جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توجه به صنعت گردشگری به توسعه خوانسار می انجامد

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ خرداد ۱۳۹۸

منصور کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوانسار جزو معدود باغ شهرهایی است که از وضعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است که باید در زمینه توسعه صنعت گردشگری شهرستان بیش از پیش برنامه‌های ریزی های اصولی اندیشید.

وی توسعه کنونی شهر خوانسار را خارج از ضوابط توسعه شهرسازی دانست و اظهار داشت: این شهر باید از چهار جهت توسعه می‌یافت تا مشکلاتی همچون ترافیک و تاکسیرانی و سد معبر و دیگر مشکلات امروز گریبانگیر آن نمی‌شد.

وی در خصوص طرح تفضیلی و توسعه شهر خوانسار یادآور شد: تاکنون ۲۷۶ مورد تخلف در طرح تفضیلی مشاهده شد که به شدت با آنها برخورد شد و به دنبال آن هستیم که نسبت به تخلفات بسیار جدی و سختگیرانه عمل کنیم.

فرماندار خوانسار تصریح کرد: با توجه به افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن در شهر خوانسار و در راستای تأمین زمین و مسکن برای جوانان این فرمانداری اقدام به الحاق ۳۰ هکتار زمین به محدوده شهری کرده است.
کمالی تصریح کرد: این مقدار زمین قابل تقسیم به بیش از هزار پلاک است که نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهر ایجاد و تا حدودی می‌تواند از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کرده و نسبت به تعدیل آنها تأثیرگذار باشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیرین مسکن ساز خوانسار گفت: خیرین مسکن ساز با تغییر مدیریت و حمایت‌های فرمانداری در حال احداث چندین واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد است که می‌تواند در جهت تعدیل قیمت زمین و مسکن شهر تأثیرگذار باشد.

فرماندار خوانسار اضافه کرد: قیمت زمین و مسکن در شهرستان خوانسار در سالهای اخیر به رشد بی رویه رسیده و در بعضی از نقاط این شهر واحدهای مسکونی با قیمت بالای ۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

کارشناسان محدودیت زمین، افزایش گردشگری و تمایل به خرید منزل مسکونی از طریق گردشگران، انتقال سرمایه‌های سرمایه گذاران بخش مسکن از شهرهای بزرگ به این شهر را از جمله عوامل افزایش قیمت زمین و مسکن در خوانسار اعلام کردند.
شهرستان ۳۲ هزار نفری خوانسار با ۹ هزار کتار زمین زراعی و باغی در ۱۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

خوانسار توجه به صنعت گردشگری به توسعه خوانسار می انجامد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *