جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تالار اشرف اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آبان ۱۳۹۸

عمارت تالار اشرف اصفهان پذیرای اقوام مختلف در دوره های مختلف تاریخ اصفهان بوده است و کاربردهای متفاوتی هم داشته است. بنا به گفته های شاردن سیاح فرانسوی ساخت تالار اشرف را به اواخر دوره سلطنت شاه سلیمان دانسته ودر این مکان به محل برگزاری تاجگذاری شاه سلیمان اشاره می کند. عده ای دیگر گفته اند که این تالار در زمان اوایل جنگ جهانی اول به صورت انبار علوفه بوده است و سپس محل استقرار نظامیان روسی و بعد از آن مکان استقرار دسته موزیک نظامی بوده که خوشبختانه درآن دوران تزئینات زیبای عمارت در زیر گچ مخفی و از دسترس نظامیان خارج شده بود.

دلیل نام گذاری این تالار با نام اشرف این است که اشرف افغان این عمارت را برای سکونت خویش برگزیده بود اما در این مورد وجه تسمیه مشخصی وجود ندارد و عده ای آن نام را به شاه عباس دوم نسبت می دهند.

تالار اشرف اصفهان 1 تالار اشرف اصفهان

اتاق ها و تالارهای زیبایی در تالار اشرف اصفهانی وجود دارد که تزئینات نفیس و زیبایی در آن ها کار شده است. کاخ اشرف در اصفهان برای سکونت پادشاه و خانواده و دربارش مورد استفاده قرار می گرفت. هنوز تالار مرکزی و یکی از اتاق های بزرگ عمارت اشرف پابرجاست و تزئینات آن سالم باقی مانده است.

فضای عمارت اشرف اصفهان مجلل بوده و گچ بری های لاجوردی و طلاکاری شده در آن صورت گرفته است. طاق های عمارت بلند و از مقرنس کاری های طلاکاری زیبا پوشیده مستور شده است. به هنگام ورود به فضای کاخ اشرف اصفهان در سقف مرکزی یک ترنج زیبا از طلای خالص مشاهده می نماییم که بسیار خوش منظر و شکیل است.

تالار اشرف اصفهان 2 تالار اشرف اصفهان

در تالار اشرف اصفهان، این بنای تاریخی اصفهان در و پنجره های گوناگون و زیبایی وجود داشته، که در حال حاضر همگی نابود شده اند. سازه این تالار با چوب بست انجام شده و بام این بنا بروی پایه های بلند که به طلا آراسته شده قرار داده شده است.در طی زمان شکاف و درز هایی در بدنه تالار اشرف در اصفهان ایجاد شده بود که با مرمت این بنا از خطرات احتمالی دیگر جلوگیری شده است. شهرت بیشتر عمارت تالار اشرف اصفهان به خاطر نقاشی های زرنگار و گچبری های پرکاری است که در این فضای باشکوه صورت گرفته است.

تالار اشرف اصفهان یکی از جاذبه های تاریخی اصفهان می باشد که در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ۱۰۶ به ثبت آثار ملی در آمد و حتما در تور اصفهان گردی از این مکان بازدید کنید.

آدرس : اصفهان – خیابان استانداری

تالار اشرف اصفهان 3 تالار اشرف اصفهان

تالار اشرف اصفهان 4 تالار اشرف اصفهان

تالار اشرف اصفهان تالار اشرف اصفهان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *