جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین دسرهای ایرانی

تاریخ بروزرسانی :
۶ دی ۱۳۹۹

دسرها در همه جای دنیا بخصوص ایران به عنوان خوشمزه ترین ها می باشد و بیشتر برای هضم غذا بعد از خوردن وعده اصلی سرو می شود .از گذشته دسرهای ایرانی بر سر سفره های ایرانی بود ولی در چند دهه اخیر دسرهای خارجی هم به آنها پیوسته اند و طرفداران بسیاری را به خوردن دسر جذب کرده است .

دسر بهترین دسرهای ایرانی

زولبیا و بامیه

یکی از خوشمزه ترین دسرهای ایرانی که عموما در ماه مبارک رمضان مصرف می شود، زولبیا و بامیه است. بر اساس بررسی های صورت گرفته گردشگران خارجی که در زمان ماه مبارک رمضان به کشور ایران سفر می کنند به سرعت جذب زولبیا و بامیه شده و عاشق این دسر خوشمزه می شوند.اگر بخواهیم نگاهی به نحوه به وجود آمدن زولبیا و بامیه بیاندازیم، باید گفت که در واقع این دسرها ترکیبی از آرد، ماست، روغن، جوش شیرین و زعفران هستند و فرآیند به وجود آمدن آن به این صورت است که در ابتدا نشاسته و ماست با یکدیگر ترکیب شده و سپس به آن روغن اضافه می شود.زمانی که مایه اصلی درست شد آب، گلاب و زعفران نیز به ترکیب اضافه شده و در نهایت آن را سرخ می کنند. در ترکیبات بامیه نیز می توان شکر، آب، گلاب، زعفران و… را مشاهده کرد.

زولبیا بهترین دسرهای ایرانی

شیرینی محبوب ایرانی رنگینک

در مناطق گرم جنوب ایران و در امتداد خلیج فارس یکی از مهم ترین محصولات برداشت شده توسط باغداران خرما است. در واقع از خرما به عنوان یکی از مواد اصلی خوراکی در بین مردم جنوب ایران شناخته می شود و آن ها با استفاده از خرما خوراکی های فوق العاده خوشمزه و شگفت انگیز را به وجود می آورند.یکی از انواع دسرها که با خرما ایجاد می شود، رنگینک است که در جنوب کشور ما به وجود آمده و مزه فوق العاده دارد. برای درست کردن رنگینک لازم است تا خرمای نرم با گردو را تفت داده و سپس آن ها را در آرد تفت دهید.پس از آن که این فرآیندها را انجام دادید، لازم است تا کره، دارچین، هل و پسته های خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید تا دسر ما یعنی رنکینگ ایجاد شود.

ظاهر و شکل و شمایل رنکینگ به قدری جذاب است که تمامی افراد پس از دیدن این دسر علاقه مند خواهند بود تا برای یک بار هم که شده تا آن را امتحان کنند.مطمئن باشید که پس از امتحان کردن این دسر به هیچ عنوان از خوردن آن دست نخواهد کشید، چرا که رنگینک این یکی از دسرهای خاص و خوشمزه جنوب ایران است.

رنگینک بهترین دسرهای ایرانی

فالوده شیرازی

مگر می شود از دسر های خوشمزه و لذیذ ایرانی صحبت کرد و حرفی از فالوده شیرازی به میان نیاورد. فالوده شیرازی نه تنها برای ما ایرانیان بلکه برای گردشگران خارجی که به کشورمان سفر می کنند نیز به عنوان یک دسر خاص و خوشمزه شناخته می شوند.بسیاری از گردشگران پس از میل کردن این دسر عاشق آن می شوند. شما می توانید در گرمای تابستان برای آن که خود را از گرما نجات دهید، می توانید این دسر خوشمزه و محبوب را با کمی لیموی تازه میل کنید.همان طور که از نام این دسر پیدا است، ریشه های به وجود آمدن این دسر به شهر زیبای شیراز باز می ‌گردد و اگر سری به شهر شیراز و مبدا فالوده شیرازی زدید حتما این دسر را میل کرده و آن را امتحان کنید.

فالوده بهترین دسرهای ایرانی

بستنی سنتی

به صورت کلی بستنی به عنوان یکی از دسرهای محبوب در اقصی نقاط جهان شناخته می شود و شما می توانید در فرهنگ های مختلف انواع گوناگونی از بستنی را به عنوان دسر مشاهده کنید.در کشور ما نیز بستنی محبوبیت زیادی داشته و ایرانی ها از آن به عنوان یک میان وعده خوشمزه استفاده می کنند، اما در بین بستنی های تولید شده در ایران یکی از آن ها که بسیار سابقه طولانی داشته و قدمت آن به صدها سال پیش باز می گردد، بستنی سنتی است.در سال های ۱۹۵۰ این بستنی توسط فردی به اسم اکبر مشتی ایجاد شد و امروزه از آن به عنوان یکی از خوشمزه ترین دسرهای ایرانی یاد می شود.بستنی سنتی با مواد مختلفی مثل وانیل، زعفران، گل رز و پسته ایجاد می شود. یکی از خوشمزه ترین بخش های این دسر، کره های یخ زده است که در آن وجود دارد. شما می توانید این بستنی خوشمزه را با نان بستنی میل کنید چرا که با نان بسیار خوشمزه و شگفت انگیز خواهد بود.

بستنی سنتی بهترین دسرهای ایرانی

شله زرد

 

شله زرد از دیگر دسرهای ایرانی بوده که ریشه در فرهنگ ما نیز دارد و امروزه آن را با مفهوم نذری می شناسیم و بسیار ی از افرادی که نذر دارند اقدام به درست کردن شله زرد کرده و از خداوند تقاضای اجابت خواسته شان را می کنند.شله زرد را می توان یکی از خوشمزه ترین دسرهای ایرانی بنامیم که برای درست کردن آن از ترکیب برنج با زعفران، گلاب، شکر و… استفاده می شود.

شله زرد بهترین دسرهای ایرانی

شیرینی یزدی

یکی از شیرینی های خوشمزه ایران، شیرینی یزدی است و گردشگرانی که به شهر کویری یزد سفر می کنند حتماً باید آن را امتحان کنند. این شیرینی محبوبیت فوق ‌العاده ای داشته و از آن به عنوان یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی یاد می شود.

 

کلوچه

کلوچه یکی دیگر از دسرهای ایرانی بوده که در شهرهای شمالی کشور بیشتر می توانید این دسر را مشاهده کنید. شما می توانید در کلوچه ترکیبات مختلفی مثل دارچین، شکر، گردو و… را مشاهده کنید. علاوه بر شهرهای شمالی در سایر نقاط ایران نیز شاهد تولید کلوچه های مختلف با دستورالعمل ها و ترکیبات گوناگونی هستیم اما از بین این کلوچه ها، یکی از خوشمزه ترین دسرها کلوچه فومن است که میل کردن آن با چایی تجربه لذت بخشی دارد.

کلوچه بهترین دسرهای ایرانی

سوهان

سوهان مخصوص ایراناگر به شهر مذهبی قم سر زدید، حتماً به سراغ دسر مخصوص این شهر یعنی سوهان رفته و آن را میل کنید. این دسر معروف با استفاده از موادی چون جوانه گندم، تخم ‌مرغ گل رز، شکر، کره و… ایجاد شده و با استفاده از پسته آن را تزیین می کنند.اگر می خواهید مزه سوهان را چندین برابر کنید و تجربه لذت بخشی از میل کردن این دسر داشته باشید پیشنهاد ما این است که با چای سوهان را امتحان کنید.

وهان بهترین دسرهای ایرانی

گز

اگر به شهرهایی چون اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کرمان سفر کردید حتماً به سراغ دسر محبوب این منطقه یعنی گز رفته و این دسر خوشمزه را امتحان کنید. گز با استفاده از موادی چون شکر سفید، تخم مرغ، مغز بادام، گلاب و… به وجود می آید و مزه و طعم خوشمزه و فوق ‌العاده ای دارد.

گز بهترین دسرهای ایرانی

حلوا

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه ایرانی که بیشتر در مراسمات خاص از آن استفاده می کنند، حلوا است. البته حلوا در نقاط مختلفی از خاورمیانه و با دستورات گوناگونی پخته می شود، اما حلوای ایرانی یکی از خوشمزه ترین انواع حلوا به حساب می آید.فرآیند پخت این دسر به این صورت است که ابتدا آرد سفید را به آرامی تفت داده و سپس موادی مثل شکر، گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنند.

حلوا 1 بهترین دسرهای ایرانی

 

حلوا

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه ایرانی که بیشتر در مراسمات خاص از آن استفاده می کنند، حلوا است. البته حلوا در نقاط مختلفی از خاورمیانه و با دستورات گوناگونی پخته می شود، اما حلوای ایرانی یکی از خوشمزه ترین انواع حلوا به حساب می آید.فرآیند پخت این دسر به این صورت است که ابتدا آرد سفید را به آرامی تفت داده و سپس موادی مثل شکر، گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد