رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )

لینک این مطلب کپی شد!

بستنی فروشی های تهران را در این مطلب به شما معرفی می کنیم . البته که همه آنها دریک مطلب نمی گنجند در نتیجه بهترین و معروف ترین ها را انتخاب کرده ایم . علاوه بر بستنی های سنتی و فالوده امروزه بستنی فروشی های ایتالیایی هم جایگاه ویژه ای در میان طرفداران بستنی دارد.در گذشته بستنی مخصوص تابستان بود و اکثر مغازه هایی که بستنی داشتند در زمستان به کار دیگری مشغول بودند ولی امروزه چنان خوراکی محبوبی است که دیگر تابستان و زمستان ندارد حتی در سرد ترین روزهای سال نیز این دسر خنک و شیرین ، نشاط آور است و لحظاتی شیرینی را رقم می زند .

امروزه که در کنار کیفیت بالا، تنوع حرف اول را در صنعت بستنی‌سازی می‌زند، هنوز تولیدکنندگان قدیمی وجود دارند که با همان سبک و سیاق گذشته و کیفیتی اصیل و تمام‌نشدنی، دائقه ایرانی را جذب هنر و تجربه خود می‌کنند. در این میان جوان‌ترها نیز با آموخته‌هایی که بعضا از آن سوی آب‌ها با خود آورده‌اند، تجربه‌های شگفت‌انگیزی از بستنی‌های خوش‌طعم، متنوع و متفاوت را پیش روی مشتریان خود می‌گذارند. با این وجود، شاید هنوز پایتخت را به بستنی اکبر مشتی‌ دوست‌داشتنی و نوستالژیک‌ بشناسند؛ اما تعداد بهترین بستنی‌فروشی‌های تهران را دیگر نمی‌توان درست تخمین زد.

حالا فکرش را بکنید بستنی را در کنار دوستان و عزیزانتان نوش جان کنید و لذتی چند برابر را بچشید.بهترین بستنی فروشی های پایتخت برای سهیم شدن در شادی شما پدید آمده‌اند. بستنی فروشی‌هایی که هر کدام با سبک و شکل جدید و طعم‌های متفاوت از دیگری، در یک گوشه از شهر خودنمایی می‌کند و شما را به هوس می‌اندازد.

بستنی فروشی های تهران

تاریخچه بستنی در جهان

علاقه مردمان سراسر جهان به معجون سرد و یخ‌زده و نشاط ‌آور،‌ عمری به درازای تاریخ بشر دارد. اینکه چه کسی و در کجای جهان اولین خوراکی مشابه بستنی را کشف یا ابداع کرد، هنوز در پرده ابهام باقی مانده است. ادعاهای فراوانی در این ارتباط وجود دارد؛ فرانک اپرسون (Frank Epperson) یکی از مدعیانی است که می‌گوید بستنی یخی یا آلاسکا را در ۱۱ سالگی کشف کرد و در بزرگسالی این اختراع را با عنوان پاپسیکل (Popsicle) به ثبت رساند. نقل است که این مرد آمریکایی در کودکی و به‌طور اتفاقی، لیوان نوشیدنی حاوی سودا و میوه خود را با چوبی که برای هم‌زدن از آن استفاده می‌کرد، یک شب سرد در ایوان خانه جا گذاشت؛ صبح روز بعد که به سراغش رفت، با یک قالب یخ داخل لیوان مواجه شده که از قضا خوشمزه و دلچسب و لذت‌بخش بود و بستنی یخی به همین سادگی کشف و سال‌ها بعد ثبت می‌شود.

سال‌‌ها و شاید قرن‌ها پیش از این اختراع اتفاقی، مردمان ممالک دیگر نیز هریک به‌نوعی، شیوه منحصر به فردی را در تهیه و تولید نوشیدنی‌های یخی داشته و ترکیبات منجمدی از شیر، ‌برف یا خامه یخ‌زده را با لذت و اشتیاق صرف می‌کردند. افسانه‌های فراوانی نیز از سال‌ها پیش از میلاد مسیح، در تاریخ و فرهنگ کهن امپراتوری‌های چین، روم، هند باستان و بعضا ایران وجود دارد که ریشه اولین بستنی‌ها در جهان را به آن‌ها پیوند می‌زند.

بستنی فروشی های تهران

 

هرچند برخی اعتقاد دارند که بستنی در امپراتوری مغول شکل گرفته و در طول گسترش این امپراتوری،‌ برای اولین بار وارد چین شد؛ اما گفته می‌شود که قدمت دسرهای یخی در چین به حدود چهار هزار سال قبل برمی‌گردد و ظاهرا تاریخچه اولین تولید و مصرف مواد لبنی یخ‌زده را نیز باید در چین باستان جستجو کرد. چینی‌‌ها برای تهیه دسرهای یخی، سنگ نمک و برف را در جداره‌های ظروف حاوی شربت قرار می‌دادند (نمک دمای یخ زدن آب را به زیر صفر می‌رساند) و در نوع دیگر تهیه این دسرها، شیر و برنج کاملا پخته را به‌همراه ادویه در داخل برف می‌گذاشتند و برای تهیه بستنی یخی، آب‌میوه، عسل و ادویه را با هم ترکیب می‌کردند.

از سویی دیگر برخی مدارک حاکی از علاقه بسیار «اسکندر مقدونی» به نوشیدنی های یخی در قرن چهارم قبل از میلاد دارد. نرون امپراطور روم باستان را نیز از علاقه‌مندان نوشیدنی‌های یخی در سال ۶۲ قبل از میلاد معرفی کرده و اولین دسر‌های میوه‌ای یخ‌زده را به او منسوب می‌کنند؛ نقل است که وی افرادی را به کوهستان‌های آپنین (Apennines) می‌فرستاد تا برایش یخ و برف بیاورند و بعد آن را با شربت، پوره میوه یا عسل مخلوط کرده و میل می‌کرد. البته به‌دلیل مراحل سخت تهیه یخ و ترکیب آن با میوه و تبدیل به چیزی شبیه به بستنی، این دسر خوشمزه در روزگار دور، صرفا مختص طبقه اشراف و ثروتمندان جامعه بود.

در برخی منابع گفته شده که بازرگانانی چون مارکوپولو، شیوه تهیه یخ را از خاور دور به اروپا انتقال داده و بدین ترتیب مراحل ابتدایی تهیه بستنی در اروپا شکل گرفت. انقال تجربه مارکوپولو از بستنی‌ چینی که برخلاف سایر ملل باستان، شیر نقش مهمی در ترکیب آن داشت، ایتالیایی‌ها را به فکر ساختن بستنی‌هایی به‌شکل امروزی انداخت.

بستنی که امروزه با عنوان «جلاتو» می‌شناسیم در واقع از همین نقطه منشا گرفته و قدمتش به حدود قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی می‌ر‌ٰسد. جلاتو در ایتالیایی به‌معنای منجمد بوده؛ ولی این نام برای این نوع خاص بستنی، تا به امروز باقی مانده است؛ هرچند که میان جلاتویی که به‌عنوان بستنی ایتالیایی نیز شناخته می‌شود، با بستنی معمولی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

بستنی فروشی های تهران

تاریخچه بستنی در ایران

قدمت بستنی در ایران تقریبا به ۷۰ سال پیش باز می‌گردد. در زمان‌های دور مردم عصاره آب انگور را بر روی برف می‌ریختند و به عنوان یک خوراکی خوشمزه و یا یک دسر محبوب نوش جان می‌کردند. تولید بستنی در ایران در ابتدا به شکل مخلوط شیر و شکر و گیاه ثعلب وجود داشت. اما در دهه ۴۰ شمسی، اولین دستگاه‌های بستنی به ایران آمدند و در مدت اندکی به تولید فالوده که ترکیبی از نشاسته، آب و شکر بود، هم می‌پرداختند.

یکی از اولین بستنی‌ها که همچنان نیز طرفداران زیادی دارد و با تکه‌های بزرگ خامه طعم بی‌نظیری به خود می‌گیرد، بستنی سنتی زعفرانی است. امروزه انواع متنوع، خاص و متفاوتی از بستنی وجود دارد که امتحان هر از آن‌ها، تجربه‌ای جالب و به یادماندنی است.

بستنی فروشی های تهران

بستنی فروشی اکبر مشتی ملایری

جوانی ملایری با نام اکبر جعفری ملایری به تهران آمد و برای امرار معاش مشاغل زیادی را تجربه کرد و مدتی را نیز از تهران قند و شکر و چای به شهرهای شمالی می‌برد و در راه برگشت از آنجا هیزم و زغال به تهران می‌آورد و می‌فروخت تا گذران زندگی کند.

۲۰ ساله بود که با «ممد ریش» آشنا شده و به کمک او که با درباریان مظفرالدین شاه قاجار ارتباط داشت،‌ به آشپزخانه دربار راه پیدا کرده و در این مکان با یک خوردنی به نام بستنی آشنا می‌شود. در زمان به قدرت رسیدن رضاشاه که همه خدمه دربار قاجار از کار اخراج می‌شوند، اکبر ملایری معروف به اکبر مشتی یا مشدی نیز ظاهرا یکی از آن‌ها بود که به فکر کسب و کار تازه افتاد. «محمد ملایری» یا همان «امیر مشتی» که تنها وارث اکبر مشتی‌ است دراین‌باره می‌گوید:
اکبر جعفری نام شناسنامه‌ای اکبر مشتی است. رفاقت او با محمد ریش، مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. محمد ریش با آشپزی که از زمان قاجار در دربار کار می‌کرد و بستنی زدن را در فرانسه یاد گرفته بود، رابطه دوستانه داشت. وقتی در سال۱۳۱۷ آشپز را از دربار بیرون می‌کنند، به محله آب‌منگل می‌آید و همان موقع‌ها بستنی‌سازی‌ را به محمد ریش و اکبر مشتی یاد می‌دهد. مثلا ثعلب‌زدن به بستنی را که یک‌جورهایی ضدیخ بستنی است، همان آشپز سابق دربار به آن‌ها یاد داد.

سال ۱۳۱۸ و قبل از باز کردن مغازه بستنی‌فروشی، سر کوچه آب‌منگل بستنی‌فروشی می‌کرد. خودش می‌گفت، بستنی‌فروشی نوعی دوره‌گردی بود و ما آن را به شغل ثابت بدل کردیم. اکبر مشتی کاری کرد که مشتری از همه جای تهران برای بستنی‌خوردن به مغازه‌اش در خیابان ری بیاید.

اکبر مشتی رسم جار زدن بستنی‌فروش‌ها در کوچه و خیابان را عوض کرد. او شعر معروفی داشت که می‌گفت «خامه داره بستنی، نوبر بهاره بستنی». این شعر را زمانی برای مردم می‌خواند که سر کوچه آب‌منگل کنار بشکه بستنی می‌ایستاد.اکبر مشتی و ممد ریش،‌ با شراکت یکدیگر،‌ اولین مغازه بستنی فروشی ایران را در سال ۱۳۲۰ خورشیدی در خیابان ری تهران، تاسیس می‌کنند.
دو سال پس از تاسیس این مکان بی‌رقیب که نزد پایتخت‌نشینان محبوبیت بسیاری نیز داشت، ممد ریش از کار و شراکت انصراف داد؛ اما اکبر با اراده‌ای بیشتر، تصمیم به ادامه راه گرفت.پس از جدایی از استاد،‌ اکبر مشتی مصمم شد که بستنی متفاوت از نوع فرنگی‌اش به مردم عرضه کند. چنانچه میراث دار اکبر می‌گوید، او بر این اعتقاد بود که بستنی‌های ایرانی باید با بستنی های خارجی فرق داشته باشد؛ چراکه ایرانیان دوست دارند خامه، گلاب و زعفران بیش از سایر ترکیبات در بستنی‌هایشان وجود داشته باشد:

بستنی ایرانی که اکبر مشتی درست کرد با نوع خارجی آن کاملا متفاوت بود. ایرانیان سرشیر، گلاب و زعفران را بیشتر می‌پسندیدند. اکبر مشتی از برخی گیاهان به‌جای افزودنی‌های غذایی استفاده کرد. این خامه خشکی که امروزه در بستنی می‌بینید، ابتکار اکبر مشتی است. فکر می‌کنم عشق و صداقتی که در کارش داشت، نامش را جاودانه کرده است.

او زمستان‌ها در کوه‌های اطراف تهران به‌دنبال تهیه یخ بود. آن وقت‌ها یخچال نبود و مردم از یخچال طبیعی استفاده می‌کردند. اکبرآقا یخ را در گودال‌هایی به عمق ۵۰ تا ۶۰ متر برای تابستان انبار می‌کرد تا بستنی درجه یک دست مردم بدهد.

درباریان، سفرا و مردم عادی مشتریان اکبر مشتی بودند. وقتی تهران دو میلیون نفر جمعیت داشت، روزی دو تن بستنی می‌فروخت. یعنی بستنی را کیلویی پنج ریال می‌فروخت و من که پای دخل می‌ایستادم، روزی ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان تحویل می‌دادم.

با گذشت حدود ۵۰ سال از فوت اکبر مشتی، این بستنی فروشی، همچنان فعالیت خودش را در میدان تجریش انجام می‌دهد. کیفیت بستنی‌های این مغازه بسیار عالی‌ست و از گلاب ناب کاشان، زعفران‌های اعلا و شیر تازه درست می‌شود. محیط بستنی فروشی، گرم و صمیمی است و روی دیوارهای آن پر از بریده روزنامه‌هایی‌ست که از اکبر مشتی و مغازه جذابش روایت کرده است.

شهرت اکبر مشتی روز‌به‌روز بیشتر و بیشتر شد؛ تا جایی‌که رجال مملکتی و سفرای خارجی مقیم تهران نیز به جمع مشتریان ثابت و وفادار او پیوستند. نقل است که شهرتش چنان در شهر پیچیده بود که او هر سال و در سالگرد مشروطه، مغازه را تعطیل می‌کرد و انبوه بستنی‌هایش راهی مجلس می‌شد. زمانی نیز فخرالدوله، مادر دکتر علی امینی که نخست‌وزیر وقت در ابتدای دهه ۴۰ خورشیدی بود، از اکبر خواست تا با هزینه شخصی وی به فرانسه سفر کرده و برای مهمانان خارجی‌اش،‌ بستنی مخصوص خود را سرو کند. در خاطرات محمد ملایری آمده:

همه رجال سیاسی از صدر تا ذیل، مشتری اکبر مشتی بودند. از اهالی معمولی شمیران گرفته تا رجال سیاسی درجه یک، شب جمعه‌ها به زیارت شاه عبدالعظیم می‌رفتند و در راه برگشت طعم بستنی‌های ما را می‌چشیدند.

مشتری خاص ما فخرالدوله، دختر محمدعلی شاه و مادر دکتر امینی بود. سال ۱۳۴۲ که دکتر امینی نخست‌وزیر بود، در روز ۱۴ مرداد و سالگرد مشروطه، حدود ۲۰ عدد فلاسک عقاب‌نشان می‌آوردند و ۵۰ کیلو بستنی اکبر مشتی را از ایران به فرانسه می‌بردند تا در جشنی که به همین مناسبت در سفارت ایران برپا می‌شد، از مردم پذیرایی کنند. این‌گونه بود که شهرت بستنی اکبر مشتی از مرزهای ایران فراتر رفت.

اکبر مشتی حدود ۹۰ سال زیست و بیش از ۷۰ سال از عمرش را صرف بستنی‌ فروشی کرد. زمانی‌ که بر اثر عارضه کلیوی در ۹۲ یا ۹۷ سالگی دار فانی را وداع گفت، آن‌قدر به شهرت رسیده بود که خبر درگذشتش را در رزونامه‌های عراق و پاکستان نیز انعکاس دادند و حتی یکی از دیپلمات‌های پاکستانی، مقاله‌ای را برای بزرگداشت اکبر مشتی در روزنامه به چاپ رساند.

درست است که ممد ریش بود که فوت و فن بستنی‌سازی را به اکبر یاد داد؛ اما حال و پس از گذشت سال‌ها، نام اکبر مشتی است که به‌عنوان نخستین بستنی‌فروش تهران ثبت شده و هنوز محبوب‌ترین بستنی پایتخت در انحصار نام او است.

می‌گویند هیچ برندی در ایران و شاید خارج از مرزهای کشور، به‌اندازه اکبر مشتی شعبه فیک و جعلی ندارد و با وجودی‌که از سال‌ها پیش از این تاکید داشتند که «اکبر مشتی شعبه دیگری ندارد»، نه‌تنها در تهران که در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز دست‌کم یک بستنی‌فروشی به نام اکبر مشتی به چشم می‌خورد.

بستنی فروشی اکبر، مدتی پس از مرگش توسط کارگر قدیمی مغازه اداره می‌شد و بعد از مشکلات زندگی و از‌کارافتادگی او، بستنی فروشی خیابان ری نیز بلاتکلیف ماند و در نهایت در سال ۱۳۶۶ تعطیل شد. حدود سال ۱۳۷۵ خورشیدی، محمد ملایری که میراث‌دار اکبر بود، بعد از بازنشستگی مغازه‌ای را در حوالی میدان تجریش خرید و شعبه اصلی اکبر مشتی را دوباره راه‌اندازی کرد.

بستنی فروشی که برای حفظ مشتری نه نیاز به بزرگ کردن مساحت مغازه دارد و نه تبلیغات گسترده‌ای، مردم هنوز هم برای خرید بستنی اکبر مشتی، ساعت‌ها در صف‌های طولانی می‌ایستند و خود را به لذتی ناب از جنس خامه و طعم گلاب و زعفران مهمان می‌کنند.مردم این بستنی فروشی قدیمی را آنقدر دوست دارند که هر روزه عده زیادی به آنجا می‌روند و گاهی صفی برای سفارش ایجاد می‌شود. اگر دوست داری طعم بستنی سنتی اصیل، باکیفیت و خوشمزه را بچشید، مابستنی فروشی اکبر مشتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس : تهران ، میدان تجریش، خیابان شهرداری، نرسیده به خیابان ناهید

بستنی فروشی منصور

بستنی فروشی منصور یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران است و شهرت آن به حدی است که در بسیاری از شهرهای ایران یا شعبه دارد یا مغازه ای با همین نام در حال فعالیت است. این جا نیز برای چشیدن طعم بستنی سنتی ایرانی و فالوده شیرازی انتخاب مناسب است. قیمت های آن ارزان هستند و البته باید بگوییم در ساعت های شلوغ ممکن است مجبور شود در صفی طولانی بایستید. اگر هم مایل باشید می توانید بستنی را کیلویی خریداری کنید و آن را به منزل ببرید.

این بستنی فروشی قدیمی و معروف پایتخت، در فضایی کوچک اما تمیز و سنتی و با دکوری ساده،‌ گوی سبقت را از بسیاری از رقبای مدرن خود با وجود محیط شیک و خوراکی‌‌های جدید و متنوع‌‌شان ربوده و همچنان یکی از موفق‌ترین‌‌های این حرفه در سطح شهر است که نوستالژی شیرینی برای بسیاری از اهالی پایتخت دارد.

علاوه بر کیفیت و شهرت، قیمت متعادل و نسبتا ارزان بستنی‌های سنتی و میوه‌ای و فالوده منصور نیز مزید بر علت شده تا مشتریان انتظار در صف‌های طولانی را به جان بخرند تا دقایقی را در لذتی شیرین و خنک بگذرانند. این بستنی فروشی جایی برای نشستن داخل مغازه ندارد؛ ولی نیمکت‌هایی که در اطراف منصور قرار گرفته، فرصتی برای نشستن و نوش‌جان کردن در اختیار مشتریان می‌گذارد.

آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، بعد از چهارراه شیراز، پلاک ۹۳

بستنی شاد

 

شرکت لبنیات و بستنی شاد عباس آباد، فعالیت خود را با تولید بستنی، از سال ۱۳۶۱ خورشیدی و در فروشگاهی واقع در چهارراه ولی‌عصر تهران آغاز کرد. پس از گذشت چند سال و موفقیت در تولید محصول با کیفیت و روند رو به رشد تقاضا از سوی فروشگاه‌‌های مختلف، تصمیم به گسترش فضا و افزایش ظرفیت تولید گرفت.افزایش فروش محصولات شاد در سال ۱۳۶۸، مدیران این شرکت را به فکر ارتقا کیفیت و تامین مکانی مناسب‌تر و کاملا صنعتی جهت عرضه محصولات تولیدی بیشتر انداخت. کارخانه شاد در سال ۱۳۷۲ خورشیدی در شهرک صنعتی عباس آباد خریداری و از سال ۱۳۷۶ کار خود را آغاز کرد.

اکنون تولیدات شاد با محوریت بستنی و تمرکز بر خلق طعم‌های تازه و متنوع که از عدد ۸۶ تجاوز کرده، به‌سمت محصولات لبنی دیگر چون شیر، ماست، دوغ و خامه نیز گسترش یافته و با افتتاح شعبه‌های مختلف در سراسر کشور،‌ به یکی از موفق‌ترین تولیدی‌های بستنی و فرآورده‌های لبنی پایتخت تبدیل شده است.

بستنی شاد با وجود صنعتی بودن، از بسیاری از رقبای قدیمی و سنتی خود پیشی گرفته و به زعم برخی عنوان «غول بستنی تهران» را یدک می‌کشد. کیفیت بالای مواد اولیه، استفاده از شیر تازه، خلاقیت و تنوع بسیار بالای بستنی‌ها از لحاظ طعم (بیش از ۸۶ طعم) از جمله مواردی هستند که بستنی شاد را نسبت به سایر بستنی‌فروشی‌های تهران متمایز می‌کند.

شاد را علاوه بر بستنی لیتری، به بستنی‌های اسکوپی لذیذ و متنوعی می‌شناسند که در پنج گروه میوه‌ای، ایتالیایی، مغزدار، سنتی و کیک‌دار تولید و عرضه می‌شود. با وجود تعدد شعبات بستنی شاد در کشور، هنوز و همچنان، شعبه اصلی و سنتی آن واقع در چهارراه ولیعصر تهران، معروف‌ترین شعبه این بستنی فروشی زنجیره‌ای است که با همان رونق روزهای اوج، به فعالیت خود و شیرین کردن کام مشتریان پر و پاقرصش ادامه می‌دهد.

آدرس شعبات بستنی شاد در تهران:

شعبه اصلی: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، رو‌به‌روی بازار کامپیوتر رضا
شعبه ۲: چهارراه سبلان، خیابان مدنی جنوبی، خیابان شهید رضا رجبی، پلاک ۱۲۴
شعبه ۳: خیابان پیروزی، ابتدای خیابان پرستار شمالی
شعبه۴: تهرانپارس، خیابان امیری طائمه، بین فلکه اول و خیابان کیخسروی


بستنی فروشی نعمت

 

بستنی نعمت از دیگر بستنی ‌فروشی‌های معروف تهران به شمار می‌آید که اکنون در سراسر کشور به نامی آشنا در صنعت بستنی تبدیل شده و عامه مردم را به خود جذب کرده است. بستنی نعمت کار خود را در سال ۱۳۷۷ خورشیدی و در خیابان شریعتی تهران، با نام تجاری ملک آغاز کرد. بعد از گذشت هشت سال، مالکان این بستنی فروشی که این حرفه شیرین را از پدر به ارث برده بودند، تصمیم گرفتند برای زنده نگه داشتن نام ایشان،‌ عنوان کسب و کار خود را به «نعمت» تغییر دهند.

۱۰ سال پس از تاسیس اولین بستنی‌فروشی در تهران یعنی در سال ۱۳۸۷، بستنی نعمت در کرج کار پیشین خود را از سر گرفت و با استقبال بی‌نظیری که از سوی مشتریان روبه‌رو شد، شعبه دوم را در گوهردشت افتتاح کرد. آوازه طعم و کیفیت بستنی نعمت خیلی زود به شهرهای دیگر نیز رسید و مدیران را بر آن داشت تا جهت ارتقای این کیفیت و کمیت، واحد تولید جدید خود را در شهر صنعتی نظرآباد کرج تاسیس کنند.

با احداث کارخانه، شعبات متععدی از این بستنی خوش‌آوازه، یکی پس از دیگری در اقصی نقاط کشور و البته کشورهای همسایه، تاسیس و بستنی نعمت را وارد بازار فروش زنجیره‌ای کرد. حال نعمت بیش از ۱۱۸ شعبه فعال دارد که بیش از ۳۰ شعبه آن، داخل شهر تهران وجود داشته و همچنان در حال ارتقا است.

 

محبوبیت و موفقیت شعبات بستنی نعمت بر دو رکن اصلی و اصیل و کلاسیک در میان علاقه‌مندان بستنی ایرانی استوار شده و آن، بستنی سنتی زعفرانی و بستنی فالوده شیرازی است. نعمت توانسته با حفظ کیفیت برتر، حجم خوب محصولات و قیمت مناسب در عین حفظ اصالت طعم کلاسیک بستنی‌های ایرانی، با نوآوری‌های خود، رضایت روز افزون مشتریان را به دست آورد. نعمت علاوه بر بستنی‌های سنتی و میوه‌ای،‌ آب‌میوه‌های طبیعی خوبی نیز برای عرضه دارد.

آدرس برخی از شعبات بستنی نعمت در تهران:

شعبه بلوار ابوذر: خیابان پیروزی، بلوار ابوذر، پل پنجم
شعبه کارون: میدان آزادی، خیابان کارون، نبش خیابان امام خمینی
شعبه اکباتان: اکباتان، فاز ۳، نبش مجتمع تجاری
شعبه هفت حوض: هفت حوض، گلبرگ شرقی، نبش مدائن
شعبه صادقیه: صادقیه، فلکه اول، خیابان شهید رحیمی، پلاک ۱۲
شعبه پونک: اشرفی اصفهانی، میدان پونک، خیابان میرزا بابایی، تقاطع سردار جنگل
شعبه شهران: شهران، بین فلکه دوم و سوم، رو‌به‌روی نیروگاه، جنب مجتمع پزشکان، پلاک ۱۹۲
شعبه مشیریه: شهرک مشیریه، ۳۰ متری صالحی، نبش کوچه ۱۰
شعبه جنت آباد شمالی: جنت آباد شمالی، بعد از چهارراه ایرانپارس

بستنی بابا رحیم

بابا رحیم از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین بستنی فروشی‌ها در غرب تهران به حساب می‌آید که عمده شهرتش را در همه این سال‌ها، از معجون‌های گردویی نوستالژیک و شیر پسته‌های خوشمزه‌‌اش دارد. بستنی بابا رحیم، نامش را وامدار موسس آن مرحوم «حاج رحیم جمالخانی» معروف به «بابا رحیم» است و در حدود یک قرن تلاش کرده تا سنت تهیه بستنی‌های مرغوب در ایران را زنده نگه دارد.

همت سه نسل از این خانواده، هنوز این اسم را برای بسیاری از اهالی پایتخت،‌ شیرین،‌ نوستالژیک و خواستنی جلوه داده و همچنان نام بابا رحیم برای تهرانی‌ها، به معجون‌های خاص گره خورده، هرچند این بستنی‌ فروشی در سال‌های اخیر، تنوع محصولات خود را ارتقا داده است.

 

در واقع خاص‌ترین و بارزترین محصول بابا رحیم را،‌ همان معجون یا بستنی آناناسی موزی آن می‌دانند که با مرغوب‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و مورد تایید همه مشتریان این فروشگاه است. ترکیب آشنای بستنی،‌ موز، گردو و پسته برای علاقه‌مندان به این نوع خوراکی،‌ طعمی به خوشمزگی دوران کودکی را تداعی می‌کند و البته چنان سنگین در نظر گرفته می‌شود که گاه به‌عنوان یک وعده غذایی کامل از آن یاد می‌کنند. بابا رحیم به‌جز معجون‌های پرطرفدارش، آب‌میوه‌های تازه، فالوده‌های خوشمزه و بستنی‌های میوه‌ای در طعم‌های مختلف را نیز با رعایت اصل سنتی بودنشان، به مشتریان عرضه می‌کند.

آدرس شعبات بستنی بابا رحیم:

شعبه اول: میدان توحید، خیابان ستارخان، نرسیده به خیابان باقرخان، نبش کوچه شادی، پلاک ۱۰۵
شعبه دوم: خیابان نواب شمالی، بالاتر از میدان جمهوری، نرسیده به خیابان ارومیه، پلاک ۶۰۵

بستنی سال سال

سال‌ها پیش ماست بستنی میوه‌ای برای اولین بار در خیابان شریعتی تهران با کیفیتی خوب عرضه می‌شد که دوام چندانی نیاورد. بستنی سال سال را می‌توان دومین تجربه این نوع خاص بستنی در ایران دانست که برندی جدید و ابتکاری از شرکت آیس پک ایرانیان معرفی شده و ابتدا در کرج و بعد در تهران،‌ محصولی با عنوان «فروزن یوگرت» یا ماست بستنی را به مشتریان ارائه می‌کند.

بستنی ماستی را به‌دلیل چربی کمتر،‌ حجم سبک‌تر و هضم آسان‌تر و نیز افزایش جذب کلسیم و ویتامین‌های مورد نیاز بدن، در زمره سالم‌ترین خوراکی‌های موجود تعریف می‌کنند. هدف سال سال نیز از تولید و توزیع این نوع متفاوت از بستنی‌های مدرن، سلامتی،‌ دریافت کالری کمتر و تناسب بدنی عنوان شده و شیوه ارائه این خوراکی را نیز متفاوت از سایر رقبا در نظر گرفته است.

پس از ورود به این فروشگاه،‌ به‌صورت سلف سرویس،‌ ظرفی را برداشته و از طریق دستگاه (مشابه دستگاه ساخت بستنی قیفی) تا جایی که تمایل دارید از طعم‌های موجود،‌ پر از ماست می‌کنید و با میوه، شکلات، ژله و تنقلات و مواد خوراکی تزئینی آراسته و به فروشنده می‌دهید تا وزن کند و قیمت را پرداخت کنید.

 

امتیاز جالب توجه سال سال در میان بهترین بستنی‌ فروشی‌های تهران، در همین دو نکته خلاصه می‌شود: ماست بستنی متفاوت و سالم و عرضه سلف سرویس؛ نکاتی که باعث شده حجم و مقدار بستنی توسط مشتری تعیین شود و همین امر، محبوبیت بسیاری برای این برند جوان در پایتخت ایجاد کرده است.

سال سال به‌عنوان اولین سلف سرویس ماست بستنی در ایران، محیط مناسب و دلپذیری برای نشستن و صرف بستنی دارد و قیمت محصولاتش را نیز باید متوسط رو به بالا در نظر گرفت. منوی سال سال علاوه بر ماست بستنی شامل انواع کوکتل، نوشيدنی‌های سرد، شير ميوه، اسموتی، آب ميوه طبيعی، فروزن فروت و … نیز می‌شود.

آدرس دو شعبه از بستنی سال سال در تهران:

شعبه پاسداران: خیابان پاسداران، بین دشتستان هفتم و هشتم
شعبه سعادت آباد: سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، بین خیابان ۴ و ۶، پلاک ۱۴۱

بستنی ایتالیایی سن مارکو

 

بهترین نوع غذاها و دسرهای ملل را باید در میان کسانی جستجو کرد که از مرکز این خوردنی‌ها می‌آیند و همه فوت و فن کار را به‌خوبی یاد گرفته‌اند. سن مارکو یکی از همین مکان‌های خاص است که مالک آن بستنی‌سازی را در ایتالیا آموخته و همه دانسته‌هایش را به ایران آورده تا به‌عنوان یکی از بهترین بستنی‌ فروشی‌های تهران خود را مطرح کند.

این بستنی فروشی کوچک اکنون آن‌قدر طرفدار پیدا کرده که در اغلب اوقات،‌ با صف طویلی از مشتاقان بستنی ایتالیایی مرغوبی مواجه است که روزانه با مواد طبیعی و فاقد اسانس تهیه می‌شود. شاید هربار با طعم جدیدی در این بستنی‌فروشی معروف پایتخت روبه‌رو شوید؛ اما طعم‌های کارامل و بادام زمینی، کیندر، موهیتو،‌ عسل و لیمو، دوناتلا، شکلات دبل، پنیری، سن مارکو و بستنی‌های آجیلی (پسته، فندق، گردو، بادام زمینی، بادام) از جمله بستنی‌های خاص این مکان است که باب طبع بسیاری از سلیقه‌ها قرار می‌گیرد.

طعم واقعی این بستنی‌های خوشمزه، قطعا یکی از مولفه‌های موفقیت سن مارکو در میان مردمان پایتخت به شمار می‌آید. تنوع بالا و کیفیت خوب این بستنی‌ها هم از دیگر عوامل محبوبیت سن مارکو است و البته رفتار محترمانه کارکنان این بستنی‌فروشی را نمی‌توان از آن مستثنی کرد.

در سن مارکو، قبل از سفارش می‌توانید برای اطمینان از انتخاب خود،‌ طعم بستنی دلخواه را تست کرده و بعد سفارش خود را قطعی کنید. قیمت هر اسکوپ از بستنی‌های ایتالیایی سن مارکو با توجه به کیفیت خوب آن به نسبت کمی بالا است؛ اما ارزش امتحان کردن دارد. این مکان از معدود بستنی‌فروشی‌های تهران است که جای نشستن (به تعداد بسیار محدود) دارد؛ ولی می‌توانید از نوش‌جان کردن بستنی دلخواه‌تان در پارک زیبای قیطریه که رو‌به‌روی آن قرار گرفته، نهایت لذت را ببرید.

آدرس : بلوار ۳۵ متری قیطریه، جنب کوچه شب‌تاب، رو‌به‌روی پارک قیطریه پلاک ۹۳

 

جلاتو هاوس (خانه جلاتو)

 

در میان طیف مدرن بهترین بستنی‌فروشی‌های تهران،‌ به یقین جلاتو هاوس یکی از برترین‌ها است. بستنی فروشی محبوب،‌ خاص،‌ موفق و جذاب که تیم حرفه‌ای و مودب آن،‌ آموزش‌های لازم را در ایتالیا دیده و حال با بستنی‌های خوش‌طعم، متنوع و هیجان‌انگیز ایتالیایی،‌ مشتریان را شگفت‌زده می‌کنند.

جلاتو هاوس در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، توسط آکادمی کافه جلاتو CafeGelato (بنیانگذار صنعت جلاتو در ایران) تاسیس و با هدف ارائه محصولی استاندارد و مطابق با آنچه در کشور ایتالیا وجود دارد،‌ کار خود را گسترش داد. حال این مجموعه مدعی تنها تولیدکننده بستنی ایتالیایی ۱۰۰ درصد سالم و طبیعی است که با حذف کامل رنگ، اسانس و افزودنی‌های صنعتی از پروسه تولید تهیه می‌شود.

این بستنی فروشی همچنین با ارائه بستنی‌های فاقد لبنیات، برای وگان‌ها و افرادی که به لاکتوز شیر یا حتی کازئین شیر (نوعی پروتئین) حساسیت دارند، استفاده از این خوراکی محبوب و لذید را همگانی کرده است. از دیگر ابتکارات خانه جلاتو، تولید بستنی فاقد مواد قندی در روزهای خاص برای دیابتی‌ها ذکر می‌شود تا نگرانی این عزیزان را نیز از لذتی شیرین و خواستنی مرتفع سازد.

 

از جمله مزیت‌های جلاتو هاوس به سفارش آنلاین آن باید اشاره کرد که می‌توانید سفارش‌تان را به‌صورت اینترنتی ثبت و به دو صورت حضوری یا ارسال با پیک، تحویل بگیرید. قیمت این نوع خاص بستنی به نسبت بالا است؛ اما کیفیت مطلوب، تنوع بی‌نظیر و طعم‌های دلچسب آن،‌ علاقه‌مندان را ترغیب به یک خرید دوست‌داشتنی و رضایت‌بخش می‌کند.

آدرس جلاتو هاوس: شهرک غرب، بلوار دادمان غربی، خیابان فخار مقدم، پلاک ۹

بستنی فروشی های تهران

سوییت دریم جلاتو

جلاتو با چربی بسیار کم، بافت نرم و کرمی و هوای کمتر نسبت به بستنی، طرفداران ویژه‌ای در کشور ما پیدا کرده و سوییت دریم جلاتو به‌عنوان یکی از بهترین کافه جلاتوهای تهران، با محصولات خوبش،‌ نام آشنایی در این حوزه به شمار می‌رود.

در این بستنی فروشی مدرن پایتخت، طعم‌های مختلف و متنوع جلاتو را با «چوروس» سرو می‌کنند که نوعی شیرینی اسپانیایی مشابه بامیه ایرانی و آغشته به شکر و دارچین است و معمولا با شکلاتی شبیه به نوتلا صرف می‌شو؛ اما در سوییت دریم جلاتو، می‌توانید کاسه چوروس را با طعم دلخواه جلاتو سفارش داده و از ترکیب طعم و گرمای چوروس و تنوع و سرمای جلاتو غرق لذت شوید.

علاوه بر انواع جلاتو ایتالیایی در طعم‌های مختلف، سوییت دریم ترکیبی سنتی را نیز در منوی خود قرار داده تا بزرگ‌ترها و کلاسیک دوستان را نیز از خاطر نبرده باشد؛ جلاتوی زعفرانی با خلال پسته فراوان از محصولات خاص این بستنی‌فروشی ایتالیایی در تهران است که توجه بسیاری از مشتریان را جذب می‌کند.

طعم سافت جلاتو (بستنی دستگاهی) این کافه در روزهای مختلف متفاوت بوده و طعم‌های مختلف جلاتو استیکی (بستنی چوبی) سوییت دریم نیز به انتخاب مشتری، با شکلات تلخ، شیری یا سفید روکش شده و عرضه می‌شود. ساندویچ بستنی از ابتکارات خوب سوییت دریم به حساب می‌آید که بستنی را میان دو چوروس گرد گذاشته و عرضه می‌کنند.

علاوه بر چوروس، می‌توانید برانی داغ را با بستنی سفارش داده و از ترکیب رویایی آن لذت ببرید. قیمت‌های سوییت دریم جلاتو کمی بالا است و با وجود دو طبقه بودن،‌ فضای محدودی برای نشستن دارد که با انبوه مشتریان، معمولا خیلی زود پر می‌شود.

آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، نرسیده به خیابان ونک، شماره ۲۲۹

بستنی فروشی های تهران

کافه بستنی جلاتو لب (کارگاه جلاتو)

کافه بستنی جلاتو لب، از دیگر تیم‌های تخصصی و آموزش دیده بستنی ایتالیایی در ایران و تهران محسوب می‌شود که حدود هفت سال سابقه فعالیت دارد. جلاتو لب با وجود جوانی و تجربه اندک در این حوزه، با ارائه محصولاتی لذید و با کیفیت در محیطی دلچسب و دوست‌داشتنی، خیلی زود به یکی از بهترین بستنی فروشی‌های تهران تبدیل شد. شاید عمده موفقیت کارگاه جلاتو در کسب رضایت مشتریان را، باید در تجربه پیشین آن یعنی صنعت گردشگری جستجو کرد.

جلاتو لب که موسسه تولید و فروشگاه بستنی ایتالیایی با متد اصیل ایتالیا است، پس از سال‌ها تجربه در خدمات توریستی تاسیس شد و با رهاوردی که از کسب و کار پیشین با خود آورده بود، به سرعت توانست جایگاه خود را در صنعت بستنی‌سازی تثبیت کند. آن‌ها اعتقاد دارند که جلاتو باید بافتی لطیف، شیرینی متعادل و ماندگاری طعم بالایی داشته باشد؛ فاقد رنگ و طعم افزودنی حتی از نوع مجاز بوده و ‌در عین تازگی تولید و مصرف شود و این حداکثر کیفیتی است که می‌توان در جلاتو لب یافت.

قیمت بستنی‌های کافه جلاتو به نسبت کمی بالا به نظر می‌رسد؛ اما تنوع جذاب، طعم بی‌نظیر و کیفیت بسیار خوب بستنی‌های این کافه، انتظار علاقه‌مندان به بستنی را به‌طرز چشمگیری بالا می‌برد. طعم‌های چای ماسالا، ‌زعفران، سیب و دارچین و لیمو، از پرطرفدارترین بستنی‌های موجود در این کافه بستنی است. وافل‌های عالی جلاتو لب نیز از دیگر نقاط قوت آن به حساب می‌آید و بستنی‌های وگان که از میوه‌های طبیعی تازه تهیه می‌شوند را نیز می‌توان در این کافه بستنی پیدا کرد.

علاوه بر بستنی می‌توانید انواع کیک و نوشیدنی دلخواه را نیز در کافه جلاتو سفارش داده و از طعم و کیفیت آن لذت ببرید. سرویس‌دهی مطلوب و رفتار بسیار خوب و مودبانه کارکنان کارگاه جلاتو نیز، ‌بر محبوبیت این مکان در میان اهالی پایتخت افزوده است.

آدرس : شهرک غرب، فاز ۱، خیابان ایران زمین، مرکز تجاری گلستان، طبقه همکف،‌ شماره ۱۱۵

بستنی فروشی های تهران

جلاتو ایلیو

جلاتو ایلیو قیطریه از محبوب‌ترین و بهترین بستنی فروشی های تهران است که با سبکی متفاوت و تنوعی جذاب فعالیت می‌کند. جلاتو در واقع همان بستنی است اما با سبکی متفاوت و با چربی کمتر که باعث می‌شود بستنی متراکم‌تر شود و بیشتر کش بیاید. فضا و محیط ایلیو بسیار تمیز و آرامش‌بخش است و رنگ‌های سفید و شیری در تزیین بستنی فروشی باعث می‌شود که بستنی‌ها و رنگ‌های متنوع آن‌ها بیشتر به چشم‌ بیایند. درون مغازه فضایی برای نشستن وجود ندارد اما قرار داشتن آن درست روبه‌روی پارک قیطریه باعث می‌شود بعد از تهیه بستنی، در پارک بنشینید و در هوای آزاد بستنی‌تان را نوش جان کنید.

برای انتخاب طعم بستنی‌ها، کارکنان ایلیو جلاتو قیطریه، با صبر و حوصله تست هر بستنی را در اختیارتان می‌گذارند و این کار باعث می‌شود انتخابی راحت‌تر داشته باشید. اگر به این بستنی فروشی رفتید، حتما جلاتو با طعم فندق، کارامل و پای سیب و دارچین را بچشید و از مزه فوق‌العاده آن شگفت‌زده شوید.

اگر تجربه طعم‌های جدید، مزه‌های متفاوت را دوست دارید، حتما سری به جلاتو ایلیو بزنید و مطمئن باشید که از انتخابتان خوشحال می‌شوید.

ساعات سرویس‌دهی: ۹ صبح الی ۲۳ شب.

محدوده قیمتی: منوسط

آدرس جلاتو ایلیو | قیطریه : تهران، بلوار قیطریه، روبه‌روی پارک قیطریه، نبش کوچه خراسانی، پلاک ۲.

بستنی فروشی عموحسین

یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران بستنی فروشی عموحسین است. پیشنهاد می کنم حتماً‌ به این بستنی فروشی سری بزنید و از انبه بستنی ویتامینه آن سفارش دهید، فوق العاده خوش طعم و مقوی است!

آدرس بستنی فروشی عموحسین در تهران: نرسیده به بلوار ارتش، خیابان بدیعی، نبش خیابان علیخانی

بستنی فروشی های میدان سپاه

میدان سپاه برای بسیاری یاد آور خدمت مقدسی سربازی است، اما در ذهنم شکم گردها معجون های پر و پیمان و آب میوه بستنی را بیاد می آورد. بیش از سه دهه است که چندین مغازه بستنی فروشی در اطراف میدان به فروش بستنی مشغول هستند و باید کل میدان را در فهرست بهترین بستنی فروشی های تهران گنجاند.

اگر تا به حال متوجه این مغازه های خوشمزه نشده اید باید بگوییم که آن ها در ضلع شرقی میدان و دقیقا کنار سازمان نظام وظیفه عمومی مشغول کسب و کار خود هستند. از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب می توانید انواع بستنی و آب میوه های ارزان را سفارش دهید. البته همان طور که حدس می زنید اینجا خبری از صندلی های راحت و فضای شیک نیست. باید بستنی را پیاده یا سوار ماشینتان (در صورت پیدا کردن جای پارک) بخورید. قیمت مغازه های میدان سپاه تفاوت قابل توجهی با سایر بستنی فروشی های فهرست بهترین بستنی فروشی های تهران دارد.

 

بستنی مکلی

بستنی مکلی یکی از بهترین بستنی فروشی های تهران است که به تازگی فعالیت خود را آغار کرده و تمرکز اصلی آن ها بر روی تولید جلاتوهای با کیفیت و با استفاده از عسل است. این جا می تواند به جای بستنی های سنتی با نان های حصیری، انواع بستنی های شکاتی، فندقی، نوتلای، پسته و … را داخل وافل سفارش دهید.

آن ها محصولاتی هم همراه با انواغ مغز دارند که نام ساندای را برایشان انتخاب کرده اند و البته باید بدانید که قیمت های مکلی به نسبت گران تر است و در حال حاضر دارای چندین شعبه در سراسر کشور هستند و شعبه مرکزی مکلی در سعادت آباد است.

آدرس بستنی فروشی مکلی:

شعبه ۱: سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، بین کوچه ۴ و ۶، پلاک ۱۵۴.

شعبه ۲: تهران پارس، پایین تر از چهارراه تیرانداز، نرسیده به فلکه اول، بین ۱۵۴ و ۱۵۶ غربی، پلاک ۷۸

شعبه ۳: شهرک راه آهن، بلوار کوهک، مجتمع تجاری طوبا، واحد ۷.

شعبه ۴: پاسداران، بالاتر از برج سفید،‌بین بوستان ۶ و ۷.

بستنی فروشی های تهران

بستنی کارول

کارول یکی دیگر از مدرن ترین و بهترین بستنی فروشی های تهران است. بیشتر منوی آن شامل ترکیبی از انواع بستنی، شیک، وافل داغ همراه با نوتلا، موز، توت فرنگی و فندق هستند. کارول چندین شعبه در تهران دارد که شعبه مرکزی آن در خیابان اندرزگوست. البته لازم به ذکر است که در کارول جلاتو سرو می شود و نه بستنی! در ضمن اگر به کارول مراجعه کردید و در منو کلمه دشر را دیدید تعجب نکنید، این یک اشتباه تایپی نیست. دشر لیوانی بزرگ از بستنه همراه با چندین لایه میوه و طعم دهنده دیگر است. کلاس قیمیتی کارول نیز در گروه متوسط قرار می گیرد.

آدرس بستنی کارول : تهران، بلوار قیطریه،نبش کوچه شب‌تاب.

بستنی فروشی های تهران

بستنی ناصر

یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران که مورد توجه خاص اهالی پایتخت است، بستنی ناصر نام دارد. یک بستنی فروشی دنج، قدیمی و با اصالت که در محله نوبنیاد قرار گرفته و یک حس حال قدیمی و دوست داشتنی را به شما هدیه می‌کند.

اگر دوست دارید در حال و هوای دهه ۶۰، انواع بستنی‌های ساده وانیلی، سنتی زعفرانی، هویج بستنی، اسکوپی، میوه‌ای و … را نوش جان کنید، مطمئن باشید بستنی ناصر بهترین گزینه پیش روی شماست. در این کافه بستنی می‌توانید انواع شیک‌های خوشمزه و معجون‌های پرمغز را هم سفارش دهید و از طعم و مزه بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

مشتری‌های قدیمی اینجا می‌گویند که طعم بستنی‌های ناصر از چندین سال پیش تا الان تغییری نکرده و تازگی و کیفیت بستنی‌ها همچنان دل آدم را آب می‌کند. قیمت بستنی‌ها در اینجا بسیار مناسب است و نکته مثبت آن، جای نشستن زیاد در آنجاست.

بستنی ناصر پرچمدار بستنی‌های قدیمی با طعم‌های بی‌نظیر است که خاطره خوبی را از بستنی خوردن در ذهنتان ایجاد می‌کند.

ساعات سرویس‌دهی: ۱۶ عصر الی ۲۴ شب.

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس بستنی ناصر : پاسداران،بالاتر از نوبنیاد، رو به روی نارنجستان یکم.

بستنی فروشی های تهران

خانه بستنی سی ‌دا

یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران که نزدیک به خیابان سهروردی است و ویژگی اصلی اش داشتن سوربتو، ماست بستنی و طعم های خاص است. سوربتو بستنی بدون مواد افزودنی و فاقد شیر برای افراد دارای حساسیت به این ماده لبنی است. قیمت بستنی بر طبق وزن محاسبه می شود و می تواند مزه های خاصی مانند خرمالو، آلوی ترش و انواع آجیل (هر روز منوی بستنی ها متفاوت است) را در آن پیدا کنید.

امکان نشستن در مغازه وجود دارد و در عین حال می توانید کارگاه بستنی سازی سی دا را تماشا کنید. امکان بسته بندی بستنی ها برای حملش تا مسافت نسبت طولانی نیز وجود دارد.

آدرس بستنی فروشی سی دا: سهروردی شمالی، پایین تر از بهشتی،‌نبش اندیشه ۳، پلاک ۱۴۹

بستنی فروشی های تهران

بستنی متری و کیلومتری

بستنی متری و کیلومتری همان طور که از اسمش مشخص است به خاطر حجم زیادش طرفداران زیادی دارد. اگر گذرتان به پارک ملت افتاد سری هم به بستنی متری و کیلومتری بزنید. بستنی قیفی های این جا بسیار بزرگ هستند و تمام کردنش برای یک نفر کار دشواری خواهد بود. البته طعم بستنی های معمولی دارند و به جز حجم زیادشان نباید دنبال چیز خای باشید. می توانید بستنی را با خود داخل پارک ببرید و با خیال راحت و سر فرصت آن را نوش جان کنید.

بستنی فروشی های تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *