جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تاکید رئیس‌جمهوری بر کمک دستگاه‌ها به توسعه گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ فروردین ۱۳۹۶

به گفته معاون رئیس‌جمهوری تقویم مشترک فعالیت‌های سال ۹۶ ظرف یکی، دو هفته آینده عرضه خواهد شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، زهرا احمدی‌پور در دیدار نوروزی با شرکت‌های خصوصی وابسته و فعالان گردشگری و صنایع‌دستی، در این باره توضیح داد: «در این تقویم مشترک، علاوه‌بر اعلام رویدادهایی که برای سال ۹۶ پیش‌بینی شده، مجموعه ضوابطی که براساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای ورود دستگاه‌های مختلف درنظر گرفته شده، احصا شده است. همچنین امسال قطعا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های امضاشده استفاده خواهیم کرد.» معاون رئیس جمهوری، سازمان متبوعش را نزدیک‌ترین سازمان به مفاهیم نهفته در شعار سال گذشته و شعار امسال دانست و گفت: «باید در سال جدید کمک کنیم سازمان میراث‌فرهنگی به اهداف خود و دولت برسد تا بتوانیم اهداف مدنظر در شعار امسال را محقق کنیم. سازمان میراث‌فرهنگی بیشترین ظرفیت را برای کمک به سامان‌دهی تولید و اشتغال در کشور دارد.» وی با اشاره به پیام نوروزی رئیس‌جمهوری کشور و صحبت‌هایش در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاه‌ها، تصریح کرد: «براساس تاکید رئیس‌جمهوری دستگاه‌های مختلف باید با هر رویکرد، سیاست و اصولی که دارند به رونق گرفتن گردشگری و تبدیل صنایع‌دستی به قطب اصلی تولید در کشور کمک کنند.»

احمدی‌پور افزود: «تکلیف ما امسال سخت‌تر است؛ چراکه باید در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی‌تر و عملی‌تر ورود کنیم. امسال براساس برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت می‌گیرد این اتفاق خواهد افتاد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم با همفکری، هماهنگی و حضور شما به سرعتی مقبول برای ایجاد اشتغال و تولید ملی برسیم، زیرا سازمان به‌تنهایی نمی‌تواند این اهداف را محقق کند.» این عضو دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه علاوه‌بر تفاهم‌نامه‌های مختلف، وظایف سایر دستگاه‌ها در قالب دستورالعمل‌های موجود خود به سازمان کمک می‌کند، گفت: «مثلا در قالب دستورالعملی که برای امنیت گردشگری در کشور داریم، برای ۱۴ تا ۱۵ دستگاه تکلیف شده که به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تحقق اهداف این حوزه کمک کنند؛ بااین‌حال، با وجود اینکه ما متولی گردشگری در کشور هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که این صنعت رونق پیدا کند، گاهی از تکالیفی که سایر دستگاه‌ها در قبال ما دارند غفلت کرده‌ایم.» به گفته وی، بخشی از این تکالیف احصا شده و باید به دستگاه‌های مختلف یادآوری شوند. همچنین تا آخر همین ماه شورای عالی میراث‌فرهنگی تشکیل خواهد شد و امسال به‌صورت جدی‌تری از ظرفیت کانون ملی گردشگری استفاده خواهیم کرد.

سازمان میراث تسهیلگر است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خود را تسهیلگر می‌داند، ابراز امیدواری کرد که ورود و کمک فعالان بخش خصوصی در سال ۹۶ برای میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رونق ایجاد کند. احمدی‌پور ادامه داد: «تمام زیرساخت‌های گردشگری در دنیا به ‌سمتی رفته که شاخص‌های محیط‌زیستی در ایجاد آن رعایت شوند. پیرو همین موضوع، شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی و یکی از گروه‌های فعال در این حوزه با هم تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند که ضوابط استانداردسازی زیست‌محیطی را در رستوران‌ها و هتل‌ها رعایت کنند تا بتوانیم به شبکه جهانی گرین‌کی بپیوندیم.» وی تاکید کرد: «با توجه به اینکه یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی دولت شاخص‌های محیط‌زیستی است، تلاش می‌کنیم به‌سمت لحاظ کردن این شاخص‌ها در زیرساخت‌های گردشگری برویم.»

726 14 1b تاکید رئیس‌جمهوری بر کمک دستگاه‌ها به توسعه گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *