جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بلوار ناهارخوران گرگان

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ مرداد ۱۳۹۹

بلوار ناهارخوران گرگان ، یکی از جاذبه های گردشگری شهر گرگان است . این خیابان در اصل بخشی از طولانی ترین خیابان گرگان است که مرکز این شهر را به جنوبی‌ترین منطقه شهر متصل می‌کند. بلوار ناهارخوران حدفاصل خیابان شالیکوبی (ولیعصر) و جاده روستای زیارت در جنوب شهر گرگان قرار دارد.سرتاسر بلوار ناهای خوران از مراکز خرید ، ورزشی و تفریحی پر است . این بلوار درست از وسط جنگل ناهارخوران می‌گذرد و بنابراین نه‌تنها آب و هوایی دلچسب دارد ، بلکه در هر فصلی زیبایی آن نیز خیره‌کننده است.

بلوارناهار خوران 2 1 بلوار ناهارخوران گرگان

بلوار ناهارخوران همیشه پر رفت ‌و ‌آمد، شلوغ و زنده است، صبح یا عصر، تابستان یا زمستان، فرقی ندارد. در هر زمان که به اینجا بیاید مغازه‌ها و فروشگاه‌های باز و پر از مشتری، ماشین‌هایی که به سرعت از خیابان عبور می‌کنند، مردمی را خواهید دید که برای یک گردش کوتاه یا ورزش در هوای تازه بیرون آمده‌اند.فروشگاه‌های پوشاک و مراکز خرید بزرگ نیز اینجا زیاد است، می‌توان ساعت‌ها در آن‌ها گشت و با کلی خریدهای خوب به خانه برگشت. اگر عاشق لوازم منزل و دکوراسیون هستید، باز هم اینجا جای شماست.

بلوار ناهار خوران 5 1 بلوار ناهارخوران گرگان

گرچه بلوار ناهارخوران اصلی‌ترین بخش گرگان برای تفریح و خوش‌گذرانی محسوب می‌شود، اما این خیابان معمولا هنگام صبح چهره‌ کمی جدی‌تری دارد، مردمی که صبح‌ها در این قسمت از شهر دیده می‌شوند، اغلب برای انجام امور کاری و روزمره بیرون آمده‌اند، اما هستند افراد پیر یا جوانی که خلوتی این ساعت از روز را برای یک پیاده‌روی اول وقت غنیمت شمرده‌ و به اینجا آمده‌اند.

البته ورزش‌دوستان اصلی این شهر را بیشتر می‌توان صبح زود در این قسمت شهر دید، بیشتر آن‌ها افراد سالمندی هستند که برخلاف برخی جوان‌ترها سحرخیز هستند و معمولا ساعت پنج یا شش صبح با یک لباس ورزشی مناسب از خانه بیرون زده‌اند و حالا اینجا هستند تا از هوای تازه صبح، مناظر جنگل ناهارخوران و سکوت خیابانی که خیلی زود زندگی پرهیاهوی روزمره‌اش را شروع می‌کند، لذت ببرند.

اما آخر هفته‌ها بین افرادی که برای پیاده‌روی به ناهارخوران آمده‌اند، ممکن است چند نفری هم دیده شوند که با کوله‌پشتی و لباس کوهنوردی به سمت جنوب شهر حرکت می‌کنند، همان‌ جایی که از طریق آن می‌توانند به بسیاری از مسیرهای کوهنوردی و گلگشت اطراف گرگان دسترسی پیدا کرده و یک روز فوق‌العاده را سپری کنند.

کافه‌ها، رستوران‌ها و بستنی‌فروشی‌ها ی زیادی در این بلوار مشغول به کار هستند .کنار افرادی که مشغول خوردن یا نوشیدن در کافه‌های اطراف هستند و مردمی که خرید می‌کنند، دوچرخه‌سواران زیادی هم دیده می‌شوند، پیر و جوان هم ندارد، زنان و مردان میانسال، جوانان و کودکان، هرکسی که عاشق دوچرخه‌سواری باشد یا به فکر سلامتی، عصر که بشود با دوچرخه به اینجا می‌آید و در مسیر نه‌چندان آسان آن به ورزش و تفریح مشغول می‌شود.

بلوار ناهارخوران گرگان 1 1 بلوار ناهارخوران گرگان

مراکز خرید و فروشگاه‌های بلوار ناهارخوران

اینجا بهترین جای شهر برای عاشقان خرید و پاساژگردی است. چه به خرید پوشاک علاقه‌مند باشید چه کتاب، چه از گشتن در فروشگاه‌های مواد خوراکی لذت ببرید و چه از خرید لوازم خانه، اینجا بهترین مکان است. چندین فروشگاه بزرگ مواد غذایی در این بخش از شهر قرار دارند که شهروندان می‌توانند تمام مواد غذایی موردنظرشان را در آن‌ها پیدا کنند، از ساده‌ترین تا لوکس‌ترین اجناس.

یکی از شعب شهر کتاب نیز در همین بخش شهر قرار دارد که در آن می‌توانید دریایی از کتب و مجلات مختلف را ببینید و بخرید، به اضافه کلی صنایع دستی و اسباب‌بازی‌های مختلف. کافه، قنادی، آشکده، بستنی‌فروشی و آبمیوه‌فروشی نیز به وفور در اینجا یافت می‌شوند و می‌توانند جای خوبی برای گرفتن خستگی پیاده‌روی یا خرید باشند.

بلوار ناهارخوران گرگان 2 بلوار ناهارخوران گرگان

فروشگاه‌های پوشاک و مراکز خرید بزرگ نیز اینجا زیاد است، می‌توان ساعت‌ها در آن‌ها گشت و با کلی خریدهای خوب به خانه برگشت. اگر عاشق لوازم منزل و دکوراسیون هستید، باز هم اینجا جای شماست، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ لوازم منزل که برخی شعب برندهای معروف هستند و برخی برندهای کمتر شناخته‌شده.

اگر دوست دارید به غیر از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، ورزش‌های دیگری نیز انجام دهید، ده‌ها سالن ورزشی در این قسمت از شهر وجود دارد که قطعا می‌توانید رشته ورزشی دلخواه خود را در آن‌ها پیدا کنید، سالن‌های ورزشی که هر کدام سعی می‌کنند روش خاص خود را داشته باشند و مشتریان خود را راضی نگه دارند.

هرچه بالاتر بروید از تعداد فروشگاه‌ها و مراکز خرید کم می‌شود و خیابان شکلی خلوت‌تر به خود می‌گیرد، از اینجا کم‌کم می‌توانید برخی هتل‌های معروف گرگان، شهر بازی و محل اسکان مسافران را ببینید.

در شرایط عادی می‌توان گفت تقریبا در هر فصل سال اینجا پر از مسافر و گردشگر است، مسافرانی که یا در حال لذت از هوای پاک و خنکای جنگل هستند یا مشغول خرید از فروشگاه‌های صنایع‌دستی که در آن اطراف وجود دارد.

البته حضور کافه‌های کوچک و میز و صندلی‌هایی که در محوطه جنگل چیده شده است نیز در اینجا همیشگی است، کافه‌هایی که با سرو چای، آش یا غذاهای ساده دیگر پذیرای رهگذران هستند.

این مسیر می‌تواند به همین شکل ادامه پیدا کند و رهگذرانش را به جاهای بهتر و زیباتری ببرد، از همین مسیر است که می‌توان در بهشت طبیعت استان گلستان گم شد، کافی است از پیچی گذر کرد، در مسیر اصلی وارد یک جاده فرعی شد یا کوره‌راهی در میان جنگل یافت، آنگاه با ادامه دادن هر کدام از این راه‌ها می‌توانید به یکی از مقاصد ناب طبیعت‌گردی در گلستان برسید و تجربه‌ای شگفت انگیز از بودن در طبیعت برای خود ثبت کنید.

بلوار ناهار خوران 4 2 بلوار ناهارخوران گرگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *