جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تحول گردشگری منطقه با ساخت تله‌کابین در مجموعه‌ی « قوری قلعه »

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ آبان ۱۳۹۲

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: ساخت تله‌کابین در مجموعه‌ی «قوری قلعه»، گردشگری منطقه را متحول می‌کند.

«نصرت‌الله سپهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، در این‌باره اظهار کرد: غار قوری قلعه (غاری که قلعه‌ی آن با گل شل درست شده است)یکی از طولانی‌ترین غارهای آبی آسیاست که در میان یکی از غنی‌ترین مناطق استان کرمانشاه به‌لحاظ جاذبه‌های گردشگری واقع شده است.

وی افزود: این مجموعه در نزدیکی شهرهایی چون پاوه، جوانرود و روانسر قرار گرفته و قرارگیری آن در قطب گردشگری اورامانات و در کنار کوه شاهو جلوه خاصی به آن بخشیده است، ضمن این‌که برخورداری این مناطق از آثار و جاذبه‌های تاریخی نیز قابل توجه است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: غار «قوری قلعه» با بهره‌مندی از موقعیت و شهرت خود هر سال میزبان شمار فراوانی از گردشگران و دوستداران طبیعت است و باوجود سرمایه‌گذاری محدود در آن به‌موقعیت قابل قبولی در جذب گردشگر دست یافته است.

وی یادآور شد: علاوه بر این وجود زیرساخت های لازم و تمایل مسوولان استان و شهرستان در حمایت و توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از دیگر مزیت‌های این منطقه است.

سپهر خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۳۱۴۰ متر از عمق این غار شناسایی و بخش‌هایی از آن نیز برای بازدید گردشگران آماده شده است که شامل دو تالار مریم و کوهان شتر است.

وی اظهار کرد: هم‌چنین فاز دوم غار که شامل ۱۰۰۰ متر است، شامل ۳ تالار به نام‌های «برزخ»، «بلور» و«عروس» است و در عمق ۲۷۰۰ متری غار چهار آبشار به ارتفاع ۱۰ تا ۱۲ متری وجود دارد اما تاکنون کسی به انتهای این غار دسترسی پیدا نکرده است.

این مقام مسوول یادآور شد: این غار از سال ۷۸ برای بازدید عموم بازگشایی شد.

سپهر افزود: مجموعه‌ی «قوری قلعه» و روستای «قوری قلعه» از نظر تقسیمات سیاسی در داخل شهرستان روانسر قرار گرفته است. عمده‌ترین قابلیت‌های بالفعل و بالقوه گردشگری در مجموعه‌ی «قوری قلعه» را می‌توان برخورداری از موقعیت مناسب اقلیمی، فضای طبیعی بکر و دست نخورده، بافت همگن قومی در منطقه‌ی اورامان و روحیه‌ی میهمان‌نوازی مردم بومی منطقه دانست.

وی با بیان این‌که مجموعه‌ی گردشگری «قوری قلعه» قابلیت ساخت تله کابین را دارد، گفت: ساخت تله‌کابین در مجموعه‌ی «قوری قلعه» گردشگری منطقه را متحول می‌کند.

این مقام مسوول ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از همه‌ی سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری جدید در این منطقه را دارند حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
%D9%82%D9%88%D8%B1%DB%8C %D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87 3 تحول گردشگری منطقه با ساخت تله‌کابین در مجموعه‌ی « قوری قلعه »

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد