رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

توسعه صنعت گردشگری مذهبی توجه ویژه مسوولان را می‌طلبد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۸ – به گزارش خبرنگار برنا در ایلام، حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در جریان بازدید معاون عمرانی استانداری ایلام و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از بقعه امام زاده سیدعبدلله (ع) ایوان، گفت: با ساماندهی ظرفیت های مذهبی و توسعه زیرساخت ها می توان آمار گردشگران را افزایش و به ترویج فرهنگ گردشگری پرداخت.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی و فرهنگی یک استان استفاده از قابلیت های معنوی وجاذبه های طبیعی آن بوده که با ایجاد امکانات رفاهی زمینه حضور زوار و گردشگران زیادی از سراسر کشور فراهم می شود.

حجت الاسلام کاروند بقعه متبرکه امام زاده سیدعبدلله (ع) شهرستان ایوان را یکی از بقاع متبرکه شاخص این استان برشمرد که با توجه به طبیعت بکر و دست نخورده اطراف آن در همه فصول سال به ویژه ایام تعطیلات نوروز، شاهد حضور گردشگران زیادی از نقاط مختلف استان وحتی کشور است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اضافه کرد: این بقعه در ۷ کیلومتری جنوب شرقی ایوان در دامنه کوه شیرزول در روستای هلشی واقع شده که علاوه بر وجود بقعه امام زاده سیدعبدلله(ع)، طبیعت زیبا، دره های سرسبز، خوش آب و هوای اطرف بقعه چشم هر بیینده ای را خیره می کند.

وی یادآور شد: موقعیت معنوی و جغرافیایی این منطقه فرصت مناسبی است تا با توسعه زیرساخت ها و توجه ویژه به قابلیت ها، این منطقه را به قطب گردشگری مذهبی و توریستی استان تبدیل کنیم.

شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در این بازدید بر توجه ویژه به موقعیت اقلیمی این بقعه تاکید کرد و گفت: ایجاد امکانات و تجهیزات رفاهی برای جذب گردشگران در این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و حمایت های مالی و معنوی برای توسعه صنعت گردشگری مذهبی و توریستی این شهرستان در دستور کار این دستگاه قرار خواهد گرفت.

عبدلله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز برای اقدامات عمرانی مورد نیاز در این منطقه از جمله شن ریزی و آسفالت جاده منتهی به دره، پارک جنگلی و محوطه بقعه، احداث سکو و آلاچیق برای گردشگران و سایر فعالیت های مورد نیاز قول مساعد داد.
183433_635342761615540955_m توسعه صنعت گردشگری مذهبی توجه ویژه مسوولان را می‌طلبد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *