جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تجربیات خود را در بخش گردشگری و مرمت آثار در اختیار افغانستان می گذاریم

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آذر ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۵- آماده همکاری در بخش میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری با افغانستان هستیم و تجربیات خود را در اختیار این کشور دوست و همسایه قرار خواهیم داد.

نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور در نشست یک روزه بررسی روابط ایران و افغانستان در پرتو تحولات داخلی منطقه ای و بین المللی ضمن بیان این مطلب افزود: در زمینه مرمت آثار تاریخی و گردشگری تجربیات خوبی داریم و آماده هستیم این تجربیات را در اختیار افغانستان قرار دهیم

وی گفت:ما با افغانستان سرنوشت مشترک داریم لذا محور مبادلات فرهنگی، علمی، تجاری و حوزه های محاورتی باید به سمت این دوست نزدیک برود .

نامورمطلق ضمن بیان این که استان خراسان جنوبی، امنیت و قابلیت بالا در زمینه صنایع دستی و گردشگری دارد ولی متاسفانه هنوز از این سرمایه به خوبی استفاده نکرده است، افزود: تاریخ گواه بر ریشه هنری خوب استان این استان است ولی آمار نشان از سهم پایین آن می دهد، برای بهره گیری از تمامی ظرفیت های خراسان جنوبی تلاش همگانی لازم است.

وی در ادامه به کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در حاشیه و مرز کشوری قرار گرفته که خواستگاه فرهنگ و هنر است ، دارای تمدنی بزرگ بوده ولی هم اکنون حال و روز خوبی ندارد . از یک طرف کمونیسم و از طرف دیگر توریسم به بهانه های مختلف در آن حضور یافته و منطقه را دچار دور باطل کرده اند.

نامورمطلق عنوان کرد: امیدواریم افغانستان هرچه زودتر به آرامش برسد تا نبوغ انسانی و استعدادهای آن دوباره به جایگاه واقعی خود برسد .

معاون صنایع دستی کشور ضمن تاکید براین که نگاه دولت ها باید به استان های مرزی تغییر کند، گفت: اکنون دوره تمرکز زادیی است و مرزهای زمینی نباید کم اهمیت تر از مرزهای هوایی باشند.

نشست یک روزه بررسی روابط ایران و افغانستان در پرتو تحولات داخلی منطقه ای و بین المللی با حضور معاون صنایع دستی کشور، سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و افغانستان، رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد.

1221 تجربیات خود را در بخش گردشگری و مرمت آثار در اختیار افغانستان می گذاریم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *