد، چهار سونای خشک و دو سونای بخار، به همراه تعداد زیادی حوضچه و دوش خصوصی. مجتمع آب‌درمانی بش باجیلار هم یکی از قدیمی‌ترین آبگرم‌های سرعین است که آب آن از پنج چشمه آبگرم تأمین می‌شود.
آبگرم‌های سرعین1 جاهای دیدنی اردبیل در بهار

مجموعه آبدرمانی ایرانیان که در ورودی شهر قرار دارد هم استخرهای جداگانه آبگرم، جوانان و کودکان و سرسره آبی دارد، علاوه براین امکاناتی مثل جکوزی، سونای خشک و بخار، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ. مجتمع «گامیش گلی» هم پرآب‌ترین چشمه آبگرم منطقه این شهر است. در سرعین، تفرجگاه یا پیست اسکی آلوارس را در ۲۰ کیلومتری این شهر از دست ندهید. در آنجا علاوه برتله ‌سی‌یژ و تله‌کابین انواع بازی‌ها و تفریحات را می‌توانید امتحان کنید. برف روی این پیست تا اواخر خرداد ماه و گاهی تا اوایل تیر باقی می‌ماند.

دریاچه شورابیل
دریاچه شورابیل که در غرب اردبیل قرار دارد، زمانی نه‌چندان دور به‌ خاطر شوری آب و خاصیت درمانی گِل‌اش شهره بود، حالا با اضافه شدن آب به آن و گسترده شدن مساحتش به محلی کاملاً تفریحی تبدیل شده. می‌توانید در آن قایق‌سواری کنید، در رستوران‌های اطراف و حتی روی دریاچه غذا بخورید و از بزرگ‌ترین شهربازی شهر لذت ببرید.

دریاچه شورابیل جاهای دیدنی اردبیل در بهار

بقعه شیخ‌صفی
۳۰۰متر که از چهارراه امام در مرکز شهر به سمت «عالی‌قاپو» بروید، گنبد معروف الله‌الله در سمت راست‌تان نخستین نشانه آشنایی است که به چشم‌تان خواهد خورد. این مجموعه در سال ۸۹ به فهرست میراث فرهنگی یونسکو پیوست. در مجموعه بقعه «شیخ» دیدنی‌های بسیاری پیدا می‌کنید اما آنچه که نباید از آن غفلت کنید مقبره شیخ، تالار چینی‌خانه، قندیل‌خانه و مقبره شاه اسماعیل اول و شهدای جنگ چالدران است.

بقعه شیخ‌صفی جاهای دیدنی اردبیل در بهار

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 8 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    آب گرم های استان اردبیل از بهترین جاذبه هاش هست که خیلی جنبه درمانی داره فقط کمی کثیف هست

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • Fate

    سلام لطفا خیلی گردشگری است را بگذارید بخواند

    ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد