رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ مهر ۱۳۹۲

تبلیغاتی که نیست، دروغ‌هایی که گفته می‌شود

اشتراک گذاری

خبرگزاری میراث فرهنگی‌ ـ گردشگری‌ ـ همین چند وقت پیش بود که دختری قزاق با ساخت فیلمی کوتاه از ایران توانست نظر کاربران اینترنت را به سوی جاذبه‌های ایران جذب کند.

انتشار این دست فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی از جمله تبلیغاتی است که می‌تواند تصویر ذهنی جهانیان را نسبت به ایران تغییر دهد. در این میان حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه گردشگری و معرفی جاذبه‌ها و بسته‌های سفر و آنچه به عنوان دارایی‌های ایران می‌توان از آن نام برد از دیگر راه‌های تبلیغ ایران در میان جهانیان است.

البته طبق گزارشاتی که آژانسداران و فعالان این حوزه طی سالهای گذشته ارائه دادند، می‌توان گفت تعلل مسئولان گردشگری در فراهم کردن شرایط برای حضور نیافتن ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار موثر بوده‌است.

طی سال‌های گذشته با وجود اعلام اولویت‌های بازار هدف و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی از سوی مسئولان گردشگری باز هم مشکلات بسیار درخصوص حضور در این نمایشگاه‌ها بوجود آمد چنانکه حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین (CITM) تا لحظات آخر با ابهام روبه‌رو بود و در نهایت در سالی که سازمان میراث و گردشگری آنرا به نام «گردشگری ایران و چین» ثبت کرده‌بود، به دلیل از دست دادن غرفه ایران در سالن آسیای نمایشگاه شانگهای چین، بخش خصوصی شرکت کننده به ناچار در سالن قاره‌ای دیگر حضور یافت و این به معنای از دست دادن مشتریانی است که بازار هدف بر آنها متمرکز شده‌است.

البته نه تنها حضور ایران در نمایشگاه گردشگری چین با مشکلات بسیار همراه بود بلکهBIT میلان نیز از بی‌توجهی مسئولان گردشگری در امان نماند و غرفه ایران به عنوان یکی از بی‏هویت‌ترین غرفه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه ظاهر شد.

حضور نیافتن ایران در بازار گردشگری عرب (ATM) و از دست دادن این نمایشگاه نیز یکی دیگر از دستاورد مسئولان گردشگری کشور بود. بخش خصوصی نیز تنها به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور داشت و نامی از ایران در این نمایشگاه به چشم نخورد.

حضور در در نمایشگاه شانگهای نیز با خبرهایی از حضور آژانسداران ایرانی در سالن هتل‌ها همراه بود چراکه آژانسداران ایرانی در دقایق پایانی حضور خود در نمایشگاه شانگهای موفق شدند ۳۶ متر غرفه در سالن هتل‌ها برای خود بگیرند و به معرفی توانمندی‌ها و محصولات خود بپردازند.

باید توجه داشت که تعلل‌های پیاپی در حضور ایران در سطح بین‌الملل و معرفی جاذبه‌ها که به منظور تغییر تصویر جهانی نسبت به ایران انجام می‌شود راه را برای دروغ‌های دشمنان علیه ایران باز می‌گذارد چنانکه “نتانیاهو” در مصاحبه اخیر با شبکه خبری بی بی سی فارسی مدعی ممنوعیت پوشیدن لباس جین در ایران و گوش دادن به موزیک غربی شد.

حضور گردشگران خارجی در ایران یکی از راه‌های مبارزه با دروغ‌ها و تبلیغات منفی است که دشمنان علیه ایران انجام می‌دهند. مسئولان می‌توانند با حضور گسترده و انجام تبلیغات مثبت درخصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراثی ایران در صدد خنثی کردن تصویر منفی برآیند که از ایران در ذهن جهانیان بوجود آمده‌است.

شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، بهادادن به بخش خصوصی ، فعالان و تشکل‌‌های گردشگری، ساخت تیزرهای تبلیغاتی از جذابیت‌های ایران، نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم، تسهیل راه‌های ورود گردشگران خارجی، حضور در شبکه‌های خارجی و گنجاندن تبلیغات جاذبه‌ها در این رسانه‌ها می‌تواند راهکارهایی برای تصویر سازی صحیح از ایران در اذهان مردم دنیا باشد.
51333-93647 تبلیغاتی که نیست، دروغ‌هایی که گفته می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *