رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ مهر ۱۳۹۶

اقامتگاه بومگردی کزج خلخال

لینک این مطلب کپی شد!

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی استان اردبیل در روستای نمونه گردشگری کزج از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال افتتاح شد.

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی استان اردبیل در روستای نمونه گردشگری کزج از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، معاون گردشگری و معاون سرمایه‌گذاری این اداره‌کل، فرماندار خلخال و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

«کریم حاجی‌زاده» در مراسم افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی از انتخاب روستای کزج خلخال به‌عنوان پایلوت اجرای طرح اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان خبر داد و گفت: پیش‌تر، طرح اقامتگاه بوم‌گردی در منطقه ملک سویی شهرستان مشگین‌شهر به‌صورت مصنوعی و سمپتیک اجرا شده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در چند استان کشور از جمله استان‌های یزد، اصفهان و کرمان و نقش تأثیرگذار آنان در رونق اقتصادی این استان‌ها، افزود: با گسترش این طرح در روستاها و مناطق گردشگری استان اردبیل نیز شاهد رونق اقتصادی روستا و جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه خواهیم بود.

وی هدف از راه‌اندازی نخستین اقامتگاه بوم‌گردی روستای کزج شهرستان خلخال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی را معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه، فرهنگ اصیل و سنتی، شیوه‌های تولید و آداب و رسوم و صنایع‌دستی موجود در روستا به گردشگران دانست و گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی با اجاره ۲۰ واحد مسکونی، آماده میزبانی و پذیرش گردشگران در خانه‌های قدیمی روستایی به‌عنوان واحدهای اقامتی بومی است که امید است شمار این واحدها با استقبال پرشور گردشگران در آینده افزایش یابد.

-1 اقامتگاه بومگردی کزج خلخال

-2 اقامتگاه بومگردی کزج خلخال

-3 اقامتگاه بومگردی کزج خلخال

 اقامتگاه بومگردی کزج خلخال

-4 اقامتگاه بومگردی کزج خلخال
برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بانوان روستا، پخت غذاهای محلی و نان داغ از دیگر برنامه‌های جانبی آئین افتتاح طرح اقامتگاه بوم‌گردی روستای کزج شهرستان خلخال بود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *