رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ آبان ۱۳۹۲

تشکیل وزارت گردشگری جذب توریست به کشور را شتاب می‌بخشد

لینک این مطلب کپی شد!

یک عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور ما می‌تواند جزو ده گزینه برتر جهان در زمینه گردشگری باشد، گفت: تشکیل وزارت گردشگری و توریست می‌تواند به جذب گردشگر شتاب ببخشد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: یکی از مظلوم‌ترین، ضعیف‌ترین و فقیرترین بخش‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی نتوانسته‌ایم برای آن کار انجام دهیم بخش گردشگری بوده است، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم نتوانست کاری بکند.

وی با اشاره به ایران‌هراسی در غرب خاطرنشان کرد: نتوانستیم عظمت ایران باستان و ایران معاصر را طوری که در شان و منزلت مردم ایران است به جهانیان بشناسانیم، این طرح سیاسی باشد یا غیر سیاسی، من با این مساله موافقم که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به سمت تشکیل وزارتخانه برود اما به شرط اینکه کارآیی و توانمندی داشته باشد.

این عضو فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد: البته اگر عملکرد وزارتخانه خوب نباشد از نظر ماهیتی هیچ فرقی نمی‌کند که وزارتخانه باشد یا سازمان، با این حال من با اینکه وزارتخانه میراث فرهنگی و جهانگردی تشکیل شود و با قدرت وارد شود موافق هستم، این وزارتخانه باید بتواند از سراسر جهان توریست جذب کند و اگر فعال باشد می‌تواند مفید باشد اما اگر قرار باشد وزارتخانه‌ای باشد که عملکردی نداشته باشد به هیچ دردی نمی‌خورد.

فتاحی با بیان اینکه جو کنونی کشور تغییر کرده گفت: به تبع با روی کار آمدن دولت آقای روحانی با رویکردی که وزیر امور خارجه ما دارد شرایط کاملا فرق می‌کند، با لبخندهای وزیر امور خارجه ما یا پیام‌هایی که آقای روحانی به دنیا می‌دهد و همه دنیا به ایران چشم دوخته مشخص است اگر در این شرایط بتوانیم یک وزارت یا سازمان قدرتمند داشته باشیم که بتواند با کشورهای دیگر وارد مذاکره شود و جذب توریست کند شرایط‌مان تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: ارتباط جهانی ما هم در داخل و هم در خارج از کشور بهتر خواهد شد چرا که دولت کنونی سیاست بازتری دارد و مردم هم به این اعتدال امید بسته‌اند، به این خاطر اگر طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت گردشگری بیاید من موافق آن خواهم بود، از آن استقبال خواهم کرد و سعی خواهم کرد چنین طرحی رای بیاورد.

این عضو فراکسیون گردشگری مجلس خاطرنشان کرد: این وزارتخانه باید به حالت حماسی کار کند تا دنیا بیاید و کشور ما را ببیند، ما باید ایران‌هراسی موجود را بشکنیم، وزارتخانه می‌تواند این مساله را شتاب دهد، البته اگر سیاست‌های حاکم بر سازمان کنونی بر وزارتخانه هم باشد فرقی نمی‌کند.
129-13 تشکیل وزارت گردشگری جذب توریست به کشور را شتاب می‌بخشد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *