جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران

تاریخ بروزرسانی :
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شده‌است. دریاچه چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته و جنوب دریاچه به بزرگراه همدانی، شمال آن به بزرگراه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد.تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران که از آن با عنوان گذر موج دریاچه شهدای خلیج فارس هم نام برده می شود، یکی از فضاهای دیدنی عرصه ۲۵۰ هکتاری دریاچه چیتگر است که می توانید در آن پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و از تماشای غروب و نورپردازی زیبایش، لذت ببرید.
با راه اندازی سیستم نورپردازی گذر موج (فضا و احجام ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس)، علاوه بر اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس جلوه زیباتری پیدا کرده است بازدیدکنندگان نیز در این شب ها حس متفاوتی را تجربه می کنند.

دریاچه شهدای خلیج فارس یکی از جاهای دیدنی تهران است .محوطه‌سازی‌ و ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج‌فارس ( گذر موج) یکی از مهم‌ترین بخش های فاز دوم دریاچه چیتگر تهران است. در وسط این سازه سکو و فضای مناسبی برای استراحت خانواده ها در نظر گرفته شده است تا چشم انداز خوبی نسبت به کوه های شمال تهران و آبشار تهران از فراز دریاچه چیتگر داشته باشند. همچنین در پشت این سازه، جنگل های چیتگر قابل مشاهده است. بخش اصلی پروژه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران شامل سازه‌ای قوسی‌شکل به ارتفاع حدود ۱۵متر است و سایر بخش‌های سازه تاج سد را قوس‌های کوچک‌تر در طرفین سازه اصلی تشکیل می‌دهند؛ به‌طوری که ۳سازه قوسی در غرب و ۴سازه قوسی در شرق سازه اصلی قرار می‌گیرند‌.

در قسمت میانی تاج سد دریاچه چیتگر (گذر موج) ابنیه ای با کاربری ایجاد منظرگاه مناسب وجود دارد که می توانید از سایه بان های آن استفاده کنید و در فضایی زیبا، دریاچه چیتگر را تماشا کنید.همچنین به منظور امتداد بصری در طول پروژه، فضاهای بین رواق اصلی به وسیله رواق هایی با طرح چوپ پوشانده شده است که زیبایی گذر موج دریاچه چیتگر را دو چندان کرده است.

در طراحی سیستم نورپردازی پروژه گذر موج به گونه‌ای عمل شده که فضا و احجام ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، نما و حس متفاوتی را در طول شب به بازدیدکنندگان القا کند. ایجاد نورهای خطی روی سقف و شکاف‌های سازه‌های قوسی شکل تاج سد، گذر موج را از فواصل دور و از نقاطی از قبیل بزرگراه شهید خرازی، بوستان جنگلی چیتگر و مجتمع‌های مسکونی اطراف دریاچه قابل رویت ساخته است. مسیر مترو با استفاده از خط ۵ مترو تهران می توانید از طریق دو ایستگاه ایران خودرو و چیتگر به پارک چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) دسترسی داشته باشید.

تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران 1 تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران
تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران 2 تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران
تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران 3 تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران
تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران 4 تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تهران

منابع : ویکی پدیا ، فردا نیوز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *